Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Restoration of damage to forests from forest fires and natural disasters, diseases and pests on the territory of Koprivshtitsa municipality, owned by Koprivshtitsa Municipality, will be carried out on an area of ​​523,0 decares, in 22 (twenty two) subdivisions, through the following forest forestry activities:
1. Cleaning of areas for afforestation: - manual cleaning of areas and cuttings of bushes, shoots, thorns, blackberries, etc. by cutting and collecting them in heaps or girders - on a total area of ​​523,0 ha in twenty-two subsection;
- Manual cleaning of choppers, branches and other waste from felling by collecting them in stacks or belts.
2. Reforestation of damaged forests, which include:
- Preparation of the soil for afforestation with the following activities: marking an area of ​​523,0 ha in twenty-two sub-sections;
- Making hand interrupted terraces, covering an area of ​​523,0 acres;
- Purchase, transport and temporary storage of 449,966 items saplings of olives and cherries.
- Afforestation of deciduous deciduous saplings with an improved Kolesov sword on an area of ​​523,0 decares;
1. Cleaning of arable land with a total area of ​​523,0 decares, in sub-sections released after snowfall, snowfall, tree drying. All areas are rich in vegetation and are covered with a large amount of blackberries, bushes and fern, which makes them a must. After the felling after the snowfall, there is a large amount of waste from the felling. These circumstances require cleaning in two consecutive operations:
- manual cleaning of areas and cuttings of bushes, shoots, thorns, blackberries, etc. by cutting and collecting them in piles or belts;
- hand-cleared cuttings of logs, branches and other waste from felling by collecting them in piles or belts.
 To carry out the activity, 1,664 man-days will be needed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Почистване на площи в гори, пострадали от пожари и други природни бедствия, с цел тяхното изкуствено възобновяване на територията на община Копривщица: Почистване на площи за залесяване с обща площ от 523,0 дка, в подотдели освободени след снеговал, снеголом, съхнене на дървостоя. Всички площи са на богати месторастения и са покрити с голямо количество къпини, храсти и папрат, което прави почистването им от тях задължително. След изведените сечи след преминалия снеголом, има голямо количество отпадъци от сечта. Тези обстоятелства налагат да се извърши почистване с две последователни операции: Ръчно почистване на сечища от вършина, клони и други отпадъци от сечта чрез събирането им на купчини или пояси. - ръчно почистване на площи и сечища от храсти, издънки, тръни, къпини и др., чрез изсичането и събирането им на купчини или пояси; - ръчно почистванена сечища от вършина, клони и други отпадаци от сечта чрез събирането им на купчини или пояси. 71 891.00 0.00
Презалесяване на пострадали горина територията на община Копривщица: 2. Презалесяване на пострадали гори. - Ще бъде извършено маркиране на границите на площите за презалесяване във всички подотдели , чрез трайното им отбелязване на терена с видими знаци. - Подготовката на почвата за залесяване във всички подотдели – ръчна направа на прекъснати тераси, с ширина 30 -50 см и дълбочина 25 см., на разстояние 2,0 м една от друга. Според даденостите на терена, ще бъдат направени по 500 лм/дка, общо 245 860 лм.. При наличие от естествено възобновяване от бял бор и смърч, ще се вземат изрични мерки за неговото запазване. Необходимиса 2 475 човекодни. - Временно съхранение на фиданките на обекта и залесяване с подобрен меч на Колесов – Всички подотдели в които ще бъде извършено презалесяване попадат в подпояс на среднопланинските гори от бук, ела и смърч, месторастене 38, М- II- 2, С2. Избраните дървесни видове за залесяване – бял бор и об.смърч са според изискванията на месторастеното и специалната категория на горите – естествени гори от бял бор и смърч. Естественото им възобновяване е затруднено поради силна обрасналост с папрат и къпини. Залесяването ще е при схема 2,0 х 1,0, м, по 500 бр./дка. В подотдели 9037с; 9037у; 9037ж1; 9044м, схемата ще бъде 1,5х2,0 м, с гъстота 330бр./дка. Необходимите фиданки са 245 860 бр. Към настоящия проект са приложени 2 бр. технологични планове за залесяване, за всеки подотдел, в които подробно са отразени всички данни за обектите, дейностите и операциите които трябва да се извършат, количествена сметка, схеми, благоприятни сезони за изпълнение, дървесни видове за замяна и др. задължителни условия. Технологичните планове са утвърдени от съответната Регионална диракци по горите, заверени от РИОСВ и са съобразени с изискванията на ЗГ,ЗБР, ЗООС, ЗЗР. Транспортните разходи за работниците са изчислени съгласно приложените референтни цени в Приложение 5, спрямо разстоянията до всеки отделен обект. Срок за изпълнение – Почистване на площи – есен 2018 г., пролет/лято 2019г.; Подготовка на почвата за залесяване – есен 2019гр, пролет/есен 2019 г.; Залесяване – пролет 2019 г., есен 2019г. Начин на изпълнение. При навременно одобрение на проекта изпълнението на дейностите ще стартира през есента на 2018 г.., чрез възлагане изпълнението им по реда на ЗОП. Дейностите почистване на площи и подготовка на почвата за залесяване ще стартира през есента на 2018г. и ще приключи пролетта на 2019 г..Дейността залесяване ще се извърши през пролетта на 2019 г.. Отлагането на изпълнението на проекта, по независещи от бенефициента обстоятелства може да отложено, при спазване на изискванията на Наредба 2 за залесяване......./ за извършване на залесяване и да приключи най- късно ........г.. Необходимите средства са изчислени за всеки подотдел поотделно, съгласно количествените сметки на технологичните планове, при спазване на всички нормативни изисквания за формиране на работна заплата за работници в горското стопанство, ЗЗБУТ, ЗОП. Ведомствените трудови норми за лесокултурни дейности. За извършването им ще са необходими 5294 човекодни. 233 425.15 0.00
Управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; - Оптимизиране на използването на проектните ресурси; - Постигане на ефективна координация и комуникация с партньори и изпълнители; - Изготвяне на документация по проекта; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението. Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на партньорство, добро управление, отчетност и прозрачност. След одобрение на проекта ще бъде сформиран екип, които ще следи за осъществяването на план-графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели; контрол на заложените индикатори за изпълнение и резултат; осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи; осъществява връзката с Управляващия орган на програмата; осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на Управляващия орган при провежданите на мониторинг; осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; организира дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; изготвя междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение; изготвя искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно изискванията на ПРСР 2014-2020 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 3 053.16 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).