Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The activities in this project proposal are aimed at improving the working environment at Heli -N Ltd., by providing good and safe working conditions by purchasing of Personal protective equipment and equipment for collective protection, as well as providing benefits for workers by purchasing and equipping the mobile space for rest, nutrition and recreation for workers, which will lead to the efficient organization of work, will improve the quality of jobs and will reflect positively on labor productivity in the organization. Project activities and their results will cover 7 Pcs. current employees of the company (from total 8). Among those employees working at Heli-H Ltd, involved as a target group for this project are persons who are over the age of '54 (1 Pcs.), who is also a person with disabilities and one more 1 Pcs. with disabilities. In this regard, project activities are also directed to this specific target group, as a result, they will be provided with safe and healthy working conditions, and will ensure adequate access for disabled persons to employment, consistent with their specific needs. The project will also create conditions for reconciliation of private and family life and work by implementation of planned project activity 5. All project activities are directed towards the implementation of measures to promote the development of environmental policies on climate change, resource efficiency through the purchase of personal and collective protective equipment in accordance with European and national standards in the field, which in is fully in line with the ongoing company policy for environmental protection. In addition, the employer Heli - H Ltd. will maintain the employment of at least 50% of the target group involved in the project for a period of 6 months after completion of the project activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността ще бъде изпълнявана от ръководител на проекта, който ще изпълнява безвъзмездно своите задължения. Дейността е от съществено значение за успешното осъществяване на дейностите по проекта, както и за доброто управление и разходване на необходимите ресурси. Ръководителят на проекта разполага с необходимите опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта и ще има следните ангажименти: 1. отговаря за цялостното администриране на проекта; 2. отговаря за своевременно и качествено изпълнение на дейностите и постигане на поставените резултати; 3. отговаря за навременното изпълнение на задълженията по докладването и осигуряване на най-високо качество на изпълнението; 4. отговаря за спазване на законосъобразността и съблюдаване на нормативната уредба при избора на изпълнители по предвидените дейности, и при изготвяне на отчетните документи по усвоените средства; 5. отговаря за организиране и изпълнение на дейностите по проекта; 6. координира дейностите, свързани с провеждането на процедури, съгласно ПМС 118, изисква отчети и следи дали извършената работа съответства на заданията за изпълнение на договорите; 7. отговаря за цялостното и стриктно изпълнение на плана за действие, за мониторинга и вътрешното наблюдение, както и за ефективността и ефекта при постигане на крайните резултати; 8. ще осъществява ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; 9. ще изготвя междинни/финален технически доклади за напредъка по проекта. Финансовото управление на проекта, плащанията и финансово отчитане, извършването на счетоводните операции по проекта ще бъде осъществявано със собствен ресурс на кандидата. Ангажираното с тази дейност лице от екипа на организацията ще: 1. Отговаря за счетоводните операции и води финансово - счетоводната документация по проекта; 2. Извършва всички плащания; 3. Изготвя междинни и окончателен финансов доклад по проекта; 4. Поддържа отделна счетоводна аналитичност, за всички свързани с проекта транзакции; 5. Води работната счетоводна документация, въвежда и съхранява данни и документи, обезпечава организационно и технически дейностите по проекта, в рамките на своята компетентност; 6. Отговаря за съхранението и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с изпълнението на проекта. За изпълнението на дейността по организация и управление не са предвидени разходи. 0.00 0.00
