Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project is aimed at the rehabilitation and modernization of the external artificial lighting systems (EALS) in 8 settlements in the municipality of Momchilgrad.

According to a study on EE conducted on the territory of the target settlements, the current EALS do not meet the standard for streetlighting, all lamps are depreciated, maintenance is heavy and expensive, and in many places there is no lighting at all, which poses risks to the safety of the population.

In order to meet the identified needs, the project aims to bring about an increase in EE in the municipality through technological upgrading and modernization of EALS in the target settlements. This will improve the living conditions of the population and contribute to the fulfillment of the national priority for reducing energy consumption and dependence on long-term energy imports.

The project is aimed at two main target groups - residents and visitors of the municipality, who will benefit directly from the main results of the implementation of the project, namely:
• improved quality of street lighting in accordance with recognized international standards
• reduced carbon dioxide emissions and improved air quality
• increased safety for pedestrians and motor vehicles, as well as better conditions for reducing traffic accidents and domestic crime during the dark part of the day
• ensured peace and security for local citizens
The project will also lead to a reduction in energy consumption and in EALS maintenance costs for the municipality. Respectively, it will lead to savings of public financial resources in the long term.
The project includes the following activities:
1. Management
2. Rehabilitation and modernization of EALS
3. Information and publicity
4. Construction supervision
5. Author supervision
6. Preparation of a report for evaluating the results of implemented energy efficiency measures
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: В рамките на дейността ще се извършва цялостното техническо и финансово управление, отчетности контрол на проекта. След подписване на Договора за БФП ще бъдат регламентирани конкретните отговорности на всеки член на екипа за управление напроекта. Дейността ще осигури съгласуваност и яснота относно структурното и организирано управление на проекта, както и разпределението на отговорностите и задълженията на всеки член на екипа. Екипът за управление и изпълнение ще се състои от следните позиции, съобразени с обхвата и съдържанието на проектното предложение: Ръководител на екипа - ще ръководи работата на екипа, ще отговаря за цялостното изпълнение на проектните дейности и договора за БФП и ще определя отговорностите на останалите членове на екипа, ще извършва цялостна оценка на изпълнението, управлението и постигането на заложените резултати. Ръководителя ще отговаря за съхранение на документите по проекта, ще координира дейностите по проекта, свързани с административното му изпълнение, ще изпълнява и мерките за информация икомуникация по проекта, ще осъществява мониторинг и ще следи за правилното изпълнение напроектните дейности, спазването на графика, докладването и отчитането, разходването на средствата и постигането на заложените резултати. Ще участва в подготовката на тръжната документация и провеждането на тръжните процедури за избор на изпълнители. Технически експерт - ще подпомага дейността на ръководителя в процеса на реализиране на проекта, ще извършва наблюдения върху изпълнението на СМР дейности, тяхното качество и количество, ще осъществява контрол по време на строителните работи на обектите. Финансов експерт - ще отговаря за финансовото изпълнение на договора за БФП и договорите с подизпълнителите, ще отговаря за воденето на точна и редовна счетоводна отчетност, изготвяне на финансовите отчети, осигуряване на цялостното управление на средствата в съответствие с правилата за добро финансово управление. 16 710.00 0.00
Рехабилитация и модернизация на системи за външно изкуствено осветление в община Момчилград: Дейността представлява същността на проекта, като включва мерки за рехабилитация и модернизация на СВИО в 8 населени места в община Момчилград, обхванати в проекта. Съгласно Доклада с обследване за ЕЕ, състоянието на уличното осветление в разглежданите населени места към момента не отговаря на стандарта за улични осветителни уредби (УОУ), както и на изискваните санитарно-хигиенни норми за осветеност. Изградената сравнително стара осветителна система, както и тежката й поддръжка, са основните причини същата да не отговаря напълно на изискванията на действащите стандарти. Почти всички осветители в общината са амортизирани, като на много места липсва каквото и да е осветление. Само LED осветителите 50W (85 бр) в селата не подлежат на подмяна, защото са поставени преди 2-3 години и са в добро състояние. За да отговори на идентифицираните нужди и потребности, в Доклада за ЕЕ са предложени мерки за енергийна ефективност, които ще бъдат реализирани в изпълнение на настоящата дейност, и които включват цялостна