Създаване на съвместен екип и управление на проекта : За изпълнението на дейностите ще бъде създаден Съвместен екип за изпълнение на проекта /Joint Unit for Project Implementation/, който включва всички членове на екипа. Всеки един от партньорите по проекта ще се включи със свой експерт, съобразно задълженията и отговорностите си. по -подробно са разписани отговорностите на всеки един експерт в секцията Екип по проекта. Накратко представяме основните експертни позиции и характеристики и координационна обвързаност на екипа по проекта, което показва че в рамките на проекта ще се изгради една солидна структура, която ще гарантира постигане на целите и индикаторите на проекта и програмата .
- 1.Ръководителят на проекта отговаря за цялостното управление на проекта, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта; Да ръководи, координира и контролира работата на екипа за управление на проекта , като разпределя задачи и отговорности между експертите; Отговаря за изготвянето на консолидирани технически доклади според изискванията на програмата, мониторинг на изпълнението на под-изпълнители по тръжни процедури ;координира изготвянето на финансовите доклади, следи за спазване на сроковете по проекта.
2. Техническият асистент проектни дейности: подпомага работата на ръководителя на проекта във всички дейности по управление и изпълнение. Техническия асистент ще изпълнява задачите, възложени от ръководителя. Отговаря за техническата кореспонденция и координация по проекта, Да подпомага ръководителя и членовете на екипа при изготвянето на технически и финансови доклади; Да изпълнява и други задачи пряко възложени от ръководителя на проекта, в рамките на своята компетентност; Отговаря за съхранение на техническата и финансова документация по проекта.
3. Финансов мениджър на проекта - отговаря за цялостното финансовото управление на проекта, изготвя консолидирани отчети и доклади. Да осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по проекта; Да осъществява контрол по разходването на средствата.; Да координира изготвянето на всички необходими документи за извършените разходи и съхранение на финансовата документация;- Да участва в процеса по верификация на представените от изпълнителите по отделните договори фактури;- Да контролира изготвянето на финансовите отчети за изразходване на средствата;- Да подпомага ръководителя и членовете на екипа при изготвянето на тримесечните технически доклади, в рамките на своята компетентност; Други
4. Счетоводител - подпомага работата на финансовия мениджър и ръководителя на проекта като изготвя финансовите отчети, според изискванията на програмата, следи ежемесечно изразходваните разходи и паричния поток и обработва финансовите документи според схемата за извършване на плащанията, част от договора за финансиране. Следи за изрядността на финансовата документация и нейното съхранение според нормативните изисквания.
5. Координатор културни събития и комуникационна дейности в България - координира изпълнение на договори възложени на външни изпълнители, които са част от организирането и провеждането на публични събития, следи за качеството на услугите и информационните материали, следи за изпълнение на изискванията за визуализация на програмата, участва в избора на участници, работи с представители на целевите групи. Координира събития за обмен с партньорите от Норвегия. Подпомага работата на ръководителя на проекта за изготвяне на технически доклади, отговаря за изготвяне на присъствени списъци и заснемане на събитията.
6. Координатор на публични събития и популяризиране на резултатите от проекта в Норвегия - координира организация на събития, мониторинг на изпълнението, разработване на специфична проектна техническа и финансова документация на територията на страната донор. Участва в изпълнението дейностите по проекта и осигурява необходимите експерти и информация.
