Определяне на целевите групи: Община Разлог ще предаставя топъл обяд в една трапезария на общо 120 броя лица от две целеви групи за периода от 01.08.2016г. до 31.12.2017г. и 150 лица за периода от 01.01.2018г. до 30.04.2020г., а именно:
1. лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ППЗСП и
2. самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност
Определянето на конкретните представители на целевите групи ще се извършва въз основа на информация и поименни списъци, предоставени от дирекция "Социално подпамагане" - Разлог. По техни данни броят на лицата и семействата на месечно подпомагане, с доход по-нисък от диференцирания минимален доход, както и самотно живеещите лица, получаващи минимални пенсии е значителен.
Целта на проекта е да се осигури помощ за тези хора и да се подобри качеството им на живот. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на хранителни продукти: За изпълнение на дейностите, свързани с приготвянето на храна, като част от предоставянето на редица социални услуги в Община Разлог има изградена система за доставка на хранителни продукти и сключени договори с фирми-доставчици. Договорите с доставчиците са сключени след провеждането на обществена поръчка, по реда на Закона за обществените поръчки от община Разлог.
Датата на стартиране на дейността на трапезарията е 01.08.2016г., а датата на приключване на дейността е 31.12.2019г.
Общ брой работни дни, в които общината ще предоставя топъл обяд - 860 дни и по-точно:
За 41 месеца:
август 2016г. - 23 работни дни,
септември 2016г. - 20 работни дни,
октомври 2016г. - 21 работни дни,
ноември 2016г. - 22 работни дни,
декември 2016г. - 21 работни дни,
януари 2017г. - 22 работни дни,
февруари 2017г. - 20 работни дни,
март 2017г. - 22 работни дни и
април 2017г. - 18 работни дни
май 2017 г. – 20 работни дни;
юни 2017 г. – 22 работни дни;
юли 2017 г. – 21 работни дни;
август 2017 г. – 23 работни дни;
септември 2017 г. – 19 работни дни;
октомври 2017 г. – 22 работни дни;
ноември 2017 г. – 22 работни дни;
декември 2017г. - 18 работни дни
работни дни за 2018г. – 249 дни
работни дни за 2019г. – 249 дни
работни дни за 2020 - 84 дни
Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд - 120 души за периода от 01.08.2016г. до 31.12.2017г. и 150 лица за периода от 01.01.2018г. до 30.04.2020г.
Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00914-2018-0007, и № на договори с избрани изпълнители - №359, №360, №361, №362, №363, №364 и №365 от 03.09.2018г. |
314 963.57
|
314 981.75
|
Осигуряване на топъл обяд: Община Разлог ще предоставя топъл обяд в една трапезария. Място на реализация: Общинско предприятие "Домашен социален патронаж" /ОП"ДСП"/, гр. Разлог, ул."Богомил" №2. В тази връзка, община Разлог разполага и ще използва наличната собствена материална база на ОП"ДСП" гр. Разлог. Сградата, в която ще се приготвя и раздава приготвената топла храна разполага със:
складови помещения: 2 бр., оборудвани и отговарящи на националните и европейските изисквания. Подготвителни зони: подготвително за зеленчуци и плодове - оборудвано (картофобелачка, зеленчукорезачка, хладилник и др.); подготвително за яйца - оборудвано (хладилник); подготвително за месо, птици и риба - оборудвано (хладилник); подготвително за мляко и млечни продукти - оборудвано (хладилник). Кухня - 1 брой, оборудвана, в т.ч. - 2 бр. електрическа пекарна с 3 фурни и 2 бр. електрическа фурна с четири газови котлона, казани, тави, тигани, посуда. Място за разливане - 1 брой, оборудвано, подходящо за нуждите на трапезарията.
Общата застроена площ на помещенията е 188 квадратни метра.
Община Разлог може да осигури необходимите човешки ресурси за реализиране на проекта. Служителите, които към настоящия момент са наети на работа в ОП"ДСП" гр. Разлог и могат да бъдат ангажирани с изпълнението на проекта са: 1 готвач, 3-ма помощник готвачи, 2-ма работник-кухня, 1 домакин, 1 калкулант, 3-ма разносвачи на храна, 2-ма шофьори, 1 мед. сестра и административен персонал (директор, счетоводител и 2-ма социални работници).
В момента наличните транспортни средства, които общината може да използва при реализиране на проекта са 2 броя автомобили за разнасяне на храна. |
15 748.18
|
15 749.08
|
Предоставяне на съпътстващи мерки: По проекта ще бъдат изпълнени и съпътстващи мерки по консултиране и съдействие за възможностите за включване в други социални услуги, ползване на административни общински услуги и подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги.
Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение към разпределянето на храна целят намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Те ще допълват предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура и ще се изразяват индикативно в индивидуално/групова консултиране и съдействие за:
1. възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ;
2. ползване на административни общински услуги; осигуряване на настаняване в специализирана институция за социални услуги при спешна необходимост, в зависимост от профила на услугата; подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; управление на семейния бюджет; насочване към консултации с психолог; здравословно и балансирано хранене, както и
3. други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи.
Общината има развити голям брой социални услуги в общността, насочени към различни групи нуждаещи се. В подкрепа на потребителите, попадащи в целевите групи, обект на настоящото предложение, в общината се предоставят услугите: Център за социална рехабилитация и интеграция; Дневен център за стари хора; Домашен социален патронаж, при който освен храненето са застъпени и други дейности - домашен санитар, почистване, административни услуги, медицинска сестра, подкрепа за създаване и поддържане на социални контакти и др. За всички изброени услуги има гарантирано финансиране - държавно делегирани дейности и местно финансиране. Персоналът на услугите е с богат практически опит и ползва практики, съответстващи на утвърдените от АСП Методики и указания.
В община Разлог се предоставят и различни видове социални услуги в домашна среда - домашен санитар и детегледач. Потребителите, към които са насочени тези услуги в основната си част съвпадат с целевите групи на настоящия проект.
При спешна необходимост от настаняване на потребител на услугата в специализирана институция, общината разполага с възможност за настаняване в Дом за стари хора и Дом за възрастни хора с физически увреждания. Общината също така разполага с Център за настаняване от семеен тип за възрастни с деменция.
Общински служител с не по-малко от 5 годишен професионален опит в социалната сфера, ежемесечно, по заявка или при насочване от социалните работници на Домашен социален патронаж ще консултират лица от целевите групи.
Всяка проведена консултация ще бъде подробно протоколирана. |
15 748.18
|
15 749.08
|