Дейност 1 - Създаване на Единна информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството: Дейността ще бъде реализирана чрез изпълнение на следните задачи:
• Задача 1 - Изготвяне на техническо задание за създаване на системата, в съответствие с изискванията на Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (НОИИСРЕАУ), и изготвено на база на общо проучване на функциите, които следва да притежава и свързаните с нея процеси, създавайки обща рамка за нейната реализация.
Като резултат от изпълнението на задачата ще бъдат предоставени следните документи:
Документ описващ обхвата на системата
Документ с проучване на осъществимостта
Изследване и анализиране на рисковете –Анализ разходи-ползи, План за управление на риска
Проект на Техническо задание, съгласно изискванията на НОИИСРЕАУ, съдържащ минимум:
- изисквания за формат услугите;
- изисквания за данните и електронните форми за резултат;
- изисквания за структурата на системата;
- изисквания по отношение на заявяването на ЕАУ и комплексни административни услуги;
- изисквания, на които трябва да отговаря Изпълнителя за реализацията на системата и свързаните с нея дейности.
- За да се гарантира устойчивост на системата и нейното функциониране в заданието следва да бъде обоснован и предложен договор за следгаранционна поддръжка, като разходите за тази поддръжка не са предмет на настоящото проектно предложение и не са включени в неговия бюджет.
Изпълнението на Техническото задание ще бъде възложено на външен изпълнител по реда на ЗОП със средства от бюджета на МРРБ (36 000 лв. с ДДС) през 2021 г.
• Задача 2 - Създаване на Единна информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството.
Изпълнението на задачата включва:
- Детайлно проучване на текущото състояние на предоставянето на административни услуги в администрациите на различните нива по Закона за устройство на територията и свързаните с него закони и подзаконови нормативни актове, имащи отношение към инвестиционния процес;
- Проектиране в това число – проект на структура на данните, метаданните и услугите върху тях и проект на функционалност и интерфейс на системата;
- Системата ще бъде реализирана в средата на Държавния частен хибриден облак (ДХЧО);
- Разработване и внедряване на информационната система при съблюдаване на всички изисквания на техническото задание;
- Тестване и внедряване на системата – доказване, че функционалните възможности отговарят на изискванията;
- Пилотно използване на системата за период от 2 месеца от МРРБ, ДНСК, една областна администрация и администрациите на три общини (голяма, средна и малка);
- Създаване на ръководство за работа със системата;
- Организиране на обучение на заинтересованите страни за запознаване с функционалностите на системата и за работа с нея – присъствени обучения за представителите на МРРБ и ДНСК и дистанционни обучения за останалите заинтересовани страни;
- Осигуряване на достъп до системата на всички страни (централни и териториални администрации, специализирани контролни органи и експлоатационни дружества), включени в процеса по разрешаване, одобряване и съгласуване на устройствени планове, одобряване на инвестиционни проекти, издаване на разрешения за строеж и въвеждане в експлоатация;
- Интегриране и обвързване на системата с Портала по устройство на територията, Единния публичен регистър по устройствено планиране на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството, за което към нея ще има адаптер, както и с RegiX. Системата ще бъде изградена в унисон с Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги и ще бъде достъпна и през Единния портал за достъп до електронни административни услуги (egov.bg);
- Интегриране и обвързване на системата с Единната информационна точка, създадена съгласно ЗЕСМФИ;
- Гаранционна поддръжка за срок от 2 години.
|
2 942 000.00
|
17 980.80
|
Дейност 2 - Подготовка на проекти за изменение на свързани законови и подзаконови нормативни актове, вкл. създаване на подзаконов нормативен акт за функциониране на единната информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството: Дейност 2*: Подготовка на проекти за изменение на свързани законови и подзаконови нормативни актове, вкл. създаване на подзаконов нормативен акт за функциониране на единната информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството.
Задача 1 - Дейността ще бъде осъществена на база на техническо задание, възложено на външен изпълнител по реда на ЗОП със средства от бюджета на МРРБ (36 000 лв. с ДДС) през 2021 г.