|
33 600.00
|
31 076.98
|
Създаване и представяне на нов културно-информационен атракцион на открито „Пътуваща сцена – на припек и на сенка” : Новият културно-информационен продукт „Пътуваща сцена –на припек и на сенка” /наименованито на атракциона е взаимствано от разказ на Михалаки Георгиев/ в своята същност представлява атракция, един своеобразен спектакъл - синтез от съвременни практики и достижения в областта на културата и изкуството. Чрез създаването на артистичен пърформънс на открито се цели преодоляване пространствените граници при разпространение, представяне и популяризиране на литературни произведения на съвременни автори пред публики по иновативен начин в извънградския център, в крайните квартали на областните центрове Видин, Враца и Монтана, както и в по-малки населени места. Новият културен продукт ще ревитализира периферните пространства на областните градове в Северозапада, ще стимулира социалния и културен живот в по-малки градове и села. На фона на трайното обезлюдяването ще се тестват на терен методите за успешно привличане на нови публики, включително представители на ромската общност и на групи в неравностойно положение. Очаква се иновативната културно-информационна атракция да ревитализира открити периферни градски пространства, в по-малки населени места, където има и ромско население. Дейността по своята същност е структуроопределяща за постигане на целите на проектното предложение, като всеки един от резултатите на дейността има изчерпателна обосновка и е налице ясна връзка между дейността и резултатите. Създаването и представянето на иновативна и атрактивна форма за достъп до култура и изкуство на открито, повишава привлекателността на библиотечните услуги чрез достигане до публики на място, чрез прилагане на оригинални методи в културното предприемачество в неглижирани урбанизирани зони и население с ограничен ресурс за достъп до културни продукти и услуги, включително представители на малцинствената общност. Културният продукт-атракция ще представлява пътуваща сцена и ще се реализира чрез електрическо мобилно съоръжение от закрит тип, което ще бъде оборудвано с книги, рафтове за книги, презентационен сет, включващ лаптоп, озвучителна техника за открито, мултимедия, екран, тента, маса и столове за работа на пулт и работно място за регистриране на потребители и заемане на литература. Продуктът е предназначен за открити пространства и ще служи за предоставяне на традиционни и онлайн срещи със съвременни автори и популяризиране на техни произведения, обърнати към местната общност, с оглед разпространение, включително и на автори от целевия регион. За изпълнение на дейността ще бъдат разработени пилотни литературни маршрути, които ще включват импровизирани спирки в извънградски зони и малки населени места, където ще бъде представен новият културно-информационнен продукт. В рамките на дейността пътуващата сцена ще посети следните населени места/спирки/ по следните литературни маршрути: За област Видин: Литературен маршрут: Златен рог - кв. Нов път, кв. Новоселци, отдалечени квартали от градския център на гр. Видин, в които живее предимно ромско население, кв. Селището, с. Антимово, с.Кутово, с. Иново, с. Синаговци, с. Гомотарци.
Литературен маршрут „Буталия” за област Враца - кв. Кулата, където живее предимно ромско население, Враца - с. Нефела. Населено е предимно с ромско население - 522 жители.
За област Монтана: Литературен маршрут ”Огоста", кв. Огоста и Кошарник, гр. Лом, в които населени места е най-голям делът на самоопределилите се като роми. „Пътуваща сцена – на припек и на сенка” ще консолидира и представи едно шоу, което ще синтезира по оригинален начин артистични решения за представяне на продукт, който съчетава съвременната литература, традиции /музика, танци, занаяти/ и дава пространство /сцена за изява на автори на литературни произведения, самодейци, млади таланти в областта на словото/. Тази тенденция на синтез и проникване на различни продукти и услуги от културата, изкуството, занаятите и представянето им в тяхното многообразие и съчетаване с местния колорит се налага през последните години като най-общо казано „ фюжън“. |
73 400.00
|
72 130.36
|
Повишаване капацитета на административния и експертен персонал на културните оператори от България за създаване и популяризиране на съвременни литературни продукти чрез провеждане на специализирани обучения.: Устойчивото развитие на културните организации в съществена степен зависи от подготовката и квалификацията на човешкия ресурс, въпрос, който следва да се решава методично, чрез програми за продължаващо обучение. Изграждането и подготовката на високо мотивирани професионалисти и мениджъри е от ключово значение за постигане на растеж в областта на изкуствата и културата.
Повишаване на капацитета на библиотечните служители е необходим и за изпълнение на проекта. Необходимо е запознаване с механизмите за привличане на аудитория в контекста на новите технологии и глобална среда. Правилно и успешно позициониране в социалните медии и развиване на успешни комуникационни канали в днешната дигитална среда.
