Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project Municipal social enterprise "Social support, building and repair - Krumovgrad" will facilitate access to employment and will provide support for the social inclusion of vulnerable groups through the creation of appropriate conditions for their professional integration in the social economy. Lack of employment is a major cause of poverty and social exclusion in the municipality of Krumovgrad.
This project will enable the training measures for acquiring the skills of vulnerable groups, acquisition of real labor and skills in the labor market, overcoming social isolation and boost their competitiveness in the workplace. Overall social economy performs socially specific features that can not be covered or are insufficiently developed by state and market.
The activities for the project are consistent with the features of the social situation and the identified needs of the people in the target groups in the municipality. The project will provide employment to 31 persons disadvantaged in the labor market and other socially excluded persons. For this purpose, the implementation of the project will be created social enterprise, which will be appointed a total of 31 persons, 20 of position "Home Assistant" and 11 of position "Construction worker". Management and operation of the enterprise will be assigned a team of four specialists: Head of social enterprise, social worker, accountant/storekeeper and technical assistant-building.
Support social entrepreneurship in the municipality of Krumovgrad will contribute to combating poverty and social exclusion by increasing employment and living standards.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и подбор на целевата група и създаване на социалното предприятие: Обхватът на целевата група, включена в настоящото проектно предложение на община Крумовград са лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Планираният брой лица, които ще бъдат включени в социалното предприятие ще бъдат 31 лица от уязвими групи, неконкурентни на пазара на труда. Подборът на желаещите лица ще се извършва по предварително разработена и утвърдена процедура. Дейността ще подпомогне бенефициента да извърши справедлив и прецизен подбор на лицата, които ще бъдат назначени в новосформираното социално предприятие. За насърчаване участието повече лица, попадащи в обхвата на целевите групи ще бъдат проведени срещи с кметове на населените места от цялата община, представители на "Дирекция "Социално подпомагане" - Крумовград и Дирекция "Бюро по труда" - Крумовград. Ще бъдат публикувани обяви, както в сайта на общината, така и поставени на табла с цел информиране на населението за стартирането на проекта и подаване на заявления. Набирането на безработни лица, на които ще бъде осигурена заетост в социалното предприятие ще се извършва чрез подаване на заявления с придружаващите го документи до кмета на община Крумовград. Проектът предвижда създаване на общинско социално предприятие с дейност предоставяне на социална услуга "Домашен помощник", строителни и ремонтни дейности в община Крумовград. Социалното предприятие ще бъде създадено с Решение на Общинския съвет-Крумовград. по реда на чл. 52 и 53 от Закона за общинската собственост. В Правилника за работа на дейността на новосъздаденото социалното предприятие ще фигурират всички изисквания, посочени в определението за социално предприятие. Новосъздаденото социално предприятие няма да има самостоятелна правосубектност. 0.00 3 051.22
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Цел: Засилване мотивацията на 31 лица от целевата група за обучение и заетост. Във връзка с това е предвидено психологическо подпомагане и провеждане на мотивационно обучение. Психологическото подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Продължителността на мотивационното обучение ще е 30 учебни часа, в рамките на една седмица. В обучителната програма ще бъдат застъпени най-малко следните теми: - социално-икономическата ситуация, пазар на труда, тенденции в областта на трудовата заетост, възможни източници на доход; - търсене на работа чрез ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места; - разработване на автобиография (СV) и мотивационно писмо – значение, изисквания, видове, съставяне; - събеседване при кандидатстване за работа – изграждане на умения за явяване на интервю и спешно представяне пред работодател; Техники за намаляване на притеснението. -изграждане и утвърждаване на универсални умения: организиране, анализ и планиране; решаване на проблеми, работа с информация, работа в екип; грижи за други хора, представяне пред публика, поемане на риск и отговорност; - използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване. Дейността по психологическо подпомагане и мотивиране за активно търсене на работа цели психологическо подпомагане на целевата група за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и стимулиране