Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal aims to guarantee the quality and efficiency of the social and integrated health and social services that are provided in the territory of the municipality of Dolni Dabnik. With the ongoing social reform, the obligations and responsibilities in the field of social activities that the Municipality has, as a provider of social and integrated health and social services and as a local self-government body, are increasing significantly. This necessitates increasing the municipal capacity, increasing the knowledge, skills and competencies of the municipal employees /the target group of the project/, engaged in activities to secure the powers of the Municipality of Dolni Dabnik resulting from the ZSU, ZLP and USSR. 50 municipal employees will be involved in the project activities. They will undergo training according to the laws, standards for the quality of social services, they will be provided with individual and group supervision, according to the Social Security Act. The activities that the municipal employees will perform are as follows: control and monitoring of social services; and maintaining a register of social services; carrying out an analysis of the state and effectiveness of the social services that are provided on the territory of the municipality and an analysis of the needs of social services in the municipality; making referrals for the use of social services under the Social Security Act; participation in the development of programs for the quality of social services; upgrading of knowledge and competences for work on the personal assistance mechanism; activities supporting people with disabilities.
The implementation of the project will allow the smooth and trouble-free introduction of the reforms in the field of social services and personal assistance and will speed up the provision of more effective, efficient and quality care to persons from the most vulnerable population groups of the municipality of Dolni Dabnik.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Подкрепа реформирането на системата на социалните услуги в община Долни Дъбник и улеснавяне на преходите към новите механизми на местно ниво: Дейността е рзделена на три подейности: Подейност 1.Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги Целта на дейността е да подпомогне дейността на община Долни Дъбник да реализира социалната политика на държавата на местно ниво. Правото да получаваме публични услуги е право на всеки. Не само като право, а като гарантирано, достъпно, качествено и резултатно, така че да бъде подобрено качеството на живот. Много важен аспект от тези услуги е онзи сегмент, насочен към подкрепа на хората, които се намират в затруднено положение - заетост, образование, здравеопазване, жилище и др. Задачата на социалната политика е да помага на тези които са в трудно положение да се справят и да могат отново да са включени. Социалната политика се развива чрез два инструмента- социални плащания и/или подкрепа чрез предоставяне на социални услуги. Въвеждането на децентрализацията на социалните услуги става важен стълб в социалната реформа.з съвети по въпросите на социалните услуги. Съгласно указанието за улесняване на процесите на планиране на социалните дейности от общините, уеднаквяване на действията и подпомагане на координацията между областните администрации, общинските администрации, Агенцията по социално подпомагане и териториалните и подразделения определя ролята на общинските администрации при реализиране на процеса на предоставяне на социални услуги. След запознаване с указанията относно Наредбата, всяка община е необходимо да определи с административен акт, конкретните служители, на които е възложен ангажимента да участват пряко в процеса на планиране, съгласно ЗСУ и Наредбата. Наред с планирането им, необходимо е и да бъде изготвена програма за оценка, извършването на контрол и мониторинг на качеството на социалните услуги. В цялостният процес на планиране на социалните услуги общинската администрация ще осъществява контакти и ще си взаимодейства с Областната администрация, Агенцията за социално подпомагане, регионалните дирекции за социално подпомагане, както и потребители на социалните услуги , поради което ще бъде разработен механизъм за взаимодействие с тях. Подейност 2.Подкрепа на община Долни Дъбник за планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги, включително за разработване на програми за развитие на качеството Целта на дейността е да подпомогне общината да изготви предложение за планирането в общината на социалните услуги на общинско и областно ниво, които се финансират изцяло или частично от държавния бюджет. След изготвяне на анализа за необходимостта от социални услуги, той бива представен за обсъждане и съгласуване на областно ниво с другите кметове от областта. След съгласуването кметът е длъжен да изготви предложение за планирането в общината на социалните услуги, които се финансират изцяло или частично от държавния бюджет. Предложението ще бъде изготвено по структура утвърдена от директора на АСП и задължително включва всички социални и интегрирани здравно-социални услуги, за предоставянето, на които е установена потребност въз основа на обсъждането и съгласуването на общинско ниво. 36 109.29 19 526.02
Дейност 2. Предоставяне на интегрирана подкрепа на община Долни Дъбник в изпълнение на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП посредством изготвяне на анализ и проучвания в сферата на социалните услуги, предоставяне на супервизия и надграждащо обучение на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Долни Дъбник по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.: Дейността е разделена на 2 подейности: Подейност 1.Изготвяне на анализ и проучвания в сферата на социалните услуги, включително анализ на потребностите от социални услуги в община Долни Дъбник Целта на Подейност 1 е да се оцени капацитета на наличните ресурси за предоставяне на социални услуги и да се потърсят възможностите за качественото им предоставяне и задоволяване на потребностите на населението на община Долни Дъбник. Ще бъдат проведени проучвания по отношение на тенденция в броя на населението, разпределението им по населени места и произтичащите от това затруднения за предоставяне на място и условия за самостоятелно функциониране на звена за социални услуги. Демографските диспропорции на разпределение на населението в общината се отразяват негативно върху цялостното икономическо състояние на територията на общината, а също така намалява ефективността на социалните дейности, свързани с обслужване на отдалечени населени места с малко население. Анализът ще бъде разработен въз основа на критериите за всички социални и интегрирани здравно-социални услуги, посочени в глава втора от Наредбата, а изготвянето му ще бъде организирано от кмета на общината. Съветът по социалните въпроси ще подпомага разработването на анализа по ред определен от кмета. Ще бъдат предоставени данните на анализа от направените проучвания на областно ниво за съгласуване и обсъждане на областно ниво, заедно с представители на териториалните структури на МТСП и на МЗ. Подейност 2. Предоставяне на супервизия и надграждащо обучение на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Долни Дъбник по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Предвидените обучения са начин общината да се подготви организиране на предоставянето им, в зависимост от възрастта на потребителите, специфичните им потребности или начина на управление на услугата.