Подбор на лицата от целевата група, чрез идентифициране и активиране и мотивирането им за активно поведение на пазара на труда: През първия месец от дейността е предвидено да се извърши подбор на лицата от целевата група, чрез идентифициране и активиране за включването им в дейностите по проекта. С цел засилване мотивацията на 25 лица от целевата група е предвидено провеждане на мотивационно обучение.
Етапи за изпълнение на дейността:
1.Избор на на външен изпълнител при спазване на изискванията на ЗОП.
2.Подбор на лицата от целевата група, чрез идентифициране и активиране за включването им в дейностите по проекта.
3. Организиране и провеждане на мотивационно обучение.
Продължителността на мотивационното обучение ще е 30 учебни часа, в рамките на една седмица ще премине курса на обучение. В обучителната програма следва бъдат застъпени най-малко следните теми:
1) Развиване и взаимодействие на мотивационните фактори. Подходи за стимулиране и придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда.
2) Причини за липса на работа и професионална реализация, оценка на самочувствието и възможностите за себепредставяне на членовете в групата, определяне на стъпките и начините за започване на работа.
3) Умения за разпознаване на личните си желания, готовност и успешност в постигането на цели. Мотивационен профил на служителя и роля на лидера
4) Социално-икономическата ситуация, пазар на труда, тенденции в областта на трудовата заетост, възможни източници на доход;
5) Търсене на работа чрез ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места;
6) Разработване на автобиография (СV) и мотивационно писмо – значение, изисквания, видове, съставяне;
7) Събеседване при кандидатстване за работа – изграждане на умения за явяване на интервю и спешно представяне пред работодател;
8) Техники за намаляване на притеснението.
9) Изграждане и утвърждаване на универсални умения: организиране, анализ и планиране; решаване на проблеми, работа с информация, грижи за други хора, представяне пред публика, поемане на риск и отговорност;
10) Използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване.
Дейността по мотивационното обучение за активно търсене на работа цели подпомагане на целевата група за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и стимулиране за включване в обучение по ключова компетентност и заетост.
|
2 000.00
|
2 000.00
|
Предоставяне на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”: Дейността включва организиране и провеждане на обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” на 25 лица от маргинализираните групи и общности, което ще им даде възможност за бъдеща реализация на пазара на труда и в помощ на децата си в онлайн обученията.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Избор на на външен изпълнител при спазване на изискванията на ЗОП.
2. Провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото на обучение
3. Организиране и провеждане на ключовата компетентност: 4 „Дигитална компетентност”
С оглед развитието на информационните и комуникационни технологии и нарастването на обема на наличната информация в Интернет възниква необходимостта от притежаване на специфични знания и умения за работа със съществуващата технологична инфраструктура.
Да сме дигитално компетентни в днешния свят изисква не само достъп до и боравене с ИКТ, но и подходящи познания, умения и нагласи свързани с тях. Базисните компютърни умения са свързани преди всичко с обработката на текст и ползването на Интернет. Тези умения би трябвало да се придобият още по време на училищното обучение, като основните проблеми на придобиването на тази грамотност се свързват преди всичко с липсата на материална база и проблема с Интернет-връзката и най-вече, че голяма част от целевата група няма достъп до компютър, поради което се неконкурентно способни на трудовия пазар.
Интернет стана неразделна част от ежедневния живот, място за обяви за свобони работни места, бизнес, обучение и извличане на разнообразна информация. В резултат на това се налага хората в съвременното информационно общество да притежават умения за търсене, анализиране, синтезиране и оценяване на информацията. Овладяването на необходимите знания и умения за работа с информационните технологии се превърна в един от основните фактори за ефективно използване на съществуващата технологична инфраструктура. Днес дигиталната компетентност е част от ключовите компетентности и се счита за основен фактор за развитие на дигитална култура и информационно общество в световен мащаб.
Изборът на лица за включване в обучение за съответната ключова компетентност ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото. Лицата следва да бъдат разпределени по групи за постигане на максимална ефективност.
1. Наименование на ключовата компетентност: 4 „Дигитална компетентност”
2. Хорариум на обучението: 45 учебни часа при 6 /шест/ учебни часа дневно. Продължителността на един учебен час е 45 минути.