за включване в обучение за професионална квалификация и заетост. В проекта е предвидено предоставянето, както на индивидуални консултации със всяко едно от лицата, така и провеждане на групови консултации. Индивидуалното психологичното консултиране е работа с едно лице с конкретни жизнени проблеми, чрез регулярно им изследване и обсъждане. На съответното лице се предоставя възможност да говори свободно за своите важни поведенчески и емоционални проблеми с квалифицирано и независимо/обективно лице по начин, който е различен от доброжелателния светски разговор на обичайната социална ситуация. Психологическата консултация е насочена към уязвими хора, изпитващи трудности и мотивирани да преодолеят негативни, мъчителни преживявания. По време на консултацията, специалиста помага на потърсилия подкрепа да види своя проблем отстрани, в една, нова, по-позитивна светлина. Дава му се възможност да мисли за своите ресурси и да избере нови цели. Участниците в груповото консултиране се включват в групата, за да добият повече знания или умения за решаването на даден проблем – обществен, образователен, професионален, превантивен. Консултативната група борави със съзнавани проблеми и е ориентирана към разрешаването на краткосрочни въпроси или подготовка на умения за определени социални роли, професионално ориентиране. Груповото психологическо консултиране е процедура за оказване на помощ на всяко лице, което има желание да се освободи от непродуктивно поведение, нежелани мисли и чувства, водещи до себеразрушение като се научи да ги замесва с позитивни по пътя на самопознанието. В тази връзка се предвидени провеждането както на индивидуални, така и на групови психологически консултации Обучението и психологическото подпомагане ще бъде възложено на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, като дейността ще се извършва от дипломиран психолог. 0.00 27 600.00
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи : В рамките на тази дейност ще бъдат включени мерки насочени към поощряване участието на лицата в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това може да бъде постигнато чрез (но не само): • Развитие на умения за общуване и работа в група; • Развитие на различни навици и умения за живот; Голяма част от хората с увреждания и другите уязвими групи изпитват големи затруднения да се интегрират професионално, поради това, че те не притежават изискваните в трудовите среди социални компетенции. Оказва се, че е необходимо да се работи за развитието на тези компетенции. В по-голямата част от случаите, нито семейната им среда, нито традиционно действащото училище не са успели да изградят у тези групи умения и способности, необходими за социалното и професионалното интегриране. Целта на дейността е да се развият посочените по долу умения на социалните компетенции необходими за по-лесното интегриране. 1. Самостоятелност • Умения за съобразяване с някои социални норми-да се грижиш за себе си и да спазваш наложено разписание; • Умения за изпълнение на задача или дейност в предвидените срокове- търсене на работа или предаване на свършена работа или административни документи; • Умения за организиране на придвижването си в заобикалящата ги среда; • Умения за аргументиране на своя избор с ясни мотиви; • Умения за прилагане на стратегии, адаптирани към собствените си нужди. 2. Себеутвърждаване • Умения за изразяване: - Да се осмелиш да задаваш въпроси; - Да се осмелиш да изразиш мнението си; - Да се осмелиш да говориш за себе си; - Да умееш да реагираш на вербални или невербални послания, които те дестабилизират; • Умения за представяне на самия себе си в добра светлина. • Умения за откритост: - Показване на заинтересованост по отношение на обкръжението си; - Способност за критичен дух. • Умения за преминаване към действие: - Да останеш активен въпреки трудностите; - Да поемаш отговорности; - Да поемаш инициативата; • Умения за прилагане в действие на образователен или професионален проект. 3. Общуване • Умение да разбираш и да бъдеш разбран: - Умение за декодиране на съобщение; - Умение за изразяване по разбираем начин; - Умение за предаване на преживяно събитие; - Умение да водиш разговор по телефон; • Умение да изслушваш останалите и самия себе си: - Умение да оставиш другите да се изкажат; - Умение да изслушваш другия; - Умение да имаш предвид мнението на другите, за да разшириш собствените си представи; - Умение да се договаряш с другите. • Толерантност и уважение по отношение на другите: - Приемане на различията; - Спазване на правилата и кодовете на групата, колектива, в който се намираш. • Работа в екип: - Умение да приемаш работа в екип; - Активно участие при работа в екип. 4. Адптиране към живота в предприятието • Опознаване на живота в предприятието; • Интегриране в живота на предприятието: - Инвестиране в работата в предприятие; - Умения за интегриране в групата, в бригадата; - Уважение към труда на другите; • Изпълнение на поставена задача: - Умение за успешно изпълнение на дадена задача; - Умение за организиране на работата. Правила за живот и работа в групата (които всеки се ангажира да спазва) • Отговорност - Аз съм отговорен за това, което ми се случва или не в групата. ( Ситуации- емоции- разсъждения). • Дискретност - Думите на членовете на групата са само за тях. Аз не трябва да ги разпространявам извън групата. • Действие.