Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The investment project of  ET "Kullinan - Mirela Nenchova" provides for the integration of new technological equipment being purchased described below new equipment with higher technological capabilities, integrated system for heat recovery system for monitoring energy consumption:
- Technological equipment STAGE 1- 3D printer (1 measure of energy audits);
- Technological equipment STAGE 2 - plaster mixer, vacuum pump, electric furnace, induction machine, water sandblasters (measure 2 by the Energy Audit);
- Technological equipment STAGE 3 - hanging motor, micro motor, table polishing machine (Measure 3 from the Energy Audit);
- Technological equipment STAGE 4 - vacuum injection, vacuum pump, vulcanizing press (measure 4 by the Energy Audit);
- Technological equipment STAGE 5 - laser soldering desktop shaft torch soldering torch for melting station for micro soldering compressor (measure 5 by the Energy Audit);
- Photovoltaic system to produce electricity for their own needs (measure 6 by the Energy Audit);
- LED lighting (measure 7 of the Energy Audit);
- A system for monitoring energy consumption (measure 8 by the Energy Audit);
- Ventilation plant for utilization of residual heat (measure 9 of the Energy Audit).
After integrating the above mentioned technological equipment, the production capacity of the enterprise will grow significantly. With the new equipment the cost of energy per unit of output will be considerably smaller than the old one equipment.

It is envisaged that the project be implemented energy management system / energy management / certification and BS EN ISO 50001. These actions will reduce the cost of energy resources, limiting the consumption of energy resources and thus - protection the environment, and continuously measuring and analyzing the energy efficiency.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разширяване производствената дейност на фирмата и повишаване на конкурентоспособността, посредством закупуване на ново технологично оборудване за ЕТАП 1 – Изготвяне на 3D модел - 3D принтер - 1бр. : Към момента на обследването, ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” не разполага с необходимото за етап 1 оборудване. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на фирмата, посредством закупуване на нов 3D принтер. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Средната производителност на 3D принтера, с който се прави сравнение е 105 гр./ч. Работната ел. мощност на машината е 630 W. Годишната консумация на електроенергия за машината е 945 kWh, при натовареност от 1 500 ч./год. Отделяните емисии CO2 при съществуващото състояние са 0,77 t/год. При цена на електроенергията по счетоводни данни 0,206 лв/kWh, годишните разходи за енергия възлизат на 168,21 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 1 от Енергийния одит. Предвижда се разширяване на производствената дейност на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“, посредством закупуването на нов 3D принтер за направа на 3D модели на бижутата от фотополимер. Съгласно представените от възложителя офертни данни, принтерът ще е с производителност 180 гр./ч. и средна работна електрическа мощност 540 W. При режим на работа на машината 2 000 ч./год., разходът на енергия ще е 1 080 kWh/год. за обработване на 360 000 гр./год. Отделяните емисии CO2 след прилагане на мярката ще са 0,88 t/год. Машината може да оперира и с остатъчна бракувана или рециклирана продукция. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 25 709.20 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 25 709.20 24 890.00
Разширяване производствената дейност на фирмата и повишаване на конкурентоспособността, посредством закупуване на ново технологично оборудване за ЕТАП 2 – Подготовка и изливане на формата - смесител за гипс - 1 бр., вакуумна помпа - 1бр., електрическа пещ - 1бр., индукционна машина - 1 бр., воден пясъкоструй - 1 бр.: Към момента на обследването, ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” не разполага с необходимото за етап 2 оборудване. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на фирмата, посредством закупуване на нови смесител за гипс, вакуумна помпа за него, електрическа пещ, индукционна машина за леене и воден пясъкоструй. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Машините, използвани за сравнението са: - смесител за гипс с ел. мощност 2 200 W и производителност 500 гр./ч.; - вакуумна помпа с ел. мощност 2 200 W и производителност 500 гр./ч.; - електрическа пещ с ел. мощност 4 000 W и производителност 500 гр./ч.; - индукционна машина за леене с ел. мощност 4 200 W и производителност 500 гр./ч.; - воден пясъкоструй с ел. мощност 1 800 W и производителност 500 гр./ч. При натовареност от 1 500 ч./год., средната производителност на машините, участващи в етап 2 е 218,4 гр./ч., а средната работна ел. мощност на машините е 6 290 W. Годишната консумация на електроенергия за машините е 9 435 kWh. Отделяните емисии CO2 при съществуващото състояние са 7,73t/год. При цена на електроенергията по счетоводни данни 0,206 лв./kWh, годишните разходи за енергия възлизат на 1 947,45 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 2 от Енергийния одит. Предвижда се разширяване на производствената дейност на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“, посредством закупуването на изцяло ново оборудване за нуждите на Етап 2 от производствения процес, включващо: - смесител за гипс с ел. мощност 1 500 W и производителност 600 гр./ч.; - вакуумна помпа с ел. мощност 1 500 W и производителност 600 гр./ч.; - електрическа пещ с ел. мощност 2 300 W и производителност 600 гр./ч.; - индукционна машина за леене с ел. мощност 3 500 W и производителност 600 гр./ч.; - воден пясъкоструй с ел. мощност 1 500 W и производителност 600 гр./ч. При режим на работа на машината 2 000 ч./год., средна производителност 450 гр./ч. и средна работна ел. мощност 9 270 W, годишният разход на енергия ще е 18 540 kWh/год. за обработване на 900 000 гр./год. Отделяните емисии CO2 след прилагане на мярката ще са 15,18 t/год. Машините може да оперират и с остатъчна бракувана или рециклирана продукция. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 89 422.30 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 89 422.30 88 900.00
Разширяване производствената дейност на фирмата и повишаване на конкурентоспособността, посредством закупуване на ново технологично оборудване за ЕТАП 3 – Фасонна обработка - висящ мотор - 1 бр., микро мотор - 1 бр., настолна полир машина - 1 бр. : Към момента на обследването, ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” не разполага с необходимото за етап 3 оборудване. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на фирмата, посредством закупуване на нови висящ и микро мотори и нова настолна полир машина. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Машините, използвани за сравнението са: - висящ мотор с производителност 500 гр./ч.; - микро мотор с ел. мощност 100W и производителност 500 гр./ч.; - настолна полир машина с ел. мощност 1 100W и производителност 500 гр./ч. При натовареност от 1 500 часа/годишно, средната производителност на машините, участващи в етап 3 е 350 гр./ч., а средната работна ел. мощност на машините е 1 050 W. Годишната консумация на електроенергия за машините е 1 575 kWh. Отделяните емисии CO2 при съществуващото състояние са 1,29 t/год. При цена на електроенергията по счетоводни данни 0,206 лв./kWh, годишните разходи за енергия възлизат на 325,09 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 3 от Енергийния одит. Предвижда се разширяване на производствената дейност на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“, посредством закупуването на изцяло ново оборудване за нуждите на Етап 3 от производствения процес, включващо: - висящ мотор производителност 600 гр./ч.; - микро мотор с ел. мощност 100 W и производителност 600 гр/час; - настолна полир машина с ел. мощност 1 100W и производителност 600 гр./ч. При режим на работа на машината 2 000 ч./год., средна производителност 540 гр./ч. и средна работна ел. мощност 1 080 W, годишният разход на енергия ще е 2 160 kWh/год. за обработване на 1 080 000 гр./год. Отделяните емисии CO2 след прилагане на мярката ще са 1,77 t/год. Машините може да оперират и с остатъчна бракувана или рециклирана продукция. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 5 628.70 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 5 628.70 5 610.00
Разширяване производствената дейност на фирмата и повишаване на конкурентоспособността, посредством закупуване на ново технологично оборудване за ЕТАП 4 – Матрициране - вакуумен шприц - 1 бр., вакуум помпа - 1 бр., вулканизираща преса - 1 бр. : Към момента на обследването, ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” не разполага с необходимото за етап 4 оборудване. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на фирмата, посредством закупуване на нови вакуумен шприц за восъчни матрици и вакуум помпа за него, както и нова вулканизираща преса за каучукови матрици. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Машините, използвани за сравнението са: - вакуумен шприц за восъчни матрици с производителност 500 гр./ч.; - вакуум помпа с ел. мощност 2 300 W и производителност 500 гр./ч.; - вулканизираща преса за каучукови матрици с ел. мощност 1 200 W и производителност 500 гр./ч. При натовареност от 1 500 часа/годишно, средната производителност на машините, участващи в етап 4 е 350 гр./ч., а средната работна ел. мощност на машините е 2 450 W. Годишната консумация на електроенергия за машините е 3 675 kWh. Отделяните емисии CO2 при съществуващото състояние са 3,00t/год. При цена на електроенергията по счетоводни данни 0,206 лв./kWh, годишните разходи за енергия възлизат на 759 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 4 от Енергийния одит. Предвижда се разширяване на производствената дейност на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“, посредством закупуването на изцяло ново оборудване за нуждите на Етап 4 от производствения процес, включващо: - вакуумен шприц за восъчни матрици с производителност 600 гр./ч.; - вакуум помпа с ел. мощност 2 000 W и производителност 600 гр./ч.; - вулканизираща преса за каучукови матрици с ел. мощност 1 000 W и производителност 600 гр./ч. При режим на работа на машината 2 000 ч./год., средна производителност 540 гр./ч. и средна работна ел. мощност 2 700 W, годишният разход на енергия ще е 5 400 kWh/год. за обработване на 1 080 000 гр./год. Отделяните емисии CO2 след прилагане на мярката ще са 4,42 t/год. Машините може да оперират и с остатъчна бракувана или рециклирана продукция. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 61 887.10 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 61 887.10 60 900.00
Разширяване производствената дейност на фирмата и повишаване на конкурентоспособността, посредством закупуване на ново технологично оборудване за ЕТАП 5 – Запояване и лепене - лазер за запояване - 1бр., настолен вал - 1бр., горелка за запояване - 1бр., горелка за топене - 1бр., станция за микро запояване - 1бр., компресор - 1бр.: Към момента на обследването, ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” не разполага с необходимото за етап 5 оборудване. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на фирмата, посредством закупуване на нови лазер за запояване, настолен вал, горелки за запояване и топене, станция за микро запояване, компресор. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Машините, използвани за сравнението са: - лазер за запояване с ел. мощност 2 000 W - настолен вал - горелка за запояване - горелка за топене - станция за микро запояване с ел. мощност 24 W - компресор с ел. мощност 1 500 W. При натовареност от 1 500 ч./год., средната производителност на машините, участващи в етап 5 е 200 гр./ч., а средната работна ел. мощност на машините е 1 410 W. Годишната консумация на електроенергия за машините е 2 114 kWh. Отделяните емисии CO2 при съществуващото състояние са 1,73 t/год. При цена на електроенергията по счетоводни данни 0,206 лв./kWh, годишните разходи за енергия възлизат на 436,43 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 5 от Енергийния одит. Тя предвижда разширяване на производствената дейност на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“, посредством закупуването на изцяло ново оборудване за нуждите на Етап 5 от производствения процес, включващо: - лазер за запояване с ел. мощност 1 200 W - настолен вал - горелка за запояване - горелка за топене - станция за микро запояване с ел. мощност 24 W -компресор с ел. мощност 1 000 W. При режим на работа на машината 2 000 ч./год., средна производителност 450 гр./ч. и средна работна ел. мощност 2 000 W, годишният разход на енергия ще е 4 003 kWh/год. за обработване на 900 000 гр./год. Отделяните емисии CO2 след прилагане на мярката ще са 3,28 t/год. Машините може да оперират и с остатъчна бракувана или рециклирана продукция. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 101 437.60 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 101 437.60 101 400.00
Намаляване на разходите на енергия посредством изграждане на фотоволтаична система за производство на електроенергия за собствени нужди - 1 бр.: Регистрираният за ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“ разход на електроенергия за 2015 година е в размер на 28 523 kWh при цена 0,206 лв/kWh, годишните разходи за електроенергия са в размер на 3 317,92 лв. С цел по-малко електропотребление се предвижда изграждане на фотоволтаична система за производство на електроенергия. Приложението й ще спомогне за намаляване на глобалното затопляне и промените в климата. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 7 от Енергийния одит. Тя предвижда изграждане на фотоволтаична инсталация за производство на електроенергия за собствени нужди в имота на фирмата, намиращ се в гр. Несебър, Стар град. Фотоволтаичната система, работи независимо от електрическата мрежа. При тези системи постояннотоковата енергия, получена от фотоволтаичните модули се съхранява в акумулаторна батерия. Когато възникне необходимост от захранване на даден консуматор, натрупаната енергия се преобразува в променливотокова с напрежение 230 V и се консумира. С помощта на слънчеви панели, инвертор със зарядно и акумулиращи батерии, тази система ще захранва осветлението, уредите и електрониката. Фотоволтаичният генератор ще е с мощност 12,76 kWp. По проектни данни, годишното производство на електроенергия ще е в размер на 13 847,30 kWh. При това положение, намаляването на годишните разходи за електроенергия ще е в размер на 2 853 лв. При тези параметри, Факторът на енергийните спестявания ще бъде 48,55 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 11,34 t/год. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 44 000 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 44 000.00 44 000.00
Намаляване на разходите на енергия за осветление, посредством подмяна на осветителни тела с високоефективни LED осветители - 49 бр. : Осветлението на витрините на магазина е изпълнено с компактни луминисцентни лампи и прожектори с мощност, както следва: - КЛЛ с мощност 35W – 32 броя; - Прожектори с мощност 150 W – 17 броя. Средната работна мощност на осветлението на витрините е 1 840 W. При постоянен режим на работа – 8 760 ч./год., разходът на електроенергия ще е 16 074,60 kWh. При цена 0,206 лв/kWh, годишните разходи за електроенергия са в размер на 3 317,92 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 7 от Енергийния одит. Тя предвижда подмяна на осветлението на витрините с ново високоефективно осветление с LED осветители: - LED луни с мощност 5 W – 32 броя; - LED панели /бяла светлина/ с мощност 50 W – 13 броя; - LED прожектори /бягаща светлина/ с мощност 50 W – 4 броя. Средната работна мощност на осветлението след подмяната ще е 510 W. При постоянен режим на работа – 8 760 ч./год., разходът на електроенергия ще е в размер на 4 423,80 kWh/год. Годишните разходи за електроенергия ще са в размер на 913,11 лв. Годишните спестявания на енергия ще са в размер на 11 650,80 kWh или 2 404,81 лв. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 5 110 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 5 110.00 5 110.00
Намаляване на разходите на енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр.: Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. Към момента на извършване на одита във фирмата няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовата стойност. Поради тази причина, проектът предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 8 от Енергийния одит. За целите на проекта се предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на новото технологично оборудване за ЕТАП 2 (Мярка 2), която да записва консумацията на електроенергия, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 2 – Технологично оборудване за Етап 2: Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - анализ на разходите по различни активи; - задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им; - конфигурира собствени клиентски екрани и ключови параметри. Електромерно табло – табло с елктромер за измерване консумация на ток - Измерване на параметрите на електрическата енергия (Напрежение, Ток, Мощност) - Директно свързване до 400V L-L и разширение на токовите обхвати, чрез токови трансформатори с изход 5А, 1А. - Уредът е предназначен за монтаж върху ДИН-Шина. - Уредът създава и пази таблици с данни, като могат да се настройват условия, при които да създава запис. - Широк диапазон на комуникационни възможностти: RS 485, IR порт, и опционални: RS-232/422/485, 10/100Base T порт, PROFIBUS порт, GPRS модем. - Поддържа различни комуникационни протоколи: Modbus RTU, Modbus ASCII, DNP 3.0, IEC 60870-5-101/-104. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена ел. енергия и съответно плануване на бъдещото потребление, чрез дневни графици на работа, съобразени с работния режим. Системата за мониторинг играе ролята на непрекъсната обратна връзка към органите за оперативно управление на енергопотреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. Конкретната автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено до технологично оборудване за Етап 2. За изчисляване на спестяването от СМЕ е направено допускане за 7% намаляване на енергопотреблението, вследствие на по-ефективно управление и е установено, че годишни спестявания от СМЕ е 1 298 kWh. Тъй като СМЕ въздейства в комбинация с Мярка 2, то за нея не е посочена енергия преди и след мярката, а директно е отчетена в сумата, изчисленото спестяване от нея, изчисленията са съгласно разясненията по процедурата от УО и по-конкретно съгласно отговор на въпрос 18 от разясненията от дата 26.05.2016 год. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 7000 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 5 до 16 месец); 3. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 7 000.00 6 900.00
Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1бр.: Към момента в производствените помещения на фирмата не се използва механична вентилация. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на „Добрата стара практика“ (ДСП) или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения, посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без енерговъзстановяващ блок). Инсталацията е с дебит 360 m³/h, като изчисленията за необходимото количество въздух са направени при следните технически параметри: - Климатични данни, съгласно местоположението на обекта – Климатична зона 5; - Тип на сградата –работилница; - Обем на помещението – V = 120 m³; - Брой хора, които работят в помещението - 2 души; - Кратност на въздухообмен – n = 3; На база изразходената електроенегия през някои от месеците е направено изчисление за разхода на енергия и е установено, че той възлиза на 3 200 kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 2,62 t/yr. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 9 oт Енергийния одит. За целите на проекта, фирмата предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за опопзотворяване на остатъчната топлина в помещение, което се ползва за работилница. Рекуперацията е процес, при който отработения въздух се използва за затопляне на приточния пресен въздух. Изхвърляният от помещението въздух преминава през топлообменник (енерговъзстановяващ блок) и затопля постъпващият в помещението пресен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен през зимата външен въздух. Проветряването на помещенията, чрез отваряне на прозорците води до огромни загуби на енергия. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в работилницата на фирмата. Инсталацията ще осигурява дебит от 360 m³/h. Необходимото количество пресен въздух за помещението е направен на база следните технически параметри: - Климатични данни, съгласно местоположението на обекта - Климатична зона 4; - Тип на сградата –работилница; - Обем на помещението – V = 120 m³; - Брой хора, които работят в помещението – 2 души; - Кратност на въздухообмен – n = 3; - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71%. Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. След направени предварителни изчисления как ще се промени разходът на енергия след ЕСМ възлиза на 1 095 kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 0,90 t/yr., което намаление е в пъти спрямо базовата линия. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 6 050 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 5 до 16 месец); 3. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 6 050.00 5 405.00
Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“ е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“ ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за поризводство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на прозводителността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Събиране на три оферти и избор на изпълнител (1 месец) 2. Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" (от 1 до 2 месец) 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1бр.: Дейността по въвеждане на система за енергиен мениджмънт включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 1 000.00 990.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на междунаро дния стандарт ISO 50001:2011 - 1бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: ­- Провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;­  - Провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - Вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най­-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и  всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най­добрите постижения в областта (benchmarking),  измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Дейности по визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“ задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта и координатора по проекта. Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 3 000.00 2 919.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).