Организация и управление на дейностите по проекта: Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, чийто членове разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Екипът организира дейностите по проекта, осигурява техническото им обезпечаване и следи за точното им изпълнение.
Екипът за организация и управление ще се състои от ръководител, координатор, технически сътрудник и счетоводител.
Ръководител проект - ръководи дейностите, заложени в проекта, като осъществява връзки между отделните нива на управление и взема съответните управленски решения. Следи и контролира качеството и количеството на извършените дейности, оформя и следи за подготвянето на отчетите до финансиращата институция и дава указания за изготвянето им. Приема и резюлира месечните доклади на членовете на екипа. Носи отговорност за финансовите потоци на парични средства. Организира подготовката и изпълнението на тръжните процедури. Организира представянето пред медиите, пресконференциите и дейностите за прозрачност. Участва в изготвянето на плана за мониторинг и в извършването на оценките по него. Участва в изготвянето на финални технически и финансови отчети.
Координатор - координира техническото обезпечаване на дейностите по проекта. Следи за целесъобразното и оправдано изразходване на средствата по бюджета. Участва в подготовката и изпълнението на тръжните процедури . Носи материална и финансова отговорност заедно с ръководителя при разходването на финансовите средства с цел избягване на финансови злоупотреби. Следи за качеството на извършваните дейности и изготвя месечни доклади до ръководителя относно своята работа. Участва в разработването на информационните материали. Участва в изготвянето на плана за мониторинг и в извършването на оценките по него. Участва в организираните пресконференции и дейностите за прозрачност. Участва в изготвянето на междинните и финалния доклад.
Технически сътрудник - извършва цялата техническа работа за дейностите по проекта. Сътрудничи при оформянето на месечните планове за задачите на членовете на екипа, организира заседанията на екипа и води протоколи от тяхното провеждане. Участва в подготовката и изпълнението на тръжните процедури. Участва в изготвянето на месечни отчети, както и финални технически и финансови отчети. Осъществява контактите с медиите, участва в представянето пред тях, пресконференциите и дейностите за прозрачност. Участва в разработването на публикациите в пресата и изготвянето на рекламните и информационни материали. Участва в изготвянето на плана за мониторинг, и в извършването на оценките по него. Въвежда информационни и документални материали в компютъра, обработва въвежданата информация и я обособява в съответните файлове, получава информация по електронен път, като я обработва и предава за ползване. Изготвя месечни доклади до ръководителя относно своята работа.
Счетоводител- извършва цялостна дейност относно счетоводната отчетност на дейностите по проекта - счетоводно отчитане на изразходваните средства, тяхното счетоводно отразяване в регистри, начисляване възнагражденията, на дължимите суми за социални и други осигуровки на бюджета, на дължимите данъци. Осъществява насрещни проверки при изразходване на средствата с цел избягване на всякакви финансови злоупотреби. Носи материална и финансова отговорност заедно с ръководителя при разходването на финансовите средства. Изготвя месечни доклади до ръководителя относно своята работа. Участва в изготвянето на междинните и финалния доклад. |
98 063.76
|
102 634.38
|
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Целта на услугата „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания” е подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. Услугата ще се предоставя на деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Услугата може да включва и наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище. С оглед успешната реализация на тази дейност и ефективното й приложение като част от проектните услуги, на всяко дете, включено в дейността ще бъде изготвена индивидуална оценка на потребностите. Тази оценка ще бъде основа за разработване на индивидуален план за предучилищна подготовка, който ще се реализира с участието на потребителя на услугата, с участието на негов роднина, близък или законен представител, както и чрез експертна помощ, според специфичните потребности на потребителя.
