Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The National Social Security Institute (NSSI) is an active intermediary between insured persons, insurers, medical expertise bodies and the state in relation to compulsory social insurance. It is necessary for the NSSI to continuously build up its capacity and modernize the services it provides, adapting them to the constantly changing conditions. The workload of the NSSI experts and their specific needs are to be addressed by: introducing models for stress management and for the prevention of burnout at the workplace; developing mentoring models; increasing organizational effectiveness by improving teamwork and effective communication and motivation for managers; and acquiring time management, decision making and problem management skills, skills for dealing with ‘difficult clients’, communication skills and techniques.
The soft measures are to be combined with the development of a Knowledge Sharing Platform for the digitization of the processes of creation, storage and sharing of intellectual resources, intra-organizational communication and development of competences based not only on knowledge, but also on skills and sharing of ideas and experience between experts from all NSSI structures.
The development and implementation of an Integrated Information System of the Social Security Archive is to implement: (a) acceptance, registration and storage of incoming payrolls and labour documents of terminated insurers without legal successor in paper form, their e-processing, inventory of case files from the physical archive and destruction of case files with an expired storage period; (b) acceptance, registration and processing of incoming electronic payrolls and documents, and archiving of electronic case files; (c) provision of (interdepartmental) administration services and inquiries based on data from the Social Security Archive; and (d) digitization of the pension files and the documents stored in the NSSI, within the framework of the pension proceedings.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Повишаването на капацитета и развитие на умения на заетите в НОИ лица: Дейност 1.1 „Изграждане на модели за работа от разстояние за заети в НОИ лица“ включва: (1) Анализ на нуждите на НОИ и изграждане на модел(и) за работа от разстояние за заети в НОИ лица по профили и тип заетост и изготвяне на предложения за реорганизация; (2) Пилотно тестване на програма за работа от разстояние с 5 служители от ЦУ и 15 служители от ТП (представителна извадка по профили) за период от 6 (шест) месеца. 1 205 144.00 0.00
Дейност 2. Изграждане и внедряване на технологични решения и въвеждане на нови дигитални инструменти и съответстващите им услуги: Дейност 2.1 „Модернизация на Осигурителния архив на НОИ чрез разработване и внедряване на Интегрирана информационна система на осигурителния архив на НОИ“: Съгласно чл. 5, ал. 10 от Кодекса за социално осигуряване (КСО), при прекратяване на дейността на осигурителите, които нямат правоприемник, ведомостите за заплати и свързаните с тях трудовоправни документи, както и неполучените от осигурените лица трудови книжки, издадени удостоверения за трудов/осигурителен стаж и осигурителен доход и други съхранени от осигурителите документи, въз основа на които може да се установи осигурителен стаж и/или осигурителен доход, и/или категория труд, се предават в съответното териториално поделение на НОИ. Приемът на документи по чл. 5, ал. 10 от КСО и издаването на удостоверения по чл. 30 от Инструкция № 5 от 30.06.2005 г. за приемане и съхраняване на ведомости за заплати и трудовоправни документи на прекратени осигурители без правоприемник, са постоянни регулярни процеси в НОИ. Понастоящем съществуват софтуерни решения, изградени на модулен принцип и познати под общото наименование Информационна система „Осигурителен архив“ (ИСОА), които са разработвани в периода 2005-2014 г. от различни разработчици и поетапно автоматизират основни работни процеси в НОИ при обработване на ведомости за заплати и трудовоправни документи на хартиен носител на прекратени осигурители без правоприемник. ИСОА се нуждае от преработване и развитие за цялостно осъвременяване и автоматизация на процесите по дигитализация и услуги на осигурителния архив на НОИ, както и с оглед на планираното изграждане и поддържане на Електронно осигурително досие (ЕОД) за пенсия за всички осигурени или самоосигуряващи се лица. Дейност 2.1 цели разработване и внедряване на нова централизирана информационна система – Интегрирана информационна система на осигурителния архив на НОИ (ИИСОА), която да замени ИСОА и чрез която да се предоставят функционалности относно: (а) приемане, регистрация и съхранение на постъпващите в НОИ ведомости за заплати и трудовоправни документи на прекратени осигурители без правоприемник на хартиен носител, електронната им обработка, инвентаризация на дела от физическия архив и унищожаването на дела с изтекъл срок на съхранение; (б) приемане, регистриране и последваща обработка на постъпващите в НОИ електронни ведомости за заплати и трудовоправни документи, и архивиране на електронни дела; (в) използването на информацията от приетите и обработени документи на хартиен носител или в електронен вид, в т.