Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Initial situation: 1) The recent report of the European Court of Auditors confirms that LEADER promotes local engagement, but at the same time calls for a better impact analysis of the LEADER added value. 2) How is the work of a LAG to be redefined? It is about local transformation management in the process of comprehensive ecological, economic and social changes.
Objectives and target groups: The overall objective is the development of a new role definition for the tasks of LEADER regions and LAGs on transnational and regional level - following the concept of "new mission orientation" in relation to complex challenges (triple challenge). The Europe-wide transfer of experiences on the LEADER added value should help to establish the local action groups as public-private partnerships with special competences in innovation and transformation management. Proposals for the further development of the LEADER added value will be elaborated in a transnational multi-actor group consisting of experienced experts, stakeholders, network representatives and LAG managers.
Planned actions: 1) research of the most innovative LEADER approaches within the EU, 2) analysis of the cooperation with LAG networks outside the EU (e.g. North Macedonia etc.), 3) elaboration of a definition for LEADER cultural projects, 4) elaboration of a common communication strategy, 5) analysis of long-term funding and fair-pay models, 6) analysis of common European themes e.g. Green Deal, climate change, transformation management, Smart Village, participation of young people etc.) and as a summary 7) concretization of a common LEADER added value (democratic and European political LEADER functions, innovation orientation etc.).
The project title is intended to recall the UN's Brundtland Report "Our Common Future" of 1987, which is considered the beginning of a trend-setting discourse on sustainable development - e.g. Agenda 21 emerged from it.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1: МЕНИДЖМЪНТ НА ПРОЕКТА: Описание Дейността е от значение за осигуряването на успешно управление и изпълнение на проекта. Тя ще гарантира целесъобразното и ефективно използване на човешките и финансовите ресурси и ще осигури прозрачно управление, което ще доведе до постигане целите на проекта. Изпълнението на проекта и процесите по създаване на организационна управленска структура са реализирани съгласно Европейските принципи на партньорство. Всички МИГ ще се погрижат финансовото и административно управление на проекта, улесняване на мониторинга и събиране на данни от водещия партньор. Общите доклади ще съдържат обща оценка на напредъка на дейностите, критични въпроси, възможности и възможни превантивни или коригиращи действия . Всички МИГ ще допринесат за подготовка на общите отчети, като предоставя всички данни. Всеки МИГ ще управлява своите административни и финансови дейности и ще изготвя изготвя необходимите междинни доклади. Дейността включва: 1. Учредяване и назначаване на екип за организация и управление на проекта. 2. Провеждане на оперативни срещи на които: (А) Ще се вземат оперативни решения за изпълнение на дейностите съгласно времевия график; (Б) Ще се извършва текущ мониторинг и контрол; Ще се идентифицират съществуващи проблеми и ще се вземат мерки за тяхното преодоляване; ( В) Ще се прави оценка на постигнатите резултати през съответния период. 3. Техническо и финансово управление на проекта и текущ мониторинг. В екипа на проекта на МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица" за организация и управление ще бъдат включени Координатор 1 - Мениджър на проекта и Координатор 2 - Финансов мениджър. Основните отговорности на екипа ще бъдат разписани в длъжности характеристики. В допълнение, предвидено е всяка проектна дейност да следва цикъла: (a) подготовка; (b) изпълнение и вземане на решения; (c) мониторинг и оценка и (d) отчитане. Задачите на екипа ще бъдат разделени на: 1. Организационни задачи: 1.1. Изработване на детайлен график за изпълнение на планираните дейности и събития с конкретни отговорници и срокове за изпълнение; 1.2. Изработване и приемане на методология и процедури за осъществяване на контрол и мониторинг; 1.3. Изготвяне на система за отчет на техническите и финансови параметри на проекта; 1.4. Изготвяне на план за изпълнение на дейностите по информираност и публичност; 2. Подготвителни дейности за изготвяне на тръжни досиета и подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители на дейности по настоящия проект. 