Организация и управление на проекта / Project organization and management: Целта на дейността е качествено планиране на проекта и координирането на ежедневните дейности между партньорите, за да се постигнат очакваните резултати. Координирането ще включва изпълнението на задачи свързани с докладване, финансово управление, взаимодействие с мониторингови и контролни органи и подобни нетехнически дейности, необходими за успешното изпълнение на проекта. Дейността се основава на следните принципи: съвместно изпълнение;постоянно наблюдение и контрол, за да се постигне последователно и качествено изпълнение на целите, индикаторите и резултатите; ще бъдат разработени план за мониторинг и оценка на изпълнението на проекта, както и план за смекчаване на рисковете; съвместен екип от специалисти с опит в проектните дейности; ясна организационна структура с разделени функции. Дейността налага спазване на методология, която включва следните методи: работа в екип чрез разпределение на задачите според експертните умения на всеки член на екипа; ICT методи, които осигуряват бърза комуникация; улесняват изготвянето и архивирането на документи; съдействат за публичност и информираност на проекта чрез актуализация на интернет страници, информационен бюлетин и др.Пряко участие на целевите групи. Това позволява активно участие и подкрепа на заинтересованите страни, което гарантира постигането на очакваните резултати, прозрачност и ефективност; Метод на фазите - последователно и поетапно планиране и изпълнение на проектните дейности, които осигурява синергичен ефект; Метод на планиране - изготвяне на подробен план и график на дейностите, с ясни индивидуалните задължения и отговорности; Метод на постоянен мониторинг и оценка - обективно наблюдение и оценка дали дейностите са разработени в съответствие с графика и дали се постигат заложените резултати; Метод за гарантиране на публичност и информираност на проекта и съдействие за участие на непреки бенефициенти.Извършване на одит на изпълнението на проектните дейности и на финансови разходи. Одитът ще гарантира прозрачното реализиране на проектните дейности и правилното извършване на финансовите разходи. Всички партньори ще подлежат на одит. |
29 257.97
|
43 690.26
|
Разработване на програми относно кръгова икономика и рециклиране и провеждане на образователни кампании / Development of programs on the circular economy and recycling and conducting educational campaigns: Целта на дейността е да се разработят програми и да се проведат образователни кампании по тях относно кръгова икономика и рециклиране. При разработването им ще бъдат спазвани изискванията на Наредба 13 на МОН, Приложение No 3.
За разработването на програмите ще отговаря Институт за културно наследство. В тях ще се интегрира опита на партньора от Норвегия. За целта ще бъде организиран съвместен уъркшоп в Норвегия за споделяне и трансфер на опит. Ще бъде с продължителност 3 дни с участието на 2 експерти от всеки партньор. Така програмите ще включват добри практики от образователни кампании от Норвегия.
Програмите ще бъдат насочени към учениците и към учителите в училищата партньори, както и в училищата в Габрово, В. Търново, Шумен и Пирдоп. Те ще включват цели, целеви групи, обучение, разпространяване на информация, логистика, използване на ИКТ средства, проактивни методи за обучение, бюджет, график, медии, лого и др.
Ще бъдат изработени 10 програми за провеждане на образователни кампании относно кръговата икономика и рециклирането. Програмите ще бъдат насочени към различни целеви групи, както следва:
- 4 с насоченост към ученици от прогимназиален етап на основна степен;
- 4 с насоченост към ученици от първи гимназиален етап на средната степен;
- 2 с насоченост към учители и преподаватели;
Тематично програмите ще включват 10 различни приоритетни области от кръговата икономика и рециклирането на отпадъците. Те ще залегнат и в кампаниите за повишаване на осведомеността.
Ще бъдат проведени 10 различни кампании за повишаване на осведомеността. Кампаниите ще включват осведомяване за целите и принципите на кръговата икономика, нормативната рамка в ЕС и България във връзка с нея, постигнатите до момента резултати и предизвикателства пред нея, управление на ресурсите и рециклиране на отпадъци.