ч. за предоставяне на ЕАУ, ВЕАУ и справки; и (г) дигитализиране на пенсионни досиета и на съхранявани в НОИ документи за осигурителен стаж и осигурителен доход, необходими за целите на пенсионното производство. ИИСОА се разработва в съответствие с Мярка 2.3.1 „Развитие на осигурителния архив на НОИ“ от Пътната карта за изпълнение на Секторна стратегия за развитие на електронното управление в Националния осигурителен институт – „е-осигуряване“ 2018 – 2025 г. 7 352 545.47 0.00
Дейност 1. Повишаването на капацитета и развитие на умения на заетите в НОИ лица (продължение): Дейност 1.2 „Осигуряване на наставничество на работното място“ включва: (1) Анализ на нуждите на НОИ и изграждане на модел(и) за наставничество на работното място и разработване на наставническа програма за заети в НОИ лица; (2) Разработване на 1 бр. учебна програма и материали за присъствено обучение за наставници; (3) Организиране и провеждане на обучение за наставници – 2 бр. двудневни присъствени изнесени обучения за по 12 участници всяко (при минимум 24 обучени), като темите на обученията ще се дефинират в следствие на анализите по т. 1; (4) Подбор на новоназначени лица и наставници, които да се включат в пилотно тестване на наставническата програма за заети в НОИ лица, с до 24 новоназначени и 8 наставници и при период на осигуряване на наставничество на работното място от 6 (шест) месеца. Предвид интензитета на назначаване на нови служители, е възможност програмата да стартира по различно време за всеки новоназначен. За проследяване на резултатите, ще бъдат проведени минимум 9 месечни работни срещи с подбраните за пилотната програма за наставничество на работното място наставници в хода на реализирането ѝ, след стартиране на първата индивидуална програма на новоназначено лице; всяка среща ще бъде с продължителност до 4 часа и ще се провежда присъствено онлайн. Планира се по дейността да се осигури наставничество на работното място на лица, назначени по служебно правоотношение, от наставници – служители на НОИ на служебно правоотношение, приоритетно за дейността на контролните органи на НОИ по Кодекса за социалното осигуряване и отпускането на пенсии. 0.00 0.00
Дейност 1. Повишаването на капацитета и развитие на умения на заетите в НОИ лица (продължение): Дейност 1.3 „Разработване/актуализиране на специализирани материали за (встъпително) самообучение на (новоназначени) лица по електронен път, по теми от ключовите дейности на НОИ“: Нуждата от осигуряването на приемственост на натрупаните знания, практики и казуистично-ориентирано решаване на проблеми води до необходимост от разработване и/или актуализиране на вече разработени специализирани материали за (встъпително) самообучение на (новоназначени) лица. До момента, разработването на такива обучителни модули е спорадично и е обвързано с конкретни промени от нормативен или социално-икономически характер. Необходимо е систематично и последователно изграждане на специализирани материали – за самостоятелно обучение по електронен път, на разположение на служителите в режим 24/7, които регулярно да се допълват с актуални развития и примери. Този подход ще се реализира пилотно за пенсионното производство като една от най-сложните и многокомпонентни услуги в НОИ. За целта, Дейност 1.3 предвижда: (1) Разработване на цялостна модулно-ориентирана програма и материали за (встъпително) самообучение на (новоназначени) лица в областта на пенсионното производство, с минимум 4 модула. Ще се извърши обособяване на съвкупност от модули, подходящи за встъпително самообучение на новоназначени лица, и такива, подходящи за продължаващо обучение на вече заети лица. (2) Пилотно тестване на модулно-ориентирана програма чрез минимум 5 бр. фокус-групи и/или работни групи от представителна извадка от 5-8 служители на НОИ, работещи в съответната област (с включване на общо минимум 30 служители), и преработване на материалите в случай на необходимост след резултатите от пилотното тестване. Пилотното тестване може да се организира онлайн или присъствено според профила и географското разположение на участващите служители. (3) Извеждане на указания и добри практики за бъдещо разработване на сходни програми по други сфери на компетенции в дейността на НОИ; (4) Адаптиране на модулно-ориентирана програма за електронна среда, и включването им като самостоятелни интерактивни обучения (минимум 2 бр.) в Платформата за споделяне на знанието в НОИ, разработвана по Дейност 2.2. Електронните обучителни курсове следва да позволяват самостоятелно обучение по електронен път, в удобно за обучаемите време. (5) До края на изпълнение на проекта, минимум 100 потребители – служители на НОИ, ще преминат през подготвените електронни обучителни курсове, подготвени по т. 4. 