Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Project proposal “Renovation And Energy Efficiency Of Educational Infrastructure In The City Of Smolyan”  includes repair and renovation of four schools and one kindergarten. The interventions are aimed at complete renovation of Science and Mathematics Highchool “Vasil Levski” in the town of Smolyan including construction of a gymnasium and renovation of the schoolyard; complete renovation of the schoolyards  of three of the biggest schools in Smolyan: schoolyard  and sports facilities of VI “Ivan Vazov” Primary School and English Language School “Ivan Vazov”, which are situated in the same building and schoolyard and sports facilities of  VII “Otec Paisii” Secondary School. The basic measures for energy efficiency were implemented in these schools under a project funded by OP "RD " 2007-2014. The project proposal also includes overhaul and reconstruction of Kindergarten  №5 "Buratino", including energy efficiency  measures, accessible environment,  structural strengthening, internal repair works to ensure healthy living environment and additional firefighting measures and rehabilitation of the surrounding  area.  We have included measures for accessible architectural environment as well as safety measures and risk-prevention measures, along with the installment of video surveillance for all of the objects of the project proposal.  We have also provided delivery of the furniture and the equipment needed for the modernization of the learning process.  Most part of the objects are located in the zones of influence, included in the approved Integrated Plan For Urban Regeneration And Development of the City of Smolyan, as  Science and Mathematics Highchool “Vasil Levski”  was included in the IPURD through amendment in 2015 within the 20% flexibility outside the areas in terms of functional links between the areas of influence and the rest of the town and the municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и отчитане на проекта : След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ за целите на изпълнението, управлението и отчитането на проекта ще бъда сформиран експертен екип, състоящ се от Ръководител, Технически координатор, Счетоводител, Юрист и двама строителни експерти- Координатори СМР. Екипът за управление и отчитане на проекта ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта по отношение на проектните дейности, разходването на средствата по проекта, комуникацията с всички заинтересовани страни, включително и УО на ОПРР. Тази дейност е от особено значение за реализирането на проекта, тъй като ще осигури: - точно определяне на времето и ресурсите за отделните задачи; - пълноценно и ефективно изпълнение на дейностите по проекта; - възможност за контрол върху качеството на изпълнението и предприемане на коригиращи мерки в случай на отклонения; - механизъм за управление на рисковете по време на изпълнението Отговорностите и задълженията на членовете на екипа са съобразени със спецификата на интервенцията и съответната им позиция в екипа и ще залегнат в длъжностните характеристики за съответните позиции. 36 200.00 35 921.53
Подготовка на документации за провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители за изпълнение на проектните дейности. : Съгласно предвидените дейности ще бъдат изготвени документации за провеждане на обществени поръчки в съответствие със ЗОП за избор на изпълнител на строително-монтажни работи, строителен надзор, авторски надзор, дейности по информация и публичност, независим финансов одит. Всеки комплект документация за провеждането на процедура за възлагане на обществена поръчка ще съдържа приложимите указания и образци, общо описание на предмета на процедурата, подробни технически спецификации, проект на договор, методика за оценка и др. съгласно разпоредбите на ЗОП. 0.00 0.00
Изпълнение на строителни и монтажни работи: Дейността предвижда обновяване на дворно пространство и спортни площадки на VI ОУ "Иван Вазов" и ГПЧЕ "Иван Вазов", които са в една сграда. В двора на училищата съществува едно баскетболно игрище. Пространството източно и северно от сградата на училищния корпус ще се асфалтира. Там където асфалтът е изровен ще се преасфалтира. На така подготвения терен ще се изградят две волейболни игрища, на които заедно с баскетболното игрище ще се монтира нова настилка от изкуствена трева. Централната и северната част на двора е асфалтирана и там е очертано хандбално и игрище за футбол на малки вратички. Предвижда се изпълнение на груб строеж, ВиК, ел.инсталации, парапети, мазилки, облицовки, довършителни работи, вътрешните пътища и околното пространство. Дворно пространство и спортни площадки на VII СОУ "Отец Паисий" - в североизточната част на обекта е обособена голяма спортна зона. Проектното решение е съобразено с възможността за осигуряване на многофункционалност и поставяне на съоръжения, подходящи за занимания на повече деца от различни възрастови групи. Обновяването на дворното пространство включва обособяване на две игрища за футбол и едно игрище за баскетбол. В тази част се намира и трап за скачане. Обектите са с бетонова настилка, която е покрита с изкуствена тревна настилка и са с ограда. На подходящо място ще бъдат изпълнени писти за бягане. До площадките за баскетбол и волейбол, ще бъде ситуирана площадка за тенис на корт. Предвижда се изпълнение на груб строеж, ВиК, ел. инсталации, парапети, мазилки, облицовки, довършителни работи, вътрешните пътища