Кампаниите ще бъдат проведени в 10 различни училища както следва - 4 в Габрово, 2 във В. Търново, 2 в Шумен и 2 в Пирдоп.
The aim of the activity is to develop programs and conduct educational campaigns on them about the circular economy and recycling. During their development the requirements of Ordinance 13 of the Ministry of Education and Science, Appendix No.3.
Cultural Heritage Institute will be responsible for the development of the programs. They will integrate the experience of the Norwegian partner. To this end, a joint workshop will be organized in Norway to share and transfer experiences. It will last for 3 days with the participation of 2 experts from each partner. Thus, the programs will include good practices from educational campaigns in Norway.
The programs will be aimed at students and teachers in partner schools, as well as in schools in Gabrovo, Veliko Tarnovo, Shumen and Pirdop. These will include goals, target groups, training, dissemination of information, logistics, use of ICT tools, proactive training methods, budget, schedule, media, logo etc.
10 programs will be developed for conducting educational campaigns on the circular economy and recycling. The programs will target different target groups as follows:
- 4 aimed at students from junior high school at the basic level;
- 4 aimed at students from the first high school stage of the secondary school;
- 2 aimed at teachers and lecturers;
Thematically, the programs will include 10 different priority areas of the circular economy and waste recycling. They will also be involved in awareness-raising campaigns.
There will be 10 different awareness campaigns. The campaigns will include awareness of the goals and principles of the circular economy, the regulatory framework in the EU and Bulgaria in relation to it, the results achieved and challenges to it so far, resource management and waste recycling.
The campaigns will be held in 10 different schools as follows - 4 in Gabrovo, 2 in Veliko Tarnovo, 2 in Shumen and 2 in Pirdop. |
76 124.50
|
72 625.16
|
Разработване и провеждане на кампании за повишаване на осведомеността по отношение на кръговата икономика и рециклирането в училищата / Development and implementation of awareness raising campaigns regarding the circular economy and recycling in schools: Целта е да се разработят и проведат кампании за повишаване на осведомеността по отношение на кръговата икономика и рециклирането в училищата в Габрово, В. Търново, Шумен и Пирдоп.
За разработването и планирането на кампаниите ще отговаря Институт за културно наследство. В тях ще се интегрира опита на партньора от Норвегия. За целта ще бъде организиран втори съвместен уъркшоп в Норвегия за споделяне на опит. Ще бъде с продължителност 3 дни с участието на 2 представители от всеки партньор. Ще се проведе в Осло или друго място, в което партньорът ще има условия да демонстрира организирането и провеждането на кампания в училище и/или към широката общественост.
Кампаниите ще бъдат насочени към учениците, учителите и широката общественост в Габрово, В. Търново, Шумен и Пирдоп. Ще се проведат в други училища извън партньорството.
Кампаниите ще повишат осведомеността на целевите групи в различни тематични направления:
- възможностите за рециклиране на отпадъци в училищата (например компостиране; ще се изградят компостери; получената тор ще се използва за създаване и поддържане на био градинки за зеленчуци и билки). Рециклирането на хранителните отпадъци е актуална тема в сферата на туризма;
- компостирането може да се приложи и в градска среда, което налага неговото популяризиране сред широката общественост;
- разделно събиране на отпадъци и преизползване на стари и употребени материали в учебния процес като бутилки от стъкло, пластмаса, хартия, гуми и т.н;
- други добри практики споделени от партньора от Норвегия.
Ще бъдат проведени 12 кампании в за повишаване на осведомеността по отношение на кръговата икономика и рециклирането в училищата, както следва:
- 3 в Габрово - 1 за ученици; 1 за учители; 1 за местното население;
- 3 във В. Търново - 1 за ученици; 1 за учители; 1 за местното население;
- 3 в Шумен - 1 за ученици; 1 за учители; 1 за местното население;
- 3 в Пирдоп - 1 за ученици; 1 за учители; 1 за местното население;
The aim is to develop and conduct awareness-raising campaigns regarding the circular economy and recycling in schools in Gabrovo, Veliko Tarnovo, Shumen and Pirdop.
