Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at children in need from the municipality of Pravets, and it is planned that at least 250 children and their families will be covered by complex integrated social and health services to improve the quality of life and measures for social inclusion and equal opportunities. Services will be aimed at providing care and protection of children, support for families, education and health care and access to services to prevent social exclusion. The project proposal will help to increase the opportunities for social integration of the risk groups by developing social skills and increasing the health culture and prevention. The programs that will be implemented will provide information on issues of family counseling and support, formation and development of parenting skills, formation of a health culture for proper raising of children, addressed to children's needs. Through patronage care will be provided an opportunity for early intervention and access to health and social services in the community. The project is of strategic importance for the Municipality of Pravets, because its implementation will upgrade the Social Inclusion project and the subsequent procedure BG05M9OP001-2.004 "Services for early childhood development" of the Operational Program "Human Resources Development" 2014-2020, which ends on 30.06.2023 The project will continue the sustainability of the local social policy model for the provision of integrated services for early childhood development, guaranteeing the prevention of social exclusion of children and families at risk, improving the quality of life and access to social inclusion services in response to the needs of children and their families from risk groups, as a result of the ten-year efforts of the municipality of Pravets in the direction of forming a suitable family and community environment for raising children, providing support and increasing knowledge about standards for early childhood development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: За реализация на дейността ще се обяви подбор на подходящи лица. Община Правец ще проведе подбора по процедура за набиране, подбор и обучение на персонала. Тя ще бъде съобразена изцяло с изискванията и стандартите за предоставяне на услугите, съответстваща на изискванията на българското антидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите на услугата. Конкретните длъжности и задължения на наетите лица са следните: -Ръководител дейност СЦ2– 1 лице – ръководи цялостната дейност така, че да се осигури качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа - Шофьор – 1 лице – управлява превозно средство за извършване на пряка работа с целевите групи, превозва потребителите и персонала до мястото на осъществяване на дейността -Технически сътрудник – 1 лице – Записва и обработва документация , свързана с отчетни документи- договори с потребители, регистри и др. Осъществява мониторинг на дейността; следи за избягване дублирането на дейности, разпределя задачи и отговорности между участващите лица, осъществява обратна връзка с екипа, както и между него и потребителите -Хигиенист – 1 лице – Поддържа хигиенните стандарти в помещенията, където ще се предоставя услугата -Сътрудник социална работа – 1 лице – Идентифицира потребители на услугите. Проучва и анализира индивидуалните потребности на деца и родители от целевите групи и ги насочва към подходящите за тях услуги, включително и чрез работа на терен.Разработва индивидуални планове за работа с родители и техните деца, съвместно с други специалисти. Провежда групова и индивидуална консултация с родители. Създава и поддържа на досие на потребителите -Педиатър – 1 лице – Провежда групови и индивидуални консултации в подкрепа на родители на здравна тематика.Акцент на сесиите ще е профилактика на детските заболявания, норми на развитие на бебето и малкото дете. Провеждане на консултации с родители относно здравословния режим, хранене, хигиена. -Стоматолог – 1 лице - Обучение на децата и техните родители в основни правила за поддържане на добра устна хигиена и здраве,профилактика и ежедневна грижа за детските зъби -Медицинска сестра – 2 лица – Идентифицира потребители на услугите и мотивира за участие в проектните дейности, включително чрез работа на терен и посещения в домовете, консултира и подкрепя за придобиване на практически умения за грижа за бебето. Разработва програми и обучителни материали за провеждане на групова и индивидуална работа с целевите групи. Участва в изготвяне на индивидуални планове за работа съвместно с другите консултанти по съответната услуга -Медиатор – 1 лицe – Провежда работа на терен – откриване на случаи, установяване на първоначален контакт с представители на целевите групи, поддържане на връзки, информиране, посредничество и сътрудничество с останалите специалисти. Участва в организирането и провеждането на мобилната работа със специалистите.