и дворното пространство. Проектът за основен ремонт и реконструкция на ОДЗ "Буратино" предвижда мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда- изграждане на рампи за достъп до сградата и детските площадки, както и преустройване на тоалетна в такава подходяща за инвалиди. Ще бъдат изпълнени енергоспестяващи мерки - топлоизолация по стени, топлоизолация на покрив, подмяна на стара дограма с нова ПВЦ и алуминиева с прекъснат термомост, подмяна на отоплителна инсталация, конструктивно укрепване и нови конструкции - допълнително наливане на подовите плочи и армировка, покривната конструкция е в добро състояние, но при разкриване при необходимост могат да бъдат подменени някои от ребрата и столиците. С оглед осигуряване на безопасност при пожар е предвидено ново евакуационнно стълбище с метална конструкция. Предвиждат се и допълнителни мерки за защита от пожари. За осигуряване на здравословна среда на обитаване ще бъдат изпълнени довършителни и ремонтни работи - подмяна на настилки, плочки, фаянс в санитарните помещения, измазване и боядисване на стени, подмяна на интериорните врати, подмяна на ВиК инсталацията, цялостна промяна на електроинсталацията. Предвидено е обновяване на настилките и озеленяване на пространството около сградата, изпълнение на водоплътен тротоар от вибропресован бетон около цялата сграда. Предвижда се изграждане на 6 бр. детски площадки по 50 м2, които ще са обзаведени с всички необходими детски съоръжения. Алейната мрежа и площадките са съобразени с изискванията за достъпност на хора с увреждания. Парковата растителност е подходяща за детски заведения. За обект: Цялостен ремонт на ПМГ "Васил Левски" гр. Смолян, вкл. мерки за енергийна ефективност и система за видео наблюдение предвижда ремонт на сградата, включващ мерки за енергийна ефективност, подмяна на настилки и облицовки, подмяна на вътрешни врати, подмяна на инсталации, обновяване на прилежащото дворно пространство и система за виеонаблюдение. Обектът включва и изграждане на нов физкултурен салон, който се състои от три самостоятелни в конструктивно отношение блока: Топла връзка със съществуващия корпус; Игрална зала със зрителски места-вкл. игрално поле/баскетбол, тенис на корт, волейбол с възможност за практикуване и на бокс, борба, самбо, щанги, фехтовка и др./ и Обслужващ блок. Предвидени са мерки за енергийна ефективност вкл. алтернативно захранване с фотоволтаични панели. 5 677 701.19 5 458 163.35
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обектите включени в проекта : Проектът предвижда доставка и монтаж на необходимото оборудване и обзавеждане за четирите училища и детското заведение. Предвидените оборудване и обзавеждане са съобразени с конкретните нужди на всяко едно от учебните заведения и подбрани с цел подобряване на средата и модернизиране на учебния процес. Видовете артикули за обзавеждане и оборудване са подбрани след консултации с директорите и персонала на учебните заведения и предварително направени пазарни проучвания. За VI ОУ "Иван Вазов" е предвидено закупуването на необходимата техника за улесняване и модернизиране на учебния процес. За ГПЧЕ "Иван Вазов" е предвидена необходимата техника за оборудване на кабинетите и улесняване процеса на изучаване на чужди езици. По отношение на обзавеждането се предвижда закупуването на мебели за зоните за отдих, както и обзавеждане за кабинетите, което предоставя възможност за интерактивна работа и оползотворяване на пространството. За VII СОУ "Отец Паисий" е предвидено обновяване на обзавеждането за класните стаи, обслужващи малките класове, както и оборудване за модернизиране на учебния процес. За ПМГ "Васил Левски" е предвидено цялостно обновяване на оборудването за модернизиране на учебния процес, както и оборудване и обзавеждане на кабинетите по природни науки. За ОДЗ №5 "Буратино" е предвидено подновяване на леглата в спалните, гардеробчетата, закупуване на нови шкафове и обзавеждане, дидактични материали, образователни игри и игри за свободното време, техника и оборудване за модернизиране на учебния процес. 652 624.02 608 004.04
Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строителните и монтажни дейности: Строителният надзор ще има основна роля в контрола върху качественото, безопасно и в съответстващо с приложимата нормативна база изпълнение на предвидените по проект работи. В изпълнение на нормативно регламентираните си функции съгласно чл. 168, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и съгласно условията на сключения договор, строителният надзор ще следи за: - Законосъобразното започване на строителните работи; - Пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията към строежите съгласно ЗУТ; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежите за въвеждане в експлоатация. 80 400.00 61 878.00
Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на строителните и монтажни дейности: Извършването на авторки надзор при изпълнение на предвидените по проект строително-монтажни работи е нормативно изискване съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ. Авторският надзор ще гарантира спазването на одобрените инвестиционни проекти при реализацията на строителните работи, което ще допринесе за качеството на крайните резултати. 30 000.00 29 152.28