подмяна на осветителите с нови с диодени улични осветители (LED технология), като замяната на осветителите с LED базирани такива е продиктувана от изискванията на действащите стандарти и нормативи за улично осветление. Сегашните натриеви лампи с високо налягане, които се характеризират с малък отдаван светлинен поток ще бъдат заменени с нови енергийно ефективни осветители (LED технология) с високо КПД (коефициент на полезно действие), с висок индекс на цветопредаване и дълговечност, които да съответстват на нормативните изисквания. От ключово значение за чувствителното намаляване на разходите за закупуване на електрическа енергия за осветление е изборът на адекватно управление на улични осветителни уредби (УОУ). За целта се предвижда изграждането на модерна Система за управление и мониторинг на осветителната уредба, която интегрира в себе си система за автоматизация и управление на СВИО и средства за измерване и контрол на потреблението на ел. енергия, като цялостно описание и концепция на системата са представени подробно в Доклада за ЕЕ. 865 700.04 0.00
Информация и публичност на проекта: Дейността има за цел да гарантира възможно най-широко разпространение на информацията за проекта и да повиши информираността и прозрачността за възможностите за финансиране, бенифициента и постиженията. С изпълнение на тази дейност ще бъде изпълнен член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, съгласно който получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. Тази дейност включва мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от бенефициента. Мерките за публичност целят повишаване на информираността на общността и демонстриране на неговата роля и значение за Община Момчилград. Мерките са насочени към целевите групи, бенефициенти и цялата общественост. За да бъде изпълнен член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. В тази връзка, Община Момчилград ще изпълни следните действия: 1. При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от бенефициента, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. 2. По време на осъществяването на проекта, бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като: - Включи на съществуващия си уебсайт кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. - Постави в осемте населени места 8 плаката с информация за проекта (минимален размер А3), в които ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - Организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. Средствата за информация и публичност са част от непреките разходи, които заедно с разходите за персонал са в размер до 2% от преките допустими разходи. 1 200.00 0.00
Строителен надзор: Съгласно чл. 168 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/, лицето/ фирмата упражняваща строителен надзор носи отговорност за: законосъобразно започване на строежа; пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годността на строежа за въвеждане в експлоатация; оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. Тази дейност включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация, както и гарантиране на качествено изпълнение на строително-монтажните работи и максимална удовлетвореност от крайния продукт. Строителният надзор включва откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството (образци 5, 6 ,7 и 12); съставяне на акт 14 за изпълнената конструкция (груб строеж); изготвяне на констативен акт 15 по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до ДНСК (Дирекция за национален строителен контрол), РДНСК (Районна дирекция за национален строителен контрол) или съответната община по чл. 177 ЗУТ; издаване на необходимите становища от общински или държавни органи и институции за въвеждане на обекта в експлоатация и подготвяне на пълен комплект документация за въвеждането му в експлоатация. 12 000.00 0.00
Авторски надзор: В изпълнение на тази дейност ще бъде упражняван авторски надзор върху строежите от проектантския екип подготвил инвестиционния проект в съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на авторският надзор е същият да следи за точното изпълнение на разработения от него и одобрен от компетентните органи инвестиционен проект. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството. 6 000.00 0.00
Изготвяне на Доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: В изпълнение на тази дейност ще бъде изготвен Доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати в съответствие с действащото законодателство. Проектът следва задължително да постига не по-малко от 30 % спестявания на енергия в резултат на изпълнение на мерките за енергийна ефективност. Това ще бъде доказано с доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, който ще се изготвя по образец (Приложение 9), част от документите към Насоките за кандидастване. За целите на отчитането на постигнатите резултати по проекта ще бъде необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, общината да представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването. 12 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).