0.00 0.00
Дейност 1. Повишаването на капацитета и развитие на умения на заетите в НОИ лица (продължение): Дейност 1.4 „Повишаване на организационната ефективност чрез подобряване на екипната работа и ефективна комуникация и мотивация за мениджъри“ включва: (1) Анализ на моментното състояние и нуждите на мениджърския състав и извеждане на до 4 теми за обучение, според идентифицираните нужди (например, управление на състоянието и комуникацията на лидера, умения за целеполагане и делегиране, управление и мотивиране на екипи, коучинг умения за мениджъри с цел управление на представянето и коучинг на екипи, и под.). (2) Разработване на 4 бр. учебни програми и материали за присъствено обучение на ръководители; (3) Подбор на лица (ръководители на обособени звена) за участие в обученията според идентифицираните индивидуални и/или групови нужди. За всеки участник в обученията следва да се предвиди и минимум 1 бр. индивидуална коучинг среща (която следва да се организира на място или отдалечено и в подходящо време преди/след обученията, според нуждите на лицето). (4) Организиране и провеждане на общо 6 бр. изнесени двудневни присъствени обучения за по 20 участници всяко (за общо 120 ръководители) – видът и броят на обученията от всеки вид ще се определи от анализа по т. 1 и ще се проведат съгласно разработените програми по т. 2. 0.00 0.00
Дейност 1. Повишаването на капацитета и развитие на умения на заетите в НОИ лица (продължение): Дейност 1.5 „Усвояване на „зелени“ компетентности за устойчивост (системно мислене, критично мислене, рамкиране на проблема, адаптивност, колективни действия, индивидуална инициатива) в условията на цифрова трансформация на предоставяните услуги“ е ориентирана към всички служители на НОИ без оглед на техния служебен профил. Включва разработването на 4 бр. интерактивни обучителни курсове за електронна среда и включването им като самостоятелни обучения в Платформата за споделяне на знанието в НОИ, разработвана по Дейност 2.2. (1) Разработване на обучителен курс „Адаптивност на работното място“ за самостоятелно обучение по електронен път, в удобно за обучаемите време: Участниците следва да придобият знания и умения за управление на преходи и предизвикателства в сложни ситуации и да взимане на решения, свързани с бъдещето, в условията на несигурност, неяснота и риск; (2) Разработване на обучителен курс „Аналитичност, креативност и инициативност по време на работа“ за самостоятелно обучение по електронен път, в удобно за обучаемите време: Участниците следва да придобият знания и умения за оценка на информацията и аргументите и подхождане към даден проблем от всички страни, за анализиране на предположения, оспорване на статуквото и осмисляне на влиянието на личния, социалния и културния произход върху мисленето и заключенията; респективно, за оценяване и разбиране на информацията относно проблемите и усвояване на подходи за вземане на решения; за отчитане на времето, пространството и контекста при разбиране на взаимодействието на елементите в рамките на системите и между тях; и за възприемане на относителен начин на мислене чрез изследване и свързване на различни дисциплини, използване на креативност и експериментиране с нови идеи или методи; (3) Разработване на обучителен курс „Социална отговорност на работното място“ за самостоятелно обучение по електронен път, в удобно за обучаемите време: Участниците следва да придобият знания за стереотипното мислене, поставянето на етикети и оценката и как те влияят на работата, усвояване на умения и техники за преодоляване на стереотипното мислене; (4) Разработване на обучителен курс „Колективни действия в цифрова среда“ за самостоятелно обучение по електронен път, в удобно за обучаемите време: Участниците следва да придобият знания и умения за координация, взаимодействие и сътрудничество, промяна в сътрудничество с другите за създаване на прозрачни, приобщаващи и водени от общността процеси и ангажираност в съвместни решения. (5) Всеки от разработените обучителни курсове по т. 1-4 ще премине през пилотно тестване чрез минимум 2 бр. фокус-групи и/или работни групи от представителна извадка от 5-8 служители на НОИ (или провеждане на минимум 8 бр. фокус групи и/или работни срещи за минимум 48 служители общо), и преработване на материалите в случай на необходимост след резултатите от пилотното тестване. (6) До края на периода на проекта, ще бъдат обучени минимум 150 служители на НОИ по всеки от подготвените обучителни курсове по т. 1-4 (общо за минимум 600 служители). 0.00 0.00
