"Патронажна грижа": Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социално услуги в община Кубрат ще се осъществява съобразно разработената от МЗ методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP00-2.028"Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания–Компонент 1".
Дейностите по доставка на храна,хранителни продукти и продукти от първа необходимост,вкл.лекарства,заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги и предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда ще се изпълняват в рамките на 12 месеца (от 3 м. до 14 м.)от мобилен екип, които включва следните специалисти:
- 18 домашни помощници
- 1 медицинско лице
Екипът по проекта ще извърши подбор на персонал,притежаващ знания и практически умения за качествено предоставяне на услугите по проекта,с приоритет ще бъдат хора с опит в съответната област, отивация за работа с възрастни хора и хора с увреждания и необходими личностни качества.
В рамките на първия и втория месец ще се извърши подбор на персонала,които ще бъде нает за предоставяне на патронажните услуги.За целта ще бъде проведена масова информационна кампания на територията общината.Ще се потърси съдействието на Бюрото по труда за насочване на подходящи кандидати.Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Кубрат вкл.публикуването на официалната интернет страница на общината информация за кандидатстване,както от страна на потребителите,така и за наемане на персонал.
Обхватът на целевата група,включена в настоящата дейност са хора с увреждания,възрастни хора в невъзможност от самообслужване,лица над 54 г.,други уязвими групи,вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19,лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19.Планираният брой лица,на които ще бъде предоставена патронажната грижа в община Кубрат са 58 души.
Предоставянето на услугите ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка,на всеки един от тях.Ще бъде създаден "горещ телефон" на сайта на общината за заявяване на искане за доставка на храна,хран. продукти и продукти от първа необходимост,вкл.лекарства,заплащане на битови сметки,заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги.
Предвидено е да бъде проведено въвеждащо обучение на лицата,които не са преминали обучение,на което ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки участник в предоставянето на здравно-социалните услуги в домашна среда и едно поддържано обучение за всикчи лица.С цел оказване на организационно-методическа подкрепа и супервизия на персонала, ангажиран с предоставянето на услугите се предвижда провеждането на 8 супервизии,като лицата ще бъдат разделени в 2 групи.
Почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги имат няколко психологически цели по отношение на възрастните хора,лицата с увреждания и техните членове на семейства,а именно:
-пряка подкрепа за самостоятелен живот на възрастни хора с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства
-психологическа и консултативна подкрепа на потребителите и техните членове на семействата
-подкрепа на помагащите лица (роднини, близки и др.) за намаляване на натоварването и стреса в ежедневните грижи за лицата с увреждания
-превенция на социалната изолация на възрастни хора и лица с увреждания и техните членове на семействата
Психологическа подкрепа и консултиране ще бъде оказана и на персонала,ангажиран с предоставянето на услугите
Етапи за изпълнение на дейността:
1.Публикуване на сайта на общината обява,относно набиране на потребители и наемане на персонал по проекта
2.Избор на персонал за предоставяне на дейностите по проекта
3.Подбор на целевата група
4.Предоставяне на патронажни грижи
5.Провеждане на обучение и супервизии
6.Предоставяне на психологическа подкрепа,консултиране |
0.00
|
89 397.48
|
"Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности": Целта на дейността е предприемане на мерките по превенция от заразяване с COVID-19 и оказване на подкрепа на социалните услуги ДДД в извънредната обстановка в отговор на актуалните нужди,свързани с разпространението на коронавируса.
Обявената пандемия от Covid-19 неминуемо се отразява негативно на всички и ни постави пред сложни предизвикателства в множество направления.Това доведе до възникването на допълнителни разходи,които община Кубрат няма възможност да поеме в рамките на стандарта за финансиране на социалните услуги ДДД.
Във връзка с предприемане на мерки по опазване здравето,както на ползвателите на социалните услуги ДДД ,така и на служителите,които предоставят тези услуги общината планира да наеме доп.обслужващ персонал,който да подпомага дейностите по разделяне/изолиране на потребителите на услугите да не се струпват едновременно,дезинфекция на сградния фонд и др.
Предоставянето на социални услуги, ДДД в общината се осъществяват от Център за обществена подкрепа,Дневен център за пълнолетни лица с физически увреждания и Дом за стари хора-с.Тертер,към които ще бъдат разпределени допъл.наети минимум 20 лица на 4 часа за 12 месеца на длъжностности "хигиенист" и "портиер".
Поради,това че се увеличи броя на безработните лица и много семейство останаха с минимални доходи,предвиждаме да бъдат включени повече лица в заетост,макар и на 4 часа.
В структурата са заети длъжностите:
-ЦОП: управител,счетоводител,логопед,соц.работник,ерготерапевт,психолог на 4ч.,санитар на 4ч. или общ брой на заетия персона е 7лица и утвърден капацитет от 30 потр.
- ДЦПФУ:управител,соц.работник, психолог,2 кинезитерапевти, 3 трудотерапевта, мед. сестра,касиер-домакин, шофьор,санитар, санитар на 4ч., огняр-поддръжка на 4ч. или общ брой на заетия персона е 13лица и утвърден капацитет от 30 потр.
- "Дом за стари хора": директор,счетоводител,касиер-счетоводител,домакин,соц.работник,старша мед.сестра,2 мед.сестра,шофьор-снабдител, 3огняр-работник поддръжка, перач,готвач,пом.готвач,работник кухня,10санитари или общ брой на заетия персона е 26лица и утвърден капацитет от 60 потр.
Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Кубрат вкл.публикуването на официалната интернет страница на общината информация за кандидатстване за наемане на обслужващ персонал.
В рамките на първия и втория м. ще се извърши подбор на персонала,който ще бъде нает.За целта ще бъде проведена масова информ.кампания на територията общината.Ще се потърси съдействието на БТ за насочване на подходящи кандидати.
Във връзка с реализиране на дейностите по превенция на COVID 19 в социални услуги ДДД е предвидено да бъдат осигурени лични предпазни средства за заетия персонал и доп.наетия обслужващ персонал,закупуване на дезинфектанти,предвидени са средства за тестване на служители и потребители за COVID 19 при необходимост.По проекта е предвидено и закупуването на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги ДДД в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно.
Дейността е насочена към 120 потребителите на социални услуги ДДД в община Кубрат, 46 заети лица към момента и 20 допълн.заети лица по проекта.
Етапи за изпълнение на дейността:
1.Публикуване на сайта на общината обява,относно набиране на обслужващ персонал по проекта
2.Избор на персонал за предоставяне на дейностите по проекта
4.Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услугиДДД,чрез наетия персонал
5.Осигуряване на лични предпазни средства
6.Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги ДДД за COVID-19 при необходимост
7.Осигуряването на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги ДДД в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно-онлайн консултиране,скайп връзка и др. |
0.00
|
93 270.74
|