Организация и управление на проекта: Дейността ще бъде изпълнявана от ръководител на проекта, който ще изпълнява безвъзмездно своите задължения. Дейността е от съществено значение за успешното осъществяване на дейностите по проекта, както и за доброто управление и разходване на необходимите ресурси.
Ръководителят на проекта разполага с необходимите опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта и ще има следните ангажименти:
1. отговаря за цялостното администриране на проекта;
2. отговаря за своевременно и качествено изпълнение на дейностите и постигане на поставените резултати;
3. отговаря за навременното изпълнение на задълженията по докладването и осигуряване на най-високо качество на изпълнението;
4. отговаря за спазване на законосъобразността и съблюдаване на нормативната уредба при избора на изпълнители по предвидените дейности, и при изготвяне на отчетните документи по усвоените средства;
5. отговаря за организиране и изпълнение на дейностите по проекта;
6. координира дейностите, свързани с провеждането на процедури, съгласно ПМС 118, изисква отчети и следи дали извършената работа съответства на заданията за изпълнение на договорите;
7. отговаря за цялостното и стриктно изпълнение на плана за действие, за мониторинга и вътрешното наблюдение, както и за ефективността и ефекта при постигане на крайните резултати;
8. ще осъществява ежемесечен мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му;
9. ще изготвя междинни/финален технически доклади за напредъка по проекта.
Финансовото управление на проекта, плащанията и финансово отчитане, извършването на счетоводните операции по проекта ще бъде осъществявано със собствен ресурс на кандидата. Ангажираното с тази дейност лице от екипа на организацията ще:
1. Отговаря за счетоводните операции и води финансово - счетоводната документация по проекта;
2. Извършва всички плащания;
3. Изготвя междинни и окончателен финансов доклад по проекта;
4. Поддържа отделна счетоводна аналитичност, за всички свързани с проекта транзакции;
5. Води работната счетоводна документация, въвежда и съхранява данни и документи, обезпечава организационно и технически дейностите по проекта, в рамките на своята компетентност;
6. Отговаря за съхранението и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с изпълнението на проекта.
За изпълнението на дейността по организация и управление не са предвидени разходи.
|
0.00
|
0.00
|
Информиране и публичност: Дейността е структурирана в съответствие с правилата, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на дейността на видно място, на входа на сградата на кандидата ще бъде поставен плакат с информация за проекта (с минимален размер А3), в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. Плакатът ще съдържа всички изискуеми реквизити, съгласно Единния наръчник, а именно: емблемата на ЕС и упоменаването на „Европейския съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020, със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
Тъй като в рамките на проектните дейности се предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване, същото ще бъде визуализирано с информационни стикери, които ще съдържат всички задължителни реквизити: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ.
В допълнение, във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, ще се посочва, че ОП РЧР 2014-2020 се осъществява с подкрепата на ЕСФ.
Предвидените мерки за информиране и публичност ще бъдат изпълнявани по начин, който да не окаже вредно въздействие върху околната среда. При изпълнение на предвидените дейности активно ще се използват съвременни комуникационни и информационни средства. В контекста на общоевропейските цели и приоритети, проектната дейност ще допринесе за опазването околната среда, което е в съответствие и с хоризонталния принцип за Устойчиво развитие и целите, които си поставя процедура „Добри и безопасни условия на труд“. Начинът на изпълнението на дейността, не предвижда мероприятия, които биха застрашили опазването на околната среда. Тя ще се изпълнява чрез ефективно използване на ресурсите и ще е съобразена с опазването на околната среда и прилагането на мерки за насърчаване развитието на околната среда, политиките по изменение на климата, ресурсната ефективност, съобразени с европейските и национални норми в областта като изготвените в рамките на дейността продукти ще бъдат от рециклирани, екологично чисти материали, което пък от своя страна е в пълно съответствие с провежданата фирмена политика за опазването на околната среда.
Реализирането на мерките по информиране и публичност ще се осъществи със собствени средства на кандидата.
|
0.00
|
0.00
|
Подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите и осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на ЛПС : Фирма Хели – Н ООД е с основната дейност промишлено и гражданско строителство. Изпълняват се обекти от високото строителство, промишленото строителство, инфраструктурни и линейни обекти както и ремонтни СМР. Дружеството разполага с 8 служителя (управител, строителни работници и строителни инженери), в т.ч. 1 лице над 54 години и с увреждане и още 1 лице с увреждания. Те са постоянно изложени на атмосферни влияния, както и характерните за работа на височина предпоставки за трудови злополуки. Условията за работа са с постоянен риск и се класифицират като особено опасни, което налага задължителното ползване на колективни и лични предпазни средства.
Чрез дейността ще се постигне осигуряване на необходимите ЛПС за 7 бр. служители на компанията, в т.ч. 1 лице над 54 г. и с увреждане и 1 лице с уреждания с цел:
1. ограничаване и минимизиране на рисковете и причините за трудов травматизъм
2. осигуряване на подходящо работното оборудване, свързано с повишаване безопасността и подобряване условията на труд.