3. Контролни и подкрепящи задачи: 3.1 Осъществяване на финансова отчетност и технически контрол; 3.2. Предлагане на решения и предприемане на действия за спазване на технологичния и времеви график; 3.3. Контрол и измерване на конкретните резултати и др. 17 763.00 0.00
ДЕЙНОСТ 2: ПРЕДСТАВЯНЕ НА ДЕЙНОСТИ ПО МЕСТНО ИЗПЪЛНЕНИЕ (ВКЛЮЧИТЕЛНО ВРЪЗКИ С МЕСТНАТА ОБЩЕСТВЕНОСТ) - СВОМР НА МИГ "КОТЕЛ, СУНГУРЛАРЕ И ВЪРБИЦА": Дейността е обща, както за двамата партньори, така и за "големия" проект "LEADER/CLLD: Our Common Future". .Дейността е иновативна, както за партньорите, за проектите по мярка 19. 3, така и за Р България. Целта е да се разработи концепция за подобряване на демократичните и европейски ЛИДЕР функции на местно ниво и като цяло разбираема комуникация. За ЛИДЕР/ВОМР като местно развитие, водено от общността, два теоретични подхода са решаващи: базирано на знанието и иновациите регионално развитие и теории, фокусирани върху актьорите. Следователно ние също говорим за трансформативни иновации - иновации, които помагат за решаване на социални проблеми. Самите засегнати са в центъра като актьори – те дават важни импулси за обновление. на работата по прилагането на Подхода. Планирани действия са съвместни за всички партньори. Рамката за действие изглежда така: първо идва дефиницията на проблема/ обект (какво?), след това обосновката на проблема (защо?), разграничаването на групата на засегнатите (кой?) и най-важното - възможностите за подобрение (как?).Описаната иновационна ориентация отваря и нови перспективи за управлението на МИГ. Предвижда се да бъдат изготвени шест основни документи - анализи, изследвания и планови документи: 1) Изследване на най-иновативните подходи на LEADER в рамките на ЕС Анализ на сътрудничеството с мрежи на МИГ извън ЕС -Основни теми: Как да се преориентира работата на МИГ в настоящото тройно предизвикателство? Става дума за управление на местна трансформация в процеса на цялостна екологична, икономически и социални промени. До каква степен може да бъде участието конкретно на гражданското общество целенасочено? Може ли МИГ като организация и мрежа да допринесе за местното закрепване на демокрацията на участието? Какви нови компетенции на персонала са необходими за постигане на целите? ; 2) Разработване на Обща комуникационна стратегия; 3) Анализ на дългосрочни за финансиране модели и модели на справедливо заплащане и Конкретизиране на обща добавена стойност на LEADER (демократични и европейски политически функции на LEADER, ориентация към иновациите и т.н.) - в контекста на съвместното разработване на новото определение на МИГ като публично-частно партньорство и дефиниране на основните му цели в термини на многостепенно управление ; 4) Анализ на общи европейски теми (напр. Зелена сделка, изменение на климата, трансформация, устойчиво развитие, управление на трансформацията, интелигентно село, участие на млади хора и т.н.); 5) На тяхна основа ще бъде изготвена обща Стратегия в 7 мерки: 1) изследване на най-иновативните подходи LEADER в ЕС, 2) работни методи на избран МИГ, мрежи извън ЕС, 3) дефиниране на културни проекти ЛИДЕР, 4) развитие на обща комуникационна стратегия, 5) анализ на дългосрочни модели на финансиране, 6) дефиниране на общи европейски теми и като резюме: конкретизиране на новата добавена стойност на LEADER. Тя ще даде отговор на следните въпроси: Как да се преориентира работата на МИГ в настоящото тройно предизвикателство? Става дума за управление на местна трансформация в процеса на цялостни екологични, икономически и социални промени. До каква степен може да бъде участието конкретно на гражданското общество целенасочено? Може ли МИГ като организация и мрежа да допринесе за местното закрепване на демокрацията на участието? Какви нови компетенции на персонала са необходими за постигане на целите? Тя се явява съвместния продукт по проекта. Дейността се явява необходим алтернативен вариант за постигане целите и преодоляване на констатирани дефицигти на: на ниво ПРСР 2014 -2020 - Основна цел 3, приоритетни области 1, 5 и 6, подпреоритети 1А и 6Б; на ниво СВОМР на МИГ "КСВ" - Основни цели 1 и 6, Специфична цел 5 и 6. 23 455.00 0.00