Дейността, която ще се изпълнява от специален педагог, включва следните компоненти:
1. Проучване на целевата група, с която ще се работи, с оглед планиране, подготовка и успешно реализиране на дейността, чрез използване на различни педагогически методи и похвати за събиране на информация и оценяване равнището на усвоеното знание от всяко насочено към услугата дете за адекватно планиране на педагогически намеси относно подготовката за първи клас;
2. Подготовка на план за дейността;
3. Подготовка на индивидуални програми за работа с всяко дете, съобразно увреждането, съдържащи следните тематични компоненти:
- развитие на комуникативни и комуникационни умения,
- развитие на умения за самостоятелна работа в клас и в къщи,
- развитие на умения за самостоятелно учене,
- развитие на умения за работа в група,
- развитие на умения за решаване на проблеми,
- развитие на умения за критично и конструктивно мислене;
4. Осъществяване на взаимодействие с родителите на децата, бъдещите учители на децата и други;
5. Участие в разработването на индивидуални планове или на програми в детската градина или предучилищната група, където децата са интегрирани;
6. Провеждане на индивидуални занимания с деца с увреждане с цел подготовка за успешно постъпване в първи клас – в дома на детето или в помещение за индивидуална работа;
7. Провеждане на групови занимания с деца с еднакъв тип увреждане на годишна възраст;
8. Разработване на обучителни програми, обучителни и информационни материали, методики и други:
- за подходящи методи и техники за мотивиране на децата с увреждане и стимулиране на личностното им развитие,
- за провеждане на консултации за работа с родители на деца с проблеми,
- за консултиране на родителите относно принципите на интегрираното обучение на деца със специални образователни потребности;
- за формите за самоподготовка в къщи;
9. Подбор на учебни средства и материали и учебни помагала, подходящи за конкретната обучителна ситуация;
10. Обучение на родителите за прилагането на похвати за работа с детето с цел създаване у него на умения за самостоятелен живот и за самоподготовката на детето в къщи;
11. Посещение, заедно с децата и родителите на училище, с цел запознаване с началните учители и учебната среда;
12. Поддържане на индивидуални досиета на децата, с които се работи;
13. Създаване и поддържане на индивидуално досие за всяко дете - потребител на услугата.
15. Участие в периодични срещи с останалите специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел съвместна работа, подобряване на прилаганите методи и други; |
95 111.56
|
82 334.93
|
Формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа: Услугите са разделени в две групи с оглед възрастта на целевите групи деца – услуги за родители и семейства на деца до 3 годишна възраст и услуги за деца от 3 до 7 годишна възраст и техните семейства. Фокусът на услугите за деца до 3 годишна възраст е поставен най-вече на формирането и развитието на родителски умения.
Целта на услугите е не само да се подкрепят семействата в отглеждането на децата, но и да се стимулират за по-голяма активност във всички сфери на живота с цел осигуряване на добра семейна среда за малките деца. Родителите ще имат възможност за комплексна подкрепа – от изцяло свързана с полагане на грижи за малки деца до консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и т.н. И за двете възрастови групи деца се предоставят и услуги по здравно консултиране. Целта е не само да се оказва подкрепа в случай на установено увреждане или пък заболяване, а и да се формира здравна култура за правилно отглеждане на децата, като средство за превенция на здравните рискове. За децата от 3 до 7 г. услугите основно са насочени към интеграция в детските градини и подобряване на училищната готовност. Наред с останалите дейности за групата деца от 3 до 7 г. основните услуги се фокусират върху групова и индивидуална работа с децата и техните семейства. За да има пълноценно социално включване се работи и с тези деца и родители, които не попадат в рисковите групи по проекта.
Услугата „Формиране и развитие на родителски умения” цели формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете, повишаване на самочувствието и увереността на родителите и разширяване на подкрепата. Услугата е насочена към бъдещи родители, родители на деца от 0 до 3 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск.
Услугата „Семейно консултиране и подкрепа на родители на бебета и деца до 7 годишна възраст” цели подкрепа на семействата на деца до 7 години в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране чрез предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца.
За изпълнение на услугите ще бъде извършен подбор на следните специалисти - педиатър, гинеколог, медицинска сестра, акушерка, психолог, юрист, с които ще бъдат сключени договори за услуга.
Като част от персонала на общностния център за изпълнение на тези услуги ще бъдат назначени на трудов договор 1 социален работник и 1 медиатор. |
361 983.60
|
356 360.86
|
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Дейността включва редовно наблюдение на здравния статус, физическото и психомоторното развитие на децата. Реализирането на тази дейност е насочена към идентифициране нa нуждите и проблемите на всяко едно дете, приоритетно деца от уязвимите групи по отношение на здравния им статус, физическото и психомоторното им развитие. По този начин се намаляват рисковете за децата, диагностициране на здравословни и психически отклонения, навременното справяне, с които да предотврати бъдещи проблеми за детето при неговото развитие. Дейността ще се провежда в специално обособен здравен кабинет в центровете по квартали от специалисти като педиатър, стоматолог и медицинска сестра в зависимост от идентифицираните нужди. Дейността цели провеждане на профилактични прегледи на деца от уязвимите групи. Основната дейност на услугата "Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията" се състои в:
• редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата;
• превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст;
• достъпнoст за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават;
• осигуряване на мобилност – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н.