Необходимо е подобряване на уменията за разработване и представяне на атрактивни презентации за популяризиране на събития и каузи. Изграждане на умения за публично говорене и успешно позициониране на културните институции пред бъдещи партньори и спонсори. Подобряване на комуникационни умения, планиране и структуриране на цялостното провеждане на събитие. Ще бъдат проведени обучения в следните направления:
"Изработване на маркетингова стратегия", с цел да се намерят отговори на въпросите какво е литературен продукт, как успешно да популяризираме и презентиране литературно събитие.
За целта ще се направи обучение, което ще засегне няколко аспекта:
-Анализ - как се прави и какво включва;
-Анализ на обкръжаващата среда – демографски и социален фактор, икономически фактори, политически фактори;
-Анализ на конкретните ползватели, изследване на целевата група и каталог на потенциалните целеви групи;
-Анализ на удовлетвореността;
-Анализ на ресурсите;
-Основни моменти от информационния и социалния маркетинг;
-Изготвяне на промоционален план;
-Организиране на публични прояви.
„Дигитален маркетинг и маркетинг в социалните мрежи” - Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube
Дигиталният маркетинг е сферата, в която е необходим опит и познания за ефективното комуникиране с публиките. Социалните мрежи функционират по свои собствени закони, които често не изглеждат логични.
Работа с медии и инфлуенсъри.
Обучението за социалните мрежи ще включва следните теми, съобразени с конкретния бизнес:
-Запознаване с основните функционалности и принципи;
-Оптимално изграждане и поддържане на личен профил;
-Ефективна употреба на групи;
-Фирмени страници в работодателска марка – какво трябва да знаем и как да ги управляваме;
-LinkedIn Publisher като начин за печелене на разпознаваемост и привличане на клиенти;
-Интегриране на комуникационни канали;
-Привличане на таланти;
-Работа с Recruiter и Recruiter Lite;
-Обявите за работа в LinkedIn;
-Практическа работа: Изграждане на реална стратегия за Employer Branding в LinkedIn.
Изграждане на цялостна промоционална кампания за книга или поредица
С правилната стратегия, правилното планиране и реализация тази минута може да бъде удължена до период, който да превърне новото заглавие в истински бестселър. Целта на обучението е да се представят основните техники за ефективно позициониране на книжния пазар.
Представяне на нови заглавия в медии или на специални събития
Публичното говорене е основен елемент от всяка комуникационна стратегия, свързана с доброто презентиране и изграждане на доверие сред аудиторията.
Създаване на новини и поддържане на институционален сайт и блог
Поддържането на постоянен контакт с медиите и обществеността като условие за привличане на внимание, формиране на публичния образ на библиотеката и изграждане на доверие. За целта е необходимо да бъде направен избор на правилната платформа за изграждане на сайт или блог, който да предоставя информация ,представена по атрактивен начин чрез текст и визуализация.
Визуална култура и принципи на дизайна на промоционални материали. Обучението за продуктов дизайн ще допринесе за повишено качество, комбиниране с усет и стил на рекламните материали, брошури, изображения и видеа. |
6 000.00
|
6 000.00
|
Създаване на уеб базирана платформа .BOOK IT.за свободен публичен достъп до култура и обмен на информация в областта на литературата.: В своята същност, дейността се състои в създаването на дигитална платформа, посредством която ще могат да бъдат представяни съвременни автори до широк кръг потребители. Платформата ще бъде разработена на три езика - български, английски и норвежки, което ще позволи превръщането и в интерактивна културно-информационна мрежа за достъп до нови съвременни литературни издания и обмен на информация в областта на литература, ще стимулира изграждането на общества около културните продукти и услуги, по време на проекта и след приключването му. Уеб-базираната платформа е устойчива структура, която ще продължи да функционира и след приключване на дейностите по проекта, тоест постиганите резултати и крайни продукти ще могат да бъдат предлагани от културните оператори за продължителен период от време и е предпоставка за устойчиво културно предприемачество за привличане на нови публики.
