Организация и управление на проекта: Тази дейност е основополагаща и цели
законосъобразното, ефективно и ефикасно изпълнение на проектните дейности.
За изпълнението й ще бъде сформиран екип от ръководител, координатор (представител на Кандидата), координатор (представител на Партньор 1), координатор (представител на Партньор 2) , счетоводител, експерт тръжни процедури и технически сътрудник, Дейностите по управление на проекта ще бъдат насочени в посоки на:
-дейности, които да гарантират активност, прозрачност и подкрепа на проекта;
-дейности, които да гарантират постигане на целите и изпълнение на заложените проектни дейности. За провеждането на прозрачно и добро изпълнение, сформираният екип за управление и изпълнение на проектните дейности ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. При възникнала необходимост ще бъдат осъществявани корекции, отчетност на дейностите и разходите.
Ръководният екип по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, които ще бъдат своеобразен инструмент за контрол, проследяване и отчетност на изпълнението на проектните дейности. Работните срещи ще се протоколират и способстват за детайлното разпределяне на задачите между членовете на екипа и планирането предстоящи дейности. Също така ще бъдат обсъждани предстоящите разходи със счетоводителя, който ще регистрира съответствието на планираните разходи с предвиденото в проекта и ще контролира разходите, направени предходния месец, за съответствие и съобразност с правилата на програмата. Счетоводителя ще изготвя ежемесечна информация за разходването на средствата, както и междинен и финален финансов отчет. Осигуряването на административна и техническа подкрепа, като и непрекъснатия мониторинг на проекта ще осигурят високо качество на неговото изпълнение и постигане на поставените цели. Финансово управление на проекта, включващо разплащания, осчетоводяване, финансово-счетоводна отчетност и други. Подготовка на документация за възлагане на отделни дейности на изпълнители, избрани по реда на ЗОП. Ще бъдат изготвени междинни и окончателен отчети за изпълнението на проекта. Подготовка и представяне на финален отчет към Програмния оператор. Екипът по проекта ще има задължението и отговорността да изпълнява и дейностите по популяризиране на проекта и източниците на финансиране, при спазване на задължителните изисквания за визуализация, посочени в Ръководството за комуникация и дизайн и изискванията за информация и комуникация.
|
117 298.00
|
94 112.92
|
Разширяване на капацитета на местните институции. Изграждане на координационен механизъм за сътрудничество и създаване на Стратегия за поддържане и разширяване на дейностите по проекта : По тази дейност се предвиждат мерки за разширяване на капацитета на местните институции, предоставящи различни първични услуги с цел ефективна координация и съвместна работа по управление на отделните случаи, насочено към повишаване на въздействието върху отделните бенефициенти (подкрепа за по-добри умения, време и ресурси за ефективно споделяне на системи за координиране/ комуникиране на данни, координиране на срещи и умения за решаване на проблеми. Предвижда се провеждане на срещи.
В рамките на тази дейност ще бъде създаден и изграден координационен механизъм за сътрудничество между целевата общност, местната власт, регионалните звена на институциите (РЗИ, ДБТ, ДСП, РУО, медицински заведения, полиция, представители на училища, образователни,здравни и трудови медиатори, НПО и др.) с цел ефективно решаване на идентифицираните проблеми на целевите групи. За надграждането на този механизъм ще бъдат проведени срещи между институциите с подкрепа на експерти които ще разработят методологията на този механизъм.
След създаването на координационния механизъм ще бъде изработена Стратегия за поддържане и разширяване на дейностите по проекта в рамките на 5-годишен период след завършване на проекта с цел устойчивост и разширяване на резултатите, която да бъде неразделна част от стратегическите общински документи. Стратегията ще включва: анализ; описание на заинтересованите страни и формите на участие в подготовката на Стратегията; цели за следващите 5 години, които да осигурят устойчивостта на заложените по проекта дейности; програма за реализация, която ще включва мерки, дейности, индикативен бюджет, източник на финансиране, срок за изпълнение, отговорни за изпълнение на дейността; индикатори за наблюдение и оценка.
