Подбор на бенефициенти и осигуряване на заетост: Дейността цели кандидатът да идентифицира и проведе избор на 10 лица от целевата група за включване в заетост на новите работни места.
Деайността ще премине през седните основни етапи: (1) заявка и насочване от бюрото по труда на регистрирани безработни; (2) идентифициране, активиране и привличане към проектните дейности на неактивни лица чрез информация и взаимодействие с местните общности и местната власт (ромски лидери, неправителствени организации, Община Видин) (3) срещи на екипа с идентифицираните неактивни лица, мотивиране за включване в дейностите чрез индивидуални разговори и раздаване на кратки информационни материали (4) популяризиране на проекта чрез средствата за масова информация (5) ще се извърши подбор от стана на кандидата на 10 представители от целевата група: безработни и неактивни лица на възраст между 30 и 54 години - 8 лица и безработни лица над 54г - 2 лица за включването им в проекта.
При спазване принципите за равенство на половете и недискриминация не се предвиждат изисквания към кандидатите относно пол. Естеството на работа е такова, че привлича както жени, които са по-уязвими на пазара на труда, така и мъже.
Подборът ще се извърши чрез интервю с кандидатите от целевата група в присъствие на комисия от кандидата. На всички представители ще бъдат зададени еднакви стандартизирани въпроси. Ще се оформят протоколи с избраните лица и резерви. Ще се предостави информация на ДБТ относно насочените от тях лица. Одобрените ще попълнят заявления и декларации за включване.
Избраните целеви групи са в обхвата на приоритетна ос 1 "Подобряване достъпа до заетост и качество на работните места" от ОПРЧР 2014-2020.
Целевата група на безработни и неактивни лица от 30 до 54г и безработни над 54г е в обхвата на Инвестиционен приоритет № 1: Достъп до заетост за търсещите работа и неактивните лица, включително трайно безработни и лица, отдалечени от пазара на труда, а също и чрез местните инициативи за заетост, и подкрепа за мобилността на работната сила: Специфична цел 1: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица на възраст между 30 и 54г, насочена към продължително безработни и икономически неактивни лица на възраст между 30 и 54 години; Специфична цел 2: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица с ниско образование на възраст между 30 и 54 г. вкл. и Специфична цел 3: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивните лица над 54 годишна възраст
Времето за изпълнение на дейността по подбор на потенциални бенефициенти ще се осъществи през първите два месеца от изпълнение на проекта, след което с избраните 10 души в началото на третия месец ще бъдат сключени трудови договори и ще се оформят необходимите документи по Кодекса на труда за осигуряване на 12 месечна заетост в дружеството на длъжности:
"Специалист продажби" код 33393004 за 5 лица и
"Склададжия" код 43212014 за 5 лица.
След изтичане на 12-те месеца субсидирана по проекта заетост с 5 лица ще се оформят допълнителни споразумения към трудовите договори за неопределено време. Те ще бъдат избрани чрез вътрешен подбор и листове за оценка на изпълнението, оформени от преките ръководители и управителя на дружеството. |
105 718.25
|
105 718.25
|
Закупуване на оборудване за осигуряване на работния процес на новооткритите работни места и застраховане на закупените активи: Целта на дейността е ресурсно обезпечаване на новите работни места чрез подходящо оборудване. Необходимостта от новите рабтници и оборудване се идентифицира поради нарастването на клиентите в търговските обекти на дружеството, а от тук и на доставките и продуктите, които се съхраняват и продават.
С цел обезпечаване на новооткритите работни места в проекта се предвижда закупуване на оборудване необходимо за работа на новоназначените лица в дружеството, а именно: 1 бр. нискотемпературен вертикален шкаф, 1 бр. вертикална крайстенна среднотемпературна линия с ъглов модул, 2 бр. мобилни терминали с висока степен на защита от прах и влага, 1 бр. ледогенератор и 1 бр. колбасорезачка с вграден самонаточващ се механизъм. Тези ДМА са от непосредствено значение за изпълнение на ежедневните трудови задачи от новоназначените лица и ще осигурят работните им места.