Освен информация за авторите и книгите им, платформата ще предоставя възможност за свободни дискусии и обмен на информация, както и ще бъде качена информация за проекта, дейностите, изработените продукти и др. На база потребностите на потребителите, в сайта ще има възможност за изпращане и получаване на съобщения за дискутиране на теми. Дигиталната платформа .BOOK IT.ще бъде достъпна и чрез мобилни устройства. От самото си създаване, тя ще бъде безплатен интернет ресурс, предназначен за широк кръг потребители.
Това, което ще я отличи, е възможността й да свързва в реално време автори и читатели, да излъчва онлайн представяния на книги, дискусии и други културни събития. По този начин ще улесни многократно комуникацията между автори и техните публики и ще даде възможност на повече хора да се запознаят с нови български и чуждестранни автори и произведения. Те ще могат в реално време да присъстват на събитие, което се провежда на хиляди километри от тях.
В съвременното глобално общество, в което интернет променя всеки сектор от живота ни, уеб-платформата е един от най-бързите и сигурни начини да достигнем до повече публики, не само на територията на България, но и на територията на Норвегия и навсякъде по света. Платформата ще предостави устойчиви възможности за популяризиране и продажба на изданията на библиотеките, които обхващат краеведските изследвания и които ще бъдат достъпни до широка аудитория за прожба и генериране на приходи за последващо реинвестиране в осигуряване на продължаването на дейностите след приключване на проекта. Ще генерира други партньорства, до които може да доведе разработване и финансиране на нов проект.
Тази дейност от проектното предложение пряко кореспондира с две от основните цели на програма „Подобрен достъп до изкуства и култура“ - увеличаване достъпа на хората до изкуства и култура, както и тяхната ангажираност чрез различни дейности и създаване на сътрудничество между организации от страните донори и страните бенефициенти.
Не на последно място, платформата ще е предпоставка за широко сътрудничество между организации и лица от страните донори и страните бенефициенти, чрез което да се намалят икономическите и социалните различия в Европа.
С цел селекция на атрактивни автори и литературни заглавия, които да гарантират висококачествен продукт ще бъде привлечен като доброволец Христо Блажев. Видинлия, утвърден литературен критик, редактор, блогър, създател на платформата „Книголандия“, администратор и създател на една от най-популярните фейсгрупи „Какво четеш“ с 114000 последователи. За изпълнението на дейността ще бъде отговорен и Филип Захариев, родом от Видин, нашумял напоследък като един от младите и талантиливи автори „Да осъзнаеш колко си малък“ и „Където корабите умират“. Филип Захариев е шеф-готвач в Свалбалд, Норвегия. В предварителните разговори от негова страна е поет ангажимент за популяризиране на резултатите от проекта в Норвегия и привличане на норвежки автори за представяне на тяхното творчество на дигиталната платформа. |
20 000.00
|
20 000.00
|
Разработване и изпълнение на стратегия за устойчиво привличане на публика чрез иновативни съвременни библиотечни услуги и достъп до култура.
: В рамките на дейността се предвижда разработване и изпълнение на устойчива стратегия за привличане на нови публики, които да обхванат извънградските централни зони и малките населени места, както и достигането до публики с ограничен достъп до култура като ромската общност, хора в неравностойно положение и други в Северозападния регион – областите Видин, Враца и Монтана.
