Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The proposal includes introduction of EEM for renovation of the Building of People's community center "Paisiy Hilendarsky-1870",foreseen and prescribed in tghe Energy Survey Report and Certificate for Energy Performance of the building, subject to intervention.
In connection with the implementation of the investment, tenders will be prepared and carried out, according to the legal requirements of the ZOP:Engineering procedure-design, sonstruction and author supervision for renovation to improve the energy efficiency of the community center;Construction Supervision according to Art.168, P.2 and assess the compliance of the projects,according to Art.142 and Art.169 of the ZUT;a team of experts will be formed to manage the project and a service provider will be selected for the assets under information and publicity activity;the activity of preparing an independent expert assessment by a certified energy expert for the energy savings achieved with the project.
Main goal: to renovate the Building of the PCC "Paisiy Hilendarski-1870" to introduce EE measures to improve energy performance and save energy.
Specific goals:
-improving the workplace climate and energy and operational characteristics of buildings
-implementation of RES-Photovoltaic power plant for own consumption
-saving energy and reducing costs
-reduction of harmful emissions
-compliance with the "principle of not causing significant harm"
With the implementation of the project, we will achieve the following results:
-implemented energy efficiency measures according to the prescriptions of the performed survey
-reached energy consumption class "A" for all buildings subject to intervention
-more favorable environment for work and provision of services for the population
-proven by an independent audit a total of more than 90% of energy savings in the annual consumption of primary non-renewable energy as a result of the energy-saving measures
-put into operation a power plant for own consumption.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление и информация и публичност за проект "Внедряване на мерки за енергийна ефективност в Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870" : Проектните дейности ще бъдат организирани и ръководени от Екипа за организация и управление на проекта, който ще бъде сформиран от назначени на срочни трудови договори лица извън утвърдената щатна численост на община Балчик заедно със служители на общината. Екипът за управление ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта и ще поддържа връзка с СНД, като подготвя и предоставя всички изисквани от него документи. Проектният екип ще следи постоянно дали дейностите се изпълняват съгласно изискванията по програмата и ще има грижа да събере всички необходими тръжни документи и да проведе тръжните процедури по ЗОП за избор на изпълнител за Инженеринг; за осъществяване на строителен надзор и оценка за съответствие на инвестиционните проекти по ЗУТ; за избор на независим сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за доказване на предвидените спестявания след реализиране на ЕСМ и да организира визуализацията и спазване на изискванията за информация и комуникация по проекта, както и успешното отчитане на ПИИ. Екипът ще съдейства във всички фази на строителния процес,включително при въвеждане на обекта в експлоатация и издаване на разрешение за ползване, като подготвя документи, участва в комисии и всякакви други дейности, необходими за успешното завършване на строителния процес и въвеждане на сградата на НЧ "Паисий Хилендарски- 1870" в експлоатация. В рамките на дейността екипът за организация и управление на проекта ще изготвя всички необходими документи - декларации, приложения, отчети, комуникации и др., по време на изпълнение на проекта и за неговото успешно приключване и отчитане. Предвидените мерки за информация и комуникация по проекта са както следва: По време на осъществяването на проекта бенефициентът Община Балчик информира обществеността за получената подкрепа, като: - Включва на уебсайта, кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Поставя на проектите минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - По време на изпълнението на строителните дейности на видимо място се поставя временен билборд с големи размери. - Постоянна обяснителна табела (плака) се поставя до една седмица след отстраняване на билборда. Табелите съдържат същите основни елементи като билборда. - Организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. Разходите за организация и управление на проекта са на стойност 13 672,13 лв. с ДДС. Разходите за информация и публичност по проекта са на стойност 6 000,00 лв. с ДДС. 19 672.13 0.00
