Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal "Good and safe working conditions in" Fox Laser "Ltd." unfolds initiative to provide good and safe working conditions by improving the quality of the work environment, work organization and management of human resources, which will reflects positively on labor productivity in the company. The project includes a number of measures for improving the quality and the security of the working environment, as set for achieving general and specific objectives lead to results fully consistent with the objectives and priorities of the Operational Programme Human Resources Development and scheme Good and safe working conditions, namely access to safe and sustainable employment for the fight against poverty and social exclusion.
According to the needs and opportunities of the "Fox Laser" Ltd, project activities are planned optimization of management and human resources development, in particular - Practices for easy joint of private and professional life of young employees; mechanisms to extend the working life of the project included persons over 54 age; flexible forms of employment, planning and recruitment; measures to protect the environment by optimizing production processes, development and implementation of BS OHSAS 18001: 2007 and others. The project proposal provides securing of working environment through the acquisition and provision of means of collective and personal protection to improve working conditions and improve the microclimate in the workplace for the target group of 164 persons described in section 11.
All described in the proposal activities are consistent and fully correspond to objectives and the EU strategy "Europe" 2020 for the modernization of public policies and combating poverty and social exclusion through investment in human capital.
Achieving the goals will be supported by a team of project management and measures to promote and visualization of results of realization of the activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност по организация и управление на проектното предложение: Целта на дейността е да се осигурят необходимите условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите предвидени за реализация в настоящото проектно предложение. Дейността ще се осъществява през целия работен цикъл на проекта, стриктно придържайки се към изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за предоставяне на БФП, Условията за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти. Създаването на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област е условие, гарантиращо осигуряването на успешното реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Ефективната организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва три позиции – Ръководител, Координатор, Счетоводител със следните вменени задължения: 1. Ръководител проект - цялостна организация по реализиране на проекта - мониторинг на постигането на общите и конкретните цели на проекта - разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта - предоставяне на текуща информация за хода на проекта на Бенефициента и УО и неговите представители - организиране процедури за избор на изпълнител - участва в комисиите за избор на изпълнители - участва дейно в изготвяне на технически и финансови отчети - ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; 2. Координатор проект - Отчита се пред ръководителя на проекта - Докладва на ръководителя на проекта за изпълнението на дейностите - Подпомага съществено дейностите по изготвяне на всички видове технически и финансови отчети - Координира дейностите по избиране на изпълнители на услуги и доставки, съгласно ПМС 118 - Следи за спазване на Графика за изпълнение на дейностите - Участва срещите на Екипа за управление и в подготовката и реализацията на дейностите по проекта - Осъществява комуникацията с представителите на УО - Съдейства напълно при мониторингови посещения, осигурявайки достъп до материали и информация на УО; 3. Счетоводител проект - Носи отговорност за обезпечаване на финансовите операции и дейности - разплащания към служители, доставчици и държавни организации - Води пълна и коректна счетоводна отчетност по проекта, съобразно изискванията на програмата и Наръчника на бенефициента - Води и съхранява финансовата и счетоводна документация на електронен и хартиен носители - Съдейства при изготвянето на финансовите отчети - Изготвя счетоводни справки за отчитане на дейностите по проекта - Участва в срещите на екипа за управление - Осигурява достъп до счетоводна и финансова информация на УО при мониторингови посещения ЕОУП следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата, осъществява мониторинг на дейностите в хода на изпълнение на проекта, участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС №118/20.05.2014 г. Стриктното изпълнение на тази дейност е основния фактор, от който ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. Предвидените за обезпечаване на дейността средства са в рамките на 10% от общо допустимите разходи по проекта. Включват разходи за възнаграждения на членовете на екипа, както и разходи за осигуровки за сметка на работодателя. Заплащането труда на членовете на екипа ще се извършва ежемесечно въз основа на броя отработени часове и предадени отчети за извършена работа, а размерът на възнагражденията ще бъде определен съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП Развитие на човешките ресурси. 34 000.00 34 000.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси във "Фокс Лазер" ЕООД (Дейност 1. от Условията за кандидатстване) : Дейност 2 цели подобряване условията на труд във Фокс Лазер ЕООД по отношение на гъвкавостта и ефективността на работната организация.