По проект "Всички деца с равен старт в училище" са отремонтирани и обособени шест помещения - 4 в детски градини в град Видин, 1 в детска градина в гр. Дунавци и 1 в град Видин, находящо се на първи етаж от сграда на ул. "Искър" 17 - Общностен център. В две от помещенията / в ЦДГ "Мир" - гр. Дунавци и в Общностен център са оборудвани здравни кабинети. С цел ефективното използване на ресурсите от проект "Всички деца с равен старт в училище" в настоящото проектно предложение се предвижда обзавеждане и оборудване и на здравните кабинети в две детски градини.
|
170 205.58
|
159 532.74
|
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Допълнителната подготовка ще бъде насочена към създаване на летни групи/училища с цел оказване на подкрепа на децата, на които им предстои постъпване в първи клас. Целта на тази услуга е чрез нестандартен подход да сеизгради положителен модел и социална ангажираност децата, максимално да се запълни свободното време на децата, преди да започнат занимания в училище. В летните групи/училища ще се провеждат колективни игри, мероприятия и кратки екскурзии до близки местности, организиране и провеждане на състезания. Освен това в тази дейност ще бъдат включени и родителите в подготвителната работа. Дейността ще обхване децата на възраст от 5 до 6 годишна възраст, завършили своята предучилищни подготовка и на които им предстои да започнат училище в първи клас.
Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища ще предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като:
- Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди;
- Игри в съответствие с предпочитанията на децата;
- Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото;
- Включване на родителите в екскурзиите като придружители;
- Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища;
- Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас;
- Включване на родителите в подготвителната работа;
- Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език.
Родителите също щебъдат включени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище.
|
21 417.60
|
13 389.40
|
Управление и функциониране на услугите: Управлението и функционирането на услугите по настоящия проект ще се извършва на територията на създадения Общностен център по проект "Всички деца с равен старт в училище". По този начин ще се надградят постигнатите до момента резултати, ще се създаде устойчивост на предлаганите услуги, ще се ползват ефективно ресурсите на ремонтираните и оборудвани помещения. За пълноценното функциониране на центъра ще бъде назначен постоянен персонал, който ще се състои от ръководител, домакин, шофьор и хигиенист. Ръководителят и шофьорът ще бъдат ангажирани на пълно работно време, а домакинът и хигиенистът на непълно. Общностният център е подходяща и навременна алтернатива, чрез която ще се предложи нов, интегриран подход в предоставянето на услуги. |
316 547.31
|
287 697.07
|
Информиране и публичност: Методологията на проекта залага достигането на сериозен ефект сред целевите групи и местната общност за популяризиране помощта на ЕС и Република България в рамките на ОП РЧР. Предвижда се провеждането на три пресконференции – начална, междинна и финална. На тях ще бъдат поканени представители на заинтересованите страни и местните медии, както и представители на местните институции, които имат отношение към изпълнението на дейностите по проекта. По проекта се предвижда да бъдат изработени рекламни брошури, плакати, постоянни обяснителни табели. Чрез местните преса и телевизия ще бъдат публикувани и излъчени рекламни материали. Всички информационни материали ще бъдат изготвени, съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. Информационните материали ще бъдат разпространени в училищата и детските градини. Чрез кметовете на населените места в общината рекламните материали ще бъдат предоставени на хората от селата. При провеждане на рекламни кампании ще се спазват изискванията за визуализация, ще се спазват изискванията за публичност и прозрачност. Всички предприети мерки, дейности, мероприятия и изработени материали за осигуряване на информация и публичност по проекта ще бъдат извършени в съответствие със стандартите и съответните правила за информиране и публичност, предвидени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент No 1828/2006 на Европейската Комисия и изискванията на Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите на ОП РЧР и на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
|
2 172.00
|
1 092.00
|