The Cultural Heritage Institute will be responsible for developing and planning of the campaigns. They will integrate the experience of the Norwegian partner. In this case a second joint workshop will be organized in Norway to share experiences. It will last for 3 days with the participation of 2 representatives from each partner. It will take place in Oslo or another place where the partner will have the conditions to demonstrate the organization and conduct of a campaign at school and/or to the general public.
The campaigns will be refered at students, teachers and the general public in Gabrovo, Veliko Tarnovo, Shumen and Pirdop. They will be held in other schools outside the partnership.
The campaigns will raise the awareness of the target groups in various thematic areas:
- the possibilities for recycling waste in schools (for example - composting; composters will be built; the resulting fertilizer will be used to create and maintain organic gardens for vegetables and herbs). Recycling of food waste is a important issue in the field of tourism;
- composting can also be applied in urban areas, which requires its promotion among the general public;
- separate collection of waste and reuse of old and used materials in the learning process such as glass and plastic bottles, paper, tires, etc .;
- other good practices shared by the Norwegian partner.
There will be 12 awareness-raising campaigns on the circular economy and recycling in schools, as follows:
- 3 in Gabrovo - 1 for students; 1 for teachers; 1 for the local population;
- 3 in Veliko Tarnovo - 1 for students; 1 for teachers; 1 for the local population;
- 3 in Shumen - 1 for students; 1 for teachers; 1 for the local population;
- 3 in Pirdop - 1 for students; 1 for teachers; 1 for the local population; |
82 982.54
|
72 486.11
|
Промотиране на дейности в подкрепа на рециклирането и повторната употреба на отпадъци / Promoting activities in support of waste recycling and reuse: Целта е да се промотират дейности в подкрепа на рециклирането и повторната употреба на отпадъци.
Дейността изисква активното участие на всички партньори по проекта. За постигане на ефективно и широкообхватно промотиране се планира възлагането на част от дейността на външен изпълнител.
Промотирането ще включва прилагане на различни методи и мерки като:
1. създаване и разпространение на информационни материали, включващи видеоклипове относно рециклирането и повторната употреба на отпъдъци, презентации, брошури, плакати, изработване на информационни табла, закупуване на рекламни материали като тефтерчета и химикалки от рециклирани продукти и др. Ще се възложи на външен изпълнител. Материалите ще се използват по време на организираните събития за промотиране.
2. организиране и провеждане на събития за промотиране:
- открит урок по Приложно изкуство за изработване на нови творения от вторични суровини, повторна употреба на стари вещи и материали в помощ на учебния процес.
- организиране на работилница „Абстрактно“ изкуство: направа на 'инсталация' от отпадъци от опаковки или други материали, с цел привличане на вниманието на учениците и преподавателите върху проблема с отпадъците. Например, чудовище от полиетиленови торбички, гирлянди от чашки за еднократна употреба.
- Базар за размяна на дребни вещи втора употреба – дрехи, книги, игри; публично събития
- Изложба на картички, апликации и други направени от рециклирана или отпадъчна хартия
- състезание между училищата на тема Рециклирам разумно;
- изработване на макет на компостер, чрез който ще се правят демонстрации за изграждане на компостери от използвани материали;
- прожекция на филми за отпадъците, с участието на ученици, учители, персонал и родители.
3. осигуряване на видеострийминг на всички събития от точка 2. Ще се възложи на външен изпълнител.
4. демонстрации организирани от партньора БАП, чрез нейните членове;
Ще бъдат закупени материали, консумативи и оборудване за демонстрациите. Ще се спазват изискванията за визуализация на Програмата.
The aim is to promote activities in support of waste recycling and reuse.
The activity requires the active participation of all project partners. In order to achieve effective and wide-ranging promotion, it is planned to outsource part of the activity.