Изпълнението й предвижда разработване и въвеждане на нови организационни модели, практики и системи за управление на човешките ресурси за оптимизация и повишаване качеството на работната среда и подобряване производителността на труда в предприятието. Включването й в проектното предложение е обвързано със стратегията на дружеството за непрекъснати инвестиции в комплексни мерки за подобряване професионалния и социалния статуси на служителите. Този вид инвестиционен инструментариум се е утвърдил като ефикасен и работещ за повишаване на производителността на Кандидата, което обуславя инвестицията, прави я рентабилна и ефективна. Имплементирането на различни мерки за стимулиране на служителите води до минимално текучество на кадри, запазване на ценни професионалисти за продължителен период от време на работа в предприятието, повишаване на инициативността и ефективността на работещите, което от своя страна води до подобряване на конкурентоспособността на фирмата. В тази връзка и в съответствие с целите на процедурата Фокс Лазер ЕООД възнамерява да възложи на специалист разработването на цялостна програма за модернизиране на политиките на предприятието по отношение на човешките ресурси. Целта е след внимателно и подробно обследване на текущите уредби и практики да бъде изготвен и интегриран в управлението на човешките ресурси набор от мерки, които да доведат до иновативни подобрения в следните направления: - Оптимизация на работните процеси - въвеждане на гъвкави форми на заетост и работно време, ротация на работните места и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на служителите на фирмата, дефиниращи целевите групи, обект на поставените основна и специфични цели на настоящия проект - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работниците над 54 години с цел максимално дълго оставане в заетост - Въвеждане на иновативни модели на организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда - Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси – планиране, подбор и наемане - Зелени политики - въвеждане на мерки за насърчаване развитието на предприятието в областта на политиката на опазване на околната среда и прилагане изискванията на националното законодателство; В момента в предприятието работят 164 човека, от които 3-ма са над 54 год. възраст. Това обуславя и необходимостта от промени в системите за развитие на човешките ресурси, които са обвързани с изготвянето на стратегия за развитие на предприятието. Изпълнението на дейност 2 ще подпомогне националните и европейските стратегии за развитие на човешките ресурси и подобряване достъпа и качеството на заетост. Постигането на целите ще даде възможност на младите хора със семейства и малки деца по-лесно да съвместят професионалния и личния си живот по примера на добрите европейски социални практики. Това ще доведе до по-бързото връщане на младите майки в заетост след раждане, съответно ще повиши доходите на семействата и ще се избегне трайното им отпадане от работната сила. По отношение на по- възрастните служители ще бъде нормативно и фактически установен ангажиментът на работодателя да задържи по-опитните кадри на работа, включително след пенсионирането им. Ще бъдат предложени мерки за създаване на условия за работа и наемане на трудоустроени хора. Дейността е важна за Фокс Лазер, тъй като работният цикъл на дружеството изисква гъвкавост и адаптивност по отношение на персонала, свързани с ритмичността и спецификата на работата. Към момента системите на организация не са функционални и Кандидатът изпитва известна трудност да задържи персонала си. Целта е чрез нея да бъдат балансирани нуждите на предприятието и персонала, като се избегне текучеството за сметка на удовлетвореността на заетите. 29 000.00 29 000.00
Дейност по осигуряване на средства за колективна защита, включително обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд закупуване на специализирани производствени ДМА за подобряване условията на труд (Дейност 3.1 от условията за Кандидатстване): Дейността цели чрез подобряване на микроклимата в работните помещения и осигуряване на по-добри условия на труд, увеличаване на производителността на предприятието и намаляване на процента на трудови злополуки и заболеваемост сред служителите. Като неотменна част от факторите на работната среда, производственият микроклимат оказва съществено влияние върху работоспособността и здравето чрез промените в топлинното състояние на работещите, замърсеността и качеството на въздуха в производствените помещения. Той включва няколко физични фактора на работната среда: температура на въздуха; влажност на въздуха и скорост на движение на въздуха, които формират т.нар. термални фактори на работната среда. Съществено влияние на микроклимата оказва и качеството на въздуха, който е особено чувствителен фактор в производствените предприятия, към които принадлежи и Кандидата. Опасности от промяна на параметрите на микроклимата: -прегряване на работещите от превишаване на температурата над допустимата за технологичните съоръжения -охлаждане от ниски температури на въздушната среда и голямо влагоотделяне и от наднормени стойности на движение на въздуха -замърсяване от прах и застоял въздух Към момента на кандидатстване Кандидатът Фокс Лазер ЕООД е осигурил средства за колективна безопасност за голяма част от производствените помещения, така че работата на служителите да се извършва при нормални условия. Бързото разширяване на дейността и увеличаване на броя на работните помещения до 4500 кв.