Сформиране на екип за организация на проектните дейности. Управление и отчетност на проекта.: Ръководителят на проекта ще предложи останалите членове на екипа по проекта. След съгласуване с ръководството, ще бъдат сключени договори с членовете на екипа. Длъжностите, предвидени по проекта са следните: ръководител на проекта; 2 броя експерти «Инвеститорски контрол», «счетоводител», експерт «Обществени поръчки» и «технически сътрудник» на проекта. В началото ще бъдат дефинирани правилата за действие и разпределени задълженията и отговорностите между членовете от екипа. Предвижда се по време на реализацията на проекта да се провеждат ежемесечни срещи на сформирания екип, на които да се вземат решения по текущи въпроси с цел спазване на сроковете за изпълнение на планираните дейности. При възникване на някаква трудност или пречка за реализация на дейностите по проекта, членовете на екипа ще имат възможност да свикват и работни срещи извън предвидените ежемесечни срещи. При необходимост, ръководителят на проекта ще има възможност да организира и срещи с ръководството на Община Златоград. Ръководителят на проекта ще следи за цялостното изпълнение на проекта в срок, както и за изпълнение на отделните задачи на всеки член от екипа. На разположение на екипа за управление на проекта ще бъдат всички необходими, за нуждите на проекта, технически средства и административни помещения на Общинска администрация Златоград. За оптимизиране дейността на управленския екип, Община Златоград ще предостави работно помещение, автомобил за посещаване на работните площадки, достъп до интернет, телефони и факс техника, принтер, при възникване на необходимост и други ресурси. |
19 225.50
|
17 844.38
|
Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори.: Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители.
Експерт от администрацията, член на екипа за управление на проекта, ще подготви тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Предвидените процедури за избор на изпълнители са 4 на брой. В рамките на проекта ще бъде проведена една процедура за възлагане на инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство), една процедура за избор на изпълнител, който да осъществява строителния надзор и оценка на съответствието на проекта, една процедура за избор на изпълнител на мерките за информация и публичност и една процедура за избор на изпълнител, който да извърши външен одит. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки.
Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. За изпълнение на дейността е предвиден срок от 10 месеца, в рамките на проекта. Това е така защото е възможно да има обжалване при провеждането на процедурите за избор на изпълнители.
|
0.00
|
0.00
|
Изработване на работен проект, извършване на строително-монтажни работи и осъществяване на авторски надзор (инженеринг). : Тази дейност обхваща три отделни поддейности. Изработването на работни проекти за шестте сгради, включени в настоящото проектно предложение, ще се извършва въз основа на вече изготвените, на етап кандидатстване с проектното предложение, енергийни и технически обследвания. Всички задължителни мерки и съпътстващи дейности, описани в енергийното обследване ще бъдат отразени и в работните проекти. Работните проекти ще бъдат съгласувани с необходимите държавни институции, след което ще бъде преминато към извършване на СМР дейностите. В края на тези процеси, обновените сгради трябва да постигнат задължително клас на енергопотребление "С" и да бъдат изпълнени дейности за удължаване на жизнения цикъл на сградите. Основните мерки, които ще бъдат изпълнени по сградите са:
- изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С";
- изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата);
- изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите, в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания;
Строителството ще бъде съблюдавано, освен от избраните да упражняват строителен надзор външни фирми, така и от специалисти "инвеститорски контрол", служители на Общинска администрация Златоград и членове на екипа за управление на проекта. По време на извършване на строителните дейности ще бъде извършван и текущ авторски надзор, който да гарантира изпълнението на дейностите, съгласно работните проекти за сградите.
За изпълнение на тази дейност е предвиден срок от 15 месеца, защото би могло да се случи неподходящо време за изпълнение на дейностите за СМР, например зимен сезон. Залагането на по-дълъг срок осигурява възможност за избор на подходящо време за стартиране на строителството и гарантиране завършването на дейностите в срок.
|
886 752.48
|
922 684.50
|
Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието на работните проекти. : Изготвените работени проекти, след съгласуване с всички необходими институции, ще преминат и оценка на съответствието. Тази дейност ще бъде извършена от фирмите, избрани в рамките на проекта и които ще се занимават с осъществяването и на строителен надзор в процеса на реализиране на СМР дейностите. На база докладите, които ще бъде изготвени, главният архитект на Община Златоград ще издаде разрешителни за строеж на обектите, които ще бъдат реализирани в рамките на настоящия проект.
Строителният надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по време на строителството и ще отговаря конкретно за започване на строително-монтажните работи (СМР) и другите дейности, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Освен за правилността и пълнотата на актовете и протоколите, съставяни по време на изпълнение на дейностите, строителният надзор ще следи и за изпълнение на дейностите, съобразно одобрения работен проект и изискванията на чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ. Гарантиране на качеството на вложените материали също ще следва да се осигури от строителния надзор. Спазването на изискванията за безопасни условия на труд и недопускане увреждането на трети лица и имоти, вследствие на строителството също влиза в задълженията на фирмата, която ще осъществява строителен надзор. Накрая, след приключване на дейностите за СМР, ще бъдат изготвени окончателни доклади за годността на обектите, съгласно чл.168, ал. 1, т.6 от ЗУТ. Ангажиментите по строителния надзор ще приключат с успешното приемане на изготвените окончателни доклади за обектите от Община Златоград.
|
34 000.00
|
37 611.03
|
Въвеждане на обектите в експлоатация.: Основната дейност в настоящото проектно предложение е обновяване на жилищни сгради в град Златоград. Обектите попадат в ІV и V категория строежи, за които не се разрешава да се ползват преди да са въведени в експлоатация от компетентен орган.