Гореизброените цели са в пълно съответствие и с утвърдената програма за минимизиране на риска, изготвена на база разработената методика за оценка на риска в предприятието.
Съгласно ЗЗБУТ, Наредба 2 от 22.03.2004 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, Наредба 3 от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, Наредба 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване, в рамките на дейността ще бъдат осигурени ЛПС за 7 броя строителни работници и инженери в съответствие със списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места, в т.ч.:
- защитни каски в съответствие на БДС EN 397:2012+A1:2013 – 7 бр. Каските са олекотени и с отвори за проветряване, което ще облекчи работника и ще повиши значително комфорта по време на работа. Притежават дълъг гаранционен срок, произведени са от 100% рециклируеми материали.
- комплект за сигурност при работа на височина, състоящ се от 3 части: предпазни колани по БДС EN 361:2003, осигурителни въжета по БДС EN 354:2010 и включена към тях чанта за колан и въже – 6 бр. Коланите са с намалено тегло, ергономични и със защита за цялото тяло. Те са съвременна технология за контрол и сигурност по време на работа за осигурителните въжетата. Те са с удължен гаранционен срок с годишен технически преглед, произведени са от 100% рециклируеми материали. Ще осигурят комфорт по време на работа за служителя и облекчават натоварването. Гарантират сигурност и повишена безопасност.
- обувки осигурени с подметка срещу подхлъзване, вградена метална пластина и метално бомбе - 7 бр. Обувките са необходими, за намаляване на трудовия травматизъм, за долните крайници на работника.
- сигнални жилетки - 7 бр. Жилетките сигнализират и повишават вниманието на всички заети лица на работното място, като ги отличават дори и в неблагоприятни атмосферни условия. Поради тези си качества се намалява риска от трудови злополуки.
Осигурените чрез предвидената дейност ЛПС са съобразени със специфичните нужди на работното място, както и със спецификите на заетите във фирмата лица, предвид обстоятелството че едно от лицата е лице с увреждане, а друго е лице с увреждане и над 54 г. Също така закупените ЛПС са изцяло съобразени с европейските норми за опазване на околната среда, тъй като същите са изработени от изцяло рециклируеми материали. Те ще създадат възможност за полагане на труд, съобразен с въвеждането на „зелени“ умения, които ще подпомагат опазването на околната среда и борбата с климатичните промени чрез спестяване на енергия и суровини. Чрез ЛПС ще се обезпечат „зелени“ работни места, които осигуряват здравословни и безопасни условия на труд. |
1 856.00
|
1 855.69
|
Подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите и осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез осигуряване на колективни средства за защита: В продължение на предходната дейност, фирма Хели – Н ООД ще дооборудва наличното строително скеле с обем около 4000 м с необходимите предпазни парапети, бордови дъски и др. средства, представляващи колективни средства за защита, тъй като от конструкцията на строителното скеле и от предназначението му произтичат следните основни опасности при работа - падане от височина и удари от падащи предмети. В допълнение, най-често възникването на злополуки, породени от гореописаните опасности е в резултат на:
• загуба на равновесие, подхлъзване, спъване при извършване на работа;
• липса на подходи (стълби) или приплъзване на последните;
• разрушаване на скелето или елементи от конструкцията му;
• падане на скелето;
• падане на материали от скелето;
С цел избягване на посочените рискове и в съответствие с утвърдената Програма за минимизиране на риска, чрез дейността ще се постигне осигуряване на необходимите средства за колективна защита за 7 бр. служители на компанията, в т.ч. 1 лице над 54 г., което е и с увреждане и 1 лице с уреждания чрез закупуване на следното оборудване:
1. Като мярка за намаляване на риска от падане от височина на служителите ще се осигурят предпазни парапети за обезопасяване на горно ниво, като монтажа става от вече изградено и защитено долно ниво. Това е техническо решение, гарантиращо сигурност по време на работа за качване и придвижване в необезопасени зони. Чрез него се намалява драстично риска от падане. Наличното скеле с обем около 4000 м2 ще се дооборудва с колективни предпазни средства съвместими с наличните системите скеле - 1 300 бр. предпазни парапета, необходими за осигуряване на всяко едно работно поле и ниво с по 2 парапета; 50 бр. двойни странични парапета за челната страна на скелето; 600 броя бордови дъски за всяко едно поле и ниво; 50 бр. бордови дъски за челната страна на скелето и 6 бр. предпазни парапети за обезопасяване на горно ниво, които представляват комплект от 2 части - защитен парапет за горно ниво- телескопичен и стойка за телескопичен парапет.
2. Ще се осигури безопасен достъп за работа до всички нива на скелето с преходи, оборудвани с капак – 12 бр., които затварят отвора между отделните нива на скелето в областта на стълбите. Предпазват от пропадане и нараняване работещите. Осигурени са с покритие против подхлъзване.
