Oптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на един брой фабрично нов, Хидравличен Багер - 1 бр.: Използваната за сравнителния анализ, съгласно изискванията на методиката, стара машина реално е собственост на фирма "Агротранспорт строй" ЕООД – гр. София. Основното предназначение на стария Багер е свързано с изграждане и ремонт на улични канали (Плътност на материала около 1,2 [t /m³]). Старият Багер е със скоростна кутия с ръчна смяна на предавките, двигателят му e от по-старо поколение, обемът на кофата му е 0,194 [m³], а маневреността не особено висока. Вследствие гореизложените факти, средната производителност на старата машина за 1 работен час е не повече от 20 [m³/h]. Средния разход на дизелово гориво за 1 работен час на стария Багер е около 4,5 [l/h], отнесен разбира се към спецификата на дейността и съответната производителност посочена по-горе. Техническото състоянието на машината, предвид сериозната експлоатация, е незадоволително, а разходите за консумативи (хидравлични маркучи, масла, ремъци и заварки по кофата) завишени.
Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от Енергийния одит и предвижда инвестиция в 1 бр. фабрично нов, високоефективен хидравличен Багер с единична мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 23,6 kW. Средната производителност на новия Багер за 1 час, по експертна оценка, ще бъде не по-малка от 35 m³/h, a средният разход на гориво дизел, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде около 2,5 l/h. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 68,3 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 26.1 t/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка на багера се се предвижда (отново по експертна оценка) да не надхвърлят сумата от 7 398,00 лв./год. Те са формирани по следния начин:
-за експлоатация (работни заплати): 6 948 лв./год. (1 оператори х 579лв./мес х 12мес./год. = 6 948 лв/год.);
-за поддръжка (консумативи): 450 лв./год.–технически консумативи, задължителни за периода на гаранционния срок, а и след него;
В конкретния случай с препоръчаната Мярка 1 се предвижда въвеждане на ново производство. Когато въвеждаме ново производство в предприятието се използва метода „Добри стари практики“ за изчисляване на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване. В случая за потребление преди въвеждане на мярка е отнесена стойността на енергията, която ще консумира добрата стара практика, ако трябва да произведе продукцията на новото оборудване
Минимални технически или функционални характеристики по оферта:
- Двигател - 31,6 HP;
-Мониторна система (цветен дисплей) - 1 бр.
-Дълбочина на копаене - 3,18 m;
-Максимален обсег - 5,32 mm;
-Ширина на кофата - 400 mm;
- Работно тегло - 3692 kg
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец)
2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец)
3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 10 месец)
4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 11 до 12 месец)
|
88 012.35
|
88 012.35
|
Oптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на един брой фабрично нов, Колесен Багер - 1 бр. : Използваната за сравнителния анализ, съгласно изискванията на методиката, стара машина е собственост на фирмата Бенефициент. Основното предназначение на стария Багер е свързано с изграждане и ремонт на улични водопроводи и канализационни мрежи (плътност на материала около 1,2 [t /m³]). Това е и дейността, която е заложена при сравнителния анализ на старата и новата машина. Средния разход на дизелово гориво за 1 работен час на стария Багер е около 15 [l/h], отнесен разбира се към спецификата на дейността и съответната производителност, посочена по-горе. Техническото състоянието на машината, предвид сериозната експлоатация, е незадоволително, а разходите за консумативи (хидравлични маркучи, масла, ремъци и заварки по кофата) завишени. Старият Багер е със скоростна кутия с ръчна смяна на предавките, двигателят му e от по-старо поколение, обемът на кофата му е 0,5 [m³], а маневреността не особено висока. Вследствие гореизложените факти, средната производителност на старата машина за 1 работен час не надхвърля 45 [m³/h].
Настоящата дейност е препоръчана мярка 2 от Енергийния одит и предвижда инвестиция в 1 бр. фабрично нов, високоефективен Колесен Багер с единична мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 81 kW. Средната производителност на новия Багер за 1 час, по експертна оценка, ще бъде не по-малка от 40 m³/h, a средният разход на гориво дизел, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде около 6,5 l/h. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде над 50 % (51,3%). Намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 36,4 t/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка на багера се предвижда (отново по експертна оценка) да не надхвърлят сумата от 11 260,00 лв./год. Те са формирани по следния начин:
-за експлоатация (работни заплати): 9 560 лв./год. (1 оператор х 797лв./мес х 12мес./год. = 9 560 лв/год.);
-за поддръжка (консумативи): 1 700 лв./год. – технически консумативи, задължителни за периода на гаранционния срок, а и след него;
В конкретния случай с препоръчаната Мярка 2 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност.
