Дейност Определяне на целевите групи: След като идентифицират най-нуждаещите се лица на територията на община Криводол,използвайки всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, обяви в различни информационни източници и прием и завеждане в специален дневник на всички подадени заявления (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила) придружени с декларация за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството)ще бъде изпълнен механизъм за проверки на кандидат-потребителите за принадлежност към допустимите целеви групи разписан в ръководството на партньорските организации за изпълнение и управление на договори по операция „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“. След изтичането на определеният срок за проверка Дирекция социално подпомагане предоставя на община Криводол – получения от нея списък (Приложение 1 към Методиката) с попълнени колони 5 и 6, а ако е необходимо и колона 7 и подписан от директора на дирекцията. Със своя заповед Кмета на община Криводол създава Комисия за подбор която прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевите групи, на които ще се предоставя топъл обяд. Тези правила се посочват в процедура която е утвърдена от Кмета на община Криводол. Комисията за своята работа изготвя протоколи, изготвя списък с включени потребители и списък с резерви.
Община Криводол ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд. Това ще се извършва с цел избягване разхищаването на приготвената храна. Не получената в съответния ден топъл обяд-храна, ще се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. Получаването на топъл обяд от резервите ще се доказва с отделен списък с подпис за получения топъл обяд, към който се прилага и протокол с отразени трите имена на потребителя, за когото е бил предназначен топлия обяд, причината, поради която не е получен, както и референция към протокола за подбор, където е определена конкретната резерва. В проектните дейности ще бъдат включени потребители от определените целеви групи а именно:
1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
2.Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3.Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Неоспорим е факта, че голям процент от лицата и семействата на месечно подпомагане по чл.9 ППЗСП регистрирани в ДСП-Враца са уязвими и са в риск от крайна бедност. Тази група лица не могат да се възползват от мерките за социално приобщаване, предоставяни от ЕСФ, поради практически пълното си откъсване от пазара на труда, това е и причината поради която проекта ще обхване по-голям брой лица точно от тази целева група, с оглед облекчаване на тежките форми на материални лишения и борба с бедността. Данните за община Криводол показват, че бедността засяга най-много домакинствата на месечно подпомагане, многодетни семейства и домакинства на възрастни хора с ниски доходи под линията на бедност, както и хора които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
|
0.00
|
0.00
|
Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на топлият обяд ще се извършва чрез възлагане на външен изпълнител регистриран по реда на ЗСП и ППЗСП и избран по процедура по ЗОП . При приготвянето на храната участва най-малко едно лице с образование или квалификация в областта на хранителните технологии. При съставяне на седмичните менюта за месеца участва най-малко едно лице с образование или квалификация в областта на хранителните технологии. Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще предоставя на най- нуждаещите се лица ще се съгласуват и утвърждават от партньорската организация бенефициент., която е отговорна за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на ЗЗ, ЗХ и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето.Седмичните менюта трябва да включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и да са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл.13, ал.1 от ЗХ. Рецептите за приготвяне на ястията, които се използват следва да са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. В случай, че избраната фирма използва различни от рецептите, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене, в това число касаещи вложени видове хранителни продукти и/или количества, то те следва да са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл.13, ал.1 от Закона за храните и да са утвърдени от партньорската организация бенефициент. Избраният Изпълнител следва да извършва закупуването на хранителни продукти в съответствие с изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене.Осигуряването на топъл обяд представлява еднократно хранене, което включва – супа, основно ястие, хляб в съответствие с изискванията на националното законодателство и осигурява разнообразно седмично меню, което е съобразено с изискването за принос към балансирания режим на хранене.Всеки порцион трябва да включва супа – минимум 250 гр.; основно ястие – минимум 300гр., хляб – минимум 150гр. и поне веднъж седмично, следва да се предоставя десерт и/или пресни плодове.Пресните плодове и зеленчуци, които се предлагат трябва да отговарят изискванията за качество в съответствия с изискванията за общ стандарт и специфичните стандарти за прилагане на пазара, определени в Приложение 1, част А и част Б на Регламент (ЕО) 543/2011 на Комисията. Избраният изпълнител разполага със съвременна производствена база, кухня-майка, изградена в пълно съответствие с принципите на НАССР, ISO 22000:2005 и действащото законодателство. Обектът може да се разглежда като комплекс от четири функционално обособени основни зони – складова част, кухня, ситничаро-сладкарски цех и административна част. Складовата част съдържа помещения отговарящи на специфичните условия за съхранение на отделните видове суровини. Налични са отделни складове за съхранение на пакетирани стоки, варива, брашна и консерви, както и хладилни помещения за съхранение на плодове и зеленчуци, млечни продукти, месо и риба. Дружеството притежава 15 /петнадесет/ броя специализирани транспортни средства регистрирани по реда на чл.246 от Закона за ветеринарномедицинската дейност и чл. 6 от Регламент (ЕО) № 852/2004. Описание на техническия персонал:Организaтор отдел Вътрешен контрол; Главен Готвач; Готвач-3; Майстор хлебни изделия-2; Консултант здравословно хранене; Диетоло; Отговорник НАССР; Склададжия; Работник кухня -10бр.; Чистач/хигиенист -5бр.; Общ работник 2 бр. Лица, отговарящи за изпълнението: Експерт; Инженер-технолог, хранително-вкусова промишленост. |
1 367 359.80
|
1 367 359.80
|
Дейност Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топлият обяд ще стартира от 01.02.2021г.
