Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Public infrastructure is a key factor in providing basic services to the population, both in cities and in the countryside. Sustainable socio-economic development of the villages is inextricably linked to the existing infrastructure and the quality of the services provided to their population for which the funds to be maintained are insufficient. This extends the boundaries of development between the villages and the nearby towns, hinders the creation of equal opportunities in the socio-economic development of the villages. Therefore, the poor state of existing rural infrastructure that compensates for the differences in socio-economic development is the main challenge for the applicant. With the support of the EAFRD, a population of 1397 will benefit from an improved environment, incl. children at risk and people with disabilities. The project includes investments in the supporting villages of Paskalevo, Kozloduytsi and Lyaskovo for the rehabilitation of streets and sidewalks, provision of social infrastructure for the provision of community-based Social Services Community care and Public kitchen and furnishing of municipal educational infrastructure of local importance. The complex of activities is being developed for the first time by the applicant, thus offering an innovative approach to solving local problems. Its implementation contributes to the reduction of the disproportions in the territorial distribution of the population and the depopulation of the villages, to the creation of the desired living environment, accessibility, entrepreneurship and the development of the economy.The project has contributed to the achievement of the objectives of the procedure in the overall efforts of stakeholders in the territory by implementing activities to promote social inclusion, reduce poverty and economic development, improve access to social and educational services, improve the attractiveness of the environment for living and interest in the territory of the LAG.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип за управление и изпълнение на проекта: Организацията на всяка дейност, в това число и работата по проект, изисква решаването на две главни задачи – формиране на екип и организиране дейността на този екип. Определянето на екипа е изключително важен момент в проектната дейност, тъй като в повечето случаи конкретният екип се сформира за целите на даден проект. Проектният екип, изграден за разработването и управлението на проекта е важно условие за успешното му изпълнение. В тази връзка, за да се гарантира успешното изпълнение на проекта, който ще има принос към задружните усилия на местната общност на територията за подобряване на живота и съхраняване богатствата на територията на МИГ Добричка за бъдещите поколения, ще се сформира екип от служители на кандидата, с опит в управлението, изпълнението и отчитането на проекти. Той при необходимост ще се подпомага от външна експертиза, която да компенсира липсата на конкретна компетентност на кандидата. Екипът ще носи основната отговорност за постигането на целите на проекта, като ще следи и отговаря за изпълнението на дейностите в срок, което да гарантира постигането на планираните резултати. 0.00 0.00
Рехабилитация на участъци от уличната мрежа в селата Паскалево и Козлодуйци: Селата Паскалево и Козлодуйци са две от десетте опорни села на територията на община Добричка, което обуславя и по-големите възможности за развитие на трудов, социален и културен живот. Информация показва, че улиците, обект на финансирането, са изцяло асфалтирана през 80-те и 90-те години на миналия век. Въпреки полаганите усилия за подобряване на уличната мрежа за периода 2010 – 2015 г., външна експертна оценка определя състоянието на уличните настилки като негодни за експлоатация. Дейността предвижда изпълнение на строителни работи за рехабилитация на съществуващите улици „Тридесета” (участък с дължина 690 м.) в село Паскалево и „Осма“ (участък с дължина 660 м.) в село Козлодуйци и тротоари, с обща дължина на разглежданите участъци 1350 м.. Улиците са със силно повредени, а на места и разрушена асфалтовата настилка и преминават през силно застроен район в централната част на населените места. В по-голямата част липсват бордюри от ляво и дясно, неоформени и частично оформени тротоари от двете страни на платната. Бордюрните линии и криви са сравнително добре оформени. Не е констатирано наличието на пътни или други съоръжения в обхвата на уличните платна. Вследствие на лошото състояние на уличната настилка отводняването е лошо, вертикалната сигнализация липсва, хоризонталната маркировка е заличена. Дейността е изключително необходима за постигане на целите на проекта. Нейното изпълнение генерира ползи за териториалното развитие, като създава условия за непрекъснат, удобен и безопасен транспорт, лесна проходимост и висока пропускателна способност, което