The promotion will include the application of various methods and measures such as:
1. creation and distribution of information materials, including videos on the recycling and reuse of waste, presentations, brochures, posters, production of information boards, purchase of advertising materials such as notebooks and pens from recycled products, etc. It will be outsourced. The materials will be used during the organized promotion events.
2. organizing and conducting events for promotion:
- open lesson in Applied Art for making new creations from secondary raw materials, reuse of old things and materials to help the learning process.
- organization of a workshop "Abstract Art": making an 'installation' of packaging waste or other materials in order to draw the attention of students and teachers to the problem of waste. For example, a monster of plastic bags, garlands of disposable cups.
- Second hand exchange bazaar - clothes, books, games; public events
- Exhibition of cards, applications and others made of recycled or waste paper
- competition between schools on the topic of Recycling Reasonably;
- making a model of a composter, through which demonstrations will be made for the construction of composters from used materials;
- screening of films on waste, with the participation of students, teachers, staff and parents.
3. providing video streaming of all events from item 2. It will be outsourced.
4. demonstrations organized by the partner BAP, through its members;
Materials, consumables and equipment for the demonstrations will be purchased. The requirements for visualization of the Program will be observed. |
77 386.74
|
78 434.00
|
Трансфер на добри практики за образователни кампании относно кръговата икономика и рециклирането в училища извън партньорството / Transfer of good practices for educational campaigns on the circular economy and recycling in schools outside the partnership: Целта е трансфер на добри практики за образователни кампании относно кръговата икономика и рециклирането. Трансферът ще е насочен към училища, които не са включени в проектните дейности от територията на областите Шумен, Габрово, В. Търново и София. Фокусът ще е върху училищата от малките населени места и тези, които обичайно остават извън обсега на проектите и инициативите.
Добрите практики ще включват успешно разработените и приложени образователни програми в дейност 2 на настоящия проект. Целта е тези успешни модели на образователни практики да достигнат до повече хора и да продължат да се прилагат и да носят ползи за учениците, учителите и широката общественост. В тази връзка, трансферът е важна част от проекта, тъй като:
- гарантира ефективност и устойчивост още от самото начало като прави видими проекта и неговите резултати;
- увеличава възможностите бъдещи подобни проекти да бъдат планирани и реализирани;
- дава възможност за достигане до нови целеви групи, които са заинтересовани от темата;
Ще се прилагат два метода за трансфер на добрите практики:
- организиране на уъркшопи. Те ще са еднодневни събития с участието на ученици, учители и представители на заинтересованите страни като родители, медии, местна власт, местно население. Всяко от училищата партньор ще организира минимум 3 уъркшопа. Ще бъдат споделени образователните практики, както и резултатите получени по проекта. Ще бъдат споделени и добри образователни практики от Норвегия.
-организиране на уебинари. Ще се организират с помощта на ИКТ средства. Отговорник e ИКН заедно с норвежкия партньор и БАП. За целта на уебинарите ще бъде изработено интерактивно съдържание с добрите практики. Така трансферът ще бъде гарантиран дори и в извънредни ситуации, социална дистанция и др. Ще бъдат организирани минимум 3 уебинара, тематично обособени за кръговата икономика, рециклирането, мерки и политики на ЕС и достиженията на България в тази посока.
The aim is to transfer good practices for educational campaigns on the circular economy and recycling. The transfer will be directed to schools that have not yet been included in the project activities in the districts of Shumen, Gabrovo, Veliko Tarnovo and Sofia. The focus will be on schools from small settlements and those that usually remain outside the scope of projects and initiatives.
Good practices will include the successfully developed and implemented educational programs in activity 2 of this project. The aim is for these successful models of educational practices to reach more people and to continue to be applied and benefit students, teachers and the general public. In this regard, the transfer is an important part of the project, as:
- guarantees efficiency and sustainability from the very beginning by making visible the project and its results;
- increases the possibilities for future similar projects to be planned and implemented;
- provides an opportunity to reach new target groups who are interested in the topic;
Two methods of transferring good practice will be applied:
- organizing workshops. They will be one-day events with the participation of students, teachers and representatives of stakeholders such as parents, media, local authorities, local people. Each of the partner schools will organize a minimum of 3 workshops. The educational practices as well as the results obtained under the project will be shared. Good educational practices from Norway will also be shared.