Дава информация за оценка на потребностите на конкретните целеви групи– дефиниране на проблемите, конкретните нужди и оплаквания, рисково поведение. Работи със семейството по отношение на мотивиране за редовно посещение на услугите. Съдейства за провеждане на сесии и консултации. Насочва и/или придружава потребители до услугите. Подпомага специалистите при реализация на дейностите в конкретните услуги по отношение на връзката „специалист – семейство” -Сътрудник Социални дейности – 1 лице - Подпомага потребителите по време на пряката работа, извършва дейности, подпомагащи организацията на пряката работа, както и спомагателни дейности и социално включване. Осъществява посредничество между потребители, нуждаещи се от социални услуги и външни лица и институции. Подпомага работата на сътрудника социална работа при проучване на положението на лицата, които са обект на социални помощи и на социални услуги 139 702.14 50 099.43
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: За реализация на дейността ще се обяви подбор на подходящи лица. Община Правец ще проведе подбора по утвърдена собствена писмена процедура за набиране, подбор и обучение на персонала. Тя ще бъде съобразена изцяло с изискванията и стандартите за предоставяне на услугите, съответстваща на изискванията на българското антидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите на услугата. Приложения към процедурата ще бъдат длъжностни характеристики на персонала, ангажиран с дейности по СЦ3. Планира се да се назначат лица, по трудов договор, планираното възнаграждение за лицата ще бъде формирано съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията. Допуска се сключването на граждански договор със специалисти, в случай, че няма възможност за сключване на трудов договор. Допуска се някои от лицата да работят на непълно работно време, но това ще се определи след като се идентифицират конкретните представители на целевите групи, изготвят се оценки на потребностите и се набележат мерки за тяхната социална закрила. Допуска се едно и също лице да работи и по СЦ2 с СЦ3 на една и съща позиция, като продължителността на работното време ще бъде съобразно изискванията на Методологията за възнагражденията. Общата стойност на разходите за възнаграждения за съответните лица е 139 702,14 лв., като те са посочени в б.п.2.1.Планирано е в първите два месеца от реализация на проекта да се изпълнят подготвителни дейности. Тогава ще се осъществи публично мероприятие за информиране на обществеността относно проекта и финансирането от ЕС. През първите два месеца ще се разработят всички документи, свързани с доказване и отчитане на дейността - правила, процедури, бланки и др. подобни. Ще се проведе и подбор на персонал, ще се сключат договори. Всеки специалист ще подготви програми , по които ще работи с целевите групи през следващите 16 месеца,информационни материали, графици необходими за изпълнение на дейностите. Ще се проведат интервюта с потенциални потребители, ще се изготвят документи за включването им в проекта, оценки на потребностите им и индивидуални планове на семействата. През останалите месеца наетите лица ще работят съгласно сключените трудови или граждански договори и подписани длъжностни характеристики, затова дейността е планирана за времето на целия период от изпълнение на проекта. Новоназначеният персонал ще премине през инструктаж за безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана, специфика на работата, изисквания към работното място и т.н. За персонала, нает за работа по проекта ще се поддържа досие, съдържащо - заявление за работа, автобиография, протокол от проведе конкурс за избор, заповед за назначаване, медицински свидетелство, длъжностна характеристика, подписана от лицето и работодателя, годишна атестация, план за професионално развитие, молби за ползвани годишни отпуски и др., декларация за конфиденциалност, декларация за проведен инструктаж по ЗБУТ, протоколи от проведени индивидуални супервизии. Задължително веднъж годишно се извърша атестация на служителите 139 702.14 53 991.93
Планирани дейности по СЦ2: Целта на дейността е оказване на комплексна подкрепа на деца и техните семейства от рискови групи за подобряване на достъпа до здравна грижа, формиране на здравна култура за правилно отглеждане на децата като средство за превенция на здравните рискове. Дейността е насочена и към подготовка на родителите за създаване на подходяща среда за детето, която е в съответствие с неговите нужди и потребности. Първоначално ще се извършат оценки като ще се приложи метода „социална оценка”, който включва преглед и оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; социалната му активност и интереси; социални контакти; допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния; безопасност и рискове. Ще се извърши индивидуален за всяко семейство анализ на нуждите от подкрепа чрез мерки по СЦ2. Акцент ще се постави на превенция на детската заболеваемост, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Планира се в рамките на дейността да бъдат обхванати поне 250 деца и родителите им. В дейността ще бъдат обхванати родители на новородени и на малки