да намали разходите за съществуващия бизнес и увеличи стимулите за инвестиции. Също така, облекчават се ежедневните пътувания на жителите, подобрява се както вътрешната мобилност на територията на населеното място, така и вътрешно - териториалната мобилност на работната сила (възможностите за работа в други населени места без смяна на местожителството) и достъпа до услуги. Връзката на улиците с пътна мрежа от по-висок клас до голяма степен определя възможностите на населението за достъп до работни места и определен набор от услуги, предоставяни от съседните общини. Подобрената инфраструктура ще намали времето за пътуване до тях. Още повече, инвестицията за подобряването на уличната инфраструктура, която ще оптимизира движението, е принос към общите усилия за справяне с проблемите свързани с измененията на климата и намаляване на вредните емисии от МПС. 247 253.05 232 993.60
Оборудване на социалната инфраструктура в село Паскалево за предоставяне на социални услуги: Територията на община Добричка се характеризира с голям брой пенсионери, самотно живеещи възрастни хора и хора с увреждания, като над 1/3 от жителите на възраст над 69 години са самотно живеещи, а около 8% от различни възрасти са с регистрирани увреждания. Това обуславя нарастването обхвата на социалните услуги в община Добричка, каквито са „домашен социален патронаж“ и „обществена трапезария“. В селата има добре развита мрежа за социални услуги, но потребността от социални услуги продължава да нараства заради застаряващото население, увеличаващия се брой самотни хора, децата в риск и хората с увреждания. Село Паскалево е едно от десетте опорни села в района на общината, в което се предоставят социалните услуги „домашен социален патронаж“ и „обществена трапезария“. Центърът в селото разполага с необходимото оборудване за обезпечаване на социалните потребности на 11,6% от целевата група, но капацитетът е крайно недостатъчен за обезпечаване на нарасналата потребност от постоянни социални услуги на целевата група от населението, а именно хора в неравностойно положение, хора с ниски доходи, хора с увреждания, хора в пенсионна възраст с доходи до линията на бедност. Финансирането на дейността за закупуване на оборудване на социалната инфраструктура, което ще подобри материалните условия за работа и ще улесни достъпа до основни услуги като задоволяване на потребностите от топла храна за хора, които не могат да си я осигуряват сами, е от огромно значение за постигане на целите на проекта. С нея се постига подобряване живота на населението, подкрепа на нуждаещите се за извършване на ежедневни дейности, което намалява риска от социално изключване и изолация. 8 574.00 7 860.00
Обновяване на общинска образователна инфраструктура в село Лясково: Мрежата от образователна инфраструктура и услуги е сравнително добре развита на територията на община Добричка. През изминалия период са предприети редица ремонтни дейности, модернизация и обновяване на детски градини, но въпреки това има потребност от нови пособия и техника, от изграждане на детски площадки, от набавяне на нови и подмяна на съществуващи детски съоръжения за подобряване качеството, конкурентоспособността и ефективността на образованието, което зависи до голяма степен от съответната инфраструктура. Детската градина в село Лясково е една от 30-те детски градини на територията на община Добричка, която приема и обучава освен деца от населеното място, така и от съседни села. Текущата ситуация показва крайна необходимост от набавяне на нови детските съоръжения. Съществуващите са силно амортизирали и загубили своята функционалност за подобряване на двигателната активност на децата и разнообразяване на свободното им време, което ги превръща в заплаха за здравето им. В района на детската площадка липсва външно осветление, което да осигури безопасността на децата по време на заниманията навън, както и по време на влизане (сутрин) и излизане (вечер) от детската градина. Също така, чрез осигуряване на осветление през тъмните часове на денонощието ще ограничи в голяма степен набезите и вандалските прояви от външни лица в района на детската градина. Дейността е изключително важна за постигане на целите на проекта. С финансирането ѝ се цели да се удовлетвори крайната нужда от обновяване на образователната инфраструктура, която да подобри облика на детската градина и направи района по-привлекателен за живеене, особено за по-младото население. В същото време ще се улесни достъпа и подобри качеството на предоставяното образование, което от своя страна да ограничи броя на преждевременно напусналите сферата на предучилищното образование деца. Също така, дейността предвижда закупуване на соларно светодиодно осветление (LED), което е далеч по-екологично осветление и води до висока енергийна ефективност, което от своя страна допринася за намаляване въглеродните емисии с до 30%. 6 617.50 3 473.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).