Информиране и публичност: Дейността е структурирана в съответствие с правилата, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на дейността на видно място, на входа на сградата на кандидата ще бъде поставен плакат с информация за проекта (с минимален размер А3), в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. Плакатът ще съдържа всички изискуеми реквизити, съгласно Единния наръчник, а именно: емблемата на ЕС и упоменаването на „Европейския съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020, със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Тъй като в рамките на проектните дейности се предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване, същото ще бъде визуализирано с информационни стикери, които ще съдържат всички задължителни реквизити: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. В допълнение, във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, ще се посочва, че ОП РЧР 2014-2020 се осъществява с подкрепата на ЕСФ. Предвидените мерки за информиране и публичност ще бъдат изпълнявани по начин, който да не окаже вредно въздействие върху околната среда. При изпълнение на предвидените дейности активно ще се използват съвременни комуникационни и информационни средства. В контекста на общоевропейските цели и приоритети, проектната дейност ще допринесе за опазването околната среда, което е в съответствие и с хоризонталния принцип за Устойчиво развитие и целите, които си поставя процедура „Добри и безопасни условия на труд“. Начинът на изпълнението на дейността, не предвижда мероприятия, които биха застрашили опазването на околната среда. Тя ще се изпълнява чрез ефективно използване на ресурсите и ще е съобразена с опазването на околната среда и прилагането на мерки за насърчаване развитието на околната среда, политиките по изменение на климата, ресурсната ефективност, съобразени с европейските и национални норми в областта като изготвените в рамките на дейността продукти ще бъдат от рециклирани, екологично чисти материали, което пък от своя страна е в пълно съответствие с провежданата фирмена политика за опазването на околната среда. Реализирането на мерките по информиране и публичност ще се осъществи със собствени средства на кандидата. 0.00 0.00
Подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите и осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на ЛПС : Фирма Хели – Н ООД е с основната дейност промишлено и гражданско строителство. Изпълняват се обекти от високото строителство, промишленото строителство, инфраструктурни и линейни обекти както и ремонтни СМР. Дружеството разполага с 8 служителя (управител, строителни работници и строителни инженери), в т.ч. 1 лице над 54 години и с увреждане и още 1 лице с увреждания. Те са постоянно изложени на атмосферни влияния, както и характерните за работа на височина предпоставки за трудови злополуки. Условията за работа са с постоянен риск и се класифицират като особено опасни, което налага задължителното ползване на колективни и лични предпазни средства. Чрез дейността ще се постигне осигуряване на необходимите ЛПС за 7 бр. служители на компанията, в т.ч. 1 лице над 54 г. и с увреждане и 1 лице с уреждания с цел: 1. ограничаване и минимизиране на рисковете и причините за трудов травматизъм 2. осигуряване на подходящо работното оборудване, свързано с повишаване безопасността и подобряване условията на труд. Гореизброените цели са в пълно съответствие и с утвърдената програма за минимизиране на риска, изготвена на база разработената методика за оценка на риска в предприятието. Съгласно ЗЗБУТ, Наредба 2 от 22.03.2004 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, Наредба 3 от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, Наредба 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване, в рамките на дейността ще бъдат осигурени ЛПС за 7 броя строителни работници и инженери в съответствие със списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места, в т.ч.: - защитни каски в съответствие на БДС EN 397:2012+A1:2013 – 7 бр. Каските са олекотени и с отвори за проветряване, което ще облекчи работника и ще повиши значително комфорта по време на работа. Притежават дълъг гаранционен срок, произведени са от 100% рециклируеми материали. - комплект за сигурност при работа на височина, състоящ се от 3 части: предпазни колани по БДС EN 361:2003, осигурителни въжета по БДС EN 354:2010 и включена към тях чанта за колан и въже – 6 бр. Коланите са с намалено тегло, ергономични и със защита за цялото тяло. Те са съвременна технология за контрол и сигурност по време на работа за осигурителните въжетата. Те са с удължен гаранционен срок с годишен технически преглед, произведени са от 100% рециклируеми материали. Ще осигурят комфорт по време на работа за служителя и облекчават натоварването. Гарантират сигурност и повишена безопасност. - обувки осигурени с подметка срещу подхлъзване, вградена метална пластина и метално бомбе - 7 бр. Обувките са необходими, за намаляване на трудовия травматизъм, за