Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

DANKO SYSTEMS Ltd was established in April, 2003 but has its prehistory in the face of DANKO-Evgeny Georgiev SP, which was founded in 1991 by Evgeny Georgiev. In the beginning the company created fair and exhibition stands in Plovdiv and bazaars in various towns in Bulgaria, as well as locations in the Black Sea area. In 2003 DANKO-Evgeny Georgiev amp; Son EOOD was founded, which was later on registered anew and renamed to DANKO SYSTEMS Ltd. The company was inherited by the sole proprietor, who then purchased industrial property and began manufacturing furniture metal frames and hardware plates, fastening corners and other fittings for the construction of furniture. In 2005 the manufacture of furniture mechanisms began. During 2006-2007 the company developed its production by introducing bed and sofa mechanisms.  In 2007 and 2008 the company worked with a number of firms that have a well-established reputation in the country’s internal market. In the beginning of 2009 the company established contact with Gamp;G Italy, and from March until September manufactured the tools necessary for the manufacturing of a new product in accordance with Gamp;G’s demands. This was the company’s first export. New contacts with the UK and Romania followed. In 2011 the firm connected with SHATTI Bulgaria, a Swiss company that has an agency in Bulgaria and managed to realize several projects in the sphere of metalworking industry. In order to improve the production capacity of the company and its export potential it is intended with this project one new laser cutting machine to be purchased. With this new machine the total production capacity of the company will be increased by 10% and the cost per unit of production will be reduced by at least 5%. The project will contribute that the company's turnover increases by at least 5% on an annual basis and in the next three financial years after finishing the project implementation the expected increase of the turnover to reach nearly 32%.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа - 1 брой): Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа - 1 брой. Предвиденият за закупуване ДМА е по-лесен за настройка, правят се повече и по-точни удари за минута, произвеждат се повече детайли за единица време, както и е по-удобен за дълги серии, увеличават се възможностите едно изделие да се произвежда наведнъж, а не на няколко етапа. С използването на такъв вид оборудване, ще се увеличи капацитетът с 10%, тъй като с повишаване на качеството и отпадане на някои съпътстващи производството процеси, ще се открият резерви за поемане на нови поръчки. Също така подобряването на външния вид на механизми за легла и дивани ще даде възможност на фирмата да излезе на нови пазари. Монтажът и настройката на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа и обучението на персонала на компанията по работа и поддръжка на техниката ще се проведат на територията на ДАНКО СИСТЕМС ООД. Стъпки за реализация на дейността: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Избор на изпълнител и сключване на договор за доставка (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателен протокол (от 6-ти до 12-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 13-ти до 18-ти месец) 647 000.00 647 000.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа - 1 брой).: Като част от дейността ще бъде закупена и пусната в експлоатация Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа - 1 брой. В момента ДАНКО СИСТЕМС ООД разполага с лазер с въглероден двуокис (СО2). С дейността ще бъдат реализирани икономии на метал, промишлени газове (СО2), вода и електроенергия в сравнение с настоящото състояние на производствения процес на механизми за легла и дивани във фирмата: - Инсталираната мощност и на двата лазера е 40 KW, с разликата, че мощността на съществуващия е 1 KW и може да реже до 8 мм стомана, а мощността на новия Файбър лазер е 3KW и може да реже до 18 мм стомана. - Освен инсталираната мощност на самия лазер, съществуващият СО2 лазер се нуждае от допълнителна система за охлаждане на лазерния източник, която черпи 3 кубични метра вода на час (потопяема помпа и сонда). Охлаждането при новата файбър машина е чрез чилър, който е неразделна част от машината (консумацията на чилъра е включена в 40KW инсталирана мощност). Чилърът се охлажда от 150 литра дистилирана вода, която се зарежда еднократно и при необходимост на два месеца се допълва. - Консумацията на ток е два или три пъти по-ниска при файбър лазера. Сметките на дружеството за ел. енергия са около 3 100 - 3 400 лв. на месец, от които 40% (около 1 400 лв.) са разход от въглеродния лазер. - CO2 лазер реже с кислород и технически газ - лазерна смес. Разходът на лазерна смес в момента е два пъти на месец по 363 лв. (общо 726 лв.). При файбър лазера не се използват технически газове. - Експлоатационните разходи при файбър лазера са поне два пъти по-малки - намалени са разходите по оптика и лещи, няма вакумиране, масата на лазера е неподвижна (тоест няма задвижване, лагери, СВТ и т. н). При съществуващия CO2 лазер е необходима ежеседмична профилактика и на всеки две седмици пълна профилактика, която отнема един работен ден. Стъпки за реализация на дейността: 1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Избор на изпълнител и сключване на договор за доставка (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателен протокол (от 6-ти до 12-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 13-ти до 18-ти месец) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).