Ще се осъществи изследване и определяне на настоящите и потенциалните публики на културните организации, с акцент библиотеките в целевия регион на проекта. То ще включва: разработване на иновативни механизми за привличане на нови аудитории; разработване на политики за работа с възрастни потребители и младежка публика, включително роми; развиване на активна и ефективна комуникация с публиките и приобщаването им към дейността на библиотекит и други културни оператори-издателства, автори, книжарници литература и др.; ефективно популяризиране и маркетиране на новосъздадените културно-информационни продукти по проекта с цел осигуряване на устойчивост на резултатите и генериране на приходи; разработване на методи и механизми за мониторинг върху публиките, чрез които да се отчитат тенденции и изменения на аудиторията във времето; диверсификация на публиките, участващи в литературни събития и събития, осигуряващи достъп до съвременна култура и изкуство.
стратегията ще се основава на концепцията за предоставяне на достъп до култура „in situ”, тоест на място, при потребителите, което ще позволи директно реализиране на взаимовръзките между културните оператори на литературни продукти, каквито са регионалните библиотеки и техните настоящи и потенциални публики.
Силното ограничение, поради различни причини, до културни събития на общности в неравностойно положение и малцинствени групи в централните зони на областните градове Видин, Враца и Монтана, провокира създаването на настоящия проект. Проектното предложение позволява конструирането и тестването на нова, иновативна за този регион културно–информационна услуга на място, както и възможност за достъп до центровете за културен обмен – библиотеки, публични литературни събития и интегрирането на потенциалните публики от целевите групи чрез съвременни способи и съоръжения / дигиталната платформа BOOK.IT; реализиране на иновативен културен атракцион „Пътуваща литературна сцена”, което ще позволи бързо и лесно придвижване на участници, материали, декори, книги и др. от извънградските зони до централната градска част и обратно, което осигурява пряк достъп до култура и възможности за интеграция на общности със силно ограничени ресурси, дори липса на такива, в статистически на-бедният регион в Европа – Северозападният.
Стратегията ще има за цел както разширяване и диверсификация на аудиторията, така и задълбочаване на връзката със съществуващата чрез разписване на план за интервенция, който ще предложи конкретни мерки и срокове за гарантиране на устойчивостта на новия културно-информационен продукт, разработен в рамките на проекта. Специално внимание ще бъде отделено на преодоляването на общите предразсъдъци, че четенето на книги е отживелица, чрез разработване на конкретни стратегически мерки за предлагане на синтезирани културни библиотечни услуги, които да са атрактивни за публиките. Характеристиките и темите на този проект са обмислени и създадени за аудитория от възрастни, подрастващи и деца. Ключовите стратегически области на намеса за развитие на аудиторията за този проект ще бъдат: първо интерактивното участие в съвместното създаване, всъщност както публиката, присъстваща на шоуто–пътуваща сцена, така и он-лайн публиката ще бъдат активно включени в творческия процес на представлението; второ, Дигиталните канали и инструменти и електрическото съоръжение от затворен тип ще привлече нова аудитория/публика. Използването на данни от проучването и резонанса на представянето му върху аудиторията ще предостави количествени и качествени данни за оценка и засилване на стратегията за развитие на аудиторията. |
17 700.00
|
17 700.00
|
Обмен на добри практики и ноу –хау за развитие на публики в Норвегия и България: Дейността включва посещение на група от България в Норвегия, която ще включва представители на целевите групи и партньорите - служители в регионалните библиотеки, автор, артисти, издател, копирайтър/инфлуенсър – общо 10 души. Групата ще се състои от 3 представители на екипа на проекта и 5 специалисти от регионалните библиотеки във Видин и Враца, Монтанаработещи с различни групи потребители – деца, младежи, работещи хора, пенсионери, в това число и хора – деца и възрастни – в неравностойно положение и етнически малцинства и 2 представители на други организации в областта на културата, чийто длъжностни изисквания включват организиране и провеждане на културни събития. Групата ще включва и библиотекари методисти, които имат експертно-консултантски функции по отношение на другите библиотеки в града и областта и съдействат при организиране и провеждане на събития, популяризиращи дейностите на библиотеките и изграждащи общественото доверие към библиотеките в двете области Видин и Враца.
