Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The proposed project envisages a series of activities to increase the management capacity of IndigoVerge as means of achieving improved growth, higher resource utilization and better export positions by hiring specialized expert services to reengineer our internal processes as well as by implementing supportive ICT products and services. The main objective of the project is to improve the management capacity of IndigoVerge by means of reorganization of two groups of processes: on the one hand, we will tackle processes relating to resource management and those relating to the organization of the service production operations; on the other hand we will focus on the processes of decision-making and the sales and delivery of products/services, including through intensified export. The project will thus involve external consultants to support the reengineering of the company processes and the fundamental reorganization (incl. introduction of organizational innovation) of all these processes, aiming to optimize key performance indicators, generated value-added and international market competitiveness. To ensure sustainability of the results as well as to both accelerate and to multiply the positive impact of the proposed management changes, relevant technology will be secured. The first group of processes will be improved by introducing an ERP system, whereas the second group will be supported by the use of a complex business intelligence system as a service (BI SaaS).
The total envisaged budget is approx. 450 thd leva. Its main part is intended to acquire and implement the business process management solution and the SaaS management Intelligence system. .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Използване на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в ИндигоВърдж: През последните няколко години ИндигоВърдж разработи и започна въвеждането на стратегия за преминаване от аутсорсинг услуги към собствени продукти в сегмента на IoT системите. Видно от представените финансови резултати, първоначалните опити са успешни - макар и приходите на дружеството да намаляват, рентабилността остава непроменена, което свидетелства за по-висока добавена стойност и по-голяма ефективност на един гогромен и нарастващ пазар. С други думи - доказано е наличието на значителен потенциал, който ИндигоВърдж следва да усвои с ускорени темпове. От друга страна, дружеството е изправено пред редица трудности. Първо, двата сегмента, в които дружеството оперира изискват поддържането на различни екипи - разработчиците на собствени IoT решения и персоналът, поддържащ отношенията със съществуващите клиенти (дори с оглед на т.нар. upsale възможности) за уеб дизайн изискват обособяването на отделни процеси, отделни екипи и отделни компетенции. Второ, различен трябва да бъде подходът на споделяне и запазване на знания в организацията, като това включва всички дейности - от инженеринговите и иновационни процеси, през отношенията с клиенти, вземането на решения, производството и управлението на ресурси, финансите, продажбите и дори чистата администрация. Фактът, че екипът е относително малък позволява дружеството да бъде бързо и гъвкаво в изпълнението на външни поръчки, но предвид стратегията за IoT собствени продукти, рискът запазването на експертизата и знанията става ключов приоритет. В противен случай, рискът от напускане или липса на дори само един член на екипа поставя под заплаха сигурността и възможностите за развитие на цялата фирма. На трето място, основен проблем е и фактът, че ключовите експертни и ръководни функции са съсредоточени в двамата управители. Това налага постоянно балансиране между фокус върху управленски и инженерни задачи. Предвид стратегията и намеренията на дружеството за бързо развитие, процесите следва да се отделят и да могат да бъдат изпълнявани паралелно и независимо. По същество е необходимо създаването на изцяло нова организационна структура и фундаментална промяна на ключови процеси, които да развият структурата по начин, който позволява по-пълноценно използване на ресурсите и пазарния и потенциал. Именно създаването и прилагането на подходящ управленски модел и система е мярката, която ще се изпълни с тази проектна дейност. Тя включва подготвянето на правила и процедури, определящи структурата и организацията на управленските и работните процеси, планирането и използването на наличните ресурси за постигане на предварително определените цели на организацията и усъвършенстване на предлаганите продукти и услуги, усъвършенстване на управлението на ресурси, удовлетворяване на изискванията на потребителите и др. За изпълнението на дейността се предвижда наемането на външна организация, която да извърши необходимия одит на процесите, да подпомогне правилното формулиране на стратегическите цели и задачи и оттам - да извърши цялостна реорганизацията на дружеството и процесите, както това е отбелязано и в т. 11 по-долу. 48 200.00 48 000.00
Дейности за услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер (ERP за управление на ресурсите): По данни на Aloe Co. , ERP системите, поне за момента, се считат за най-високия клас програмно осигуряване. В България подобен род системи ползват 5-15% от фирмите. Основната причина да се търси въвеждането на ERP в дружеството са силно застъпените възможности за единно планиране на цялата фирма и контрол на изпълнението. В този смисъм - планирането на ресурсите – материални, дълготрайни, времеви, човешки, финансови и др. - ще има изключително голямо значение за дружеството, особено с оглед на стратегическите намерения на компанията. Необходимостта от въвеждане на ERP система е провокирана от две предпоставки: 1. Дружеството ще преминава все повече към дизайн и инженеринг на IoT решения. Това е заложено в целите и интересите на ръководството. Разработката на подобни решения изисква много по-внимателно планиране на ресурси, каквито не са характерни за стандартните ни уеб-проекти. Пример е закупуването, проследяването на доставките на платки и управлението им като инвентар и складови наличности. При IoT разработките е възможно да се налага поръчването на твърде много и най-различни компоненти и инструменти. Например, ако целта на фирмата е да създаде модул за управление на микровълнови печки през мобилен апарат, ще е необходимо осигуряването на няколко различни модела рисивъри и извършването на тестове с различни модели мобилни апарати (с оглед постигането на работоспособност с различни операционни системи). В този смисъл дружеството ще започне да закупува все повече материали и ще формира запаси, които следва да могат да се проследяват и управляват не само по отношение на наличност на инвентара, но и по отношение на доставки, финанси, срокове и т.