м. във връзка с включването на нови работни процеси, както и все по-сериозните изисквания за качеството и сигурността на работната среда, наложени от Българското законодателство и Европейските директиви, обаче, налагат стандарти и изисквания, които трябва да бъдат покрити. Кандидатът изпитва сериозни затруднения за пълно обезпечаване на нуждите на предприятието по отношение на безопасност на труда. Дружеството има сключен договор със Служба по трудова медицина и експертите, които са изготвили подробна и изчерпателна Оценка на риска, като всички пропуски и препоръки по отношение на безопасността на труда и покриване на минималните изисквания за качеството на елементите на работната среда са включени и описани в изчерпателна Програма за минимизиране на риска (ПМР). Именно върху елементи от нея стъпва инициативата за субсидирано подобряване на условията на труд.В дейността Кандидатът е включил елементите, касаещи пряката безопасност на заетите при изпълнение на задълженията им. Въз основа на предоставения от УО на ОП РЧР (неизчерпателен) списък на примерните мерки за обезопасяване, Кандидатът планира да закупи следните оборудване и съоръжения: - Доставка на климатична и вентилационна техника за хале 17 - 864 кв.м., осигуряваща средства за колективна защита от микроклимат, чрез поставяне на мощни индустриални канални машини за охлаждане, климатични сплит системи и осев смукателен вентилатор. Закупуването на предвиденото специализирано оборудване е от изключителна важност за осигуряване на безопасността на труда и покриване на минималните изисквания за качеството на елементите на работната среда в производственото помещение, в което е разположен нов тръбен лазерен комплекс, загряващ халето до температура, превишаваща с над 15 градуса атмосферната; -Доставка на климатична техника за производствено помещение за подготовка на детайли за прахово боядисване 320 кв., осигуряваща средства за колективна защита от микроклимат чрез поставяне на мощни индустриални канални климатици; -Закупуване на индустриални мобилни филтърни аспиратори - два за производственото помещение, в което са разположени заваръчните маси (324 кв.м.) и един с включен специализиран искроуловител за производственото помещение за шлайфане (72 кв.м.). Аспираторите ще подобрят в много голяма степен качеството на микроклимата, ще намалят количеството на прах, ще повишат качеството на въздуха, като по този начин ще доведат до намаляване процента на трудови злополуки и заболеваемост сред служителите; 174 737.00 174 285.50
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло (Дейност 3.2 от Условията за кандидатстване): В допълнение на дейност 3 Фокс Лазер ЕООД планира да доразвие повишаването на качеството на работната среда чрез закупуване и предоставяне на лични предпазни средства и специално работно облекло. Предвид спецификата на производството и високото ниво на трудов травматизъм, осигуряването на защитни облекла от висококачествени материали за предпазване в работна обстановка, съобразно изготвените Оценката на риска на работните места и Утвърдения списък на работните места и полагащите им се ЛПС и СРО, е от изключително значение за гарантирането на безопасността на служителите. Предприятието кандидатства за финансиране на това бюджетно перо с концепция да осигури на работниците си лични предпазни средства от висококачествени материали за гарантиране на безопасните условия на труд. Кандидатът редовно инвестира средства в тази насока, но необходимостта от финансови икономии е ограничила наличието на предпазни материали до неприемливо ниво по отношение на качество и количество.При изпълнението на основните направления и законовите рамки в политиката за безопасност и здраве при работа, съществуват и редица проблеми и предизвикателства пред самите работодатели, което налага бързо и качествено адаптиране към новите промени, с цел осигуряване на по-добри условия на труд, по-висока защита и предпазване от възникнали рискове, намаляване на трудовите злополуки и повишаване на производителността на предприятията.В рамките на допустимите по процедурата дейности и разходи и във връзка с постигане на заложените в проектното предложение цели и резултати, Фокс Лазер ЕООД предлага за финансиране набор от материали за персонална защита от трудов травматизъм и неблагоприятни работни условия, изцяло съобразен със спецификата на извършваните дейности по позиции. В тази връзка работодателят е утвърдил Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използването на ЛПС на работното място. В този списък - неразделна част от проектното предложение са предвидени за закупуване ЛПС и СРО, които надграждат вече съществуващите и раздадени от работодателя, съгласно Наредбата за безплатно работно и униформено облекло, приета с ПМС № 10 от 20.01.2011 г., обн. ДВ. бр. 9 от 28.01.2011 г. С реализацията на тази дейност ще се повиши производителността и ефективността на труда, чрез създаване на предпоставки за намаляване на трудовия травматизъм, намаляване на професионалните заболявания и трудовите злополуки на работното място. По проекта се предвижда закупуване на следните видове специално работно облекло и лични предпазни средства: -Полугащиризон, с подсилени колене и обемни джобове два отпред, два отзад и един страничен, светлоотразителен кант под коленете платка с джоб с цип – за 124 лица -Защитна лятна работна куртка от плат с ограничена горимост, с електростатични свойства, срещу топлина при електрическа дъга – за 124 лица -Заваръчен костюм-15 лица -Защитен Бояджийски костюм (антистатичен)–7лица -Защитна ватирана грейка без ръкави-150 лица -Обувки - цели с ходила, устойчиви на пробождане и подхлъзване, с полимерно бомбе (дълбок грайфер)- 124 лица -Боти диелектрични- 2 лица -Защитни обувки цели с антистатично покритие-7лица -Антифони - 85 лица -Предпазни очила -24 лица -Предпазна противопрахова маска -316 бр. -Ръкавици диелектрични- 2 лица -Защитна Заваръчна маска-15лица -Защитна работна престилка от кожа с ограничена горимост, с електростатични свойства, срещу топлина при електрическа дъга-39лица -Заваръчни ръкавици-15 лица -Негорими ръкавели-15 лица -Laser safety предпазни очила ( 850-1085 µm) – за операторите на фибро-лазери– 6 лица -Предпазни очила-40лица -Коригиращи защитни очила за работа с компютър с антирефлексно покритие -30лица Най-дългият срок на износване на всеки един от материалите е 12 месеца. 77 432.00 77 056.28
