Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project is aimed at children and youth in need and their families and provides for the provision of services for early childhood development, patronage care for children from 0 to 3 years, integrated health and social services in the community for children and youth, early intervention for children with disabilities and developmental difficulties, support for youth through information and counseling, advocacy and mediation, support for the acquisition of social and work skills, preparation for the labor market and others. The project will cover children and youth in need and their families living in the territory of Municipality Knezha. All services under the project will be provided in compliance with the requirements of the Law on Social Services, the regulations for its implementation and the Ordinance on the Quality of Social Services. In the implementation of the activities provided for in the project, the principles of gender equality, active inclusion, promotion of equal opportunities and non-discrimination, provision of prerequisites for social inclusion of the target groups will be observed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2.: Дейността е насочена към насърчаване на социално-икономическата интеграция на маргинализираните общности като ромите. Услугите към тази дейност допълват и надграждат услугите включени към дейността по СЦ3. За целите на тази дейност ще бъдат наети 1 здравен медиатор, 1 стоматолог, 1 акушер и 1 педагог за срок от 12 месеца, с цел наблюдение на здравния статус на децата от рисковите групи и подготовката им за включване в образователната система. Стоматолога, акушера и педагога ще бъдат назначени на граждански договори. Възнагражденията им ще са съобразени с утвърдената методология за регламентиране на възнагражденията по Програма "Развитие на човешките ресурси", като допустимият размер на почасовото възнаграждение на физическите лица, наети по договор за изработка (услуга) е на база последните актуални публикувани данни на Националния статистически институт за средната работна заплата за страната. Планираните възнаграждения на предвидените лица са както следва: Стоматолог - 600,00 лв. на месец /30 часа месечно/; Акушерка - 450,00 лв. на месец /30 часа месечно/; Педагог - 600 лв. на месец /30 часа месечно/. Здравния медиатор ще бъде назначен на трудов договор на пълен работен ден. Размерът на възнаграждението е 1 100 лв. на месец с включени всички осигурителни вноски за сметка на работодателя и е съобразно методологията за регламентиране на възнагражденията по програма "Развитие на човешките ресурси" на база последните актуални публикувани данни на Националния статистически институт за средната работна заплата за страната. Подборът на персонал ще се извърши съгласно утвърдена от Кмета на Община Кнежа Процедура за подбор на специалисти. Наетите специалисти ще бъдат подпомагани от медиатор и социален работник, предвидени за изпълнение на планираните дейности по СЦ3. Същите ще работят и за изпълнение на планираните дейности по СЦ2. Услугите ще се предоставят на родители на бебета и деца, които не посещават редовно общопрактикуващ лекар и/или детска ясла, деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа, деца с увреждания, деца със здравословни проблеми, деца на социално слаби родители. За целия срок на изпълнение на проекта услугата ще се предоставя минимум на 50 бебета и деца от 0 до 3 год. от общината. Ще се постави изискване към родителите да участват в заниманията минимум по една от предлагани групови консултации. 33 000.00 0.00
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3.: Дейността е насочена към подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги за деца в риск и техните семейства. Ще се назначи екип от специалисти - 1 брой педиатър, 1 брой гинеколог, 1 брой медицинска сестра. Педиатърът, гинеколога и медицинската сестра ще бъдат назначени на граждански договори за период от 12 месеца, съобразно утвърдената методология за регламентиране на възнагражденията по Програма "Развитие на човешките ресурси", като допустимият размер на почасовото възнаграждение на физическите лица, наети по договор за изработка (услуга) е на база последните актуални публикувани данни на Националния статистически институт за средната работна заплата за страната. Планираните възнаграждения на предвидените лица са както следва: Педиатър - 600,00 лв. на месец /30 часа месечно/; Гинеколог - 600,00 лв. на месец /30 часа месечно/; Медицинска сестра - 450,00 лв. на месец /30 часа месечно/; На трудов договор на пълен работен ден ще се назначат 1 психолог, 1 медиатор, 1 социален работник и 1 координатор, които ще подпомагат екипът от медицински специалисти, а също така ще работят и към Дейност 1 по СЦ 2 в посока изготвяне и прилагане на програми за превенция на ранните бракове и раждания след маргинализираните общности, семейно планиране, подготовка за включване в образователната система и други, съобразно потребностите на целевата група. Размерът на възнагражденията на социалния работник, медиатора и координатора ще се сформират съобразно методологията за регламентиране на възнагражденията по програма "Развитие на човешките ресурси" на база последните актуални публикувани данни на Националния статистически институт за средната работна заплата за страната и са както следва: Психолог - 1 200 лв. на месец; Социален работник - 1 100,00 лв. на месец; Медиатор - 1 100,00 лв. на месец; Координатор - 1 100,00 лв. на месец. 73 800.00 0.00
