Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

With the project is provided support for those wishing to start their own business, including unemployed. The aim is to promote entrepreneurship, as this will ensure the creation of new jobs through self-employment and thus creating new jobs in successful start-ups.
The present project aims to develop entrepreneurship by motivating and preparing individuals wishing to develop their own business, including the unemployed and workers to prepare and launch an independent activity and self-employment, to develop their business and to create new jobs. Promoting independent activity is identified as a key prerequisite for innovation and creating more value added in the economy.
The project includes activities for motivating and training of persons wishing to develop their own business planning and start their own business.
Providing training and advice to 160 persons in the field of entrepreneurship for disclosure of independent business by individuals and transforming their business into a successful and sustainable enterprise. The main objective is to create and encourage small entrepreneurs to take the plunge and develop own business. To provide specific training and counseling to 160 individuals for support and start budding entrepreneurs. The project set out measures to overcome the obstacles faced by entrepreneurs, including knowledge and skills to facilitate start-ups, for the successful development of enterprises better access to funding and opportunities for business development.
The project has a key role for the development of entrepreneurship for the growth of new generations of entrepreneurs.
Support to start their own business and entrepreneurship in general is one of the main ways of creating sustainable jobs and increase the overall level of employment in the economy.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: В тази дейност се включват всички инициативи за информиране и представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. За популяризиране дейностите, целите и резултатите на проекта и набиране на подходящи лица за участие ще се използват всякакви методи и средства за рекламиране на проекта, чрез средствата за масова информация, социалните мрежи и реклами в бюрата по труда за възможностите, които им предоставя настоящият проект и възможностите за стартиране на самостоятелен бизнес. Всички мероприятия и срещи ще бъдат проведени в населени места от областите София-град, София област, Перник, Кюстендил и Благоевград, в които ще се осъществяват дейностите по проекта, с цел бързо и оптимално набиране на желаещи лица за включване в проектните дейности. За изпълнение и реализация на дейност 1, ще бъдат проведени множество мероприятия и то във всички градове в които ще се изпълняват дейностите. Изпълнителят на проекта, работи и разполага с офиси във всички областни градове заложени в проекта , подходящо обзаведени и с нужното оборудване и ще осигури на разположение ежедневно лице - консултант, което ще предоставя нужната информация и консултация за участие в проекта на желаещите да се включат в последващите обучения и консултации. Кандидатът разполага с достатъчно свои кадри и лектори, които да проведат заложените дейности за мотивация и насърчаване на безработни и неактивни лица в предстоящия проект. Лекторите ангажирани с мотивацията имат нужната професионална, психологическа и педагогическа подготовка, завършено висше образование, включително и богат опит с безработни и неактивни лица, каквито са бенефициентите в настоящия проект. Лекторите психолози ще бъдат наети на договор за изпълнение на дейностите по мотивация и информация на желаещите да започнат самостоятелен бизнес. Офисите, разкрити за нуждите на тази дейност и последващите дейности, ще имат ролята на бизнес инкубатор и за срока на проекта ще обслужват всички желаещи лица. През първите 2 месеца от дейността, ще бъдат ангажирани по 4 часа на ден, до набиране на заложените 160 лица, за участие в проекта. През останалите 10 месеца лицата ще имат почасови ангажименти задължително всеки месец. Основна цел на дейността е провеждане на мотивационни срещи със специалисти - психолози и консултанти в офиси на фирмата с индивидуални и групови участници за мотивиране и разясняване целите на настоящата процедура и съответно мотивирането на лицата за участие и самонаемане. Офисите на фирмата за нуждите на проекта, ще разполагат ежедневно с лице, което ще предоставя нужната информация и консултация за участие в проекта. За набирането на лица участници в проекта ще се проведат информационни срещи, изготвяне на рекламни брошури и презентационни материали с целите, възможностите и резултатите от настоящия проект, с цел превличане на подходящи лица за участие в него. Ще се провежда симулационен тренинг за усвояване на специализирани комуникативни умения, необходими за развитие на успешен Предприемач. Лицата ще се мотивират за развитие на потребности и способности на личността за саморазвитие и реализиране на личностния потенциал като Предприемачи. Психологическа мотивация относно управление на промените. Симулационен тренинг за усвояване на умения за взимане на решения относно собственото поведение и поемане на отговорност за промяна и насочване към бизнес предприемачество. 18 780.00 0.00