Задача 2 - Предоставянето на административни услуги по Закона за устройство на територията по електронен път е сериозно предизвикателство, тъй като това ще представлява своеобразна реформа в сектора. Същевременно осигуряването на възможност за извършване на процесите по устройствено планиране, инвестиционно проектиране и строителство в електронен режим ще доведе до уеднаквяване на практиките по прилагане на законовите разпоредби, намаляване на времето за извършване на определени услуги, облекчаване на процеса на административно обслужване и намаляване на разходите както за гражданите и бизнеса, така и за самата администрация, определяне на единен стандарт в начина на изработване и предаване на документацията, по-добър контрол върху качеството на разработките, намаляване на обема на документацията на хартиен носител и структуриране на цялостния процес в единна система с определени процедури на действие.
В рамките на дейността ще бъде извършен преглед на нормативната уредба и текущото състояние на работните процеси, свързани с изграждането и функционирането на единна информационна система по устройствено планиране, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството.
Ще бъдат идентифицирани нормативните актове, които следва да претърпят промяна с оглед регламентиране функционирането на системата и до каква степен следва да се изменят те.
Ще бъдат изготвени проекти за изменение на нормативни актове по отношение на:
- регламентиране на начина на предоставяне на услугите по електронен път;
- регламентиране на единен формат за предаване на проекти на устройствени планове и инвестиционни проекти;
- подписване с електронен подпис;
-междуведомствено съгласуване и издаване на необходимите актове по специалните закони;
- предоставянето на изходни данни/визи за проектиране;
- съгласуване с експлоатационни дружества;
- срокове;
- преходен период за преминаване изцяло на електронен режим на работа.
Ще бъде изготвена подзаконов нормативен акт, определящ реда и изискванията за работа и функциониране на единната информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството.
|
370 000.00
|
0.00
|
Дейност 3 - Организация и управление на проекта и Публичност и информация. Разходи за персонал: За изпълнението на дейността ще бъде сформиран Екип за управление на проекта (ЕУП), състоящ се от служители на МРРБ и външни експерти. Дейността ще се извършва единствено до приключване на проекта. ЕУП ще включва :
1. Ръководител на проекта
2. Координатор на проекта
3. Координатор специфични дейности
4. Координатор специфични дейности
5. Експерт нормативна база
6. Специалист ИКТ (IT) – 2 бр.
7. Технически сътрудник
8. Счетоводител
9. Финансов контрольор
Спесификата на основните дейности по настоящия проект предопределят и необходимостта от включването на служители със съответната експертиза, която да осигури качественото и целесъобразно изпълнение на проекта. Служителите, определени за участие в ЕУП, са с подходяща квалификация и опит в управлението на проекти, като притежават и специфичните знания, свързани с изпълнението на проекта. Сформираният екип ще създаде организация и ще работи за реализация на основните и специфични цели на проекта, чрез управление на комуникацията, координиране на дейностите, разпределяне на отговорности, управление на разходите, наблюдение и мониторинг за успешно приключване на планираните дейности.
За по-ефективното управление на проекта ще се изготви План за действие, в който ще се заложат срокове за изпълнение и разпределение на дейностите.
В рамките на дейността ще бъде координиран и процеса по провеждане на процедури за избор на изпълнитела по реда на ЗОП.
В процеса на изпълнение на дейности 1 и 2 ще се реализират в максимална степен чрез участието на всички заинтересовани страни. Дейностите по информация и публичност ще дадат възможност чрез съвременните комуникационни канали и средства за масово осведомяване да се даде яснота, да се привлече вниманието и да се предизвика интерес и ангажираност от страна на всички заинтересовани страни към целите, дейностите и резултатите от проекта. В рамките на Дейностите и предвидените анализи ще се търси включването на всички страни, участващи в процесите по устройство на територията, инвестиционния проектиране и разрешавае на строителството, за да се осигури получаването на конструктивна обратна връзка за реализирането на дейността.
Дейностите за информация и публичност ще включват:
а) Провеждане на шест броя пресконференции за целите, планираните дейности и очакваните резултати по проекта, както и източниците на неговото финансиране и за представяне на постигнатите резултати по проекта. В пресконференциите ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни – граждани, бизнес, публични организации, медии.
б) Информационни материали – 3000 бр. печатно ръководство за работа със системата.
в) Публикации в печатни и он-лайн издания 9 бр.– ще бъдат изготвени съобщения за проекта и неговите етапи. Съобщенията ще бъдат публикувани в печатни и он-лайн издания.
г) Информационни табели 3 бр. – информационните табели ще бъдат изработени и поставени в сградата на МРРБ, ДНСК и най-голямата община - Столична с цел всеки посетител да бъде информиран за реализирания проект.
|
200 000.00
|
0.00
|