деца, представители на целевите групи. Мерките ще се провеждат след изготвяне на прецизни графици, от които да е видно разпределението на представителите на целевите групи по дни, наименование на провежданата сесия, както и специалистите, които ще провеждат сесиите. Бенефициентът ще гарантира, че недопускането на двойно финансиране с дейностите, които се финансират от НЗОК по следния начин: -още със стартиране на проекта ще се изготви документ ”Вътрешна процедура за недопускане на двойно финансиране” -Родителите на децата ще представят декларации, че не ползват същите или сходни услуги чрез НЗОК - Община Правец периодично ще изисква писмена информация от личните лекари или лекари-специалисти, дали услугите по проекта не се предоставят и чрез финансиране от НЗОК -Екипът по проекта ще е ангажиран с контрола върху евентуалното двойно финансиране. Предвидено е пряката работа с целевите групи да бъде за период от 18 месеца. Работата с целевите групи ще се провежда в подходящи помещения – в изградения Център за семейно консултиране и подкрепа по проекта по Световната банка и процедура УРДР, както и по селата – в общински помещения, кметства и др.подобни. Всяка група ще бъде водена от най-малко един специалист, подпомаган от медиатор. Индивидуалните сесии ще бъдат провеждани, когато възникне необходимост. Груповите сесии ще се провеждат по предварително посочени теми веднъж седмично за групи от по 8-10 души. Ще се провежда и мобилната работа, където ще се предоставят базови общодостъпни услуги на терен, а когато се идентифицира нужда от специализирана услуга, ще се насочват нуждаещите се към други социални екипи чрез застъпническата си дейност. Мобилната работа цели да подкрепи родителите да се справят с потребностите на детето и възникващите предизвикателства в средата, в която живеят без да са принудени да търсят допълнително оборудване. Приоритет в дейността е подкрепата с информация, обучения, консултации, застъпничество и посредничество по различни въпроси от здравен и социален характер. Специално внимание се обръща на образованието и подкрепата на децата да продължават обучението си. Услугите, които се предоставят извън дома на детето и неговото семейство, целят да отворят гостоприемно пространство за тях. Ще се разработи система за вътрешен контрол и мониторинг с цел да следи за качеството на предоставяната услуга 55 880.85 20 039.78
Планирани дейности по СЦ3: Планира се в рамките на дейността да бъдат обхванати поне 250 деца и родителите им. Първоначално ще се извършат оценки като ще се приложи метода „социална оценка”, който включва преглед и оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, социалната му активност и интереси, социални контакти, допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния, безопасност и рискове. Ще се извърши индивидуален за всяко семейство анализ на нуждите от подкрепа. Планираните мерки за деца и семейства ще се осъществяват в подходящи помещения или чрез мобилна превантивна общностна работа – включително работа в маргинализирани общности. Всяка група ще бъде водена от най-малко един специалист, подпомаган от медиатор. Груповите сесии ще се провеждат по предварително посочени теми веднъж седмично за групи от по 8-10 души, а индивидуалните сесии ще бъдат провеждани, когато възникне необходимост. Общодостъпните социални услуги за информиране, консултиране, обучение за реализиране на социални права и за развиване на умения, предоставяни по СЦ3, ще са насочени към осигуряване на равен и навременен достъп на уязвимите групи до ресурсите на общността. Услугата ще обхване бъдещи родители и родители на деца /с приоритет от 0 до 7 г./ от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си, неглижират потребностите им и ги излагат на риск. В дейността е предвидено и попълване на документация, която специалистите ще водят за времето на изпълнение на проекта. Всеки специалист ще попълва ежемесечно отчетни документи, на база на които се изчислява и извършеното от лицата, което им се заплаща. За пряката работа с целевите групи ще се изготвят графици за провеждане на групова и индивидуална работа в услугите за деца и техните родители, както и за работата на терен. С изготвянето на графиците се регламентират ангажиментите на специалистите, разпределението на целевите групи и хронологията на осъществяване на сесиите за предстоящия месец. Графиците се изготвят от съответния социален работник след съгласуване между специалистите и по време на провежданите периодични срещи с останалите специалисти. Предвидено е провеждане на периодични срещи с останалите специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел по- добра организация на съвместната работа, подобряване на прилаганите методи. Срещите се провеждаха в зависимост от предстоящите сесии, обсъждат се документите, програмата, начина на протичане на сесиите през месеца. Създаден е документа „Протокол от периодична среща”, който доказва провеждането на тези срещи между специалистите. 55 880.86 21 596.77

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).