долните крайници на работника. - сигнални жилетки - 7 бр. Жилетките сигнализират и повишават вниманието на всички заети лица на работното място, като ги отличават дори и в неблагоприятни атмосферни условия. Поради тези си качества се намалява риска от трудови злополуки. Осигурените чрез предвидената дейност ЛПС са съобразени със специфичните нужди на работното място, както и със спецификите на заетите във фирмата лица, предвид обстоятелството че едно от лицата е лице с увреждане, а друго е лице с увреждане и над 54 г. Също така закупените ЛПС са изцяло съобразени с европейските норми за опазване на околната среда, тъй като същите са изработени от изцяло рециклируеми материали. Те ще създадат възможност за полагане на труд, съобразен с въвеждането на „зелени“ умения, които ще подпомагат опазването на околната среда и борбата с климатичните промени чрез спестяване на енергия и суровини. Чрез ЛПС ще се обезпечат „зелени“ работни места, които осигуряват здравословни и безопасни условия на труд. 1 856.00 1 855.69
Подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите и осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез осигуряване на колективни средства за защита: В продължение на предходната дейност, фирма Хели – Н ООД ще дооборудва наличното строително скеле с обем около 4000 м с необходимите предпазни парапети, бордови дъски и др. средства, представляващи колективни средства за защита, тъй като от конструкцията на строителното скеле и от предназначението му произтичат следните основни опасности при работа - падане от височина и удари от падащи предмети. В допълнение, най-често възникването на злополуки, породени от гореописаните опасности е в резултат на: • загуба на равновесие, подхлъзване, спъване при извършване на работа; • липса на подходи (стълби) или приплъзване на последните; • разрушаване на скелето или елементи от конструкцията му; • падане на скелето; • падане на материали от скелето; С цел избягване на посочените рискове и в съответствие с утвърдената Програма за минимизиране на риска, чрез дейността ще се постигне осигуряване на необходимите средства за колективна защита за 7 бр. служители на компанията, в т.ч. 1 лице над 54 г., което е и с увреждане и 1 лице с уреждания чрез закупуване на следното оборудване: 1. Като мярка за намаляване на риска от падане от височина на служителите ще се осигурят предпазни парапети за обезопасяване на горно ниво, като монтажа става от вече изградено и защитено долно ниво. Това е техническо решение, гарантиращо сигурност по време на работа за качване и придвижване в необезопасени зони. Чрез него се намалява драстично риска от падане. Наличното скеле с обем около 4000 м2 ще се дооборудва с колективни предпазни средства съвместими с наличните системите скеле - 1 300 бр. предпазни парапета, необходими за осигуряване на всяко едно работно поле и ниво с по 2 парапета; 50 бр. двойни странични парапета за челната страна на скелето; 600 броя бордови дъски за всяко едно поле и ниво; 50 бр. бордови дъски за челната страна на скелето и 6 бр. предпазни парапети за обезопасяване на горно ниво, които представляват комплект от 2 части - защитен парапет за горно ниво- телескопичен и стойка за телескопичен парапет. 2. Ще се осигури безопасен достъп за работа до всички нива на скелето с преходи, оборудвани с капак – 12 бр., които затварят отвора между отделните нива на скелето в областта на стълбите. Предпазват от пропадане и нараняване работещите. Осигурени са с покритие против подхлъзване. 3. За работа по покриви ще се закупят необходимите за размера на скелето 50 комплекта защитно приспособление за работа на покрив, които се състоят от 4 елемента - основа на защитно приспособление, парапет за рамка с мрежа, предпазен парапет по дължина на полето, прихващаща платформа на основата, както и 50 комплекта предпазни конзоли за прихващане падания за минимизиране риска от падане на хора от височина, което се състои от 4 елемента - основа на платформата, допълнителна подпора на платформата, разширение за улавяне във височина, предпазваща платформа. Посочените колективни средства за защита предпазват от залитане и падане от височина на работника. 4. За минимизиране риска от падане от височина на хора и предмети ще се закупят 2 комплекта предпазни козирки, състоящи се от - основа на предпазен елемент и борд, предпазен елемент за фиксиране на борд, плътен предпазен борд за падащи предмети. Козирките предпазват и намаляват риска от злополука причинена от падащи предмети. 