На базата на така разработения документ неговите основни части ще бъдат включени в респективните стратегически общински документи, като участниците в координационния механизъм ще следят за интегрирането му, изпълнението, мониторинга и оценката.
|
51 460.24
|
2 184.10
|
Дейности по направление здравеопазване, образование и трудова заетост : Ниският здравен статус и здравна култура по отношение контрацепцията, половопредаваните инфекции, ползите от имунизациите, някои от социално значимите заболявания, както и COVID-19 на жителите на четирите ромски квартала в община Дупница представляват сериозно предизвикателство. Достъпът до здравни услуги в кварталите е ограничен, а пандемията, породена от вируса COVID-19, допълнително задълбочава проблема, защото хората се страхуват да ходят в болници, за да не се заразят.
В областта на образованието част от учениците въобще не са обхванати от образователната система или отпадат от училище. Основните причини за това могат да се обобщят по следния начин: икономически – финансови проблеми на семейството поради трайна безработица; отглеждане на по-малки деца; труд в полза на семейството; родители, които работят в чужбина, липса на средства за транспорт до учебните заведения; социални – родителска незаинтересованост, липса на контрол от страна на семейството, отрицателно въздействие от страна на средата, лоши битови условия, социална изолация; образователни – слаб успех, голям брой отсъствия от учебни занимания, трудности в усвояването на учебния материал; не добре усвоен български език, липса на интерес към образованието, липса на дигитални умения; педагогически – недостатъчна или липса на предучилищна подготовка, ниско ниво на ограмотяване в 1-ви клас, труден учебен материал; недостатъчна квалификация на учителите за работа в мултиетническа среда и деца билингви, ограничен брой извънкласни дейности; личностни – липса на мотивация за учене, негативно отношение към училището, трудности в общуването с учители и съученици; етнокултурни – образованието не е голяма ценност и не осигурява добро социално и икономическо реализиране, поради дискриминация на пазара на труда, недостатъчна мотивираност на родителите децата да ходят на училище, ранните бракове, липса на стереотипи за утвърдени в обществото образовани личности от собствената етническа група; материална база – липса на устройства за включване в обучение в електронна среда, липса на интернет, липса на модерно оборудване в училищата.
Основните трудности на пазара на труда, които срещат ромите в община Дупница, са породени от липсата на образование и професионална квалификация, което ги прави неконкурентоспособни. Планирано е организиране на курсове за квалификация и преквалификация съобразно нуждите на местната общност и търсенето на пазара на труда и в координация с ДБТ. |
793 063.27
|
339 501.26
|
Обединена: В областта на образованието част от учениците въобще не са обхванати от образователната система или отпадат от училище . Основните причини за това могат да се обобщят по следния начин: икономически – финансови проблеми на семейството поради трайна безработица (липса на средства за издръжка на семейството и осигуряване на необходимите за образованието средства: закупуване на учебници и учебни помагала, дрехи, храна, закуски и др.); отглеждане на по-малки деца; труд в полза на семейството; родители, които работят в чужбина, липса на средства за транспорт до учебните заведения; социални – родителска незаинтересованост, липса на контрол от страна на семейството, отрицателно въздействие от страна на средата, лоши битови условия, социална изолация; образователни – слаб успех, голям брой отсъствия от учебни занимания, трудности в усвояването на учебния материал; не добре усвоен български език, липса на интерес към образованието, липса на дигитални умения; педагогически – недостатъчна или липса на предучилищна подготовка, ниско ниво на ограмотяване в 1-ви клас, труден учебен материал; недостатъчна квалификация на учителите за работа в мултиетническа среда и деца билингви, ограничен брой извънкласни дейности; личностни – липса на мотивация за учене, негативно отношение към училището, трудности в общуването с учители и съученици; етнокултурни – образованието не е голяма ценност и не осигурява добро социално и икономическо реализиране, поради дискриминация на пазара на труда, недостатъчна мотивираност на родителите децата да ходят на училище, ранните бракове, липса на стереотипи за утвърдени в обществото образовани личности от собствената етническа група; материална база – липса на устройства за включване в обучение в електронна среда, липса на интернет , липса на модерно оборудване в училищата.
За да адресираме гореописаните проблеми , сме предвидили в рамките на тази дейност да изпълним следните под-дейности:
• Изграждане и оборудване на зелени класни стаи, в училища с ученици от смесен етнически произход, включително в училище с 100% ромски ученици
• Въвеждане на различни извънкласни форми за обучение и социализация в детските градини
• Предоставяне на учебни помагала за ученици в средно образование.
