Управление и отчитане на проекта : След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ за целите на изпълнението, управлението и отчитането на проекта ще бъда сформиран експертен екип, състоящ се от Ръководител, Технически координатор, Счетоводител, Юрист и двама строителни експерти- Координатори СМР. Екипът за управление и отчитане на проекта ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта по отношение на проектните дейности, разходването на средствата по проекта, комуникацията с всички заинтересовани страни, включително и УО на ОПРР. Тази дейност е от особено значение за реализирането на проекта, тъй като ще осигури:
- точно определяне на времето и ресурсите за отделните задачи;
- пълноценно и ефективно изпълнение на дейностите по проекта;
- възможност за контрол върху качеството на изпълнението и предприемане на коригиращи мерки в случай на отклонения;
- механизъм за управление на рисковете по време на изпълнението
Отговорностите и задълженията на членовете на екипа са съобразени със спецификата на интервенцията и съответната им позиция в екипа и ще залегнат в длъжностните характеристики за съответните позиции. |
36 200.00
|
35 921.53
|
Подготовка на документации за провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители за изпълнение на проектните дейности. : Съгласно предвидените дейности ще бъдат изготвени документации за провеждане на обществени поръчки в съответствие със ЗОП за избор на изпълнител на строително-монтажни работи, строителен надзор, авторски надзор, дейности по информация и публичност, независим финансов одит. Всеки комплект документация за провеждането на процедура за възлагане на обществена поръчка ще съдържа приложимите указания и образци, общо описание на предмета на процедурата, подробни технически спецификации, проект на договор, методика за оценка и др. съгласно разпоредбите на ЗОП. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на строителни и монтажни работи: Дейността предвижда обновяване на дворно пространство и спортни площадки на VI ОУ "Иван Вазов" и ГПЧЕ "Иван Вазов", които са в една сграда. В двора на училищата съществува едно баскетболно игрище. Пространството източно и северно от сградата на училищния корпус ще се асфалтира. Там където асфалтът е изровен ще се преасфалтира. На така подготвения терен ще се изградят две волейболни игрища, на които заедно с баскетболното игрище ще се монтира нова настилка от изкуствена трева. Централната и северната част на двора е асфалтирана и там е очертано хандбално и игрище за футбол на малки вратички. Предвижда се изпълнение на груб строеж, ВиК, ел.инсталации, парапети, мазилки, облицовки, довършителни работи, вътрешните пътища и околното пространство.
Дворно пространство и спортни площадки на VII СОУ "Отец Паисий" - в североизточната част на обекта е обособена голяма спортна зона. Проектното решение е съобразено с възможността за осигуряване на многофункционалност и поставяне на съоръжения, подходящи за занимания на повече деца от различни възрастови групи. Обновяването на дворното пространство включва обособяване на две игрища за футбол и едно игрище за баскетбол. В тази част се намира и трап за скачане. Обектите са с бетонова настилка, която е покрита с изкуствена тревна настилка и са с ограда. На подходящо място ще бъдат изпълнени писти за бягане. До площадките за баскетбол и волейбол, ще бъде ситуирана площадка за тенис на корт. Предвижда се изпълнение на груб строеж, ВиК, ел. инсталации, парапети, мазилки, облицовки, довършителни работи, вътрешните пътища и дворното пространство. Проектът за основен ремонт и реконструкция на ОДЗ "Буратино" предвижда мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда- изграждане на рампи за достъп до сградата и детските площадки, както и преустройване на тоалетна в такава подходяща за инвалиди. Ще бъдат изпълнени енергоспестяващи мерки - топлоизолация по стени, топлоизолация на покрив, подмяна на стара дограма с нова ПВЦ и алуминиева с прекъснат термомост, подмяна на отоплителна инсталация, конструктивно укрепване и нови конструкции - допълнително наливане на подовите плочи и армировка, покривната конструкция е в добро състояние, но при разкриване при необходимост могат да бъдат подменени някои от ребрата и столиците. С оглед осигуряване на безопасност при пожар е предвидено ново евакуационнно стълбище с метална конструкция. Предвиждат се и допълнителни мерки за защита от пожари. За осигуряване на здравословна среда на обитаване ще бъдат изпълнени довършителни и ремонтни работи - подмяна на настилки, плочки, фаянс в санитарните помещения, измазване и боядисване на стени, подмяна на интериорните врати, подмяна на ВиК инсталацията, цялостна промяна на електроинсталацията. Предвидено е обновяване на настилките и озеленяване на пространството около сградата, изпълнение на