Реакция- Осмелявам се да заемам позиция според мнението си. Поставям си цели (нещо, което искам за себе си). • Трансформиране на негативни критики в съвети - Имам право да не бъда удовлетворен и да го кажа, за да се вземе мнението ми под внимание. Но моята критика трябва да бъде последвана от съвет за подобряване. • Уважение към този, който говори в момента - Не прекъсвам говорещите, не монополизирам думата. 0.00 4 800.00
Предоставяне на обучения на лицата от целевата група, за които е осигурена заетост в социалното предприятие: Цел: Придобиване на професионална квалификация и ключови компетентности с цел адаптиране и конкурентоспособност на пазара на труда. Дейността включва организиране и провеждане на обучения за 31 лица: 1. Обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 11 лица от целевата група, които ще бъдат назначени в СП на длъжност „Помощник в строителството“: 1.1. Наименование и код на професията, и код на специалността:професия „Помощник в строителството“ код по СППО 582080, специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801 - първа степен на професионална квалификация; 1.2. Хорариум на обучението:300 учебни часа; 1.3. Брой на обучаваните лица: 11; 1.4. Документ доказващ завършеното обучение:свидетелство за професионална квалификация. Професията, по която е предвидено да се проведе обучението е от списъка на професиите за професионално образование и обучение. Професионалните обучения ще се осъществяват в съответствие с изискванията на ЗПОО.Обучението ще доведе до придобиването на първа степен на професионална квалификация,удостоверено със свидетелство за професионална квалификация. 2. Обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“ за 20 лица от целевата група, които ще бъдат назначени в СП на длъжност „Домашен помощник/санитар”: 1. Хорариум на обучението: 30 учебни часа; 2. Брой на обучаваните лица: 20; 3. Документ доказващ завършеното обучение: сертификат за придобити знания и умения. Обществени и граждански компетентности включват всички форми на поведение, които трябва да усвоим, за да участваме ефективно и конструктивно в социалния живот, както и да разрешаваме конфликти когато това е необходимо. Междуличностните умения са необходими, за да общуваме ефективно с един или повече хора, като са приложими както в обществения, така и в личния живот и които са от съществено значение за лицата, които ще предоставят социалната услуга. При обучението по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности ще бъдат придобити следните: ЗНАНИЯ • общоприетите правила за поведение и маниери в различните общества. • Наличие на обща представа за лице, група хора, общество или култура, както и познания за историята им. • Знания за поддържане на добро лично и семейно здраве,хигиена и хранене. УМЕНИЯ • Способност за конструктивно общуване в различна социална среда (уважавайки гледните точки и поведението на околните;съзнаване на индивидуалната и колективна отговорност) • Способност за създаване на доверие и симпатии в околните • Способност за изразяване на позитивно и градивно отношение в случай на слабост или объркване (контролиране на агресията, насилието или склонността за самоунищожение • Способност за отделяне на професионалната от личната сфера на живота, недопускане на влиянието на професионалните проблеми в личния живот ОТНОШЕНИЯ/ПОДХОДИ • Да показваме интерес и уважение към околните • Да се опитаме да преодоляваме стереотипите и предразсъдъците • Да бъдем склонни към компромиси • Да бъдем почтени • Да отстояваме правата си Изборът на специалност е направена от община Крумовград и при отчитане на няколко фактора и спазването на хоризонталните принципи: - Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство, устойчиво развитие. Специалностите са съобразени така, че да са подходящи и за мъже и за жени,което ще допринесе за повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение и със специални потребности, както и на други уязвими групи. - Тъй като работодател ще бъде общината, то дейностите, с които ще бъдат ангажирани наетите лица трябва да са от нейните компетенции и да бъде подпомогната дейността на общината. - Не на последно място, целта на професионалното обучение и заетостта е да активира целевата група, да им даде възможност за професионално развитие. 0.00 11 880.00