н. 2. Втората ключова предпоставка е, че понастоящем в дружеството липсва единна система за анализа, планирането, изпълнението и контрола на всички звена на предприятието. ERP системата би била именно такъв инструмент. Като тук под "ресурси" се разбира управлението на различни ресурси - материални, човешки и финансови. От тази гледна точка, особено предвид очакваните препоръки за реинженеринг на бизнес процесите, подобна система би била абсолютно необходима на ИндигоВърдж. Това обяснява и защо проектът предвижда възлагането на разработка на подобна система, вместо закупуването на нова такава. От направените предварителни справки и срещи с доставчици на ERP системи в страната установихме, че те поддържат много стандартни модули, които изглеждат приложими повече за материало-интензивни сектори. Ако се закупи такава система, тя би била подходяща само за IoT сегмента от дейността, но не и за уеб-сегмента на дружеството. В последния ERP системата би имала повече характер на "система за проектно управление". Това, заедно с очакваните препоръки от организационния и процесен реинженеринг да предвидим за закупуване система, която би наложила твърде специфична за функционалност - оттук и предвиждането за разработка като услуга, вместо закупуването на подобна система като актив. Тук има и много съществен допълнителен момент, който трябва да се отбележи. За да гарантираме устойчивост на промените, трябва да сме в състояние да добавяме модули и да въвеждаме функционалности според променящите се пазарни обстоятелства и стратегически приоритети на бизнеса. Бидейки ИТ компания ние ще сме в състояние да развиваме закупената платформа съобразно собствените ни потребности без да зависим от уменията, финансовите условия или времето за поддръжка на първоначалния доставчик. Но за да можем да извършваме такива промени (например ако решим да увеличаваме персонала и работата от разстояние), ще е необходимо да разполагаме с изходния код на програмата с право свободно да го променяме. Единственият начин да получим подобно право на изгодна цена е като възложим разработка на ERP система по наше задание. В противен случай не бихме могли да гарантираме, че ще осигурим доставчик, който би бил склонен да предостави изходния код при закупуването на вече готова такава система като актив. 238 200.00 235 000.00
Дейност за услуга по използването на софтуер за управленска система като услуга (BI SaaS): В рамките на дейността се предвижда закупуването на софтуер за бизнес интелиджънс под формата на услуга - модел на доставка, при който софтуерът и асоциираните данни са хоствани централно и са достъпни за с използване на уеб браузър през интернет. Потребността от въвеждането на подобна BI система произлиза от очакваните промени по отношение на групата от процеси, свързани с продажбите и интернационализацията им (група 2 съгласно описанието в т.11). Най-общо системата следва да осигури достъп до информация, позволяваща анализ и оценка на пазара или съответни сегменти от пазара, анализ и проучвания на корпоративни клиенти, достъп до актуална бизнес информация и данни. Системата следва да е подходяща за - Проучвания и анализи – изследване на партньори, анализ на отрасли, региони, идентифициране на възможни доставчици – листване на компании по определени критерии, управление на доставчиците, анализ на финансовото състояние, управление на риска - Идентифициране на клиенти – създаване на таргетирани списъци, проследяване на промени при клиенти, управление на отношенията с клиенти, кредитен контрол - Мониторинг на определени юридически/физически лица – следене на конкуренти, промени по партидата, регулаторни отношения. Автоматично известяване и др. Информацията следва да се предоставя в удобен за търсене и ползване вид, да съдържа регистрови данни, данни за съдружници, финансови данни и друга релевантна информация, по възможност с опции за нейното ранкиране и подреждане за специфични бизнес/продажбени цели. Селектираните потенциални клиенти ще трябва да могат да бъдат анализирани по отношение на исторически сведения, медийно отразяване, история на споменавиня в регистри с отворени данни и др.п. Системата следва да позволява изследване на конкуренцията и постоянна съпоставка спрямо релевантни дружества. От направеното описание е видно, че предвидената бизнес интелиджънс система би била изключително ценна за подоряване на процесите по продажби, анализ на конкуренцията и възможностите за по-бързо и по-гъвкаво пазарно позициониране за дружеството. Всъщност, най-голямата сила на предвидената за ползване система - актуалността, обхвата и възможността за филтрация на данните, е и основна причина защо е необходимо закупуването и да става под формата на SaaS модел. Противното - например разработка или закупуване на система сама по себе си (без необходимата централизирана поддръжка и постоянно захранване с данни), би редуцирала значително полезността и. 214 200.00 204 048.39
Дейности за визуализация на проекта: В рамките на тази дейността се планира осигуряване на няколко ключови компонента от за гарантиране на визуализацията и публичността на проекта. Първоначално ще бъдат създадени и ще се приложат съответните образци на документи - темплейти с необходимите реквизити (header/footer), така че да се спази необходимият набор от мерки за информиране и публичност. Тези образци ще се използват за електронна комуникация по проекта, за публикуваните и вътрешните документи и т.н. На второ място, се планира закупуването и поставянето на една информационни табели, с предвиден разход общо 600 лв. Чрез провеждане на процедура за избор с ценова оферта по ПМС 160, ще бъде избран доставчик на 2 бр. табели, които ще бъдат поставени в основните помещения (заседателна зала и основно работно пространство) с оглед спазване на изискванията за УО съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и Общите условия на ДБФП. 600.00 297.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).