Дейности за изпълнение на Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор, за Внедряване на мерки за енергийна ефективност в Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870": В рамките на дейността ще бъде избран изпълнител за изпълнение на инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор, за прилагане на мерки за ЕЕ и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници за обект: Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870", Изготвяне на технически проект при спазване на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. При изготвяне на проекта, избраният изпълнител следва да се съобрази с Техническите мерки за поддържане и осигуряване на обекта, препоръчителни и задължителни, предписани в Доклада и Паспорта от обследването за установяване на техническите характеристики и в Доклада за енергийно обследване и Сертификата за енергийни характеристики на сгради в експлоатация. Изработеният проект се съгласува със съответните институции и след което се издава разрешение за строеж. Предвижда се този етап на проектирането да отнеме от 2 до 4 месеца. Строително - монтажните работи с обхват всички дейности за енергийно обновяване - за прилагане на мерки за ЕЕ и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници за обект: Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870", съгласно изработения инвестиционен проект. Предвижда се този етап на строителния процес да отнеме между 20 и 22 месеца. Предвидени са следните ЕСМ, подробно описани в Сертификата за енергийни характеристики на сградата: В1 - ЕСМ 1 – Топлинно изолиране на външни стени - Фасадните стени от външната страна и Страниците на всички отвори по фасадите се топлоизолират с топлоизолационни плоскости; (защитават се с армирана стъклофибърна мрежа и финишно покритие); В2 - ЕСМ 2 – Подмяна на външни прозорци и врати - Демонтаж на цялата съществуваща дограма; Монтаж на нова дограма с обща площ 229,50 m2; монтаж на вътрешни подпрозоречни PVC дъски на цялата дограма(варова мазилка и гипсова шпакловка около подменената дограма, боядисване с латексова боя по възстановените мазилки и новата гипсова шпакловка, възстановяване на фаянсова облицовка); Доставка и полагане на гипсокартон за обръщане около прозорци от вътрешната страна /вкл. лепило, шпакловка с мрежа, ъглови профили и финишно покритие; В3 - ЕСМ 3 – Топлинно изолиране на покрив - Полагане на топлоизолация от ЕPS под покривна плоча на покрива; окачен таван с пожароустойчив гипсокартон; съпътстващи дейности, както и монтаж на активна мълниезащитна инсталация В4 - ЕСМ 4– Топлинно изолиране на под - Топлинно изолиране на външните стени(лепило, шпакловка с мрежа, дюбели, водооткапващи, ъглови профили, грундиране и полагане на мозаячна мазилка); подмяна на дограмата с PVC с минимум петкамерни профили; полагане на EPS върху под; каменна вата за пода, граничещ с външен въздух С1 - ЕСМ 5 – Система за отопление - монтиране високоефективна термопомпена система тип „въздух-въздух“(VRF система). С2 - ЕСМ 6 – Мярка по системата за осветление - подмяна на всички осветителни тела с LED; външно фасадно LED осветление с прожектори за външен монтаж; С3 - ЕСМ 7 – Мярка по оползотворяване на енергия от възобновяем източник - Фотоволтаична система за собствено потребление С изпълнение на процедурата и по-конкретно СМР, ще бъдат изпълнение и финансирани със собствени средства мерките, които са предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата, както и СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. в резултат на извършена оценка на достъпността съгласно чл. 2, ал.2 от Наредбата. В рамките на дейността ще се извърши и набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества, както и всички необходими действия и дейности, необходими за въвеждане на обектите в експлоатация. 1 291 225.62 0.00
Строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ и оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ: Всички части на инвестиционните проекти, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им със съществените изисквания към строежите и в този смисъл е задължителна процедура преди издаване на разрешение за строеж. Строителният надзор има специалисти по всички части, те преглеждат представения проект и с подписите си гарантират, че проектът отговаря на нормативните изисквания. Оценката на съответствието на проекта е задължителна за всички строежи от първа до трета категория и е задължителна предпоставка за издаване на Разрешение за строеж (съгл. чл. 142, ал. 1, 2, 4 и 5 от ЗУТ). Оценката обхваща проверка за съответствие със: 1. предвижданията на подробния устройствен план; 2. правилата и нормативите за устройство на територията; 3. изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2; 4. взаимната съгласуваност между частите на проекта; 5. пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; 7. други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива; 8. изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по специални закони; 9. изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване, включително рециклиране и постигане на съответните количествени цели за оползотворяване и рециклиране. Упражняване на независим строителен надзор е дейност, която ще се извършва от отделен от избрания изпълнител за СМР контрактор, който ще има за задача да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните мерки за енергийна ефективност и строително-ремонтни дейности. Основната задача на фирмата, извършваща строителния надзор, ще бъде да представлява и защитава интересите на Възложителя-ОДМВР