За изпълнението на дейността се предвижда сключването на договор за доставка с външен изпълнител и провеждане на процедура с публична покана с оглед регламентираните прагове в ПМС 118/2014, като времето за изпълнение на дейността е през първите два месеца след стартиране на проекта, т.е. преди сключване на трудови договори с избраните лица. Целта е към момента на сключване на трудовите договори да е налично закупеното оборудване, осигуряващо възможност за работа на новоназначените лица.
При провеждането на процедурата с публична покана за доставка на оборудване ръководителят по проекта ще изготви досие за публикуване на сайта на единния информационен портал на структурните фондове. Със заповед на управителя на дружеството ще се сформира комисия за оценка на получените оферти по предварително публикувана методология за оценка. С избраният изпълнител ще бъде сключен договор за доставка на предвиденото оборудване. Ще се извърши доставка, монтаж и тестване на новото оборудване и ще се оформи приемо-предавателен протокол. Ще се осигури възможност за проверки от страна на Управяващия орган като се изпрати писмо за датата на доставката.
Доставеното оборудване ще се маркира със стикери, при спазване правилата за информиране и публичност, на които ще се изтъкне приносът на ОПРЧР за придобиването му.
С оглед предотвратяване на рискове като кражба и пожар закупените активи ще бъдат застраховани за периода на изпълнение на дейността срещу съответните рискове - "Кражба" и "Пожар". За изпълнението на дейността по застраховане на закупените активи не се предвижда провеждане на процедура по ПМС 118/2014 с оглед предвидена сума за разходи под необходимия праг за провеждане на процедура с публична покана. |
25 854.15
|
25 854.15
|
Провеждане на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност": Целта за предоставяне на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" е да бъдат придобити нови знания и умения от избраните представители на целевите групи, с оглед предоставяне възможност за трудова реализация в предприятието-кандидат и социално включване на безработните лица.
Дейността на дружеството е в сферата на търговското обслужване за упражняването, на която не се изискват специфични професионални и квалификационни характеристики, но уменията за работа с компютър са необходими, предвид електронното въвеждане на доставените и продадени стоки и водене на ежедневна, седмична и месечна електронна отчетност. Предприятието е въвело специализиран софтуеър за продажбата, съхранението на стоките и управлението на процесите, поради което в работата на специалист-продавача и склададжията дигиталните компетентности са в непосредствена връзка и необходимост за изпълнение на трудовите задачи.
Продажбата и доставката на стоки се изписват и заприхождават електронно, като за целта работата с компютър и уменията за работа с таблици и файлове е от пряко значение за упражняването на дейността на новонаетите лица.
За осъществяването на дейността се предвижда сключване на договор, без провеждане на процедура, предвид праговете за доставки и услуги, регламентирани в ПМС 118/2014 за предоставяне на обучението с външен изпълнител с опит в предоставянето на обучения за възрастни. Предвижда се обучението да стартира в началото на третия месец от изпълнението на проектните дейности, който е първи месец от заетостта на лицата и да приключи през същия месец от проектните дейности, който е първи от стартиране на заетостта на целевата група, т.е. видно от показания по-долу план график обучението по ключова компетентност е паралелно със заетостта в първият месец от назначаване на целевата група по проекта.
Предвиденото обучение по ключова компетентност (КК) 4 "Дигитална компетентност" е за 10 лица, с хорариум от 45 учебни часа, от които 15 часа теория и 30 часа практика. В заданието към потенциалните външни изпълнители ще се изиска да имат опит при предоставяне на обучение по КК 4 "Дигитална компетентност", да представят учебни програми и графици с превес на практическите и интерактивните занятия. Това ще гарантира качеството на учения процес и придобиване на необходимите компетентности за работа в дружеството от страна на лицата от целевата група.
Лицата са разпределени в една група.
Документ доказващ завършеното обучение е удостоверение/сертификат издаден от обучаващата организация на успешно завършилите 10 лица с логото на програмата и при спазване принципите за визуализация. |
2 500.00
|
2 500.00
|
Публичност и визуализация : Целта на дейността е организация и осъществяване на дейностите по информиране и публичност за популяризиране на проекта, Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 и Европейския социален фонд, с което да се гарантира максимална публичност, прозрачност и законосъобразност в действията на бенефициента и контрол от обществеността.