5. Конзолите и козирките на скелето ще се дооборудват с обезопасителни мрежи 8 бр. и предпазно платнище В 310 L 2000, пропускливост на вятър около 60%, устойчиво на скъсване 650 N/5 cm – 25 бр. Оборудването на наличното скеле с колективни средства за защита е от особено значение за повишаване на безопасността на работниците. Чрез дейността ще се намалят съществуващите рискове за увреждане на здравето на служителите и ще се редуцират опасностите от трудови злополуки. Ще намалее драстично риска за нараняване, вследствие от падащи предмети. Ще се осигури безопасен достъп до и около обекта и свободно придвижване на хора. Ще се осигури защита на работниците от падане от стръмни покриви. 185 890.00 185 634.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез закупуване и оборудване на мобилно място за отдих, хранене и почивка: Хели – Н ООД развива своята дейност в промишлено и гражданско строителство, което се характеризира с висока степен на физическо натоварване на работещите на строителните обекти. В тази връзка, от съществено значение за осигуряването на висока и трайна работоспособност и качество на извършваната дейност е създаването на условия за ефективна почивка на работниците и служителите на компанията. В рамките на настоящата дейност, работодателят ще осигури мобилно място за отдих, хранене и почивка на своите служители, което ще допринесе за постигане на горепоставените цели, както и ще спомогне за опазване здравето и работоспособността на работниците. В допълнение, това нововъведение в работния процес ще създаде необходимите специфични условия за почивка и на служителите, които са на възраст над 54 г. и на хората с увреждания, които работят в компанията както и ще се създадат предпоставки за успешното съвместяване на личния и семейния живот с професионалния на всички заети лица. Режимът на труд и почивка в Хели – Н ООД е задължителен елемент на цялостната фирмена политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. В рамките на дейността, кандидатът възнамерява да закупи мобилен фургон за отдих, почивка и хранене, който ще бъде оборудван с кафе машина, хладилник, микровълнова фурна, мека мебел, маса, 5 бр. столове и климатик. Почивките в обособеното мобилно място за отдих, хранене и почивка са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда при запазено здраве на работещите. Изпълнението на тази дейност ще доведe до правилна организация на труда и режима на труд и почивка в Хели – Н ООД и ще осигурят оптимално редуване на периодите на работа и почивка в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от характера на трудовата дейност и условията на работната среда. Основен критерий за ефективността на това решение е състоянието на работоспособността на лицата заети във фирмата. Като съществен елемент на работоспособността на служителите следва да се отбележи връзката с личния и семейният им живот. Чрез закупуването и оборудването на мобилното място за отдих ще се създаде възможност за тяхното съвместяване с работния процес. Мобилното място за отдих ще бъде уютно обзаведено, оборудвано и снабдено с всички близки до домашната среда условия. Предвидените за закупуване хладилник, микровълнова фурна и кафемашина, ще дадат възможност на служителите да се хранят с домашно приготвена храна и ще се осигури възможност за индиректна свързаност със семейството. Също така, създаденото място за отдих ще намали нивото на професионалният стрес, който е дисбаланс между комплексните условия на труд и трудовото натоварване от една страна и от друга, индивидуалните възможности на лицето да изпълнява трудовата си дейност. Стресът от работата на строителен обект е често срещана реакция на служителите, тъй като те са подложени на прекомерно натоварване и напрежение. Стресът в работата не е заболяване, но тъй като служителите са подложени продължително време на неговото въздействие, съществуват рискове той да доведе до психически и физически увреждания – депресии, нервни разстройства, заболявания на сърдечно-съдовата система и др. Работодателят Хели – Н ООД непрекъснато полага необходимите мерки по овладяването на тези проблеми чрез създаване на правилно разпределение на функциите и отговорностите в трудовия процес и на организацията на работата в предприятието. Свързаният с работата стрес е сериозен проблем и е причина за намаляване на производителността и за икономически загуби, както и за възникването на последващи негативни последици в личния и семейния живот на работещите. В тази връзка, изпълнението на дейността в пълна степен ще допринесе за успешното съвместяване на личния, семейния и професионалния живот на служителите в Хели – Н ОДД, което ще окаже цялостно благоприятно въздействие върху техния лично и професионално развитие. 7 754.00 7 753.33

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).