гр. Ловеч, през целия инвестиционен процес. Тя ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на законодателството свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва СМР в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството (основно ЗУТ и подзаконовите актове към него). По време на строителството и в съответствие с изискванията на чл.168, ал.1 от ЗУТ, лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: - законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ; - спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл.169, ал.1-3; - осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. - определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, т.2 от Наредба №2; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; и други подробно описани в чл.168, ал.1 от ЗУТ. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно НАРЕДБА № 3 ОТ 31 ЮЛИ 2003 г. То извършва предписания и заповеди, вписани в заповедната книга, които са задължителни за строителя, инвеститора и техническия ръководител на строежа. Съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ след приключване на СМР лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. 6 000.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Съгласно Наредба № Е-РД-04-3 ОТ 4 МАЙ 2016 Г. ЗА ДОПУСТИМИТЕ МЕРКИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ЕНЕРГИЙНИ СПЕСТЯВАНИЯ В КРАЙНОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ, НАЧИНИТЕ НА ДОКАЗВАНЕ НА ПОСТИГНАТИТЕ ЕНЕРГИЙНИ СПЕСТЯВАНИЯ, ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ МЕТОДИТЕ ЗА ТЯХНОТО ОЦЕНЯВАНЕ И НАЧИНИТЕ ЗА ПОТВЪРЖДАВАНЕТО ИМ, чл. 4 гласи: Доказването на постигнатите енергийни спестявания се осъществява след изпълнението на мярка/мерки за енергийни спестявания при крайните клиенти чрез: 1. обследване за енергийна ефективност на сгради, предприятия, промишлени системи или системи за външно изкуствено осветление, проверка на отоплителни инсталации с водогрейни котли и климатични инсталации, извършени не по-рано от една година след изпълнението на мярката/мерките за енергийни спестявания; 2. прилагане на методики, разработени при условията и по реда на раздел III от глава четвърта; 3. прилагане на измерени енергийни спестявания, при които спестяванията от прилагането на дадена мярка или на пакет от мерки се определят чрез регистриране на действителното намаление на потреблението на енергия, като се вземат предвид такива фактори, като допълнителност, обитаване, обем на продукцията и метеорологични условия, които може да влияят върху потреблението, извършено при условията и по реда на раздел IV от глава четвърта; 4. прилагане на стойности на енергийни спестявания в съответствие с резултати от независим мониторинг на предходни мерки за енергийна ефективност в сходни инсталации, разработени при условията и по реда на раздел V от глава четвърта. (2) Доказването на постигнатите енергийни спестявания по ал. 1, т. 1 и 3 се осъществява от лицата, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 и/или по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. (3) Доказването на постигнатите енергийни спестявания чрез прилагане на методиката по ал. 1, т. 2 се оценява от задължено лице по чл. 14, ал. 4 и чл. 14а, ал. 4 от ЗЕЕ или от лицата, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 и/или по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. (4) Доказването на постигнатите енергийни спестявания чрез прилагане на стойностите по ал. 1, т. 4 се извършва от задължено лице по чл. 14, ал. 4 и чл. 14а, ал. 4 от ЗЕЕ. В рамките на дейността ще бъде проведена процедура и ще бъде избрано такова лице от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност, което да удостовери необходимата информация за доказване изпълнението на заложените индикатори за спестена първична енергия и вредни емисии. В рамките на дейността ще бъде избран сертифициран енергиен одитор по ЗЕЕ, който да изготви доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. 3 136.80 0.00
Подготвителни дейности по обследване за енергийна ефективност и сертификат, и за техническо обследване, и технически паспорт на сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870": В рамките на дейността се включват всички предварителни дейности, които бяха необходими за подготовката и обосноваването на предложението за изпълнение на инвестицията, в това число техническо и енергийно обследване на сградата, включена в ПИИ, с издадени Технически паспорт и Сертификат за енергийни характеристики. За Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870" бе извършено Екзекутивно заснемане, Техническо обследване и изготвен Технически паспорт с Рег. №02508.82.167.3 от 27.04.2023 г. В рамките на дейността за Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870" бе извършено обследване за енергийна ефективност и издаден Сертификат за енергийни характеристики на сградата с №0449ДРД00064 от 26.04.2023 г. За установяването на действителните площи на сградите е възложено и извършвано архитектурно заснемане на Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870" 35 965.44 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).