3. За работа по покриви ще се закупят необходимите за размера на скелето 50 комплекта защитно приспособление за работа на покрив, които се състоят от 4 елемента - основа на защитно приспособление, парапет за рамка с мрежа, предпазен парапет по дължина на полето, прихващаща платформа на основата, както и 50 комплекта предпазни конзоли за прихващане падания за минимизиране риска от падане на хора от височина, което се състои от 4 елемента - основа на платформата, допълнителна подпора на платформата, разширение за улавяне във височина, предпазваща платформа. Посочените колективни средства за защита предпазват от залитане и падане от височина на работника.
4. За минимизиране риска от падане от височина на хора и предмети ще се закупят 2 комплекта предпазни козирки, състоящи се от - основа на предпазен елемент и борд, предпазен елемент за фиксиране на борд, плътен предпазен борд за падащи предмети. Козирките предпазват и намаляват риска от злополука причинена от падащи предмети.
5. Конзолите и козирките на скелето ще се дооборудват с обезопасителни мрежи 8 бр. и предпазно платнище В 310 L 2000, пропускливост на вятър около 60%, устойчиво на скъсване 650 N/5 cm – 25 бр.
Оборудването на наличното скеле с колективни средства за защита е от особено значение за повишаване на безопасността на работниците. Чрез дейността ще се намалят съществуващите рискове за увреждане на здравето на служителите и ще се редуцират опасностите от трудови злополуки. Ще намалее драстично риска за нараняване, вследствие от падащи предмети. Ще се осигури безопасен достъп до и около обекта и свободно придвижване на хора. Ще се осигури защита на работниците от падане от стръмни покриви. |
185 890.00
|
185 634.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез закупуване и оборудване на мобилно място за отдих, хранене и почивка: Хели – Н ООД развива своята дейност в промишлено и гражданско строителство, което се характеризира с висока степен на физическо натоварване на работещите на строителните обекти. В тази връзка, от съществено значение за осигуряването на висока и трайна работоспособност и качество на извършваната дейност е създаването на условия за ефективна почивка на работниците и служителите на компанията. В рамките на настоящата дейност, работодателят ще осигури мобилно място за отдих, хранене и почивка на своите служители, което ще допринесе за постигане на горепоставените цели, както и ще спомогне за опазване здравето и работоспособността на работниците. В допълнение, това нововъведение в работния процес ще създаде необходимите специфични условия за почивка и на служителите, които са на възраст над 54 г. и на хората с увреждания, които работят в компанията както и ще се създадат предпоставки за успешното съвместяване на личния и семейния живот с професионалния на всички заети лица. Режимът на труд и почивка в Хели – Н ООД е задължителен елемент на цялостната фирмена политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. В рамките на дейността, кандидатът възнамерява да закупи мобилен фургон за отдих, почивка и хранене, който ще бъде оборудван с кафе машина, хладилник, микровълнова фурна, мека мебел, маса, 5 бр. столове и климатик. Почивките в обособеното мобилно място за отдих, хранене и почивка са необходими за възстановяване и поддържане на работоспособността, производителността и ефективността на труда при запазено здраве на работещите. Изпълнението на тази дейност ще доведe до правилна организация на труда и режима на труд и почивка в Хели – Н ООД и ще осигурят оптимално редуване на периодите на работа и почивка в зависимост от натоварването на организма, предизвикано от характера на трудовата дейност и условията на работната среда. Основен критерий за ефективността на това решение е състоянието на работоспособността на лицата заети във фирмата.
Като съществен елемент на работоспособността на служителите следва да се отбележи връзката с личния и семейният им живот. Чрез закупуването и оборудването на мобилното място за отдих ще се създаде възможност за тяхното съвместяване с работния процес. Мобилното място за отдих ще бъде уютно обзаведено, оборудвано и снабдено с всички близки до домашната среда условия. Предвидените за закупуване хладилник, микровълнова фурна и кафемашина, ще дадат възможност на служителите да се хранят с домашно приготвена храна и ще се осигури възможност за индиректна свързаност със семейството.
Също така, създаденото място за отдих ще намали нивото на професионалният стрес, който е дисбаланс между комплексните условия на труд и трудовото натоварване от една страна и от друга, индивидуалните възможности на лицето да изпълнява трудовата си дейност. Стресът от работата на строителен обект е често срещана реакция на служителите, тъй като те са подложени на прекомерно натоварване и напрежение. Стресът в работата не е заболяване, но тъй като служителите са подложени продължително време на неговото въздействие, съществуват рискове той да доведе до психически и физически увреждания – депресии, нервни разстройства, заболявания на сърдечно-съдовата система и др. Работодателят Хели – Н ООД непрекъснато полага необходимите мерки по овладяването на тези проблеми чрез създаване на правилно разпределение на функциите и отговорностите в трудовия процес и на организацията на работата в предприятието. Свързаният с работата стрес е сериозен проблем и е причина за намаляване на производителността и за икономически загуби, както и за възникването на последващи негативни последици в личния и семейния живот на работещите. В тази връзка, изпълнението на дейността в пълна степен ще допринесе за успешното съвместяване на личния, семейния и професионалния живот на служителите в Хели – Н ОДД, което ще окаже цялостно благоприятно въздействие върху техния лично и професионално развитие. |
7 754.00
|
7 753.33
|