Дейност 1. Повишаването на капацитета и развитие на умения на заетите в НОИ лица (продължение): Дейност 1.6 „Обучения по управление на стреса на работното място и супервизия за превенция на „бърнаут“ включва: (1) Анализ на състоянието и нуждите на служителите на НОИ и извеждане на 2 теми за обучение, според идентифицираните нужди (например, емоционално прегряване на екипа (бърнаут), управление на стреса на работното място, и под.). (2) Разработване на 2 бр. учебни програми и материали за присъствено обучение. Разработването на учебните програми и материали следва да се реализира в съответствие с анализа по т. 1 и по начин, подходящ за последващото им адаптиране към електронна среда (и предоставянето им като електронни обучителни курсове). (3) Подбор на лица за участие в обученията според идентифицираните индивидуални и/или групови нужди. (4) Организиране и провеждане на общо 20 бр. хибридни двудневни присъствени обучения за по 20 служители всяко (за общо 400 служители) – видът и броят на обученията от всеки вид и профила на участниците в тях ще се определи от анализа по т. 1, при очаквано присъствие на място за около 60% от служителите. За провеждане на обученията ще се ползва разработените програми и материали по т. 2. (5) Адаптиране на разработените учебни програми и материали по т. 2 за електронна среда, и включването им като самостоятелни интерактивни обучения (минимум 2 бр.) в Платформата за споделяне на знанието в НОИ, разработвана по Дейност 2.2. Пилотно тестване чрез минимум 2 бр. фокус-групи и/или работни групи от представителна извадка от 5-8 служители на НОИ, за всеки от курсовете (провеждане на минимум 4 бр. фокус групи и/или работни срещи за минимум 24 служители общо), и преработване на материалите в случай на необходимост след резултатите от пилотното тестване. Електронните обучителни курсове следва да позволяват самостоятелно обучение по електронен път, в удобно за обучаемите време. (6) До края на изпълнение на проекта, минимум 100 потребители – служители на НОИ, ще преминат през всеки от подготвените електронни обучителни курсове по т. 5 (минимум 200 служители общо). 0.00 0.00
Дейност 1. Повишаването на капацитета и развитие на умения на заетите в НОИ лица (продължение): Дейност 1.7 „Обучения за специализирани комуникационни умения и когнитивни техники за обслужване на граждани/бизнес, в контекста на дейността на НОИ и непрекъснатата комуникация с граждани, бизнес и институционални партньори (умения за управление на времето, вземане на решения и управление на проблеми, умения за работа с „трудни клиенти“ и др.)“ включва: (1) Анализ на нуждите от провеждане на обучения за специализирани комуникационни умения и когнитивни техники сред служители от приемните и контактния център на НОИ и/или служители, при които поради естеството на дейността има повишена комуникация с граждани/бизнес. (2) Разработване на 1 бр. учебни програми и материали за присъствено обучение „Комуникационни умения и когнитивни техники за обслужване на клиенти в цифрова среда“, съобразен с резултатите от анализите по т. 1. (3) Организиране и провеждане на 6 бр. обучения, хибридно по региони, с продължителност от 2 дни, за по 20 служители всяко (или за 120 служители общо), при очаквано присъствие на място за около 60% от служителите, по учебната програма и материали, разработени по т. 2. (4) Разработване на 1 бр. учебни програми и материали за присъствено обучение „Умения за работа с „трудни клиенти“ и сложни ситуации“, съобразен с резултатите от анализите по т. 1. (5) Организиране и провеждане на 6 бр. обучения, хибридно по региони, с продължителност от 2 дни, за по 20 служители всяко (или за 120 служители общо), при очаквано присъствие на място за около 60% от служителите, по учебната програма и материали, разработени по т. 4. (6) Разработване на 2 бр. интерактивни обучителни курсове - „Умения за управление на времето“ и „Вземане на решения и решаване на проблеми“, и включването им като самостоятелни интерактивни обучения (минимум 2 бр.) в Платформата за споделяне на знанието в НОИ, разработвана по Дейност 2.2. Всеки от разработените обучителни курсове следва да премине през пилотно тестване чрез минимум 2 бр. фокус-групи и/или работни групи от представителна извадка от 5-8 служители на НОИ, за всеки от курсовете (провеждане на минимум 4 бр. фокус групи и/или работни срещи за минимум 24 служители общо), и преработване на материалите в случай на необходимост след резултатите от пилотното тестване. Електронните обучителни курсове следва да позволяват самостоятелно обучение по електронен път, в удобно за обучаемите време. (7) До края на изпълнение на проекта, минимум 100 потребители – служители на НОИ, ще преминат през всеки от подготвените електронни обучителни курсове по т. 6 (минимум 200 служители общо). 