Минимални технически и/или функционални характеристики по оферта:
- Двигател с максимална мощност, kW (hp) - 81 (109);
-Сат. система за мониторинг ) - 1 бр.;
-Макс. обхват на копаене - 7,785 mm;
-Макс. дълбочина на копаене - 4410 mm;
- Багерна кофа - 800 mm;
-Сила на рязане на рукояда - 39 kN.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец)
2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец)
3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 10 месец)
4. Тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 11 до 12 месец)
|
219 052.96
|
219 052.96
|
Oптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на един брой фабрично нов, Комбиниран Багер-товарач (КБТ) - 1 бр. : Използваната за сравнителния анализ, съгласно изискванията на методиката, стара машина е собственост на фирмата Бенефициент. Основното предназначение на стария Багер е свързано с изграждане и ремонт на улични водопроводи и канализационни мрежи (плътност на материала около 1,2 [t /m³]). Това е и дейността, която е заложена при сравнителния анализ на старата и новата машина. Старият комбиниран Багер-товарач (КБТ) е със скоростна кутия с ръчна смяна на предавките, двигателят му e от по-старо поколение, обемът на багерната му кофа е 0,235 [m³], а обемът на товарачната му кофа е 1,03 [m³]. Маневреността му не е особено висока. Вследствие гореизложените факти, средната производителност на старата машина за 1 работен час не надхвърля 45 [m³/h]. Средния разход на дизелово гориво за 1 работен час на стария КБТ е около 7,5 [l/h], отнесен разбира се към спецификата на дейността и съответната производителност посочена по-горе. Техническото състоянието на машината, предвид сериозната експлоатация, е незадоволително, а разходите за консумативи (хидравлични маркучи, масла, ремъци и заварки по кофата) завишени.
Настоящата дейност е препоръчана мярка 3 от Енергийния одити предвижда инвестиция в 1 бр. фабрично нов, високоефективен Комбиниран Багер-товарач (КБТ) с единична мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 74,5 kW. Средната производителност на новия Багер за 1 час, по експертна оценка, ще бъде не по-малка от 55 m³/h, a средният разход на гориво дизел, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде около 5,5 l/h. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 40 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 19,6 t/год. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка на Багера се предвижда (отново по експертна оценка) да не надхвърлят сумата от 8 284,00 лв./год. Те са формирани по следния начин:
-за експлоатация (работни заплати): 6 984,00 лв./год. (1 оператор х 582 лв./мес х 12мес./год. = 6 984,00 лв/год.);
-за поддръжка (консумативи): 1 300 лв./год. – технически консумативи, задължителни за периода на гаранционния срок, а и след него;
В конкретния случай с препоръчаната Мярка 3 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност.
Минимални технически и/или функционални характеристики по оферта:
-Двигател - 101 HP;
-Дълбочина на копаене - 5,69 m;
-Багерна кофа - широчина - 610 mm;
-Многофункц. товарачна кофа - 1,03 m³ със зъби.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец);
2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец);
3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 10 месец)
4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 11 до 12 месец)
|
141 933.26
|
141 900.00
|
Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1 бр.: Към настоящия момент в производствените помещения на компанията бенефициент не се използва механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на „Добрата Стара Практика” (ДСП) или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без рекуперация). Инсталацията подсигурява средно 320 m3/h.
Настоящата дейност е препоръчана мярка 4 от Енергийния одит и предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 320 m3/h.