-organizing webinars. They will be organized with the help of ICT tools. Responsible is CHI together with Norwegian partner and BAP. For the purpose of the webinars, interactive content with good practices will be developed. Thus, the transfer will be guaranteed even in emergencies, social distance, etc. At least 3 webinars will be organized, thematically dedicated to the circular economy, recycling, EU measures and policies and Bulgaria's achievements in this direction. |
21 006.00
|
7 198.00
|
Публичност и информираност за проекта / Publicity and awareness of the project: Целта на тази дейност е осигуряване на публичност съгласно ръководството за комуникация и дизайн на Финансовия механизъм на ЕИП за 2014 - 2020. Всички материали относно информацията и публичността, свързани с Финансовия механизъм, ще бъдат в съответствие с изискванията за информация и публичност на програмата, достъпни на www.eeagrants.bg.
Всички партньори ще участват съвместно н реализиране на мерките за публичност и визуализация. Всички мерки ще бъдат част от комуникационен план, разработен още на етап кандидатстване. При стартиране на проекта, този план ще бъде актуализиран и допълнен съобразно нуждите на проекта и за постигане на максимална прозрачност, широка информираност и публичност на проектните дейности.
За да се гарантира ефективното прилагане на предвидените мерки, ще има член на екипа на проекта - координатор "публичност и информиране". Неговата експертиза и опит ще гарантират стриктното спазване и прилагане на предвидените мерки.
Част от изработването на материалите и доставката ще бъдат възложени на подизпълнител. Процедурата ще се организира от партньора Институт за културно наследство.
Мерките ще бъдат насочени към различни целеви групи - преките участници в проектните дейности (учители, ученици и служители в партньорските организации); непреки участници - местно население и обществеността; заинтересовани страни - местна администрация, медии, еко организации, неправителствен сектор и др.
Ще бъдат прилагани съвременни ИКТ средства чрез използване на интернет, електронни и печатни медии, както следва:
- Публикации в интернет страници на партньорите и на заинтересуваните страни;
- Публикации в медии (печатни електронни) – прессъобщения, репортажи, новини;
- Публикации в социалните мрежи и групата на проекта;
- Разпространение на онлайн Информационен бюлетин;
- банер ;
- Печатни материали – листовки, плакати;
- пресконференция.
The purpose of this activity is to ensure publicity in accordance with the Communication and Design Guide of the EEA Financial Mechanism for 2014-2020. All materials on information and publicity related to the Financial Mechanism will be in accordance with the information and publicity requirements of the program available. on www.eeagrants.bg.
All partners will jointly participate in the implementation of publicity and visualization measures. All measures will be part of a communication plan developed at the application stage. At the start of the project, this plan will be updated and supplemented according to the needs of the project and to achieve maximum transparency, wide information and publicity of the project activities.
To ensure the effective implementation of the envisaged measures, there will be a member of the project team - coordinator "publicity and information". His expertise and experience will ensure strict compliance and application of the envisaged measures.
Part of the production of materials and delivery will be subcontracted. The procedure will be organized by the partner Cultural Heritage Institute.
The measures will be aimed at different target groups - the direct participants in the project activities (teachers, students and employees in the partner organizations); indirect participants - local population and the public; stakeholders - local administration, media, environmental organizations, non-governmental sector, etc.
Modern ICT tools will be applied through the use of the Internet, electronic and print media, as follows:
- Publications on the websites of partners and stakeholders;
- Publications in the media (printed electronic) - press releases, reports, news;
- Publications in social networks and the project group;
- Distribution of an online newsletter;
- banner;
- Printed materials - leaflets, posters;
- press conference. |
9 630.00
|
7 629.80
|