Избраната фирма за приготвяне на топлия обяд трябва ще извърши доставката на приготвената храна до всички регистрирани пунктове за раздаване на същата на територията на община Криводол.
Доставката на приготвената храна трябва да бъде придружена с документи, удостоверяващи произхода на храната, качество и безопасност. Всяка доставка се приема от длъжностно лице, определено от партньорската организация.
Опаковането на всяка порция храна трябва да отговаря на изискванията на Наредба № 2 от 23.01.2008 г. за материалите и предметите от пластмаса, предназначена за контакт с храни и Наредба № 1 от 26.01.2016 г. за хигиената на храните. Храната се издава в еднократни за употреба изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, миещи и дезинфекциращи средства съгласно Наредба № 2/ 23.01.2008 и № 2 от 23.01.2008 г. издадена от министъра на здравеопазването и министъра на околната среда и водите.
Опаковките на предварително пакетираните храни да са с ненарушена цялост в съответствие със Закона за храните.
Избраната фирма следва да транспортира доставяната храна за своя сметка, спазвайки всички хигиенни изисквания към транспортните средства за превоз на храна. Използваните транспортни средства не трябва създават възможност за промяна на външния вид, мириса, вкуса и състава на храната, за замърсяване на храната, както и за преминаване на чужди и опасни за здравето на потребителя вещества. Специализираните транспортни средства трябва да са регистрирани задължително по реда на чл. 246 от Закон за ветеринарномедицинската дейност.
Получаването на топъл обяд от всеки потребител ще се извършва по предварително подписан договор между партньорската организация Община Криводол и одобреният потребител, съгласно приложение № 24 Договор с потребител.
Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък /Приложение 21/. Получаването на топлия обяд ще се извършва в пунктове за раздаване на храна.
Когато противоепидемичните мерки налагат предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, ще се прекратява използването на списъка и ще се използва Дневник на потребителя /Приложение № 23/, където те се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на всеки месец потребителите предават на партньорската организация дневниците си и получават нови за следващия месец /В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник на партньорската организация, то при отчитане дневника се замества с декларация от Кмета на община Криводол като представляващ партньорската организация с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен периода на предоставяне/.
С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените от партньорската организация резерви, съгласно описаната и разработена процедура. Със същите ще се сключват договори и те ще се подписват при предоставянето на обяда също в отделен списък или дневник на потребителя.
|
68 367.99
|
68 368.00
|
Дейност Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, ще бъдат реализирани в рамките на изпълнението на целият договор. При реализирането на съпътстващи мерки Община Криводол ще се съобрази с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Предоставянето на съпътстващи мерки се основава на установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Съпътстващите мерки предоставяни в рамките на договора за изпълнение на територията на община Криводол ще бъдат в индивидуален формат на предоставяне предвид пандемията от COVID 19.
Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд ще се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за:
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината Криводол, включително и такива, финансирани от ЕСФ;
- ползването на административни общински услуги;
- подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги;
- управление на семейния бюджет;
- здравословно и балансирано хранене;
- консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.
- други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация.
Партньорската организация Община Криводол има достатъчно натрупан административен опит в предоставянето на такава подкрепа; от 2013г. до 2016г. в най студените месеци на годината от октомври до април на територията на цялата община е изпълняван проект "Обществена трапезария" към фонд "Социална закрила"- МТСП по които е осигуряван безплатен обяд за потребители от всички населени места на територията на общината.
|
68 367.99
|
68 368.00
|