Оборудване на новосъздадените работни места и извършване на ремонт във връзка дейността социалното предприятие: В рамките на проекта Община Крумовград ще създаде ново социално предприятие "Социална подкрепа, строителни и ремонтни дейности - Крумовград". За функционирането му Общината ще предостави три помещения от сграда, общинска собственост, актувана с Акт за публична общинска собственост № 5473 от 15.11.2012 г. В тях ще се обособят офисите на екипа за управление на предприятието и стая за персонала. Сградата е ситуирана в гр. Крумовград, ул. „Трети март“ № 3. Тя е пететажна, като сутеренът е полуподземен, а останалите 4 етажа са надземни. На първи етаж са разположени – приемен тракт с входно предверие и портиер, конферентна зала със 125 места, 3 кабинета, стълбищна клетка, обслужващ коридор, санитарен възел, столова и кухня. На втори етаж са разположени 12 кабинета, санитарен възел, стълбищна клетка и обслужващ коридор. На трети етаж са разположени 14 кабинета, санитарен възел, стълбищна клетка и обслужващ коридор. На четвърти етаж са разположени 13 кабинета, санитарен възел, стълбищна клетка и обслужващ коридор. Предназначението на сградата е: административна, делова сграда. Към момента в нея се помещават няколко публични институции. Общинското предприятие ще бъде обособено в тази сграда. Кабинетите, в които ще се обособи социалното предприятие не е извършван ремонт повече от 20 години. Трите кабинета, които ще се предоставят на новосформираното социално предприятие са с еднаква площ, съответно по 14,72 кв. м и височина 2,60 м. и за приспособяването им е необходим текущ ремонт. Той ще включва подмяна на старата мазилка с нова шпакловка и боядисване с латексова боя. Подовата настилка е амортизирана и ще бъде подменена с нов ламиниран паркет. Необходима е и подмяна на вратите на помещенията. За обезпечаване на дейността на социалното предприятие ще бъдат закупени офис техника и обзавеждане, необходими за събиране на информация и изготвяне на документацията на предприятието. Офис техниката е необходима за заприхождаване на закупените материали; отчетността; оформяне на графици, обслужване на клиенти, повишаване информираността, а от там и качеството на предлаганите услуги. За дейността на социалното предприятие е предвидено закупуването на материали, консумативи, строителни инструменти и други материални активи. 0.00 28 745.28
Подбор на кандидат – потребители на социалната услуга: Ще се осигури възможност на всеки кандидат-потребител да заяви и участва при определянето на индивидуалните му потребности за ползване на основните почасови за комунално битови дейности и за социална подкрепа и социално включване. Потребители на социалната услуга могат да бъдат: • Самотно живеещи възрастни хора; • Хора, които по здравословни причини не са в състояние сами да организират бита си и да поддържат хигиената в дома си; • Хора с увреждания; • Хора с трудна подвижност; • Хора в риск от попадане в институция; • Хора, които се нуждаят от помощ в грижата за себе си и дома си. Ще се направи анализ на техните нужди и проблеми, както и към решаването, на кои от тях е възможно да се ползват услугите предоставяни по проекта. Представителите на целевата група, включени в проектното предложение, ще бъдат описани с техните конкретни характеристики. Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината. Подадените заявления се входират в „Дневник на заявленията от кандидатите за потребители на социалната услуга". Заявленията от лица, неотговарящи на определената по проекта целева група не се подават за оценка. Кандидатите за потребители ще могат да подават заявленията си за включване в социалната услуга, както следва: •трети месец от стартиране на Проекта; •при възникнала необходимост през целия период на реализация на проекта. Сроковете за приемане на заявленията ще бъдат своевременно оповестявани на гражданите на общината. След приемане на съответното заявление за всеки кандидат-потребител се създава лично досие, в което се съхраняват подадените документи (архивира се след приключване на проекта). Оценките на потребностите на желаещите да ползват услугата се извършват от външен изпълнител. До 3 (три) работни дни след подаване на всяко заявление личните досиета на кандидат-потребителите ще се предоставят на избрания изпълнител за изготвяне на индивидуална оценка. Досиетата се предоставят с протокол за предаване и приемане. Специалистите на избрания изпълнител извършват индивидуална оценка на потребностите на кандидатите след получаване на досието на кандидат-потребителя. Процедурата по оценяването се извършва с активното участие на кандидат-потребителя и/или на неговия законен представител, който заявява потребностите си от услуги, както и времето на тяхното предоставяне. Външният изпълнител, който извършва оценка на потребностите консултира потребителя и професионално оценява видовете услуги и брой часове за тях. В индивидуалната карта на кандидата се вписва от оценителя (брой часове по видове дейности/за комунално битови дейности, за социална подкрепа и социално включване. Неизползваните през месеца часове не могат да бъдат прехвърляни за следващ месец. 0.00 3 876.40
