Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Creating an unified information system in order to reduce the administrative burden of citizens and businesses in relation to construction by setting up a platform for the provision of electronic administrative planning services and the authorisation of construction.
The project is expected to significantly shorten the time to deliver services in the spatial planning, investment design and commissioning of completed construction works by enabling complex e-government services.
The implementation of the investment shall be completed by 30 June 2026.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Създаване на Единна информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството: Дейността ще бъде реализирана чрез изпълнение на следните задачи: • Задача 1 - Изготвяне на техническо задание за създаване на системата, в съответствие с изискванията на Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (НОИИСРЕАУ), и изготвено на база на общо проучване на функциите, които следва да притежава и свързаните с нея процеси, създавайки обща рамка за нейната реализация. Като резултат от изпълнението на задачата ще бъдат предоставени следните документи:  Документ описващ обхвата на системата  Документ с проучване на осъществимостта  Изследване и анализиране на рисковете –Анализ разходи-ползи, План за управление на риска  Проект на Техническо задание, съгласно изискванията на НОИИСРЕАУ, съдържащ минимум: - изисквания за формат услугите; - изисквания за данните и електронните форми за резултат; - изисквания за структурата на системата; - изисквания по отношение на заявяването на ЕАУ и комплексни административни услуги; - изисквания, на които трябва да отговаря Изпълнителя за реализацията на системата и свързаните с нея дейности. - За да се гарантира устойчивост на системата и нейното функциониране в заданието следва да бъде обоснован и предложен договор за следгаранционна поддръжка, като разходите за тази поддръжка не са предмет на настоящото проектно предложение и не са включени в неговия бюджет. Изпълнението на Техническото задание ще бъде възложено на външен изпълнител по реда на ЗОП със средства от бюджета на МРРБ (36 000 лв. с ДДС) през 2021 г. • Задача 2 - Създаване на Единна информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството. Изпълнението на задачата включва: - Детайлно проучване на текущото състояние на предоставянето на административни услуги в администрациите на различните нива по Закона за устройство на територията и свързаните с него закони и подзаконови нормативни актове, имащи отношение към инвестиционния процес; - Проектиране в това число – проект на структура на данните, метаданните и услугите върху тях и проект на функционалност и интерфейс на системата; - Системата ще бъде реализирана в средата на Държавния частен хибриден облак (ДХЧО); - Разработване и внедряване на информационната система при съблюдаване на всички изисквания на техническото задание; - Тестване и внедряване на системата – доказване, че функционалните възможности отговарят на изискванията; - Пилотно използване на системата за период от 2 месеца от МРРБ, ДНСК, една областна администрация и администрациите на три общини (голяма, средна и малка); - Създаване на ръководство за работа със системата; - Организиране на обучение на заинтересованите страни за запознаване с функционалностите на системата и за работа с нея – присъствени обучения за представителите на МРРБ и ДНСК и дистанционни обучения за останалите заинтересовани страни; - Осигуряване на достъп до системата на всички страни (централни и териториални администрации, специализирани контролни органи и експлоатационни дружества), включени в процеса по разрешаване, одобряване и съгласуване на устройствени планове, одобряване на инвестиционни проекти, издаване на разрешения за строеж и въвеждане в експлоатация; - Интегриране и обвързване на системата с Портала по устройство на територията, Единния публичен регистър по устройствено планиране на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството, за което към нея ще има адаптер, както и с RegiX. Системата ще бъде изградена в унисон с Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги и ще бъде достъпна и през Единния портал за достъп до електронни административни услуги (egov.bg); - Интегриране и обвързване на системата с Единната информационна точка, създадена съгласно ЗЕСМФИ; - Гаранционна поддръжка за срок от 2 години. 2 942 000.00 17 980.80