водоплътен тротоар от вибропресован бетон около цялата сграда. Предвижда се изграждане на 6 бр. детски площадки по 50 м2, които ще са обзаведени с всички необходими детски съоръжения. Алейната мрежа и площадките са съобразени с изискванията за достъпност на хора с увреждания. Парковата растителност е подходяща за детски заведения. За обект: Цялостен ремонт на ПМГ "Васил Левски" гр. Смолян, вкл. мерки за енергийна ефективност и система за видео наблюдение предвижда ремонт на сградата, включващ мерки за енергийна ефективност, подмяна на настилки и облицовки, подмяна на вътрешни врати, подмяна на инсталации, обновяване на прилежащото дворно пространство и система за виеонаблюдение. Обектът включва и изграждане на нов физкултурен салон, който се състои от три самостоятелни в конструктивно отношение блока: Топла връзка със съществуващия корпус; Игрална зала със зрителски места-вкл. игрално поле/баскетбол, тенис на корт, волейбол с възможност за практикуване и на бокс, борба, самбо, щанги, фехтовка и др./ и Обслужващ блок. Предвидени са мерки за енергийна ефективност вкл. алтернативно захранване с фотоволтаични панели. |
5 677 701.19
|
5 458 163.35
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обектите включени в проекта : Проектът предвижда доставка и монтаж на необходимото оборудване и обзавеждане за четирите училища и детското заведение. Предвидените оборудване и обзавеждане са съобразени с конкретните нужди на всяко едно от учебните заведения и подбрани с цел подобряване на средата и модернизиране на учебния процес. Видовете артикули за обзавеждане и оборудване са подбрани след консултации с директорите и персонала на учебните заведения и предварително направени пазарни проучвания.
За VI ОУ "Иван Вазов" е предвидено закупуването на необходимата техника за улесняване и модернизиране на учебния процес.
За ГПЧЕ "Иван Вазов" е предвидена необходимата техника за оборудване на кабинетите и улесняване процеса на изучаване на чужди езици. По отношение на обзавеждането се предвижда закупуването на мебели за зоните за отдих, както и обзавеждане за кабинетите, което предоставя възможност за интерактивна работа и оползотворяване на пространството.
За VII СОУ "Отец Паисий" е предвидено обновяване на обзавеждането за класните стаи, обслужващи малките класове, както и оборудване за модернизиране на учебния процес.
За ПМГ "Васил Левски" е предвидено цялостно обновяване на оборудването за модернизиране на учебния процес, както и оборудване и обзавеждане на кабинетите по природни науки.
За ОДЗ №5 "Буратино" е предвидено подновяване на леглата в спалните, гардеробчетата, закупуване на нови шкафове и обзавеждане, дидактични материали, образователни игри и игри за свободното време, техника и оборудване за модернизиране на учебния процес. |
652 624.02
|
608 004.04
|
Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строителните и монтажни дейности: Строителният надзор ще има основна роля в контрола върху качественото, безопасно и в съответстващо с приложимата нормативна база изпълнение на предвидените по проект работи. В изпълнение на нормативно регламентираните си функции съгласно чл. 168, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и съгласно условията на сключения договор, строителният надзор ще следи за:
- Законосъобразното започване на строителните работи;
- Пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията към строежите съгласно ЗУТ;
- Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- Годността на строежите за въвеждане в експлоатация. |
80 400.00
|
61 878.00
|
Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на строителните и монтажни дейности: Извършването на авторки надзор при изпълнение на предвидените по проект строително-монтажни работи е нормативно изискване съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ. Авторският надзор ще гарантира спазването на одобрените инвестиционни проекти при реализацията на строителните работи, което ще допринесе за качеството на крайните резултати. |
30 000.00
|
29 152.28
|
Въвеждане в експлоатация на обектите : След извършването на всички СМР по проекта предстои изготвянето на окончателни доклади от фирмата изпълнител на строителния надзор. Те ще трябва да отчетат съответствието на строително-монтажните работи съгласно ЗУТ, Наредба No 6 от 26.11.2003 г. за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии, Наредба № 1 от 12 януари 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра и другите приложими нормативни актове.
При изготвянето на необходимите документи заедно с доклада на строителния надзор, те ще се изпратят в РДНСК или Община Смолян. Подготвяната документация следва да бъде надлежно разгледана от приемателна комисия в органа, който да издаде разрешение за ползване на обновените обекти или удостоверение за въвеждане в експлоатация.