Важен ангажимент на общините се оказва и насочването за ползване на социална услуга, като той е нов за тях от гледна точка на опита им досега. Ключова е и ролята при анализа на потребностите от услуги, планирането им и създаването им на територията на областно и общинско ниво. 14 443.71 7 810.40
Дейност 1-продължение: Анализьт на потребностите и съгласувания план ще бъде предложен за обществено обсъждане, което не може да бъде по-кратко от 30 дни. Осигуряването на качеството на социалните услуги е регламентирано в Наредба за качеството на социалните услуги, която регламентира стандартите за качество, критериите за изпълнение на стандартите за качество, принципите за разработване на програмите за развитие на качество които се предоставят от доставчиците, методите за извършване на мониторинг и редът за извършване на контрол, мониторинг и оценка на ефективността на социалните услуги. Програмата ще бъде изготвена след анализ на качеството на услугите и съобразно насоките на Агенция за качеството на социалните услуги. Подейност 3. Провеждане на разяснително -информационна кампания за предоставянето на лична помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги в община Долни Дъбник, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност на хората с увреждания. Целта на дейността е широко обществено разгласяване на общинската политика в областта на социалните услуги, новите ангажимените на общината във връзка с предоставянето им; привличане на всички заинтересованите страни за обществено обсъждане на планираните социални услуги. Посредством тази дейност ще бъде повишена информираността на гражданите на община Долни Дъбник относно предоставянето на услугата Лична помощ, ще подобри организацията на работа на процесите по предоставяне на социални услуги, ще улесни гражданите в достъпа им до информация относно възможностите за получаване на социални услуги, а по този начин ще им се даде възможност за контрол върху административното обслужване, ще повиши публичността и прозрачността в работата на общинската администрация. В рамките на дейността ще бъде организирани 2 пресконференции, които ще се проведат е гр. Долни Дъбник - при откриване и закриване на информационната кампания, ще бъде позициониран информационен банер в сайта на общината и ще бъде поставен един банер на входа на общината. Ще бъдат проведени информационни срещи с представители на всички заинтересовани страни в шестте населени места на общината относно предоставянето на лична помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност на хората с увреждания Ще се организират работни срещи с представители на всички заинтересовани страни, ще бъде проведено анкетно проучване за ефективността а информационната кампания. Ще бъдат раздадени информационни листовки, които с оглед на демографската и възрастовата структура на населението са по-подходящи за информиране на местната общност. Резултатите от анкетата за ефективността на информационната кампания ще бъдат предоставени на Съвета по въпросите на социалната политика в община Долни Дъбник. Всички планирани дейности ще бъдат обявявани най-малко две седмици предварително на сайта на общината. Задълженията на наетия персонал, както и темите на обученията и супервизията по ЗСУ ще бъдат планирани единствено в частта насочване, съгласно допустимите дейности в Условията за кандидатстване, а по ЗХУ и ЗЛП ще се планират всички отговорности, които общината има. 0.00 0.00
Дейност 2 - продължение: Супервизизята е друг важен компонент от професионалното надграждане на персонала, предоставящ социални услуги в община Долни Дъбник и един от стандартите на социалната работа. Тя е неразделна и съществена част от обучението и продължаващото образование за ангажираните с предоставяне на социални услуги лица. Тя защитава клиентите, поддържа практикуващите и гарантира, че услугите се предоставят от компетентни служители. Чрез супервизията ще се извърши професионална и методическа подкрепа на персонала за изпълнение на целите на предоставяните социални услуги в общината, постигане на по-високо качество, а също така модел за изграждане на обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, снемане на напрежението и емоционалния стрес. Планираното и редовно изпълнение на тази дейност ще създаде устойчиво развитие на качеството на предлаганите социални услуги. Ще бъдат застъпени шестте основни ценности и принципи на социалната работа, които са неразделна част от стандартите за супервизия - уважение към присъщото достойнство и стойност на хората, преследване на социална справедливост, служба на човечеството, почтеност в професионалната практика, поверителност в професионалната практика, компетентност в професионалната практика. Освен качествени социални услуги, тази дейност ще допринесе за изграждане на мрежа от компетентни и квалифицирани кадри на територията на община Долни Дъбник, притежаващи нужните качества да се реализират в социалната сфера. В обучението ще бъдат обхванати специалисти, които не са преминали обучения по сходни схеми и програми и са свързани с изпълнение и контрол при предоставяне на разкрити и функциониращи социални услуги делегирани от държавата дейности на територията на община Долни Дъбник . Темите на обученията и супервизия по ЗСУ ще бъдат планирани единствено в частта насочване, съгласно допустимите дейности в Условията за кандидатстване, а по ЗХУ и ЗЛП може да се планират всички отговорности, които общината има. Задълженията на наетия персонал, както и темите на обученията и супервизията по ЗСУ ще бъдат планирани единствено в частта насочване, съгласно допустимите дейности в Условията за кандидатстване, а по ЗХУ и ЗЛП ще се планират всички отговорности, които общината има. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).