3. Брой на обучаваните лица: 25
4. Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за придобита ключова компетентност Дигитална компетентност – Компютърна грамотност
Цената за обучението на едно лице е 250,00 /двеста и петдесет лева/ лева. |
8 875.00
|
7 650.00
|
Включване в заетост на целевата група в община Главиница, в подкрепа на социалните услуги: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост; подпомагане на дейността на социалните услуги в община Главиница;От преминалите мотивационно обучение на 15 лица ще бъде осигурена заетост за 6 месеца в община Главиница на длъжност "Работник поддръжка" към действащите социалните услуги ; С тях ще бъдат сключени трудови договори.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Подбор на лицата от целевата група за включване в заетост.
2. Назначаване и сключване на трудови договори.
3. Осигуряване на заетост за 6 месечен период в „Комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства и за пълнолетни лица с умствена изостаналост“, „Център за социална рехабилитация и интеграция“ (ЦСРИ), и „Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания“ и др.
Изборът на длъжността е направена от община Главиница при отчитане на няколко фактора и спазването на хоризонталните принципи:
- Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство, устойчиво развитие. Длъжността е съобразена така, че да е подходяща и за мъже и за жени, която ще допринесе за повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на ромската общност, както и на други уязвими групи.
- Заетост за 6 месечен период предполага, че задачите с които наетите лица ще бъдат натоварени следва да бъдат краткосрочни, за да могат да се изпълнят.
- Тъй като работодател ще бъде общината, то дейностите, с които ще бъдат ангажирани наетите лица трябва да са от нейните компетенции и да бъде подпомогната дейността на предприятието.
- подпомагана на действащите социални услуги с обслужващ персонал;
- Не на последно място, целта на заетостта е да активира целевата група, да им даде възможност за професионално развитие.
|
75 276.00
|
75 530.13
|
Повишаване информираността относно социалните и здравните права на целевата група. Насърчаване на семейното планиране и отговорно родителство: Дейността е насочена към повишаване информираността относно социалните и здравните им права, както и насърчаване на семейното планиране и отговорно родителство. Предвидено е провеждането на две еднодневни кампании в гр. Главиница - една за разясняване на социалните и здравните им права и друга на тема семейно планиране и начини за избягване на забременяване (контрацептивни методи). Промяна на практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на маргинализираните общности, като
Кампании в общността за семейно планиране и начини за избягване на забременяване (контрацептивни методи), преодоляване на ранните бракове и други патрирхални практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на младите хора от маргинализираните общности;
Кампании в общността за информиране относно социалните и здравните им права;
Достъпът до качествени услуги като грижи за деца, жилищни нужди, здравеопазване, дългосрочни грижи, както и образование и обучение, допринася за социалното приобщаване.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Избор на на външен изпълнител при спазване на изискванията на ЗОП.
2. Организиране и провеждане на две кампании.
Информационните кампании ще предоставят информация на целевата група за възможността и начина за получаване на вида на социални и здравни услуги.
В сектора на здравните услуги затрудненият достъп на групите в най-голям риск от социално изключване при ползване на здравни услуги води до влошаване на общото им здравословно състояние и увеличаване на смъртността сред тях. България продължава да е страната с един от най-високите показатели за смъртност в ЕС и най-нисък естествен прираст.Неравенството в достъпа до здравеопазване може да се превърнат в заболяване, неработоспособност, зависимост, повишена бедност и изключване. Достъпът до качествени достъпни грижи за деца е от ключово значение за предоставянето на най-добрия шанс на децата в живота, независимо от техния социален произход, и улеснява интеграцията на родителите им на пазара на труда. Данните обаче показват, че най-уязвимите деца (например деца от семейства с ниски доходи или семейства, които са найотдалечени от пазара на труда, ромски деца, деца от мигрантски произход, деца с увреждания) като цяло участват по-малко.
Социалните услуги са другия стълб на политиката - ключов фактор за ефективно социално включване и участие в живота на обществото на уязвимите групи.
Междусекторните услуги, които включват здравни, образователни и социални дейности, са слабо развити, а това затруднява предоставянето на комплексна подкрепа на уязвимите групи. Именно междусекторните услуги ще позволят по-добра индивидуализация на предлаганата подкрепа, по-точна оценка на потребностите и прилагане на мултидисциплинарен подход. Това изисква съвместни усилия и съгласувани мерки от страна на всички системи – социална, здравна и образователна.
Дейността цели да се продължат и надградят дейностите и постигнатите резултати по проект "Подкрепа за социална, трудова и здравна интеграция в община Главиница", като е предвидено да бъдат включени нови представители на целевата група. |
392.00
|
2 114.20
|