Подкрепа за осигуряване на заетост за период от 12 месеца: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. От преминалите обучение за придобиване на професионална квалификация лица, на 31 лица ще бъде осигурена заетост за 12 месеца в новосъздането общинско социално предприятие. С 11 лица на длъжност "Помощник в строителството" - код по НКПД 93120003 и 20 лица на длъжност „Домашен помощник“ - код по НКПД 51521002 ще бъдат сключени трудови договори. За управление и функциониране на предприятието ще бъде назначен екип от четирима специалисти: - 1 ръководител на социалното предприятие - код на длъжността по НКПД 11206006 - 8540,85 лв., посочени в 3.6 от бюджета - 1 социален работник - код на длъжността по НКПД 26356003 - 8185.74 лв. посочени в 3.6 от бюджета - 1/2 счетоводител/стоковед - код на длъжността по НКПД 24116004 - 4092.87 лв.,посочени в 3.6 от бюджета - 1/2 технически сътрудник - строителство - НКПД 41102005 -4092.87 лв.,посочени в 3.6 от бюджета С тях също ще бъдат сключени трудови договори. Назначените лица ще спазват стриктно договореното работно време или обем работа. Спазването на всички ангажименти и дейности, договорени и възложени на служителите в звеното, подлежат на вътрешен контрол от страна на екипа на проекта. 0.00 283 918.95
Предоставяне на социална услуга "Домашен помощник": Социалната услуга ще се предоставя от 20 лица от целевата група почасово на потребители, живеещи на територията на община Крумовград. Тя стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между кмета на общината и потребителя и/или негов законен представител. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Той включва дейностите, които са договорени с домашен помощник за подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя от представител на екипа за управление на проекта и домашен помощник, с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък.Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за разпределяне на определените часове. Ограничения в избрания от потребителя начин на живот се предприемат само в негов интерес – при риск от самоувреждане или създаване на опасност за други хора. Индивидуалният план се изготвя на база оценката на потребностите от социални услуги, и оценка на риска. При изготвянето му ще се приложи подхода при който потребителят (или неговият представител), сам определя времето за ползването на всяка услуга – брой часове (вкл. от ... ч. до ... ч.), ежедневно, ежеседмично, веднъж на месец или друго. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Индивидуалният план се изготвя в три еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), служител/и от звеното и служителя от екипа на проекта.Той се актуализира от екипа на социалното предприятие чрез извършване на преглед на всеки 6 (шест) месеца от стартирането на услугата за съответния потребител, а при необходимост и по- често. Актуализираният план се подписва от лицата, с право и задължение за това, съгласно първоначалния индивидуален план. Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на социалната услуга. Екипът на социалното предприятие ще изготви оценка на потенциалните рискове за потребителя и персонал/а от звеното при предоставянето на услугата. Екипът ще извършва и текуща оценка на динамиката на развитие на рисковите фактори в процеса на предоставяне на услугата. В оценката се акцентира на основни рискове, като: помощ при вземане на лекарства; физическа подкрепа; предпоставки от битовите условия на живот на потребителя; от злополуки; оценка на риска извън дома на потребителя - работно място, учебно заведение или други обществени места. На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете. Екипът на социалното предприятие ще прилага процедура за действие при възникване на кризисни ситуации. Инцидентите, предприетите действия и последващото развитие на всеки случай ще се протоколират и документът ще се съхранява в личните досиета на потребителя и съответния служител в социалното предприятие. Екипът на социалното предприятие ще прилага подробна инструкция, относно осигуряване на защита на имуществото и финансовите средства на потребителя, която включва и изрични забрани за домашния помощник, които минимизират риска от злоупотреба и експлоатация на потребителя и/или неговата собственост. Осигуряването на безопасността на дома му при предоставянето на услугата е ангажимент на служителя/ите от социалното предприятие. 0.00 6 714.36
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: В рамките на дейността ще се реализират мерки, свързани с популяризиране на социалното предприемачество, социалната икономика и популяризиране на социалния ефект от дейността на социалното предприятие и предоставяните услуги. Предвижда се изработване на презентации и съобщения, съобразени с целевите групи с цел да се постигне широко обществено възприемане и разбиране на социалната идея и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество. 0.00 1 562.85

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).