Организация и управление на проекта: Управлението е присъща дейност за всеки проект и съществено условие за успешното му изпълнение. Основна цел на тази дейност е да се гарантира ефективното и качествено осъществяване на проекта.
В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които да обезпечат координираното, коректно и в пълен обхват изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление на проекта ще бъде съставен изцяло от служители и експерти на община Разлог и включва:
1. Ръководител на проекта;
2. Административен сътрудник.
3. Технически експерт ;
4. Експерт по Обществени поръчки
5. Счетоводител;
Съставът на екипа и разпределението на задълженията на членовете му е съобразено с характера и обема дейности, които следва да бъдат изпълнени.
Всеки от членовете на екипа отговаря на изискванията за заемане на съответната позиция и ще изпълнява посочените му задължения в Раздел 9 Екип от настоящия формуляр. Като цяло екипът ще носи отговорност за успешното изпълнение на дейностите по проекта, ще оказва съдействие при необходимост на изпълнителите с подаване на изходна информация, необходима за изпълнението на съответния договор; ще изготвя доклади за напредъка по проекта; ще изготвя кореспонденция с Управляващия орган и съответните институции с цел постигане резултатите по проекта; ще изготвя и входира искания за плащания; ще участва активно в публичността на проекта и неговото представяне пред широката общественост. С цел постигане на резултатите по проекта екипът ще вземе участие в обученията организирани от Управляващия орган на ОПРР 2014-2020г. |
14 304.00
|
14 043.27
|
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор): Дейността предвижда прилагане на мерки за енергийна ефективност чрез възложен договор за инженеринг, с който да се изпълни проектиране, строително-монтажни работи, предвидени в проектната документация и остойностени от избрания изпълнител в предложената от него оферта. Дейността сама по себе си включва и изпълнение на авторски надзор. За обекта по настоящото проектно предложение са предвидени следните дейности:
- изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност;
- изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване /усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонт”)
- изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания;
- изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания.
- препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Технически паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти".
Разходите за недопустимите помещения (2 помещения отдадени под наем и ползвани от ЕТ "Дани" и ЕТ "Янка Кирева") с обща площ от 106 кв.м. ще бъдaт поети като собствен принос от община Разлог. Стойността на разходите, финансирани чрез БФП, възлиза на 735016,17 лв. без ДДС. Стойността на разходите СФ, възлизат на 18102,16 лв. без ДДС. |
748 329.25
|
897 503.91
|
Строителен надзор и оценка на съответствието: Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. Предвидени за изпълнение са следните дейности за всички обекти:
1. Изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието на предстоящите за изработване проекти в съответствие с чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.
2. За дейностите на строителен надзор, Изпълнителят следва изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва:
- отговорност за законосъобразно започване на строежа;
- отговорност за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ;
- отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2.
- КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2
- отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
- отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания;
- отговоност за оценка на енергийната ефективност;
- отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството;
- отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
- отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи;
- отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти.
- обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. |
8 600.00
|
10 320.00
|
Въвеждането на обекта в експлоатация: Разходи, свързани с набавянето на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, разходи за комисии дължими на съответните компетентни органи за въвеждане на обекта в експлоатация.
|
1 394.60
|
1 394.60
|
Информация и комуникация: Дейностите по информация и комуникация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията съгласно условията на Оперативна програма “Региони в растеж 2014-2020 г." договори за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация, изготвени от Управляващия орган.
С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат:
5.1. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта.
5.2. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод приключването на проекта.
5.3. Плакати /разработване и разпечатване в тираж 20 копия.
5.4. Печатни и информационни материали - 500 броя дипляни
5.5. Печатни и информационни материали - 60 броя папки
5.6. Промоционални материали - 60 броя химикалки
5.7. Промоционални материали - 60 броя флаш-памет /USB
5.8. Банер - 1 брой
5.9. Платени публикации в местни/регионални/национални печатни медии - 2 броя
5. 10. Билборд - 1 брой
5.11. Постоянна обяснителна табела - 1 брой
5.12. Официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка" - 1 брой
5.13. Официална церемония за откриване на обекта - 1 брой
Всички дейности предвидени в Дейност 6: "Публичност и визуализация" следва да съдържа текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.”
Отговорности на Община Разлог в процеса по информация и комуникация от задължителен характер:
При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Разлог изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на проекта, съгласно изкискванията посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.”
По време на осъществяването на проекта Община Разлог ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като включва на уеб-сайта (www.razlog.bg) подробна информация за проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. Първата публикация ще бъде направена в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ. Публикувана информация следва да съдържа текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.”
По отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС, Община Разлог ще прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в проекта информирани за това финансиране.
Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете.
При публични изяви и интервюта на представители на Община Разлог свързани с проекта, в изказванията и словата ще се подчертае ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез съответната програма. Ще бъде спомената и финансовата помощ.
Предвидените дейностите по Информация и комуникация отговарят на задължителните изискванията за мерки по информация и комуникация на ЕС, описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. |
4 380.00
|
5 256.00
|
Одит: Одитът на проекта се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата за проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства.
Дейността е изпълнение на Договор за независим цялостен одит по изпълнение на проекта от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит. Одитен доклад ще бъде представен при искане за окончателно плащане по проекта.
Необходими условия за изпълнение на дейността са подготвени отчети с всички изискуеми приложения от страна на бенефициента и съдействие от страна на екипа на проекта. |
1 880.00
|
2 256.00
|
Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители: Дейността по подготовка и извършване на тръжни процедури за избор на изпълнители е дейност, произтичащата от задълженията на Бенефициента по ЗОП и от Договора за безвъзмездна финансова помощ. В случая при избор на изпълнител за изпълнението на дейности или части от дейности по проекта ще се спазват изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП, ПМС). Предвижда се в рамките на тази дейност да бъдат подготвени необходимите тръжни процедури и след това да бъдат възложен Договор за инженеринг, Договор за строителен надзор, Договор за информация и комуникация, Договор за одит.
Собствено. В екипа на проекта има експерт по обществените поръчки, който ще разработи с помощта на служителите от отдел "Обществени поръчки" всички тръжни процедури. |
0.00
|
0.00
|