Разработване и внедряване на BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System) – Система за управление на здравето и безопасността при работа: Дейност 5 е елемент от цялостната концепция на фирмата за установяване на устойчив модел за управление на човешките ресурси в безопасна и качествена работна среда. Фокс Лазер ЕООД няма внедрена система за управление на безопасността и здравето при работа по стандарт BS OHSAS 18001:2007. Съгласно допустимостта на дейностите и разходите по процедура "Доби и безопасни условия на труд", дружеството кандидатства за субсидирано сертифициране, съгласно стандарта BS OHSAS 18001:2007 - дейност, която ще допринесе за постигането на предвидените в проектното предложение цели и резултати. Сертифицирането на фирмата по европейски стандарт BS OHSAS 18001:2007 ще е в полза на изпълнението на индикаторите по проекта, а именно - увеличаване на броя предприятия, получили подкрепа за въвеждане на нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд и нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, като изпълнението и резултатите ще обхващат цялата целева група от 164 лица. Необходимостта и ползите от наличието на сертифицирана система за управление на здравето и безопасността на персонала по време на работа по този стандарт са: • Намален риск от професионални травматизам и заболявания, благодарение на подобрената организация на труда и възможността за проследяване на спазването на политиките за безопасност • Намален риск от санкции от държавните контролни органи в следствие на подобрения контрол от страна на Ръководството на дружеството върху отговорните за ЗБУТ органи • Подобрена ефективност на труда като резултат от повишения здравен статус на заетите и спестеното време от отсъствие по болест или професионални наранявания • Разгръщане на нови перспективи за професионална ангажираност на Кандидата и персонала му - наличието на европейска стандартизация на предприятието е често включено в минималните изисквания към оферентите при избор на изпълнители при държавни и частни поръчки за изпълнение на дейности, тъй като структурата и съдържанието на BS OHSAS 18001:2007 са съвместими с международните стандарти от сериите ISO 9000 и ISO 14001. Със сертифицирането на система съгласно BS OHSAS 18001:2007 предприятието ще печели доверието на контролните органи по безопасност на труда, ще удовлетвори своите работници и служители от гледна точка на тяхната безопасност и здраве, ще намали загубите от общи и професионални заболявания и трудови злополуки, ще създаде спокойна и творческа обстановка в трудовия колектив. В резултат на това ще бъдат намалени производствените загуби и увеличена производителността на труда. Прилагането на стандарта може да подпомогне подобряване на морала на трудовия колектив и предлага потенциално намаляване на оплаквания и по-ниски застрахователни премии по застраховки, свързани с рисковете „трудова злополука” и „професионална заболеваемост”. Поддържането и непрекъснатото усъвършенстване на подобна система свежда до минимум рисковете за здравето и безопасността на работниците и служителите. Предотвратяват се грешките, които водят до злополуки с работници и служители по време на изпълнение на трудовите им задължения. BS OHSAS 18001:2007 съответства, а не противоречи на собствената политика на управление за създаване на безопасни и здравословните условия на труд. Освен това е от значение за предприятието в отношенията му с външни структури и субекти – клиенти, контрагенти, доставчици, партньори, застрахователи. Внедрената и сертифицирана система BS OHSAS 18001:2007 гарантира пред обществото загриженост и отговорност от страна на предприятието и неговото ръководство към трудовия колектив, като така се увеличава кредита на доверие. 29 000.00 29 000.00
Дейности по визуализация и публичност на проектното предложение: Дейностите по информиране и публичност целят популяризирането на осигурения чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и на проектното предложение има и следните специфични цели: - популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; - популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”; - развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; - популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: - Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020”; - Изработка и доставка на информационни материали /плакати, дипляни, стикери/; - Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост; - Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет-страницата на кандидата. Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – публикации, съобщения, дипляни, плакати, стикери и табла, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП РЧР, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020, се осъществява с подкрепа на ЕСФ. 3 334.00 3 290.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).