Основна цел на обмена е чрез жива връзка да се обсъди концепцията за изпълнение на съвместните дейности, да се обмени опит по отношение на работа в областта на културата и по-конкретно да се събере информация за съвременни автори от Норвегия и организирането и провеждането на литературни събития.
Участниците ще имат и задачи като:
-да се запознаят с нови, различни и съвременни концепции за организиране на събития, облечени в живи и действащи примери, тъй като организацията на библиотечните дейности се нуждае от обогатяване и онагледяване, от свързване на теорията с най-модерните практики в области като културно предприемачество, медийна грамотност, информационни и комуникационни дейности, организиране на събития и работа с публики и др.;
- да могат да мотивират и наставляват работещите в културната и творческа сфера по време на работата си да се изграждат като професионалисти и да внедряват сами нови услуги в своите населени места.
- да осмислят ролята на взаимодействието културна организация – гражданско общество – потребности на различните обществени групи. Така ще могат да обосноват смяната на модела за съвременна библиотека „от музей на книги“ към „отворен културен обществено - информационен център“, подпомагащ духовното, културно и личностно развитие на европейския гражданин.
След приключване на визитата участниците ще изготвят доклад, който съдържа оценката им за всички етапи на проведения обмен. Резултатите ще бъдат обработени, за да се използват препоръките им при изпълнение на служебните им задължения и при следващи подобни проекти.
Освен това, до месец от извършване на обмяната ще се проведе среща-семинар с участниците, на който ще се представят презентации, концепции, снимков и видео материали от визитата. На срещата-семинар ще се проведе дискусия и ще обсъдят практики и ще се вземат решения за нововъведения и мултиплициране на дейности и услуги.
Обменът на добри практики и ноу –хау за развитие на публики в Норвегия и България ще е с продължителност 4 работни дни и ще следва предварително изготвена програма, включваща среща с партньора Norsensus Mediaforum, участие в събитие на партньора - медийно обучение за НПО и общестевни организации, увеличаване на медиен и комуникационен капацитет, посещение на новата основна библиотека в Осло, която ще отвори врати на 28 март 2020 г. И цялостен тур и запознаване с програмите и за работа с всички възрастови групи, среща с организатори на Буккросинг конгрес (Bookcrossing Convention) - международен форум, който дава възможност на буккросъри от различни страни да се срещнат и да обменят опит за развитието на движението в техните общности, участие в организираните на забавни инициативи, свързани с масово пускане на книги „на свобода“ и осъществяване на връзки с норвежки автори. |
55 768.00
|
55 200.00
|
Провеждане на международен уоркшоп „Диверсифициране на културно-информационни услуги и устойчиво развитие на публики“ : Дейността е разработена в пълно съответствие с целите на проекта и програмата, защото подкрепя създаването на мрежа от културни оператори от България и Норвегия, които да обменят добри практики и ноу-хау за привличане на нови публики, осигуряване на достъп до култура в периферни граски зони и малки населени местаи, подобрен достъп за етническите и културните малцинства до култура и изкуство. и на на последно място, подпомага разписването на стратегия за устойчиво генериране на приходи чрез диверсифициране на културно-информационните услуги. Дейността допринася за постигане на резултатите 2.1 и 2.2 и индикаторите на програмата.
Уоркшопът е с продължителност 2 дни и в него ще вземат участие представители на целевите групи по проекта от България и Норвегия -40 участника - служители в библиотеките и други културни оператори, творци, издатели, медии и др.
Основни акценти и теми: Развитието на публики и съвременни комуникационни канали; Развитието на публики чрез по-разнообразни и нестандартни техники, съоръжения, методи имайки предвид примерите от световни лидери в бранша. Поставената цел е реализиране на различни и новаторски комуникационни канали, които да привличат нови публики и същевременно да влияят на всеки индивид по отделно по уникален и интерактивен начин. Всичко това, разбира се, оказва своя ефект и върху начините за отправяне на послание до тези публики и индивиди и респективно на формата и съдържанието на самото послание. Новият нестандартен свят на дигитализация и интерактивност дори в офлайн среда води след себе си и нови нестандартни практики за връзка с масовите публики.