Въвеждане в експлоатация на обектите : След извършването на всички СМР по проекта предстои изготвянето на окончателни доклади от фирмата изпълнител на строителния надзор. Те ще трябва да отчетат съответствието на строително-монтажните работи съгласно ЗУТ, Наредба No 6 от 26.11.2003 г. за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии, Наредба № 1 от 12 януари 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра и другите приложими нормативни актове. При изготвянето на необходимите документи заедно с доклада на строителния надзор, те ще се изпратят в РДНСК или Община Смолян. Подготвяната документация следва да бъде надлежно разгледана от приемателна комисия в органа, който да издаде разрешение за ползване на обновените обекти или удостоверение за въвеждане в експлоатация. За въвеждането на обектите в експлоатация ще се изисква и геодезическо заснемане, за целите на отразяване промените в кадастъра на града съгласно чл. 54 от ЗКИР. 12 000.00 11 055.84
Дейности за информация и комуникация по проекта: В рамките на проекта са предвидени разнообразни мерки по осигуряване на информация относно подкрепата на Европейските фондове за изпълнението на проекта, и в частност за популяризиране на ролята на полученото безвъзмездно финансиране от ЕФРР чрез Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Дейностите за информация и комуникация по проекта ще бъдат изпълнявани съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014–2020 г. Предвидени дейности: 1. Организиране и провеждане на публични събития: 1.1. Встъпителна пресконференция - след стартирането на проекта в сградата на Община Смолян ще се проведе встъпителна пресконференция за представяне на предвидените дейности, очакваните резултати, обектите на интервенция, както и обща информация за ОПРР 2014-2020 и процедурата за безвъзмездна финансова помощ. 1.2. Заключителна пресконференция - след приключване на проектните дейности в сградата на Община Смолян ще се проведе заключителна пресконференция за представяне на изпълнените дейности и постигнатите резултати от изпълнението на проекта и финансирането от ОПРР 2014-2020. 2.Организиране и провеждане на официални церемонии: 2.1. Церемония „Първа копка“ - при стартирането на строителните дейности на място на обектите на интервенция ще се проведе официална церемония „Първа копка“ за представяне на предвидените строителни дейности, очакваните резултати и обектите на интервенция. Съгласно предвидените средства за изпълнение на обектите в проекта, се предвиждат три церемони „Първа копка“ - на обекти ПМГ „В. Левски“, ОДЗ № 5 и още една на един от останалите обекти. 2.2. Церемония „Откриване на обект“ - след приключване на строителните дейности на място на обектите на интервенция ще се проведе официална церемония „Откриване на обект“ за представяне на изпълнените строителни дейности и очакваните резултати за обектите на интервенция. Съгласно предвидените средства за изпълнение на обектите в проекта, се предвиждат четири церемони по откриване на обект - на ПМГ „В. Левски“, ОДЗ № 5 и при дворните пространства. 3.Осигуряване на информация на място на обектите на интервенция: 3.1. Изработване и монтаж на временни билбордове - 4 бр. - преди официалната церемония „Първа копка“ и/или при стартиране изпълнението на строителните дейности, на подходящо място на или в близост до строителните площадки на обектите на интервенция ще се монтират временни билбордове. 3.2. Изработване и монтаж на постоянни обяснителни табели билбордове - 5бр. - след приключване строителните дейности, до една седмица след демонтиране на билбордовете, на подходящо място на или в близост до строителните площадки на обектите на интервенция се монтират постоянни обяснителни табели. На всички обекти се поставя по една табела, като на ПМГ се поставят две. 4.Изработване и доставка на информационни банери за публични събития и официални церемонии - 2 бр.Първият банер следва да се изработи и достави пред встъпителната пресконференция и официалната церемония „Първа копка“. Вторият банер следва да се изработи и достави пред заключителната пресконференция и официалната церемония „Откриване на обект“. 5.ПР публикации в печатни регионални медии - след приключване на проектните дейности ще се изготви публикация за изпълнените дейности, постигнатите резултати и подкрепата на ОПРР 2014-2020 чрез ЕФРР и ще се публикува в три печатни регионални медии. 6.Изготвяне на печатни информационни материали - след приключване на строителните дейности ще бъдат подготвени флаери (формат А5), с информация за постигнатите резултати на отделните обекти на интервенция със снимков материал. Те ще бъдат разпространявани по време на публичните събития и официални церемонии на края на проекта, в ОИЦ Смолян и на други подходящи места, за информиране на обществеността за постигнатите резултати и приноса на Европейските фондове и в частност ЕФРР. 26 100.00 15 018.00
Независим одит на проекта: Дейността е свързана с провеждането на текущ и окончателен финансов одит на проекта и изразяване на мнение относно законосъобразността на извършените разходи и тяхното осчетоводяване в счетоводната система на Бенефициента /доклад за фактически констатации/. Одитът на проекта ще бъде извършен от дипломиран експерт-счетоводител, регистриран одитор или фирма за одит. Извършването на независим одит на проекта от регистриран експерт-счетоводител е задължително изискване съгласно Насоките за кандидатстване. Освен това изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финансовите отчети на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е своеобразна оценка за качественото и финансово отговорно управление на проекта. 13 200.00 13 200.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).