Организация и управление на проекта: Създаването на организация за ефективно управление е основна предпоставка за успешното реализиране на проекта. Екипът за организация и управление ще бъде определен със Заповед на Кмета на Община Айтос, отчитайки спецификата на проекта и съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси. Екипът за организация и управление на проекта ще включва: ръководител, счетоводител, координатор и технически сътрудник.
Конкретните ангажименти и обхватът на управленската отговорност ще бъдат детайлно разписани в длъжностни характеристики. Екипът за организация и управление на проекта ще организира, координира и контролира изпълнението на дейностите включени в проектното предложение, ще разработи документация, необходима за успешната реализация на проекта. Ще бъдат изготвени: Вътрешни правила за работата на екипа, Процедура за подаване и разглеждане на жалби и сигнали, Процедура за недопускане на двойно финансиране. На работни заседания под ръководството на ръководителя на проекта ще се поставят персонални задачи на отделните членове на екипа, ще се разглеждат отчетите им за напредъка на проекта, ще се анализират възникнали проблеми.
Всички дейности, свързани с избор на изпълнител ще бъдат изпълнени след прилагане на необходимите процедури за избор на доставчик на продукта или услугата. Това ще стане при спазването на разпоредбите на Закона за обществените поръчки и произтичащите от него процедури. Документацията за провеждането на тръжните процедури и избора на изпълнител ще стане с участието на експерти от община Айтос и екипа за организация и изпълнение на проекта.
Всички документи, необходими за управлението и отчитането на дейностите по проекта, за защита на личните данни, ще се създават и съхраняват в посоченото от българското и общностното законодателство начини и срокове. Архивирането и съхранението на финансовите документи ще се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и разпоредбите на действащите Регламенти. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението на дейностите носи екипа за организация и управление на проекта.
Администрирането на Проекта ще се възложи на „Общински център за социални и здравни услуги”, като структура към община Айтос – второстепенен разпоредител с бюджетни кредити, предоставящ услугата „Домашен социален патронаж”.
|
45 443.57
|
38 171.53
|
Информиране и публичност: В тази дейност се включват действия за осигуряване на прозрачност, за разгласа в публичното пространство и информиране на обществото за целите на проекта, неговото финансиране, както и за процесите на реализация на проектните дейности и постигнатите резултати.
За привличане на подкрепа от страна на местната общност, както и за мобилизиране на допълнителни ресурси с цел устойчивост на услугите, проектът ще стартира с информационна среща и ще приключи със заключителна конференция, в които ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни. Екипът за организация и управление на проекта ще изготви мултимедийни презентации. Информиране, чрез издаване и разпространение на дипляни за потенциалните кандидати за предоставяне на услугите и за потребителите на социалните услуги, изработване и разпространение на плакати, информационна табела, банер и рекламни материали. Текстовете за материалите ще бъдат изработени от екипа на проекта, техническото изпълнение ще бъде възложено на външен изпълнител. Напредъкът на проекта и свързаните с проектните дейности материали ще бъдат регулярно публикувани в местните медии и на сайта на община Айтос.
Основните методи за информирането на обществото за целите на проекта, настоящата схема за безвъзмездно финансова помощ, както и за процесите на реализация на проектните дейности, ще бъдат подробно разписани в График за изпълнение на дейности по информиране и публичност, изготвен от екипа за организация и управление на проекта.
Комбинирането на различните инструменти има за цел да осигури желаното информационно покритие на целевата аудитория, като едновременно се осигурява нужната информация чрез подходящ брой единични актове на въздействие, при паралелен стремеж за точна ориентация на посланията към заинтересованите страни.
Дейностите по информиране и публичност ще допринесат за поддържане на перманентна обратна връзка с общинската администрация, гражданското общество и бизнеса, като се разчита на инициатива и активно участие от страна на всички заинтересовани страни в проекта.
Всички информационни материали и събития ще бъдат изготвени съобразно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” |
3 092.40
|
2 940.00
|
Подбор и наемане на персонал: Подборът на персонала ще стартира с информационна кампания сред потенциалните кандидати за работа. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. Ще бъде разработена Процедура за подбор на кандидати за персонал за управление на Звеното за услуги в домашна среда и кандидати за персонал за предоставяне на услуги в домашна среда-приоритетно безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране.