Представяне на разработените нови културно-информационни продукти „Пътуваща сцена - и на припек и на сенка“ по проекта и новаторското събитие „Книжни фиорди“, дигиталната платформа “BOOK IT” за привличане на нови публики.
Представяне на добри практики и ноу-хау от България и Норвегия за създаване на ново отношение към публиката: много хора, привикнали към диалога в социалните медии, вече не желаят да бъдат пасивни; те свикнаха да коментират, самите те да бъдат участници. Все повече оператори виждат ценност в подхода към публиката отдолу-нагоре – не изкуството да се принизява, а създаването и представянето на произведенията да бъдат обвързани с по-ясна идея за публиката и по-ясна идентификация на онова, което очаква и възприема като значимо в живота си. Подобно е и ангажирането отгоре-надолу – срещите с артисти и изпълнители след това вече показва развитие в този род засилен ангажимент. Ангажирането и участието са ядрото на този нов подход. Играта вече не е на „те и ние“. Авансцената не може да бъде единствената призма, през която се пречупват контактите между артист и публика. Институциите и сградите, посветени на културата, не могат повече да си позволяват да стоят на разстояние в самонадеяно очакване елитната публика да ги потърси. Точно както в момента се полагат усилия за ангажиране на публиката в творческия процес, така и проектирането и използването на културни сгради се адаптира, за да предложи помногофункционално ползване, по-лесен достъп, по-дълго работно време и нови пространства за нови публики. В този нов свят културата и изкуствата се превръщат в канал и за гражданско ангажиране.
Представяне на Стратегията за устойчиво привличане на публика чрез иновативни съвременни библиотечни услуги и достъп до култура.
Форматът позволява използване на предварително подготвени презентации, свободни дискусии, което ще позволи да се постигне парктическа насоченост на събитието с цел разработване на конкретни мерки, които да бъдат включени в стратегията за привличане на публики по проекта.
В края на уоркшопа ще се подпише предварително разработен протокол за сътрудничество между експертите, които ще поемат ангажимент да подпомагат изпълнението на стратегия за устойчиво привличане на публика чрез иновативни съвременни библиотечни услуги и достъп до култура, според своите компетенции. |
12 668.00
|
9 696.00
|
Организиране и провеждане на демострационна ленд- артистична инсталация: Книжни фиорди : Артистичната ленд инсталация - спектакъл "Книжни Фиорди" има демонстрационен характер и пред публика ще се представят от артисти и дизайнери нови конструкторски техники и решения, които синтезират различни видове изкуство. Звукът и светлината като материя ще се наложат като звукова и светлинна скулптура. Те ще бъдат артистично и функционално съотнесени към импозантните хартиени фиорди. Звукът и светлината няма да описва някаква среда или да илюстрира сцена; напротив, те ще представляват едно самостоятелно цяло. Естетиката му ще бъде изградена върху алегорията и липсата на намек за реализъм. Декорът е съчетание от естествено парково пространство с триизмерно пространство от хартиени фиорди. Цялата инсталация ще обхване площ 1000 кв.м . Инсталационното изкуство е жанр в изкуството от работи в триизмерно пространство, които често са специфични като положение. Те са проектирани така, че да променят възприятието за това пространство. С други думи правят нормалните неща специални. В специално и привлекателно място ще се превърнат алеите в дунавския крайречен парк във Видин около споделеното артистично пространство „Библиопощата“ за аудиторията на първата демострационна инсталация Книжни фиорди. Целта е чрез артистична атракция да се провокират публики, на едно място да се съберат творци, дизайнери, арт-мениджъри, читатели, писатели от България и Норвегия и да се стимулира дебата за положителния ефект от четенето, да вдъхнови младите хора, да се инициира публична дискусия за идеи, концепции за развитие на умения за четене с разбиране, стимулиране на емоционалната интелигентност. Емоционалната интелигентност е умението да разчитаме емоциите си, но и тези на останалите, да разпознаваме „сигналите“ и да реагираме адекватно на тях. Да си емоционално интелигентен в днешно време носи много позитиви. Това е качество, което се цени все по-високо и намира все по-широко приложения. Оказва се също толкова важно умение, колкото и развиването на рационалната интелигентност. Днес успехът ни като личности, както и успехът ни в училище, в университет и по-нататък в професията ни – зависят от способността ни да разчитаме собствените си емоции, да възприемаме хора от различни етноси, от различни социални групи чрез обмен на културни достижения, опит,реализиране на съвместни творчески проекти. Книжни Фиорди е първата по рода си ланд -артистична инсталация с такива мащаби. Това е иновативно събитие, тип зрелище, което представлява творческа проектна концепция, която е резултат от срещата на две творчески школи, от търсенията на творците от България и Норвегия, на възможности да пресъздадат, да провокират чувствителността на зрителската аудитория към теми, свързани с бъдещето и търсенията на съвременния човек, със средата около нас и с произхода на природните и културни катаклизми вътре в нас.