0.00 0.00
Дейност 2. Изграждане и внедряване на технологични решения и въвеждане на нови дигитални инструменти и съответстващите им услуги (продължение): Дейност 2.1.1 „Развитие на Архитектурата на е-осигуряване до обхващане на основните и спомагателните процеси в НОИ, свързани с осигурителния архив“ обхваща развитие на бизнес архитектурата, архитектурата на данните, архитектурата на приложенията и технологичната архитектура на НОИ, в т.ч. ще бъдат извършени: анализ на структурата на данните, логическото и физическото им представяне, и средствата за тяхното управление, вкл. дефиниране на мерки за реорганизация на регистрите, премахване на дублиране и несъответствия между данни, стандартизиране на формата и протоколите за обмен на данни, мерки за защита на личните данни, анализ на данните, които подлежат на миграция и т.н.; анализ на необходимия служебен обмен на данни за целите на взаимодействието с външни системи; анализ и описание на текущото състояние на ключови работни процеси, касаещи работата на осигурителния архив, дефиниране на необходимите промени и проектиране на процесите в бъдещо състояние; планиране на архитектурата на ИИСОА и изготвяне на дизайн на модели за функционалните модули; анализ на софтуерните и хардуерните нужди на планираната архитектура и модели спрямо наличния софтуер и техника в НОИ (в т.ч. планирания за закупуване) и идентифициране на необходимост от допълнително обезпечаване. Ще се определят бизнес изискванията и ще се моделират процесите за: (1) надграждане на съществуващите регистри, обслужващи осигурителния архив, чрез – като минимум – разработване на приложно-програмни интерфейси (ППИ) за обмен на информация, за: (1.1) Регистър на постъпленията, поддържан на основание чл. 24 от Инструкция № 5 от 30.06.2005 г. за приемане и съхраняване на разплащателни ведомости и трудовоправни документи на прекратени осигурители без правоприемник във връзка с чл. 5, ал. 10 КСО, и понастоящем обслужван от ИСОА; (1.2) Регистър „Информационна система за разплащателните ведомости“, поддържан на основание чл. 5, ал. 12 КСО, и понастоящем обслужван от ИСОА; (1.3) Регистър на лицата, които работят по трудово правоотношение, поддържан на основание чл. 5, ал. 4, т. 1 и чл. 33, ал. 5, т. 7 КСО, във връзка с чл. 3, ал. 1, т. 7 от ЗНАП, и обслужван чрез ИС „Регистър на трудовите договори“; (1.4) Регистър „Информационна система за изплащаните пенсии“, поддържан на основание чл. 33, ал. 5, т. 10 КСО, и обслужван чрез ИС „Национална система за отпускане и изплащане на пенсиите по КСО“ (НСОИП); (1.5) Регистър „Информационна система на осигурителите и самоосигуряващите се лица“, поддържан на основание чл. 33, ал. 5, т. 7 КСО във връзка с чл. 3, ал. 1, т. 7 ЗНАП и чл. 80-81 ДОПК, и обслужван чрез ИС „Регистър на осигурителите и самоосигуряващите се“; (2) създаване на ИИСОА; (3) развитие на специализираните информационни системи на НОИ за отпускане и изплащане на пенсии и обслужване на ЕОД за пенсия (ИИСП, НСОИП, Информационна система „Пенсии по европейски регламенти и международни договори“ (ЕРМД) и АИС на НОИ „Архимед“), чрез – като минимум – разработване на нови или надграждане на съществуващи ППИ за обмен на информация за реализиране на свързаност м/у ИИСОА и тези системи; в случай, че анализът покаже необходимост от изграждане на ППИ за реализиране на свързаност между ИИСОА и други системи като Информационна система „Регистър на трудовите договори“, Информационна система „Регистър на осигурителите и самоосигуряващите се“ и/или др., те ще бъдат включени в обхвата; (4) развитие на Технологичната платформа за информационно и процесно междуведомствено взаимодействие (ТПИПМВ) за обмен на данни за осигурителен доход и стаж за прекратени осигурители без правоприемник, вкл. за предоставяне на нови ВЕАУ; (5) развитие на Единния портал за електронни услуги на НОИ (ЕПЕУ) за предоставяне на ЕАУ и справочни услуги за удостоверяване на трудов/осигурителен стаж и доход за прекратени осигурители без правоприемник и др., както и за осигуряване на възможност за изпълнение на законови задължения на осигурителите за удостоверяване на свързани с това обстоятелства. 0.00 0.00