За въвеждането на обектите в експлоатация ще се изисква и геодезическо заснемане, за целите на отразяване промените в кадастъра на града съгласно чл. 54 от ЗКИР. |
12 000.00
|
11 055.84
|
Дейности за информация и комуникация по проекта: В рамките на проекта са предвидени разнообразни мерки по осигуряване на информация относно подкрепата на Европейските фондове за изпълнението на проекта, и в частност за популяризиране на ролята на полученото безвъзмездно финансиране от ЕФРР чрез Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Дейностите за информация и комуникация по проекта ще бъдат изпълнявани съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014–2020 г. Предвидени дейности:
1. Организиране и провеждане на публични събития:
1.1. Встъпителна пресконференция - след стартирането на проекта в сградата на Община Смолян ще се проведе встъпителна пресконференция за представяне на предвидените дейности, очакваните резултати, обектите на интервенция, както и обща информация за ОПРР 2014-2020 и процедурата за безвъзмездна финансова помощ.
1.2. Заключителна пресконференция - след приключване на проектните дейности в сградата на Община Смолян ще се проведе заключителна пресконференция за представяне на изпълнените дейности и постигнатите резултати от изпълнението на проекта и финансирането от ОПРР 2014-2020.
2.Организиране и провеждане на официални церемонии:
2.1. Церемония „Първа копка“ - при стартирането на строителните дейности на място на обектите на интервенция ще се проведе официална церемония „Първа копка“ за представяне на предвидените строителни дейности, очакваните резултати и обектите на интервенция. Съгласно предвидените средства за изпълнение на обектите в проекта, се предвиждат три церемони „Първа копка“ - на обекти ПМГ „В. Левски“, ОДЗ № 5 и още една на един от останалите обекти.
2.2. Церемония „Откриване на обект“ - след приключване на строителните дейности на място на обектите на интервенция ще се проведе официална церемония „Откриване на обект“ за представяне на изпълнените строителни дейности и очакваните резултати за обектите на интервенция. Съгласно предвидените средства за изпълнение на обектите в проекта, се предвиждат четири церемони по откриване на обект - на ПМГ „В. Левски“, ОДЗ № 5 и при дворните пространства.
3.Осигуряване на информация на място на обектите на интервенция:
3.1. Изработване и монтаж на временни билбордове - 4 бр. - преди официалната церемония „Първа копка“ и/или при стартиране изпълнението на строителните дейности, на подходящо място на или в близост до строителните площадки на обектите на интервенция ще се монтират временни билбордове.
3.2. Изработване и монтаж на постоянни обяснителни табели билбордове - 5бр. - след приключване строителните дейности, до една седмица след демонтиране на билбордовете, на подходящо място на или в близост до строителните площадки на обектите на интервенция се монтират постоянни обяснителни табели. На всички обекти се поставя по една табела, като на ПМГ се поставят две.
4.Изработване и доставка на информационни банери за публични събития и официални церемонии - 2 бр.Първият банер следва да се изработи и достави пред встъпителната пресконференция и официалната церемония „Първа копка“. Вторият банер следва да се изработи и достави пред заключителната пресконференция и официалната церемония „Откриване на обект“.
5.ПР публикации в печатни регионални медии - след приключване на проектните дейности ще се изготви публикация за изпълнените дейности, постигнатите резултати и подкрепата на ОПРР 2014-2020 чрез ЕФРР и ще се публикува в три печатни регионални медии.
6.Изготвяне на печатни информационни материали - след приключване на строителните дейности ще бъдат подготвени флаери (формат А5), с информация за постигнатите резултати на отделните обекти на интервенция със снимков материал. Те ще бъдат разпространявани по време на публичните събития и официални церемонии на края на проекта, в ОИЦ Смолян и на други подходящи места, за информиране на обществеността за постигнатите резултати и приноса на Европейските фондове и в частност ЕФРР. |
26 100.00
|
15 018.00
|
Независим одит на проекта: Дейността е свързана с провеждането на текущ и окончателен финансов одит на проекта и изразяване на мнение относно законосъобразността на извършените разходи и тяхното осчетоводяване в счетоводната система на Бенефициента /доклад за фактически констатации/. Одитът на проекта ще бъде извършен от дипломиран експерт-счетоводител, регистриран одитор или фирма за одит. Извършването на независим одит на проекта от регистриран експерт-счетоводител е задължително изискване съгласно Насоките за кандидатстване. Освен това изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финансовите отчети на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е своеобразна оценка за качественото и финансово отговорно управление на проекта. |
13 200.00
|
13 200.00
|