Лицата, които желаят да бъдат наети на работа в Звеното за услуги в домашна среда, ще подават необходимия набор от документи за кандидатстване в офиса на проекта. Ще се изработи входящ дневник на постъпилите заявления от желаещите да бъдат наети на работа. Подбор на персонала за предоставяне на социални услуги ще се извърши на два етапа при стартиране на проекта и при приключване на дейностите по проект „Нови възможности за грижа”. Подборът и на двата етапа ще се извърши от комисия за оценка и подбор, сформирана със заповед на кмета на община Айтос. Комисията ще провежда интервюта с кандидатите за персонал. Целта на интервюто е да се установят индивидуалните способности и професионални умения, както и личните качества на кандидата. Всеки от кандидатите ще се оценява индивидуално в изготвен за целта Формуляр за индивидуална оценка. Списъкът с резултатите от проведения подбор ще се изложи на специално определено място в сградата на общината.
Функции на персонала за управление в Звеното за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж - Айтос ще изпълнява един служител – социален работник, който ще бъде нает на пълен работен ден, за период от 18 месеца.
За предоставяне на здравни услуги ще бъде наето 1 лице с медицинско образование на пълен работен ден за период от 18 месеца, а при липса на кандидати, здравните грижи ще се осигуряват от медицински специалист/и по договор за допълнителен труд. Персонала за предоставяне на услугите ще се наема на пълен или непълен работен ден, разпределен съобразно нуждите и предпочитанията на одобрените потребители.
С одобрените кандидати ще се сключат трудови договори в съответствие с действащото трудово законодателство, ще се разпишат длъжностни характеристики. Сключване на трудови договори ще бъде извършвано и текущо- при прекратяване на трудов договор с наето лице. Ще бъдат проведени първоначален и последващи инструктажи за безопасни условия на труд. Ще се осигури работно облекло и лични предпазни средства, чрез избор на доставчик. За всяко наето лице ще се изготви график-разпределение за работа. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи Правилник за вътрешния ред на Звеното за услуги в домашна среда. |
444 271.94
|
441 007.29
|
Обучение и супервизия на персонала: За да се гарантира качеството, ефективността и устойчивостта на предлаганите социални услуги се предвиждат обучения, които ще бъдат осъществени от експерти в сферата на социалните услуги. За целта ще се наеме външна организация, при спазване изискванията на ЗОП , която ще проведе обученията на наетия персонал.
На избрания изпълнител ще бъде възложено да изработи обучителни програми и материали чрез асистент-методик и да извърши обученията чрез обучител. Въвеждащо обучение ще се проведе при наличие на одобрени лица за персонал, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определените по настоящия проект дейности (в рамките на 2 дни по 7 часа). По време на предоставяне на услугите, на персонала на Звеното, ще бъдат проведени три надграждащи обучителни модула-всеки по един ден.
Супервизията е необходима защото лицата от целевата група се нуждаят от: постоянен достъп до ефективни форми за координиране на действията; насочване към по-добри решения; допитване до професионален авторитет при затруднения; обогатяване на своите професионални умения; систематизиране, осмисляне и развитие на опита; практикуване на опита; разбиране и емоционална подръжка в трудни професионални ситуации; получаване на компетентни менения за подходи и методи на работа; квалификации чрез осмисляне; систематизиране на придобивания при практикуването опит. За целта ще бъдат проведени 40 (групови и индивидуални) супервизии по теми и предварителни заявки от персонала на Звеното, чрез консултант, от избрания за дейността изпълнител.
За провеждане на обученията и супервизиите община Айтос ще осигури подходящо помещение. |
3 244.80
|
2 783.20
|
Подбор на кандидат-потребители на интегрирани услуги: Дейността ще стартира с информационна кампания за разясняване целите и дейностите по проекта и възможностите за ползване на услугите сред общността, с фокус към потенциалните потребители. На всяко лице, подало заявление ще бъде извършена индивидуална оценка на потребностите. На външен изпълнител ще бъде възложено изготвяне на „Методика за оценка на потребностите и определяне на индивидуален месечен бюджет”. Чрез реализирането на тази дейност ще се осигури на всички желаещи, независимо от пол, етническа принадлежност и вероизповедание, които отговарят на определените условия за целевата група, прецизен и справедлив подбор, съобразен със специфичната потребност на човека в неравностойно положение. Изготвената оценка ще послужи и за основа при разработване на индивидуалните планове за предоставяне на услугите. Основната група оценки ще бъде извършена след стартиране на проекта от експерт на избрания външен изпълнител. Въз основа на изготвените оценки и определения месечен бюджет, съобразно желанията на кандидат-потребителите, сформирана със заповед на кмета постоянна комисия ще изготви списък на класираните кандидат-потребители по низходящ ред.
Предвижда се заявления от кандидат-потребители да бъдат приемани през целия период след старта на предоставяне на услугите, като изготвянето на последващите оценки след старитрането ще се възложи на наетия социален работник в Звеното за услуги в домашна среда, съгласно изготвената Методика. Постоянната комисия периодично ще изготвя общ списък на класираните кандидати, подредени по низходящ ред.