Дейност 2. Изграждане и внедряване на технологични решения и въвеждане на нови дигитални инструменти и съответстващите им услуги (продължение): Дейност 2.1.2 „Въвеждане на Архитектурата на е-осигуряване до обхващане на основните и спомагателните процеси в НОИ, свързани с осигурителния архив“ включва въвеждане на Архитектурата на е-осигуряване до обхващане на основните и спомагателните процеси в НОИ, свързани с осигурителния архив, чрез разработване, тестване и внедряване на ИИСОА и изграждане на свързаност на ИИСОА с първични източници на документи, данни и информация (регистри) и/или съществуващи информационни системи. В рамките на Д2.1.2 ще бъде извършено следното: (1) надграждане на съществуващите регистри, обслужващи осигурителния архив, в съответствие с аналитичните изводи и идентифицирани нужди, изведени по Дейност 2.1.1; (2) разработване, тестване и внедряване на ИИСОА, с минимум функционалности, описани по-горе; (3) разработване на нови или надграждане на съществуващи ППИ за обмен на структурирани данни между ИИСОА и – като минимум – ИИСП, НСОИП, ЕРМД и АИС на НОИ „Архимед“; (4) развитие на ТПИПМВ, в т.ч. (4.1) интеграция на ТПИПМВ с ИИСОА; (4.2) разработване на адаптери за предоставяне на минимум 1 нова ВЕАУ за автоматизирано предоставяне на данни за прекратени осигурители, които нямат правоприемник; (5) развитие на ЕПЕУ до единна входно-изходна точка на НОИ за всички услуги, свързани с осигурителния архив, в т.ч.: (5.1) интеграция на ЕПЕУ с ИИСОА; (5.2) надграждане на 7 ЕАУ, свързани с осигурителния архив, за реализирането им през ЕПЕУ и получаване на данните в структуриран вид; (5.3) надграждане на възможностите за справки за прекратени осигурители без правоприемник с предадени в НОИ ведомости за заплати и за реализиране на нови справки (например, за физическо местоположение и статус на делата); (6) миграция на данни, в т.ч. (6.1) изготвяне на стратегия и план за миграция на данните въз основа на извършените по Д2.1.1 анализи, по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси; (6.2) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви (с приблизителен обем от 25 TB) в подходящ формат съгласно стратегията за миграция на данните; и (6.3) реализиране на плана за миграция на данните; (7) провеждане на 6 тридневни обучения за общо 60 служители на НОИ (40 потребители, 10 развойни специалисти и 10 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности; (8) дигитализиране на мин. 2000 пенсионни досиета за първоначална популация на базата данни в тази част. Ще бъде разработена подробна техническа документация на разработените решения и ръководства за работа със системата (за потребители, развойни специалисти и администратори, съответно). 0.00 0.00
Дейност 2. Изграждане и внедряване на технологични решения и въвеждане на нови дигитални инструменти и съответстващите им услуги (продължение): Дейност 2.1.3 „Закупуване на специализирана техника за дигитализация на осигурителния архив“ включва доставка, инсталиране и конфигуриране на: (1) сървъри със съответния обслужващ софтуер за нуждите на Централното управление на НОИ в гр. София; (2) цветни плоски широкоформатни скенери А2 и прилежащите им работни станции, монитори и комплекти периферни устройства и софтуер, за регионалните архивни центрове на НОИ; и (3) плоски бързи скенери A3 с подаващо устройство и прилежащите им работни станции, монитори и комплекти периферни устройства и софтуер, за регионалните архивни центрове на НОИ; по предварително зададени минимални изисквания, обусловени от текущите нужди на НОИ, и при удължена гаранционна поддръжка от минимум 5 години. 0.00 0.00
Дейност 2. Изграждане и внедряване на технологични решения и въвеждане на нови дигитални инструменти и съответстващите им услуги (продължение): Дейност 2.1.4 „Техническото обезпечаване поддържането на ИИСОА“ включва доставка, инсталиране и конфигуриране на нови дискови масиви с необходимия брой контролери, за реинженеринг на съществуващата архитектура и политики за съхранение и управление на данни на осигурителния архив в две локации: основен център за данни в Централното управление на НОИ в гр. София и резервен център за данни в Териториалното поделение на НОИ в гр. Стара Загора 0.00 0.00