ДЕЙНОСТ 3: ТРАНСНАЦИОНАЛНИ ДЕЙНОСТИ (ВКЛ. ПЪТУВАНИЯ И ТРАНСНАЦИОНАЛНИ ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА): МИГ"Котел, Сунгурларе и Върбица" ще организира 1 учебно пътуване в Люксембург с цел: обмен между МИГ "Котел, Сунгурларе и Върбица" и LAG LEADER Regioun Mëllerdall, обмен с европейски МИГ, част от мрежата ELARD, както и експерти, заинтересовани от по-нататъшното развитие на подхода LEADER и LEADER добавената стойност. Тази цел придоби особена актуалност с публикуването на специалния доклад на Европейската сметна палата за 2022 г. относно ЛИДЕР/ВОМР, в която все още се оценява добавената стойност като недостатъчно доказуемо. Какви мерки трябва да се предприемат за улесняване на транснационалното сътрудничество и повишаване профилът на общността ЛИДЕР в Европа на регионите? Допълнителни цели са изследванията на най-иновативните подходи LEADER, обсъждането на дългосрочни възможности за финансиране, т.к както и разработването на общи теми (като основа за ВОМР). Целта е съвместно разработване на нова стратегия за връзки с обществеността LEADER и укрепване на транснационалното сътрудничество чрез проект на стандартизирана на ЕС насока за ТНК. Освен това, целта на транснационалната комуникационна стратегия е да представи централните концепции за регионално развитие с участие графично и текстово на английски език. Обхватите, които трябва да се анализират, са например: LEADER, ВОМР, МИГ, отдолу нагоре, иновации, участие, сътрудничество, регионално развитие и др. Иновативните елементи се състоят във формирането на транснационална група с множество участници, работеща върху съвместното по-нататъшно развитие на подхода LEADER, който е установен от повече от 30 години и се фокусира върху аспектите на опита на демокрацията, Европа, иновациите и трансформационната ориентация и изкуство/култура, както и участието на млади хора. Целта е да се насърчат уменията за трансформация на групите в селското общество. Всяка МИГ ще избере до 5 човека - представители на МИГ и заинтересовани страни от територията на МИГ. По време на посещенията ще се работи по следните работни пакети: 1) изследване на най-иновативните подходи на LEADER в рамките на ЕС, 2) функциониране на мрежите на МИГ извън ЕС, 5) анализ на дългосрочни модели на финансиране и справедливо заплащане, 6) разработване на общи европейски теми (Зелена сделка, климатични промени, трансформация, участие на млади хора и др.), 7) конкретизиране на общата добавена стойност на ЛИДЕР. Иновативните елементи се състоят във формирането на транснационална група с множество участници, работеща върху съвместното по-нататъшно развитие на подхода LEADER, който е установен от повече от 30 години и се фокусира върху аспектите на опита на демокрацията, Европа, иновациите и трансформационната ориентация и изкуство/култура, както и участието на млади хора. Целта е да се насърчат уменията за трансформация на групите в селското общество. Разменните срещи са планирани поне в началото и края на проект като срещи с физическо присъствие, за да се организира по-добре фината настройка и да се насърчи чувството за солидарност. По време на изпълнението на проекта са планирани са периодични онлайн срещи. Началната среща ще се проведе в Австрия. Ще бъдат избрани допълнителни цели на учебните посещения според резултатите от изследването на особено иновативни примери за МИГ в Европа, напр. анализ на многофондовия опит на ВОМР; МИГ от различни държави членки по отношение на по-дългосрочно финансиране перспективи за LEADER/ВОМР; изследване на текущите тенденции: напр. особено обещаващ е износът на първоначално селската система на МИГ в градовете, а също и в големите градове (като например в Лисабон, финансиран от ЕФРР/ЕСФ); какво общо имат LEADER/ВОМР и „Социалните иновации“ със „социалното изкуство“, „акционизма“, „изкуството на изпълнението“ или „социалния дизайн“? Какви са настоящите приноси към темата "изкуство и живот"? 41 626.51 0.00