В зависимост от своите характеристики, значимост, сложност и рискове при експлоатация, строежите са разпределени в шест категории, като в първа категория са строежите с най-висока степен на значимост. Категорията на строежа се определя съгласно Наредба №1/30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. Строежите от първа, втора и трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК). Компетентният орган за строежите от 1, 2 и 3 категория по чл.177 ЗУТ е Началникът на РДНСК . Акт 16 е документ, който финализира всяко строителство, тъй като удостоверява, че обектът, за който се отнася е годен да бъде въведен в експлоатация. Иначе казано, той „дава” разрешение за ползване на даден строеж или сграда. Липсата му е знак, че съществува проблем в строителната документация на конкретния имот, като например несъответствие между одобрените проекти и реално изпълненото строителство. Макар терминът Акт 16 да се използва изключително често като синоним на „Разрешение за ползване”, между двете понятия съществува разлика. Акт 16 се издава (от съответната държавна приемателна комисия) за строежи от І-ва до ІІІ-та категория (автомагистрали и пътища, хидротехнически съоръжения, производствени предприятия, сгради и съоръжения за обществено обслужване и други). Той е пряко свързан с установяването на годността за ползване на строежа и без него обектът не подлежи на експлоатация. Въз основа на този ключов документ съответната регионална дирекция за национален строителен контрол издава „Разрешение за ползване” на обекта.
За строежи от ІV категория и по-ниска категория се издава Удостоверение за въвеждане в експлоатация, което е еквивалентният документ на Разрешението за ползване на строежа. Правно основание за издаването на Удостоверението за въвеждане в експлоатация е чл.177, ал.3 от ЗУТ, където е посочено, че в 7-дневен срок от постъпване на искането, органът, издал разрешението за строеж, след проверка на окомплектоваността на документите, регистрира въвеждането на строежа в експлоатация и издава удостоверение за въвеждане в експлоатация.
За въвеждане в експлоатация на сградите, включени в проектното предложение се предвижда срок от 1 месец, разчетен в рамките на проекта. Обектите са строежи от ІV и V категория, което определя, че завършването им ще се удостовери с издаването на Удостоверения за въвеждане в експлоатация от главния архитект на Община Златоград.
|
1 800.00
|
0.00
|
Публичност и информиране с цел популяризиране дейностите и източниците на подкрепа по проекта.: Всеки проект финансиран със средства на Общността е необходимо да осигури мерки за популяризиране на източника на финансова помощ. В рамките на настоящия проект също са предвидени дейности, които да укажат и популяризират произхода на финансирането на проекта. Община Златоград ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията.
По време на реализацията на проектните дейности ще бъдат организирани следните ПР събития:
- Официален старт на проекта. В рамките на пресконференция ще бъде анонсиран старта, като публично ще бъдат представени всички подробности и параметри, свързани с реализацията на проекта.
- Обръщение към медиите – публикации – 2 бр. С цел предоставяне на актуална информация, регулярно ще бъдат подготвяни статии, предназначени за местни и регионални медии и водещи Интернет сайтове, с които да се информира за напредъка по реализацията на проекта;
- Край на проекта - Ще бъде организирана пресконференция за представяне на резултатите и извършените дейности при реализация на проекта, както и отчет за финансовия и експертен ресурс, въвлечен в проекта.
В рамките на настоящия проект ще бъде организирана и официална церемония "Първа копка" за ефективен старт на проекта и за откриване на обекта.
На официалната интернет страница на Община Златоград периодично ще бъдат публикувани статии за напредъка на проекта. Ще бъде издигнат билборд на видимо за обществеността място. Монтажът на билборда ще бъде извършен преди официалната церемония "Първа копка" и/или при стартиране на изпълнението на дейностите по проекта. В рамките на проекта ще бъдат изработени и 10 бр. плакати с информация за проекта.
На мястото на обектите на интервенция ще бъдат поставени постоянни обяснителни табели, които да указват стойността и произхода на финансирането на обектите. Табелите ще бъде изработени върху плочи с цветен печат. Размерът им ще бъде съобразен с изискванията на Програмата и ще съдържат необходимата информация за приноса на ЕС и държавата. Табелите, с цел популяризиране на помощта на ЕС сред обществеността на Община Златоград, ще съдържат, освен логото на ЕФРР и името на проекта, името и логото на оперативната програма, флагът на ЕС и названието „Европейски съюз”, както и вида и името на дейността (25 % от общата площ).
При отчитане на изпълнението на проекта, на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за осигуряване на информация и публичност на дейностите по проекта.
|
8 500.00
|
9 460.00
|
Извършване на външен одит на проекта.: Присъединяването на България към Европейския съюз дава нови възможности на общините да привличат проектно финансиране за реализация на заложени приоритети в плановете им за развитие. Осигуряването на модерна инфраструктура, подобряване на качеството на живот и устойчиво местно развитие са приоритети, които си поставя за цел да постигне и Община Златоград. Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове изискват осъществяване на независим финансов одит на финансовите отчети, извършен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, като докладите за одит се прилагат към искането за окончателно плащане по проекта. Одиторският ангажимент в рамките на настоящия проект включва проверка на окончателния финансов отчет за съответствие с всички изисквания на Договарящия орган, съгласуване на счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, уточняване на всички реквизити на първичните счетоводни документи. Осъществяваният одит, в рамките на проекта, ще даде възможност да се изключи варианта за допускане на грешки с неблагоприятни последици върху изпълнението му. |
9 500.00
|
11 400.00
|