Предоставяне на обучение, с основни модули свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелен бизнес: Предоставяне на обучение, с основни модули свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелен бизнес. Ще бъдат обучени 80 лица, от тях 25% младежи до 29 години вкл. - 20 обучавани лица. За нуждите на дейността и лицата, ще се проведат 10 курса по предприемачество, като всеки курс ще бъде по 120 часа. *Общата продължителност на обученията за всеки представител на целевата група ще бъде с продължителност 120 учебни часа, като са разпределени в учебни курсове с продължителност от 40 дни, по 3 учебни часа на ден. Обученията ще се провеждат за срока на проекта в период до12 месеца. *Минималният брой лица формиращи една обучаема група е 5 представителя на целевата група, а максималният брой лица формиращи една обучаема група е до 10 представителя на целевата група. В дейността са заложени да бъдат проведени 10 учебни курса . Обученията, ще се извършват по график, съобразен с целевата група и ще бъдат както в работни дни, така и в почивни за да съобразени със свободното време на лица, участващи в проекта. След приключване на обученията на успешно завършилите лица се издават удостоверения за професионална квалификация, т.к. модулите от програмата обхващат модули от учебна програма на ЦПО Сивани ООД по част от професия с код 345050 и специалност с код 3450501, Малък и среден бизнес, като част от втора квалификационна степен. Фирмата има Лицензия от НАПОО за провеждане на обучения за професионална квалификация от и достатъчно богат опит в провеждане на заложените теми в модулите. Основни модули на учебната програма: 120 учебни часа, подробно обяснена по модули в раздел 11.1 с учебни теми за всеки включен модул. 1. Вие като предприемач 2.Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план 3.Форми на търговска дейност 4.Персонал, правни отговорности и застраховка; 5.Финансово планиране 6.Капитал и видове източници 7.Стартиране на бизнеса 8.Предприятие и пазарен механизъм 9.Маркетинг 10.Пари и кредитиране, конкретни финансиращи програми за получаване на финансов ресурс за дейността, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент 11.Банки и банкови операции 12.Мениджмънт 13. Еко предприемачество. Включени са основни теми за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. Няма стратегия за зелено предприемачество, но е необходимо на бъдещите предприемачи да се обяснят възможностите от бизнес с био храни и еко продукти, една ниша която те първа се развива на българския пазар и потребностите от нея се увеличават. На участниците включени в дейност 2 се съставя индивидуален план с необходимата за лицата подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпят промени, които налагат такава актуализация. Планът за обучение включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицата мотаг да кандидатстват за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент. Предвидени и заложени са интерактивни обучителни техники и подходи, които допринасят за постигане нацелите на обученията. Методите са симулация, казуси, изпълнение на управленска роля, фирмена симулация, мазъчна атака, дискусия. Подходи за подбор на проектите за бизнес - предмета на дейност да се избира от живота Да обхваща разнообразни дейности. Да подпомага индивидуалното развитие.Да развива добри бизнес умения. С така разработената от нас учебна програма, гарантираме усвояване на необходимите познания и умения на заложените лица от целевата група, да започнат и успешно да развият предприемачески бизнес. Опитът ни до сега в подобни обучения, доказва изчерпателността на заложения материал. Учебната програма е оптимизирана и са дадени основните теми за стартиране и развитие на предприемачески бизнес. 80 200.00 0.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа за развитие на бизнеса.: Предоставяне на самостоятелни и групови консултации на лица от целевата група по основни теми и въпроси: 1.консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; 2.преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат -предприемачите; 3.консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, създаване на бизнес контакти, подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. 4.консултации за подготовка и изработка на бизнес планове на лицата; 5.консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч.от структурните фондове на ЕС, включително ОП РЧР; 6.подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, включително юридическа помощ относно изисквания за регистрация в зависимост от стопанската дейност; 7.консултации за лицензионни режими и изисквания за регистрация в зависимост от стопанската дейност; 8.консултации и съвети в областта на социалното осигуряване и данъчното законодателство; 9. бизнес планиране и анализиране; 10.финансово управление и счетоводство на микро-бизнеса; 11.планиране на човешките ресурси и наемане на персонал; 12.маркетинг; 13. Еко предприемачество. Основни теми за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. *консултации относно индивидуалните потребности на лицата, за нуждите на конкретен бизнес, относно успешната реализация на бизнес идеята. Предвидени са индивидуални и групови консултации за всяко лице и са съобразени спрямо желанията на лицата да започнат самостоятелна стопанска дейност. На участниците включени в дейност 3 се съставя индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейността, ако настъпят промени, които налагат такава актуализация. Планът за консултации включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или фирма, в т.ч.финансиране със средства от ОП РЧР, като задължителен елемент или други финансиращи програми. Консултациите ще обхващат 40 часа за всяко едно лице и се предоставят веднага от третия месец на стартиране на проекта, за всяко лице. Общо консултирани лица ще бъдат 80 човека, от тях 25% от лицата в дейността ще са лица до 29 години включително попадащи в код 103 на бюджета - общо консултирани младежи 20 лица до 29 години включително. В дейността са заложени 60 индивидуални консултации за всяко лице и 6 броя групови консултации на 20 лица, разпределени в група максимално до 5 консултирани лица. При провеждане на аналогични консултации, при изпълнение на предишни аналогични дейности повечето лица желаят да бъдат сами за да не им се открадне бизнес идеята, която имат и която искат да бъде развита и консултирана за започване на бизнес. Консултациите ще се предоставят по график, съобразен с лицата, като е фиксирана първата дата за консултация, а последващите дати се договарят между лицата и консултанта, индивидуално. 107 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).