• Организиране на дни на отворените врати в частни фирми на територията на област Дупница, в сътрудничество с професионални училища и бизнес.
• Организиране на 1-дневни лагери за деца в начален и прогимназиален курс, посещения на музеи и театри, за деца от всички ромски квартали.
• Организиране на обучения за ученици от прогимназиален курс – Дигитална креативност.
• Допълнителна подкрепа от наставници/учители за запълване на образователни пропуски при деца и ученици от ромската общност.
• Организиране на ограмотителни курсове за лица на 35+ години.
• Осигуряване на учебни тетрадки и помагала на деца и ученици от 4 до 7 клас |
0.00
|
0.00
|
Обединена: Основните трудности на пазара на труда, които срещат ромите в община Дупница, са породени от липсата на образование и професионална квалификация, което ги прави неконкурентоспособни. Много чести са и случаите, в които се оказва, че ромите не могат да четат и пишат, въпреки че са посещавали училище и имат степен на завършено образование. Освен това една голяма част от тях са с липсващи или загубени трудови навици и без желание да изградят такива.
За да адресираме констатираните трудности, сме предвидили изпълнение на следните мерки
• Организиране на курсове за квалификация и преквалификация съобразно нуждите на местната общност и търсенето на пазара на труда.
• Създаване на партньорство и фасилитиране наемането на роми от общински предприятия.
• Организиране на обучения за мотивиране и меки умения за търсещи работа младежи.
• Посредничество за намиране на работа – разпространяване на информация за свободни работни места сред общността, организиране на специализирани трудови борси за непосредствена среща между работодатели и търсещи работа.
• Стажуване и чиракуване при работодатели.
• Обучения за изготвяне на мотивационно писмо,автобиографии и подготовка за интервюта при работодатели;
• Наемане на 2-ма трудови медиатори, в рамките на бюра по труда, в община Дупница |
0.00
|
0.00
|
Дейности, насочени към подобряване на жилищни условия в сегрегираните общности: Предвидени са следните мерки за подобряване на жилищни условия:
• Изграждане на детска площадка в кв. Каваклия
• Изграждане на фитнес площадка
• Дейности по озеленяване и облагородяване на ромски квартали
• Назначени на озеленители и/или екопатрули, които да съблюдават редовното сметоизвозване и ограничаване на образуването на нерегламентирани сметища ромските махали.
• Подпомагане на лица и семейства, чрез консултации за процедури по издаване/получаване на „Удостоверения за търпимост“на незаконни строежи и за процедури за обстоятелствени проверки.
* Изграждане на зони за отдих
|
233 777.87
|
113 112.80
|
Дейности по разработване и одобряване на регулацията по Закона за устройство на територията: Тази дейност е задължителна съгласно Насоките за кандидатстване. На местата с ромско население и население в сходно социално-икономическо състояние в община Дупница, на които липсва регулация на територията в съответствие със Закона за устройство на територията, бенефициентът ще започне процедура за разработване и одобряване на регулацията по Закона за устройство на територията. Ще бъдат стартирани всички необходими съгласно приложимата нормативна уредба. |
45 000.00
|
0.00
|
Овластяване и участие на ромите в изготвянето и прилагането на политики и услуги, засягащи развитието на общността: В рамките на тази дейност са предвидени мерки за овластяване на ромската общност в община Дупница, включително ромските жени и младежи, с цел активното им участие в процесите по вземане на решения, засягащи техния живот. Представители на ромската общност ще бъдат включени в създадения координационен механизъм за сътрудничество, като ще вземат основно участие за идентифициране на проблемите и търсене на тяхното решение съвместно с местната власт, регионалните звена на институциите (РЗИ, ДБТ, ДСП, РУО, медицински заведения, полиция, представители на училища, образователни,здравни и трудови медиатори, НПО и др.). Те активно ще участват и при изработването, изпълнението, мониторинга и оценката на Стратегията за поддържане и разширяване на дейностите по проекта в рамките на 5-годишен период след завършване на проекта с цел устойчивост и разширяване на резултатите, която ще бъде неразделна част от стратегическите общински документи.