Необходимостта от информираност и публичност на проектното предложение се налага като естествен проводник на обратната връзка между всички заинтересовни страни в процеса на реализация на проекти по структурните фондове на ЕС, а именно: предприятия, обучаващи институции, неправителствен сектор, обедининия на работодателите, местната и държавна власт, гражданите. Тя гарантира прозрачност и законност в действията на всички заинтересовани страни; наблюдение и контрол от обществото върху дейностите; познаване на предвидените цели и очаквани резултати от проекта, а от тук и осъзнато и ефективно включване на всички участници, от които зависи успеха му.
Дейностите и резултатите от изпълнението на проекта ще бъдат отразени в 3 публикации в местен вестник с цел популяризиране на проекта, ОПРЧР 2014-2020 и ЕСФ. Публикациите ще включват информация за набирането на целевата група и за резултатите и дейностите по проекта.
Ще се изработи 1 табела за визуализация, която ще бъде поставена на мястото за реализиране на проекта в дружеството-изпълнител, както и 10 бр. стикери, с които да се маркира новозакупеното оборудване. Ще се изработят и разпространят 500 бр. брошури с информация за изпълняваните дейности по проекта. По този начин ще се осигури възможност за популяризиране на проекта, повишаване авторитета на дружеството, включване на други предприятия в следващи процедури за кандидатстване пред структурните фондове на ЕС, ангажираност на цялото общество в провеждане политиката на сближаване на ЕС.
Методите за директна връзка с медиите, а чрез тях и с обществеността са гаранция за публичност, законност и прозрачност на действията, популяризация на проекта, а от тук и на Оперативната програма и приноса на ЕСФ.
Продължителността за изпълнение на дейността е 15 месеца, т.е за целия период на изпълнение на проектните дейности. В процеса на изпълнение на проекта всички документи и кореспонденция ще са в съответствие с правилата за публичност и визуализация на Оперативната програма. |
2 000.00
|
2 000.00
|
Екип за управление. Мониторинг и отчетност: Дейността е необходима за вътрешното наблюдение, оценка на напредъка и планиране на дейностите, както и за гарантиране резултатите от другите дейности по проекта.
Целта на изпълнението на дейността е осъществяване на организация и управление на дейностите по проекта с цел постигане на заложените цели и резултати и успешното отчитане пред Управляващия орган вследствие на непрекъснатия мониторинг.
Дейността се изпълнява през целия период на проекта и включва следните поддейности:
- сформиране на екип за управление и осъществяване на цялостна координация и организация за изпълнение на предвидените дейности по проекта
- изготвяне на текуща документация по проекта
- осъществяване на непрекъснат контрол върху проектните дейности от екипа по проекта и от Управляващия орган
- изготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети и отчитането им пред Управляващия орган
С оглед постигне законност и принципност в действията на организацията-изпълнител при реализацията на проекта и за да се гарантират резултатите от всички дейности, изпълнението и отчитането на договора, ще се сключат договори за изпълнение на проекта с две лица - външни експерти: ръководител и счетоводител проект.
Ръководителят на проекта ръководи изпълнението на дейностите, отговаря за цялостната реализация на проекта, осъществява контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта, контролира изпълнението на месечния план-график и спазването на сроковете за изпълнението на задачите, отчита цялостното изпълнение на дейностите по проекта, изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни по проекта, следи за изпълнението на сключени договори с изпълнители, изготвя справки. Резултат от изпълнението на дейността на ръководител проекта е приемането на междинен и окончателен доклад за изпълнение на проекта от Управляващия орган.
Счетоводителят на проекта обобщава подадената отчетна информация, следи за стриктното изпълнение на бюджета и целесъобразното разходване на средствата, изготвя междинни и финални финансови доклади, обобщава финансовите документи по проекта, следи за спазването на счетоводните и данъчни закони, счетоводната политика на Бенефициента и изискванията на Управляващия орган.
Продължителността за изпълнение на дейността е през всички 15 месеца от изпълнението на проекта. |
13 400.00
|
13 400.00
|