Планирани дейности по СЦ2: Дейността включва следните услуги: 1. Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи, информираност относно имунизационния календар; 2. Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като например програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди; 3. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата. С цел недопускане на двойно финансиране, усилията на здравните работници ще са насочени към консултации на потребителите за спазване на правилен диетичен режим на детето, за приучаване към хигиенни навици и норми, консултации за предпазване от болести, обучения във връзка със задължителни имунизации, потребности в детска възраст, възпитание, спорт, навици и т.н., запознаване с правата и задълженията на потребителите като пациенти, осъществяване на контакт с личен лекар, при нужда, насочване към подходящи лечебни заведения и специалисти, рехабилитационни центрове, аптеки. Ще извършват консултации с роднините/близките, относно здравния статус и индивидуалните потребности на децата. Наетите по проекта медицински кадри няма да извършват медицински манипулации, а основно ще наблюдават развитието на децата и ще консултират, информират и обучават техните родители. В тази връзка предвидените дейности няма да дублират здравните дейности гарантирани от бюджета на НЗОК. В изпълнение на дейността се предвижда провеждане на информационни кампании, насочени към по-широк кръг от целевата група. Те са допълващи и надграждащи същинските социални услуги, които са планирани в проектното предложение по Специфична цел 3. Дейността ще обхване общо 200 деца и техните родители за периода на изпълнение на проекта. Планирани разходи за дейността: 1. Разходи за организация и управление - 3 000 лв. 2. Разходи за видимост, прозрачност и комуникация - 300 лв. 3. Разходи за материали и консумативи - 1 000 лв. 4. Разходи за наем на помещение - 8 900 лв. 13 200.00 0.00
Планирани дейности по СЦ3: Дейността е насочена към подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги за деца в нужда и техните семейства и насърчаване на тяхното социално включване чрез предоставяне на социални и/или интегрирани здравно-социални услуги за деца. Тук се включват: 1. Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения, семейно консултиране и подкрепа, вкл. и по отношение на здравните аспекти, ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието. Насочване и предоставяне на подкрепа на семействата за достъп до услуги за ранна детска интервенция или занимания за ранно детско развитие и за изграждане на пълноценна връзка между родители; 2. Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години - Патронажна грижа за деца от 0 до 3 години осигурява ефективна стратегия за ранно откриване на децата, които имат допълнителни потребности или са в риск от затруднения в развитието, а също така улеснява достъпа до услугите, закрилата и подкрепата, от които те се нуждаят за силен старт в живота. Патронажната грижа подкрепя и бъдещи майки без здравни осигуровки, като им помага да получат достъп до акушеро-гинекологични грижи. Услугите по предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години представляват осъществяване на регулярни домашни посещения от медицински специалист за децата на възраст от 0 до 3 годишна възраст. Те включват услуги, предоставяни в домашна среда, като посещения с цел проследяване развитието на новороденото в определени етапи с цел ранно идентифициране на затруднения в развитието и предоставяне на своевременни съвети и подкрепа за тяхното преодоляване, насочване и предоставяне на подкрепа на семействата за достъп до услуги за ранна детска интервенция, здравни грижи и услуги, свързани с храненето, социални и образователни услуги, консултиране на родителите, съвети и информация на бременни жени и семейства с деца до 3 годишна възраст за здравословно отглеждане на децата, пълноценно хранене, здравословна и безопасна среда, занимания за ранно детско развитие и за изграждане на пълноценна връзка между родители и деца и т.н. 3. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършване на средното образование, но не повече от 20-годишна възраст; 4. Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи. В дейността ще бъдат обхванати 100 деца и младежи в нужда от такъв тип услуги. Проектът предвижда и провеждане на обучение и супервизия на персонала, който ще бъде ангажиран в изпълнението на дейността и предоставянето на различните социални услуги. Обучението е необходимо с цел повишаване на капацитета на персонала и повишаване качеството на предоставяните услуги. Предвид обстоятелството, че патронажна грижа за деца от 0 до 3 години не е предоставяна до сега на територията на Община Кнежа и е новост както за персонала, така и за потребителите е необходимо да бъдат обучени лицата за придобиване на умения за ранно идентифициране на проблеми в развитието при децата, неглижиране и насилие в семейството, както и за предоставяне на практически насоки за здравето, кърменето и храненето, стимулирането на развитието на децата и други въпроси, свързани с позитивното родителство. Обучението ще бъде насочено и към предоставянето на интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи, с цел подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги. Планирани разходи за дейността: 1. Разходи за организация и управление - 7 000 лв. 2. Разходи за видимост, прозрачност и комуникация - 300 лв. 3. Разходи за материали и консумативи - 7 000 лв. 4. Разходи за обучение и супервизия - 5 000 лв. 5. Разходи за възнаграждение на шофьор - 4 800 лв. 6. Разходи за гориво - 5 420 лв. 29 520.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).