Специален акцент в дейността ще бъде ромската жена, която е подложена на множествена дискриминация, поради своя етнически произход и своя пол. Често пъти, ограничена поради етнокултурните традиции в преследването на по-високо образование, и встъпване в брак на ранна възраст. В тази връзка са нужни целенасочени усилия за изравняване на възможностите за професионално и личностно израстване на жените от общността, тяхното овластяване и еманципиране. Предвидени са следните мерки:
- Дейности за повишаване на участието на жените и момичетата в процесите на взимане на решения и в обществения живот;
- Семейно планиране;
- Превенция на ранните бракове;
- Обучение на млади майки и мотивацията им за периодични гинекологични прегледи;
- Обучение за семейно бюджетиране;
- Сексуално-репродуктивни права и женско здраве;
- Повишаване на обществената чувствителността по темите феминизъм, пресеченост на социалните неравенства, равнопоставеност на половете, дискриминация и насилие, основани на пола;
- Участие в публичния живот и процесите на вземане на решение относно политики за ранно детско образование и развитие на местно ниво.
- Предотвратяване на насилието в домашна среда
|
3 600.00
|
1 215.90
|
Дейност по направление недискриминация: - В тази дейност сме предвидили мерки за противопоставяне на различните форми на дискриминация и негативни нагласи срещу ромското население в община Дупница До голяма степен в болшинството от населението, независимо от етническия произход съществува висока степен на неразбиране относно това какво е дискриминация, какво е реч на омразата, какви са проявите на нетолерантност и ксенофобия. Затова с мерките се цели да се повиши информираността на населението от всички етнически групи в общината за дискриминацията като явление, за придобиване на умения за разпознаване на видовете дискриминация, за възможностите за реагиране на дискриминационни и расистки прояви, за разпознаване на проявите на реч на омразата и възможностите за реакция в медиите и в интернет пространството. По-конкретно планираме: Провеждане на обучение на представителите на целевата група и заинтересованите страни за работа в екип, за добра и ефективна комуникация, за разпознаване на видовете дискриминация и проявите на реч на омразата и възможностите за противопоставянето им, за водене на спорове, за застъпничество, за решаване на конфликти, за участнически подходи при планирането, изпълнението и наблюдението на мерки (приобщаващо планиране), за прилагане на принципите на недискриминация в инициативите за социално-икономическа интеграция, за активиране и сплотяване на общността чрез подхода за развитие на общността, за разработване на проект и, т.н.;
1. Системна работа с общността, базирана на общностни инструменти и социална медиация;
2. Провеждане на Месец на правата на човека със съвместно (цялата местна общност) отбелязване на дати от международния правозащитен календар; 8 април, 16 ноември и 10 декември;
3. Представяне на позитивния образ на ромите, чрез срещи с образовани и успели роми;
4. Честване на празници, провеждане на етнофестивали и др. ;
Дефинираните мерки насърчават зачитането на правата на ромите, борбата срещу дискриминацията и срещу стереотипите и срещу тормоза и речта на омразата. Мерките допринасят за повишаване на осведомеността на мнозинството и малцинствените общности относно зачитането на етническото многообразие. |
52 178.22
|
35 708.04
|
Обмяна на опит и повишаване на капацитета за преодоляване на енергийната бедност: Дейността предвижда посещение, с цел обучение, обмяна на опит и добри практики в Норвегия на 5 представители на общината и двамата български партньори, които ще преминат 5 дневно обучение, с цел повишаване на капацитета и обмяна на добри практики и подходи. Дейността е насочена към укрепване на двустранните отношения между община Дупница, представители на ромската общност и Pirin Holding AS за споделянена опит и иновационни методи за взаимодействие и диалог по въпроси свързани с енергийната бедност, използване на фотоволтаични инсталации и други ВЕИ за нуждите на отделните домакинства, решаване на въпросите със събиране и третиране на битовите отпадъци отдомакинства в специфични зони, практики в приобщаване на малцинствени групи.
На мероприятието ще бъдат представени и обсъдени следните теми:
- повишаване на енергийна ефективност на индивидуални жилищни сгради, пасивни сгради, като важно направление за борба с енергийна бедност
- на разделно събиране твърди битови отпадъци в малки селищни системи, компостиране и екологична утилизация, с икономическа ефективност.