След приключване предоставянето на услугата „Личен асистент” по операция „Нови алтернативи”, ще бъде направена нова оценка на потребностите от социалния работник, съгласно изготвената Методика.
Първоначално ще бъдат включени минимум 40 потребители, а след приключване на проект „Нови възможности за грижа” ще бъдат включени минимум 62 потребители. |
2 230.80
|
2 230.80
|
Предоставяне на услугите-осигуряване на достъп до интегрирани услуги и оказване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, съобразно тяхната индивидуална потребност: По настоящия проект Звеното за услуги в домашна среда ще предоставя интегриран достъп до здравни, социални и други услуги на хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване, според специфичните им потребности, основани на индивидуалните им оценки.
Ще бъде възложено на външна организация, чрез асистент-методик, разработване на Методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда, съдържаща детайлни правила за комплекса от услуги, които ще се предоставят, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход.
С всеки одобрен потребител ще бъде сключен договор за ползване на услугите, с подробно разписани права и задължения на страните по договора. Сключването на договори с потребители ще бъдат осъществявано и текущо - при отпадане на даден потребител от социалната услуга.
Ще бъдат изготвени индивидуални планове, на база оценката на индивидуалните потребности от почасови услуги за социално включване, които в най-пълна степен ще задоволят идентифицираните потребности на потребителите на услугите. Планът ще се съобразява с начина на живот на потребителя и неговите предпочитания. Ще се създаде възможност за максимална подкрепа и стимулиране на самостоятелността на потребителя. Планът ще се актуализира веднъж на шест месеца или по-рано, ако са настъпили промени в общото състояние на потребителя. Индивидуални планове ще бъдат изготвяни и текущо- при отпадане на даден потребител от социалната услуга.
Ще бъде изготвен регистър на потребителите на услугите.
Отчитането на реално изпълнените услуги задължително ще се отразява в Дневник на потребителя.
В процеса на доставка на услугите, социалния работник ще поддържа комуникация с потребителите и техните близки за осигуряване на допълнителна подкрепа и обратна връзка за нови потребности, рискове с цел постигане на максимална ефективност и ефикасност.
Дейността включва и оказване на психологическа подкрепа на потребителите и техните семейства при кризисни интервенции и при заявена необходимост. Ще бъде нает психолог чрез избор на изпълнител при спазване на разпоредбите на ЗОП.
Екипа за организация и управление на проекта ще разработи Процедура за вътрешен контрол, чрез която ще оценява напредъка на дейностите по проекта и ще осигурява качеството на предлаганите услуги на потребителите. Чрез Процедурата за вътрешен контрол ще се отчитат и предложенията на потребителите, техните законни представители или близки за подобряване на услугите. Чрез месечен „План за вътрешен контрол” на база извадков принцип, ще се извършват периодични оценки от екипа на степента на изпълнение на дейностите съобразно графика, като при несъответствия ще се извършват коригиращи действия и ще се следи за резултата от тях. Резултатите от контрола ще се отразяват във формуляр за наблюдение на място за всяко посещение и ще се обобщават в месечен отчет.
За обратна връзка, даваща представа за удовлетвореността на потребителите от предоставяните почасови услуги, в края на услугата ще бъдат попълнени специално разработени от екипа на проекта анкетни карти.
За изготвяне на свързаните с дейността документи са необходими консумативи. Предвижда се закупуване на 2 броя тонер касети, чрез избор на доставчик при спазване на разпоредбите на ЗОП. |
1 595.80
|
1 547.60
|
Счетоводна отчетност на проекта: С тази дейност се цели документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства, овъзмездяване на положения труд от екипа по проекта и персонала на Звеното.
Предвижда се дейността да бъде извършвана от Общински център за социални и здравни услуги-второстепенен разпоредител с бюджетни кредити, като структура към община Айтос. Общинският център за социални и здравни услуги има открита извънбюджетна сметка, за получаването на безвъзмездна финансова помощ по изпълнение на проект по схема „Помощ в дома”, която ще се използва само за целите на настоящото проектно предложение. Това ще гарантира проследимост на транзакциите, ще улесни воденето на точна и редовна счетоводна документация и правилното изготвяне на счетоводните отчети, отразяващи изпълнението на проекта, както и верифицирането на разходите.
Ще се извършва месечно отчитане на изразходваните средства, тяхното счетоводно отразяване в регистри, начисляване и изплащане на възнагражденията, превеждане на дължимите суми за социални и здравни осигуровки на бюджета, внасянето на дължимите данъци. |
0.00
|
0.00
|