Творческата задача е създаването на новаторско културно събитие-спектакъл, което да предизвика сензитивността на аудиторията към словото, да формира у нея активно отношение към литературата, изкуството по един самобитен художествен начин, с помощта на съвременни техники за създаване на инсталационно изкуство. Това асоциативно заглавие на културното събитие „Книжни фиорди“ ни показва света днес, такъв, какъвто е с нашите утопии, мечти и отказа ни от тях, ние изобретяваме линеарно-времеви механизъм за изкуство, който обединява визията на български и норвежки творци и автори около алегоричното представяне на днешния свят и ролята на словото и общуването чрез книги . Днес някои анализатори твърдят, че времето на напечатаните на хартия книги отминава, но като че ли напоследък все по-често виждаме опровержение на това твърдение. Каквото и да ни донесе бъдещето, обаче човек не трябва да забравя как се е стигнало до него. Очаква се в събитието да се включат над 50 представители на културни оператори, литературни автори и творци от България и Норвегия, както и посетители, гости, туристи от региона, страната и чужбина – над 2000. |
42 900.00
|
42 900.00
|
Информационно-комуникационни дейности : С цел привличане на нови публики и представяне на създадените в рамките на проекта нови културно-информационен продукт "Пътуваща сцена - и на припек и на сенка", както и новаторското събитие-спектакъл "Книжни фиорди", както и други продукти и резултати се предвижда реализирането на информационно-комуникационни дейности, които са логически обвързани и гарантират постигане на заложените цели на програмата и проекта за повишаване на броя на хората посещаващи културни събития от отдалечени зони и малки населени места. Целта на дейността е да се повиши информираността относно резултатите и добрите практики от дейностите по проекта. В своето единство дейностите по тази самостоятелна част на проекта обхващат две основни направления, насочени към разпространение на информация: на дейностите по проекта и резултатите от тях - чрез предвидените за целта пресконференции, чрез създаване и разпространение на публикации и прессъобщения, разпространение на промоционални материали. Включените тук поддейности няма да са насочени само към целевата група, а ще имат много по-широка аудитория.Те изпращат формулираните послания на ясно разбираем език потенциално до всеки гражданин. Дейността ще включи всички заинтересовани страни. Не на последно място ще бъде разпространен и опита, натрупан по проекта, а също така и добрите практики за привличане на нови публики чрез иновативни продукти и културни събития, чрез използване на съвременни съоръжения и технологии за достъп до култура и изкуства от хората, живеещи в малки населени места и периферни градски зони. Мултипликационният ефект, към който се стреми екипът по проекта ще бъде постигнат именно чрез широко огласяване сред обществеността на постигнатите резултати. Дейността ще се реализира според изискванията за визуализация на програмата.
|
18 700.00
|
21 200.00
|