Ще бъдат обсъдени най-добрите подходи за тяхното трансфериране в България в контекста на следните проблеми и тематика, към които е насочено настоящото проектно предложение
Събиране и третиране на ТБО в сегрегирани райони:
- разделно събиране на отпадъците
- ползите от компостирането и използване на новитехнологии в тази област
- възможности за изграждане на социално предприятия, съвместно с местни фирми, свързани със събиране, извозване и третиране на ТБО
- възможности за финансиране на дейности в тази сфера.
Намаляване на енергийна бедност:
- подобряване на енергийната ефективност на индивидуални сгради;
- използване на енергийно - ефективно и щадящо околната среда, отопление и повишаване на енергийната ефективност на домакинствата;
саниране на сгради със собствени сили и възможности за финансиране
Дейността ще допринесе за постигане на целта на на ФМ на ЕИП за подобряване на двустранните отношения между държавите-донори и България. Партньорите ще набележат основните механизми за устойчиво развитие на създаденото партньорство и продължаване на обмена на информация след приключване на дейностите по проекта в следните области: - повишаване на енергийна ефективност на индивидуални жилищни сгради, пасивни сгради, като важно направление за борба с енергийна бедност - разделно събиране твърди битови отпадъци в малки селищни системи, компостиране и екологична утилизация, с икономическа ефективност.
- В резултат на обучението и обмяната на опит и добри практики ще бъде изработен конкретен план за дейности за справяне с енергийната бедност и конкретни мерки и процедури за прилагане от местната администрация в община Дупница, които ще влязат в Стратегията за поддържане и разширяване на дейностите по проекта в рамките на 5-годишен период след завършване на проекта с цел устойчивост и разширяване на резултатите, неразделна част от стратегическите общински документи. Конкретните мерки, финансирането им, отговорните лица, индикаторите и мониторинга и оценката, заложени в Стратегията ще дадат необходимата сигурност за прилагането на наученото от опита на Норвежкия партньор. |
66 253.00
|
53 504.67
|
Проучване в началото и в края на проекта: Тази дейност е задължителна съгласно Насоките за кандидатстване. В рамките на тази дейност ще бъде избран външен изпълнител, който да изготви две проучвания на нагласите и мнението на населението в общината. Първото проучване ще се проведе в началото на изпълнение на проекта и целта му е да измери входното ниво на приемане на ромите от мнозинството (в районите на интервенцията по проекта). Второто проучване ще бъде проведено в края на изпълнение на проектните дейности и ще установи изходното ниво на приемане на ромите от общото население, както и ще измери ефекта от кампаниите за повишаване на взаимното приемане и познаване. |
34 800.00
|
20 880.00
|
Обединена: Тази дейност е задължителна съгласно Насоките за кандидатстване. В рамките на нея ще бъде изготвена Стратегия за развитие на предлаганите услуги през следващите 5 години след приключване на проекта. Бенефициентът се ангажира да поддържа и разширява дейностите по проекта в рамките на 5-годишен период след завършване на проекта с цел устойчивост и разширяване на резултатите.
Стратегията ще бъде разработена съвместно с двамата партньори , както и със структурите, представляващи интересите на общността (инициативни групи, общностни съвети, коалиции и др.). Тя ще включва предвиждани дейности и финансиране (финансови ангажименти -на общината и/или за набиране на средства чрез публични или частни програми за финансиране), целеви групи и заинтересовани страни, план за изпълнение и времеви график, очаквани резултати, мониторинг и оценка. |
0.00
|
0.00
|
Организиране на кампании за повишаване на осведомеността: Дейността включва предприемане на действия, свързани с повишаване на осведомеността на ромите и на мнозинството, живеещо на територията на общината за изпълнението на дейностите по проекта и неговите цели . Ще бъдат проведени четири кампании за повишаване на осведомеността.
- Предвижда се провеждане на две кампании за повишаване на осведомеността, насочени към ромите – едната в началото на проекта и другата в средата на изпълнение. Целта е да се популяризират проектните дейности, възможностите за включване на предвидените мерки по всички направления.
