Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

      ‘’Ticha – Shumen’’ LLC was established in 1997 with headquarters located in Shumen and a main economic activity code: 23.63 Ready-mixed concrete. The company owns a base with an overall area of 14000 m², where two completely separate concrete plants as well as a weighing machine, an aggregates depot, a cement silo, an ironmongery department, a car park and a service-station are located.
In order to expand its range of activities, the company is planning to purchase a new high-capacity and energy efficient concrete plant. The firm is also planning to reduce its energy consumption by implementing a system for utilization of the residual air compressor heat as well as an automated energy consumption monitoring system. In order to save water from the daily concrete mixer truck washing, ‘’Ticha – Shumen’’ LLC is planning to install a system for wastewater treatment and reuse. The company will make use of consulting services for implementation and certification of an energy management system in accordance with the BDS EN ISO 50001 standard.
     Through the project, the company is planning to purchase a new high-capacity, high-quality modern concrete plant and thus, to expand its activities range, to decrease the product cost price and to make it competitive in the local area. This is a prerequisite for stable development, which will improve the market position of the company in the construction industry.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново оборудване. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: Бетонов възел- 1бр.; Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1бр.; Система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух - 1бр.; Система за пречистване на отпадни води - 1бр.;: Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени и въведени в експлоатация следните активи: Мярка 1. Придобиване на Бетонов възел- 1бр. Сега фирмата използва при производството си 2 броя стари и амортизирани. бетоновъзела, с ниска производителност( общо 38 куб.м/час ) и с висок разход на електроенергия ( общо 210 kW ). Посредством проекта “ТИЧА - ШУМЕН” ООД планира да разшири производството си, като придобие нов високопроизводителен (56 куб.м/час) и енергоефективен ( 76,7 kWh ) бетонов възел. Съоръжението е необходимо на компанията за намаляването на енергопотребление с 4.4158 kWh./куб.м., което значително ще намали себестойността на произвеждания бетон. Мярка 2. Придобиване на Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1бр. Понастоящем имаме само търговското мерене на електроенергията в предприятието. Фирмата чрез проекта планира въвеждането на АСМЕС, цел намаляване консумацията на ел.енергия. Конкретната мярка включва дейности, свързани с доставката и въвеждането в експлоатация на системата за автоматичен мониторинг за новия бетонов възел, закупен по настоящия инвестиционен проект. Устройството ще дава ясна представа за това какво е енергопотреблението, използвано от производствената система, с възможност за отчитане произведената продукция (чрез въвеждане на стойността за специфичната енергоконсумация на всеки един отделен продукт), къде са най- големите енергийни и производствени натоварвания, каква е съответната им стойност. С натрупаните данни ще е възможно да се определи реалните енергийни разходи и производство, както и полезни справки и др. в зависимост от предпочитанията и заданието, оформено и въведено в системата. Ще е възможно да се определи оптималния режим на работа на бетоновия възел. АСМЕ ще спомогне фирмата да планира ефективно производствения процес с цел намаляването на разходите на електроенергия и суровини. Мярка 3. Внедряване в експлоатация на система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух - 1бр. С цел намаляване разходите на електроенергия при затопляне на спомагателните материали (химически добавки за производството на бетон ), фирмата планира да внедри Система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух. Чрез въздуховоди от компресора тази топлина ще се подава за отопление на химическите добавки през зимния период и ще спомогне за намаляване потреблението на ел. енергия. Мярка 4. Доставка на Система за пречистване на отпадни води - 1бр. Проектът ще включва дейности за пречистване на отпадъчни води, с цел повторното им използване за измиване на бетоновозите. Машините за превоз на бетонови смеси до обектите, както и оборудването за основното производство, периодично след приключване на работа трябва да се измият, като отпадналите води преминавайки през изградени утайници се насочват към канализацията. Посредством проекта фирмата планира придобиването на система за пречистване на отпадните води. Водата след измиване на машините, постъпва по самотек в утайниците. Системата представлява: смукател с филтър за механични примеси и циркулационна помпа с тръбопровод. Смукателя с филтър се поставя в утайника с най чиста вода, пуска се помпата и пречистената и филтрувана вода отново повторно се използва за измиване на машините. Утайниците периодично се източват за почистването им. Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2, 3 и 4 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността от мярка 1 са: 1. Избор на изпълнител - чрез „Избор с публична покана“ (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). Стъпките за изпълнение на дейностите от мерки 2, 3 и 4 са: 1. Избор на изпълнител - чрез съобщение за събиране на ценови предложения (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). 426 370.94 436 430.00
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001, Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001 и Публичност и визуализация.Консултантски услуги за Енергиен одит: Като част от дейността по проекта ще бъдат извършени следните услуги: 1.Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2.Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3.Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4.Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която се извършва предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 35 910.00 35 200.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).