Дейност 2. Изграждане и внедряване на технологични решения и въвеждане на нови дигитални инструменти и съответстващите им услуги (продължение): Дейност 2.1.5 „Нормативни промени“: В следствие на изготвените по Дейност 2.1.1 анализи ще бъдат анализирани нуждите от изменения на действащото законодателство за обезпечаване съществуването на ИИСОА и воденето на и/или работата със специализираните регистри на НОИ в обхвата на проекта. При необходимост, ще бъдат изготвени предложения за допълнение и/или изменение на нормативни актове и/или вътрешни правила и документи. Съгласно действащото законодателство, проектите на нормативни актове ще бъдат придружени от мотиви и оценка на въздействието. 0.00 0.00
Дейност 2. Изграждане и внедряване на технологични решения и въвеждане на нови дигитални инструменти и съответстващите им услуги (продължение): Дейност 2.2 „Разработване на платформа за споделяне на знанието за дигитализация на процеса по създаване, съхраняване и споделяне на интелектуалните ресурси и опит в НОИ“: Знанието в НОИ, необходимо за изпълнението на рутинни задачи, се документира, но във формат, който не подпомага изцяло използването му. Обичайно се съхранява изрично дефинирано (формално) знание, често под формата на лични архиви от хартиени документи, указания, стари книги и помагала. Липсва система, гарантираща запазването на ключовата информация и знания, което води до редица оперативни проблеми: притежаваните знания, не се разпространяват в пълния си обем; опитът на водещи специалисти често се използва само от тях; ценна информация е съхранена в огромно количество документи и данни, достъпът до които е затруднен и несистематизиран; случват се повтарящи се грешки поради недостатъчно добре структурирана информация и игнориране на предишен опит. В този контекст, се планира разработване и внедряване на Платформа за споделяне на знанието в НОИ (ПСЗ), която да подпомогне процесите по създаване, съхраняване и споделяне на интелектуалните ресурси и опит в организацията, в съответствие с Мярка 2.3.2 „Повишаване ефективността на служителите на НОИ чрез изграждане на концепция за управление на процесите по събиране, разпространение, използване, съхраняване и архивиране на интелектуалните ресурси и опит в НОИ“ от Пътната карта за изпълнение на Секторна стратегия за развитие на електронното управление в Националния осигурителен институт – „е-осигуряване“ 2018 – 2025 г. ПСЗ ще предостави възможност за осъществяване на вътрешно-организационна комуникация и развиване на компетентности, базирани не само на знания, но и на определени умения и споделяне на идеи, опит и компетенции, между експерти от всички структури в НОИ (от изключителна важност както за новите служители, така и за тези, желаещи развитие). Ще се реализира като уеб-базирана информационна система, обхващаща технологични компоненти, реализиращи като минимум: компонент за управление на съдържанието (CMS); дигитализиране на знанието, включително за извличане на информация от сканирани документи и/или изображения (чрез OCR инструмент); разширена функционалност за търсене; аналитични услуги, свързани с отчитане, анализ и представяне на информация, събирана и съхранявана в хранилището за данни; единна точка за достъп до информация и инструменти за всички служители на НОИ (на ниво централно управление и териториални поделения); инструменти за сътрудничество, чрез които се подпомага груповата работа на служителите на НОИ посредством виртуални работни пространства и виртуални стаи, включително за самоподготовка по електронен път (е-обучение), менторство и дейности по подобряване на представянето (вж. още Дейност 2.2.1); и инструмент за предоставяне на експертиза и информация от НОИ на национални партньори (вж. още 2.2.2). Функционалността на ПСЗ следва да (а) позволява обвързване на категории служители с тематично съдържание (служебно и/или по желание на служителите) и известяване относно обновено/ново съдържание и/или събития, развитие по конкретни проблеми/решения и сходни, приложими за съответната информационна категория; (б) подпомага комуникацията служител-служител при работа по нови/текущи проблеми и/или търсене на решения; и (в) позволява интерактивно предаване и конструиране на информация между служители или в сътрудничество. 0.00 0.00