Минимални технически и/или функционални характеристики на приточно смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, комплект с 2 броя вентилатори и филтри:
-дебит - Vmin/mid/max=210/260/360 m³/h;
-свободен напор - H=60/80/100 Pa;
-ел. мощност на вентилатори - N=0,165 kW;
-ел. нагревател с мощност - N=2,4 kW;
-ефективност на рекуперация - 75/73/71 %
Минимални технически и/или функзионални характеристики на въздуховодни и вентилационни решетки:
-въздуховодни правоъгълни прави от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до - 1 мм. и периметър до 750 мм;
-въздуховоди правоъгълни фасонни от поцинкована ламарина на фалц с дебелина на ламарината до 1 мм. и периметър до 750 мм - 1 мм. и периметър до 750 мм;
-вентилационна решетка с регулираща секция - 400/100 РХР-Р;
-жалузийна решетка - 200/200 НЖР
Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Изчисленията за необходимото количество пресен въздух са направени на база на следните технически параметри:
-Населеното място, където се намира производствената сграда – гр. София, кв. Суходол (климатична зона 7)
-Тип на производствената сграда – ремонтна работилница и съблекалня към нея (помещения от производствено хале, които компанията ползва са съхранение и ремонт на машините, както и за преобличане на персонала, зает в производството).;
-Квадратура на производствената сграда - ремонтна работилница - 12 m х 4.5 m, съблекалня – 12 m x 4.5 m;
-Светла височина на производствената сграда - работилница - 3.5 m, съблекалня – 2.5 m;
-Брой на работещите в производствената сграда – около 20 човека;
-Кратност на въздухообмен – еднократен въздухообмен (съгласно чл.306, раздел 3 механична вентилация от „Наредба 15 за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия“.);
-Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71%.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец);
2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец);
3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 10 месец);
4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 11 до 12 месец)
|
6 049.59
|
6 049.59
|
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана системи за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр. : Настоящата дейност е препоръчана мярка 5 от Енергийния одит. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина проектът предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване.
Предвижда се въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 2, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 2 – консумация на дизелово гориво), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация.
Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 2 – Колесен Багер (КБ) представлява:
Софтуер за енергиен мениджмънт-1 бр:
- разработен на език HTML5;
- с възможност за анализ на разходите по различни активи.
- с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им
Хардуер-1 бр:
Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания:
- технологично, GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на КБ.
-с възможност да чете и да предава данните от борд-компютъра на превозното средство.
На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото и потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Колесен Багер), съобразени с плануваните количества на производството. Системата за мониторинг играе ролята на непрекъсната обратна връзка към органите за оперативно управление на енергопотреблението. Наред с това, тя осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията.На база функциите на описаната по-горе автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и според някой световни анализатори на такива системи, само по тази линия се получават икономии на енергия от порядък до 10 %. Конкретната автоматизирна система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено до Мярка 2 – закупуване на високоефективен Колесен Багер. След отчитане на допускането за 6% икономии на енергия от въвеждане на системата за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 2 се установиха Годишни спестявания на енергия от препоръчната мярка 5 - СМЕ: 7 791 kWh.
Тъй като СМЕ въздейства в комбинация с останалите мерки (конкретно Мярка 2), то за тази мярка не е посочена енергия преди и след мярката, а директно е отчетена в сумата, изчисленото спестяване от нея (изчисленията са съгласно разясненията по процедурата от УО и по-конкретно съгласно отговор на въпрос 18 от разясненията от дата 26.05.2016 год.).
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец);
2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец);
3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 10 месец)
4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 11 до 12 месец)
|
16 000.00
|
15 850.00
|
Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване): Дейността по изготвяне на енергийния одит в ЕТ "Йони ДМ - Йонко Стоилов" е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност.
Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е:
-По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие;
-Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи;
-Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция;
-Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността;
Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура.
Стъпки за реализиране на дейността:
1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец)
2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец)
|
19 900.00
|
19 900.00
|
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт 1 бр.: Дейността включва:
- Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта;
- Изготвяне на разработена документация на системата за управление –
- Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение;
- Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила);
- Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит;
- Съдействие при провеждане на преглед от ръководството;
Резултатите от изпълнението на дейността:
- намаляване на разходите за енергийни ресурси;
- ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда;
- измерване и анализиране на енергийната резултатност;
- подобряване на постоянното енергийно управление;
- подобряване на рентабилността на фирмата;
- повишаване на конкурентоспособността.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец)
2. Извършване на услугата (от 6 до 10 месец)
3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 11 до 12 месец)
|
1 000.00
|
980.00
|
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр. : Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи:
- провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;
- провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;
- вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат;
Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др.
ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това.
Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове.
Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец)
2. Извършване на услугата (от 6 до 10 месец)
3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 11 до 12 месец)
|
14 000.00
|
13 800.00
|
Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец)
2. Извършване на услугата (от 6 до 10 месец)
3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 11 до 12 месец)
|
3 000.00
|
2 880.00
|