Кампаниите ще включват дейности като организиране на кръгли маси, провеждане на срещи, провеждане на обучения, изработка на плакати, дипляни, информационни брошури, публикации в социалните мрежи.
- Предвижда се провеждане на две кампании за повишаване на осведомеността, насочени към мнозинството. Целта е освен популяризиране на проекта и дейностите по него, да се допринесе за промяна в нагласите спрямо ромското население и приемането му от мнозинството. Едната кампания ще бъде проведена в началото на проекта, а другата преди приключването му. Кампаниите ще включват дейности като организиране на кръгли маси, провеждане на срещи, провеждане на обучения, изработка на плакати, дипляни, информационни брошури, публикации в социалните мрежи.
По отношение на публикациите в социалните мрежи изпълнителят на дейността ще наблюдава, съобщава и ограничава всякакви дискриминационни изявления, реч на омразата и онлайн тормоз. В допълнение тези случаи ще бъдат обсъждани от участниците в координационния механизъм, както и по време на обученията в „Дейност по направление недискриминация“
Предвижда се да бъдат проведени 6 срещи, 4 кръгли маси, 5 обучения, да бъдат изработени 50 плаката, 150 дипляни , 150 информационни брошури, 10 публикации във Фейсбук/Инстаграм
|
46 239.00
|
20 608.71
|
Одит на проекта : В рамките на тази дейност ще бъде избран външен изпълнител - одитор, притежаващ практически опит в областта на осъществяване на одит по проекти, както и в одитиране на дейностите, извършвани през целия цикъл на проекта, изразявайки независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с националните и международните одиторски стандарти. Одиторът ще изрази независимо становище за автентичността на всички аспекти на финансовите отчети, изготвени съгласно българското счетоводно законодателство по време на изпълнението на проекта. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, Изготвен доклад за одити в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът ще да приключи с изготвянето на доклад за одит, който ще бъде приложен към окончателния финансов отчет на проекта. |
9 600.00
|
0.00
|
Информация и публичност съгласно Анекс 3: Целта на тази дейност е да осигури осведоменост засъществуването, целите, възможностите, изпълнението и цялостното въздействие на подкрепата от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014 – 2021 чрез Програмата „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“.
Дейността е планирана в съответствие с предоставените насоки за кандидатстване, Анекс 3 към Регламента за изпълнение на финансовия механизъм на ЕИП 20142021г. и ръководството за комуникация и дизайн. Официалната интернет страница на Община Дупница ще служи като портал за предоставяне на информация по проекта и Програмата. Предвижда се създаването на двуезична секция на интернет страницата на общината (на български и английски език), посветена на проекта, в която ще бъде предоставяна информация за проекта, описание, продължителност, размер на финансирането, партньори и контакти. Уебстраницата ще отговаря на изискванията на Насоките за достъпност на уеб съдържанието за хората със зрителни увреждания. Предвижда се и използването на социалната медия Facebook, където на страницата на Община Дупница регулярно ще бъде публикувана актуална информация относно развитието на проекта и постигнатите резултати, придружена със снимков и видео материал.
Основни информационни дейности:
Предвидено е организирането и провеждането на три пресконференции, както следва:
1. Начална пресконференция – представяне на проекта, заложени цели проектни дейности. Цели се повишаване на осведомеността за съществуването, целите, възможностите
2. Пресконференция за представяне на напредъка на проекта
3. Заключителна пресконференция при приключване на проекта за отчитане на резултатите
В пресконференциите ще участват всички партньори по проекта.
Други информационни дейности ще са
- Изработка и поставяне на табели
- Публикации в медиите - 10 броя
- Банери - 5 броя, които ще бъдат използвани припровеждане на всички публични събития- обучения срещи, кръгли маси и др.
- Дипляни- 150 броя, които ще бъдат разпространени сред населението
- Всички документи, създадени при изпълнението на проекта, презентации, промоционални материали, плакати, табели, ще отговарят на изискванията за визуална идентичност, заложени в Ръководството за комуникация и дизайн и Анекс 3 на Регламентите за изпълнение на Финансовия механизъм на ЕИП и
Норвежкия финансов механизъм за периода 2014-2021 г.
|
12 960.00
|
10 368.00
|