Дейност 2. Изграждане и внедряване на технологични решения и въвеждане на нови дигитални инструменти и съответстващите им услуги (продължение): Дейност 2.2 „Разработване на платформа за споделяне на знанието за дигитализация на процеса по създаване, съхраняване и споделяне на интелектуалните ресурси и опит в НОИ“ (продължение): В рамките на дейността ще бъде развита Архитектурата на е-осигуряване до обхващане на основните и спомагателните процеси в НОИ по споделяне на знанието, в т.ч. бизнес архитектурата, архитектурата на данните, архитектурата на приложенията и технологична архитектурата на НОИ по споделяне на знанието, и ще бъдат извършени: анализ на структурата на данните, логическото и физическото им представяне, и средствата за тяхното управление, вкл. дефиниране на мерки за премахване на дублиране и несъответствия между данни, мерки за защита на личните данни, анализ на данните, които подлежат на миграция, и т.н.; анализ и описание на текущото състояние на работните процеси, касаещи споделяне на знанието в НОИ и дефиниране на необходимите промени и проектиране на процесите в бъдещо състояние; планиране на архитектурата на ПСЗ и изготвяне на дизайн на модели за отделните приложения и модули – включително въз основа на извършените по-горе анализи – на платформата; и анализ на софтуерните и хардуерните нужди на планираната архитектура и модели спрямо наличния софтуер и техника в НОИ (включително планирания за закупуване в рамките на настоящия проект) и идентифициране на необходимост от допълнително обезпечаване. Ще се определят бизнес изискванията и ще се моделират процесите за създаване на ПСЗ и свързаните с функционирането ѝ приложно-програмни интерфейси (ППИ) за обмен на информация с други системи на НОИ. Като следваща стъпка, ще бъде въведена и Архитектурата на е-осигуряване до обхващане на основните и спомагателните процеси в НОИ по споделяне на знанието, като за целта ще се реализират: (1) разработване, тестване и внедряване на ПСЗ; (2) трансфер на информация, в т.ч. (2.1) изготвяне на стратегия и план за трансфер на наличната в НОИ информация (знание и документи, понастоящем налични във вътрешния портал на НОИ, с приблизителен обем от 1TB) въз основа на извършените анализи; (2.2) обработка и унифициране на съществуващата информация (знание, документи) в подходящи формати съгласно стратегията за трансфер на информация; (2.3) реализиране на плана за трансфер на информация; (3) разработване на онлайн обучителен курс за работа с различните компоненти и модули на ПСЗ (с включени видео материали), позволяващ преминаване на курса от всички служителите, ползващи ПСЗ, в удобно за тях време, включително пилотно тестване сред представителна извадка от 36 служителите на НОИ, последващи промени в следствие на пилотното тестване и внедряване на курса; (4) провеждане на 6 двудневни присъствени обучения за минимум 50 служители на НОИ (40 потребители, създаващи съдържание, 5 развойни специалисти и 5 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. Ще бъде разработена подробна техническа документация на разработените решения и ръководства за работа със системата (за потребители, включително за потребители, създаващи съдържание, развойни специалисти и администратори, съответно). 0.00 0.00
Дейност 2. Изграждане и внедряване на технологични решения и въвеждане на нови дигитални инструменти и съответстващите им услуги (продължение): Дейност 2.2.1 „Системно (само-) обучение“: Като част от реализирането на Платформата за споделяне на знанието в НОИ е предвидено разработването на два самостоятелни модули - инструменти за сътрудничество, чрез които (1) се подпомага груповата работа на служителите на НОИ посредством виртуални работни пространства и виртуални стаи, включително за целите на вътрешни обучения, менторство и дейности по подобряване на представянето; (2) се реализира самоподготовка по електронен път (е-обучение). Интегрирането на модулите като неразделна част от ПСЗ ще предостави възможност за по-ефективно управление на ресурсите и генерираното в НОИ знание. 0.00 0.00
Дейност 2. Изграждане и внедряване на технологични решения и въвеждане на нови дигитални инструменти и съответстващите им услуги (продължение): Дейност 2.2.2 „Изграждане на ефективен механизъм за предоставяне на експертиза и информация от НОИ на национални партньори в областта на социалното осигуряване по въпроси, свързани с пазара на труда, и подобряване разпространението на информация и комуникация между структурните звена с цел повишаване качеството на предоставените услуги“: Като част от реализирането на Платформата за споделяне на знанието в НОИ е предвидено разработването на самостоятелен модул – инструмент за предоставяне на експертиза и информация от НОИ на национални партньори в областта на социалното осигуряване и подобряване на системата за разпространение на информация и комуникация между структурните звена с цел повишаване качеството на предоставените услуги. Интегрирането на модула като неразделна част от ПСЗ ще предостави възможност за по-ефективно управление на ресурсите и генерираното в НОИ знание, респективно комуникацията и представянето на тези ресурси и знание към трети страни - национални партньори в областта на социалното осигуряване. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).