Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal aims to satisfy the identified needs of the Peshtera Municipal Administration for the preparation of projects for the next program period and in particular for those that will be applied for under the Regional Development Program 2021-2027. The identified needs are expressed in conducting training of 35 municipal employees and purchase and delivery of computers, IT equipment and application software. Through the implementation of the project proposal, the skills and efficiency of the work of the persons responsible for the preparation, management and implementation of the instruments for Integrated Territorial Investments (ITI) under the RDP 2021-2027 will increase.
The main activities under the current project proposal will be two: purchase of IT equipment and computers (including hardware and software) and implementation of specialized training for employees responsible for planning, management and implementation of projects under the RDP 2021-2027. To implement the planned activities, the Law on Public Procurement will be applied and contractors will be selected.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване и доставка на компютри, ИТ оборудване и специализиран софтуер: Чрез дейността ще се осигури техническо оборудване (хардуер, софтуер и ИТ оборудване), с което ще се обезпечи работата на лицата, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021-2027 г. и ще допринесе за постигане на основната цел на проекта и целите на ПРР 2021-2027. Инструментите за интегрирано териториално развитие на регионите по линия на ПРР са насочени към обновяване и модернизация на пътна, образователна, здравна, социална и културна инфраструктура, енергийна ефективност и устойчива градска мобилност, развитие на туризъм и спорт, подкрепа за зелена градска среда и сигурност на обществените пространства, както и мерки за насърчаване на икономическата активност. Предвид широкия обхват на мерките, които могат да бъдат подкрепени по линия на ПРР, община Пещера направи задълбочен анализ на произтичащите от това ангажименти за своите служители по планиране, управление и изпълнение на проекти по ПРР. Фактори при анализа и идентифициране на ангажираността са: от една страна времевия период, в който следва да се изпълняват проектите, от друга страна съвместяване на задълженията, произтичащи от публичните функции на общината като управляващ орган на местно ниво и участието в планирането, управлението и изпълнението на проекти, не само по ПРР. Широкият обхват на мерките, срокът, в който ще се планират, изпълняват и управляват проекти и съвместяването на тези задачи с функциите на общината, обуслови пълната мобилизация на голяма част от звената на общинската администрация, а именно: 5 служители от Отдел „Европейски фондове и обществени поръчки“ (ЕФОП); 16 служители от Дирекция „Териториално и селищно устройство, общинска собственост“ (ТСУОС), 9 служители от Дирекция „Финанси и човешки ресурси“ (ФЧР), 1 одитор, 1 финансов контрольор, ръководни служители 3 броя. След идентифициране на служителите, които ще бъдат ангажирани с проекти по ПРР, се направи анализ на необходимата техника, с която да се доокомплектова наличната с цел качествено и ефективно изпълнение на тези ангажименти. Идентифицирани са следните потребности: - закупуване и доставка на 1 специализиран софтуер, състоящ се от Географска информационна система (ГИС) за структурите/лица, отговорни за подготовката, изпълнението и управлението на проекти по ПРР, свързани с устройство на територията, общинската инфраструктура и др. Специализираният софтуер ще подпомогне общинските служители в ефективното управление на данни, работните процеси и създаването и управлението на пространствена информация. - закупуване и доставка на компютри и ИТ оборудване – 14 броя настолни компютъра (от които 4 броя предназначени за Отдел ЕФОП и 10 броя за Дирекция ТСУОС; 15 броя монитора (от които 4 броя за Отдел ЕФОС и 11 броя за Дирекция ТСУОС); 3 броя цветни А4 мастиленоструйни мултифункционални устройства (по 1 брой в звената ЕФОС, ТСУОС, ФЧР); 1 брой цветно лазерно А3 мултифункционално устройство (за служителите в Дирекция ТСУОС); 5 броя скенери А4 (от които 3 броя в Дирекция ТСУОС, 1 брой в Отдел ЕФОС, 1 брой в Дирекция ФЧР); 1 брой мастиленоструйно А3 мултифункционално цветно устройство (за Дирекция ФЧР);1 брой външен дисплей, 24 броя таблети (от които 5 броя за служители Отдел ЕФОС, 16 броя за Дирекция ТСУОС, 1 брой за Дирекция ФЧР, 2 броя за ръководни служители), 1 брой лаптоп за ръководни служители, 1 брой сървър. Реализирането на дейността ще улесни общинските служители при взимането на информирани и обосновани решения, допринасяйки за по-добри резултати в контекста на внедряване на интегрирани териториални инвестиции в община Пещера за постигане на заложените цели по ПРР 2021-2027 г. и ИТСР на Южен централен район. 117 362.27 117 346.90