Дейност 2 - Подготовка на проекти за изменение на свързани законови и подзаконови нормативни актове, вкл. създаване на подзаконов нормативен акт за функциониране на единната информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството: Дейност 2*: Подготовка на проекти за изменение на свързани законови и подзаконови нормативни актове, вкл. създаване на подзаконов нормативен акт за функциониране на единната информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството. Задача 1 - Дейността ще бъде осъществена на база на техническо задание, възложено на външен изпълнител по реда на ЗОП със средства от бюджета на МРРБ (36 000 лв. с ДДС) през 2021 г. Задача 2 - Предоставянето на административни услуги по Закона за устройство на територията по електронен път е сериозно предизвикателство, тъй като това ще представлява своеобразна реформа в сектора. Същевременно осигуряването на възможност за извършване на процесите по устройствено планиране, инвестиционно проектиране и строителство в електронен режим ще доведе до уеднаквяване на практиките по прилагане на законовите разпоредби, намаляване на времето за извършване на определени услуги, облекчаване на процеса на административно обслужване и намаляване на разходите както за гражданите и бизнеса, така и за самата администрация, определяне на единен стандарт в начина на изработване и предаване на документацията, по-добър контрол върху качеството на разработките, намаляване на обема на документацията на хартиен носител и структуриране на цялостния процес в единна система с определени процедури на действие. В рамките на дейността ще бъде извършен преглед на нормативната уредба и текущото състояние на работните процеси, свързани с изграждането и функционирането на единна информационна система по устройствено планиране, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството. Ще бъдат идентифицирани нормативните актове, които следва да претърпят промяна с оглед регламентиране функционирането на системата и до каква степен следва да се изменят те. Ще бъдат изготвени проекти за изменение на нормативни актове по отношение на: - регламентиране на начина на предоставяне на услугите по електронен път; - регламентиране на единен формат за предаване на проекти на устройствени планове и инвестиционни проекти; - подписване с електронен подпис; -междуведомствено съгласуване и издаване на необходимите актове по специалните закони; - предоставянето на изходни данни/визи за проектиране; - съгласуване с експлоатационни дружества; - срокове; - преходен период за преминаване изцяло на електронен режим на работа. Ще бъде изготвена подзаконов нормативен акт, определящ реда и изискванията за работа и функциониране на единната информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството. 370 000.00 0.00
Дейност 3 - Организация и управление на проекта и Публичност и информация. Разходи за персонал: За изпълнението на дейността ще бъде сформиран Екип за управление на проекта (ЕУП), състоящ се от служители на МРРБ и външни експерти. Дейността ще се извършва единствено до приключване на проекта. ЕУП ще включва : 1. Ръководител на проекта 2. Координатор на проекта 3. Координатор специфични дейности 4. Координатор специфични дейности 5. Експерт нормативна база 6. Специалист ИКТ (IT) – 2 бр. 7. Технически сътрудник 8. Счетоводител 9. Финансов контрольор Спесификата на основните дейности по настоящия проект предопределят и необходимостта от включването на служители със съответната експертиза, която да осигури качественото и целесъобразно изпълнение на проекта. Служителите, определени за участие в ЕУП, са с подходяща квалификация и опит в управлението на проекти, като притежават и специфичните знания, свързани с изпълнението на проекта. Сформираният екип ще създаде организация и ще работи за реализация на основните и специфични цели на проекта, чрез управление на комуникацията, координиране на дейностите, разпределяне на отговорности, управление на разходите, наблюдение и мониторинг за успешно приключване на планираните дейности. За по-ефективното управление на проекта ще се изготви План за действие, в който ще се заложат срокове за изпълнение и разпределение на дейностите. В рамките на дейността ще бъде координиран и процеса по провеждане на процедури за избор на изпълнитела по реда на ЗОП. В процеса на изпълнение на дейности 1 и 2 ще се реализират в максимална степен чрез участието на всички заинтересовани страни. Дейностите по информация и публичност ще дадат възможност чрез съвременните комуникационни канали и средства за масово осведомяване да се даде яснота, да се привлече вниманието и да се предизвика интерес и ангажираност от страна на всички заинтересовани страни към целите, дейностите и резултатите от проекта. В рамките на Дейностите и предвидените анализи ще се търси включването на всички страни, участващи в процесите по устройство на територията, инвестиционния проектиране и разрешавае на строителството, за да се осигури получаването на конструктивна обратна връзка за реализирането на дейността. Дейностите за информация и публичност ще включват: а) Провеждане на шест броя пресконференции за целите, планираните дейности и очакваните резултати по проекта, както и източниците на неговото финансиране и за представяне на постигнатите резултати по проекта. В пресконференциите ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни – граждани, бизнес, публични организации, медии. б) Информационни материали – 3000 бр. печатно ръководство за работа със системата. в) Публикации в печатни и он-лайн издания 9 бр.– ще бъдат изготвени съобщения за проекта и неговите етапи. Съобщенията ще бъдат публикувани в печатни и он-лайн издания. г) Информационни табели 3 бр. – информационните табели ще бъдат изработени и поставени в сградата на МРРБ, ДНСК и най-голямата община - Столична с цел всеки посетител да бъде информиран за реализирания проект. 200 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).