ДЕЙНОСТ 4: ИНОВАТИВЕН МОДЕЛ НА ПОДОБРЕНА ЛИГИТИМАЦИЯ НА МИГ и ЛИДЕР НА МЕСТНО И РЕГИОНАЛНО НИВО: Дейност 4 е предвидена, за да се даде работещ отговор на основните въпроси, които си поставя ЛИДЕР общността и които са в основата на проектното предложение: 1) Как да се предефинира работата на МИГ? 2)Разработването на нова дефиниция на ролите за задачите на ЛИДЕР регионите и МИГ на транснационално и регионално ниво - следвайки концепцията на „нова ориентация на мисията“ във връзка със сложни предизвикателства (тройно предизвикателство). 3)добавената стойност на ЛИДЕР трябва да помогне за установяването на местни групи за действие като публично-частни партньорства със специални компетенции в управлението на иновациите и трансформацията С реализацията на Дейност 4 МИГ "КСВ" си поставя амбициозната задача да бъде разработи, промотира и респективно наложи цялостен модел на работа, както във връзка с постигане на визия, цели и приоритети на СВОМР, така и на тези по подмярка 19.3 „Подготовка и изпълнение на дейности за сътрудничество на местни инициативни групи“ от мярка 19 „Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР 2014-2020 г. Същност на ИНОВАТИВНИЯ МОДЕЛ НА ПОДОБРЕНА ЛИГИТИМАЦИЯ НА МИГ и ЛИДЕР НА МЕСТНО И РЕГИОНАЛНО НИВО: разработване на тематичен пакет проектни предложения по подмярка 19.3 (вкл и настоящето, конкретно Дейност 4), свързвани с развитието на иновативни алтернативни форми на туризма с цел повишаване туристическата привлекателност на територията. ХАРАКТЕРИСТИКА НА МОДЕЛА, ОСНОВАНА НА Ос 3 на Регламент (ЕО) № 1698/2005: 1) Мултисекторната насоченост, при която дейностите и проектите са свързани икоординирани като едно цяло (ключова роля за синергииниятефект от извършените дейности.); 2) Дейности, извършвани в един-единствен сектор.(Само така се: 1)реализира Основната цел на подмярка 19.3 "осигуряване на принос в развитието на съответния селски район на действие на МИГ."; 2)постига реално спазване на разпоредбите на чл. 17 на РЕГЛАМЕНТ (EO) № 1083/2006 на СЪВЕТА; 3) измеримо допринася за постигане на Визията и Приоритети 1 и 3 и Специфични цели 2, 3, 4, 5 и 6 от СВОМР на МИГ. Практиката показва, че с една линия на финансиране не може да се постигне реално въздействие върху целевата територията. Разработването на различни по тематика и несвързани по между си проекти има краткосрочен ефект, но отсъства реално добавената стойност на ЛИДЕР.) ЦЕЛ НА МОДЕЛА: 1. нови идеи –нов модел на работа и нов "прочит" на европейското финансиране; 2. нов модел на проект за сътрудничество - пакет тематични проектни предложения с мултисекторна насоченост. 3. иновативна стратегия на проекта, с добро дефиниране и определяне на целите и резултатите. 4. Въвежда нов организационен метод по Iподмярка 19.3 „Подготовка и изпълнение на дейности за сътрудничество на местни инициативни групи“ от мярка 19 „Водено от общностите местно развитие“ от ПРСР 2014-2020 г. - участие на широк кръг от партньори в цялостния процес на подготовка, обсъждане, приемане и изпълнение на проекта. КРАЙНИ ЕФЕКТИ ВЪРХУ ЦЕЛЕВАТА ТЕРИТОРИЯ: 1 Стимулиране развитието на местните общности; 2 Компенсиране на недостига на икономически потенциал и стопански активности в селищата, в които липсват основни производствени ресурси; 3 Подобряване отрасловата заетост на населението; 4 Възможност посредством устойчивия туризъм да се създаде цялостна идентичност на територията в маркетнинга и рекламата на българските дестинации; 5 Споделените ценности, опит, знания и ефективното взаимодействие ще повлияят ползотворно на местните общности, на партньорските взаимоотношения; 6 Подкрепа развитието на иновативни модели в областта на прилагане на ЛИДЕР и в частност развитие на туризма. По този начин МИГ ще трансформира и работата си с местната общност - показва нов модел на работа и ново разбиране и отношение към европеското финансиране . Дейността е отговор на исканата от местната общност втора туристическа иновация (процес за създаване на креативни решения на комплексни проблеми, които възникват в групи от хора или общности.) 112 609.74 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).