Организиране и провеждане на специализирано обучение: За повишаване капацитета на служителите на община Пещера, пряко ангажирани с проекти по ПРР 2021-2027 г., в контекста на управление и изпълнение на инструменти за ИТИ за програмен период 2021-2027 г., които ще са в основата на планирането и прилагането на политиката за регионално развитие, се идентифицира необходимост от участие на общинските служители в специализирано обучение. Чрез дейността ще се организира и реализира 1 специализирано 3-дневно обучение, проведено на територията на РБ, насочено към повишаване на практическите знания и умения за планиране и изпълнение на проекти по ПРР 2021-2027 г. Повишаване на знанията на общинските служители ще подпомогне процесите за постигане на балансирано териториално развитие, създаване на привлекателна среда и достъпа до качествени обществени услуги, които играят важна роля за икономическия растеж и за постигане на целите на ПРР 2021-2027 г. и ИТСР на ЮЦР. Обучението ще обхване общо 35 общински служители: - от отдел „Европейски фондове и обществени поръчки“ 5 служители – служителите от този отдел организират, координират подготовката, разработването и представянето на общински проекти за финансиране по ОП и по други програми. Служителите извършват дейности и функции свързани с обществените поръчки, като планират, организират и координират всички дейности по подготовката и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки; - от Дирекция „Териториално-селищно устройство, общинска собственост“ 16 служители – служителите в този отдел изпълняват функциите и задачите по устройство на територията, регламентирани в ЗУТ. Служителите подготвят технико-икономически и планови задания и конкурсни документи за обекти по проекти на общината. Участват в разработката на проекти за кандидатстване в различни програми с европейско, национално и/или друг източник на финансиране. - от Дирекция „Финанси и човешки ресурси“ 9 служители – служителите отговарят за изготвянето на финансови отчети на Общината, организират разработването и актуализирането на общинския бюджет. Служителите взимат участие в подготовката и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП. Участват активно при подготовката, координирането, изпълнението, управлението и отчетността на проекти; - одитор -лицето осъществява вътрешен одит във всички структури, програми, дейности и процеси в организацията, включително финансираните със средства от Европейски съюз; - финансов контрольор, осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с дейностите по проектни предложения; - Секретаря на Община Пещера – неговите правомощия са да ръководи, организира, координира и контролира функционирането на общинска администрация за точното спазване на законовите и подзаконовите нормативни актове. Сред регламентираните задължения на секретаря в Устройствения правилник на ОбА Пещера е да организира обмен на опит и внедряването на добри практики в работата на администрацията; - Заместник-кмета на Община Пещера – сфера на дейност „Финанси и човешки ресурси, европейски фондове и обществени поръчки“. Отговаря за работата на общинската администрация и осъществява ръководство и контрол върху Дирекция „Финанси и човешки ресурси“ и Отдел „Европейски фондове и обществени поръчки". Ръководи, координира и контролира дейността на екипите за управление на проекти, контролира провеждането на процедури за възлагане на обществените поръчки, в съответствие с компетентностите и отговорностите, регламентирани във вътрешните правила на Община Пещера, свързани с планирането, организацията на провеждането на процедурите и контрола на изпълнението на сключените договори; - Кмет на Община Пещера –ръководи цялата изпълнителна дейност на общината, насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи, които участват в разработването и изпълнението на проектни предложения по ЕСИФ, особено по ОПРР 2014-2020 г. и ПРР 2021-2027 г. 62 160.00 62 160.00
Осъществяване информация и комуникация по проекта: С реализиране на дейността ще се осигури публичност за финансовия принос на ЕС към настоящото проектно предложение и по какъв начин той влияе за постигането на целите на ПРР 2021-2027 и ИТСР на Южен централен район. Дейността ще се осъществи със средства на кандидата в пълно съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).