Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 672 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Main irrigation canal M-2, the object of investment, where the repair of lining and facilities will be carried out in the section from km 0+00 to km 76+98, is located in the lands of Verinsko village, Zhivkovo village, Boeritsa village, Polyantsi village, Ihtiman Municipality, Sofia region. M-2 is one of the two main canals for water supply to the agricultural lands serviced by the "Ihtiman" NS. The beginning of the MNC M-2 is after the outlet of the water intake facility of the Bakar Dere dam and its total length is 7 698 m. It was put into operation in 1968.
As a result of many years of operation, the canal is in extremely poor technical condition. The existing concrete lining is compromised. The joints have deteriorated, in places the concrete is broken and in pieces dislocated, resulting in the ground under the lining being worn away. There are areas of subsidence on the embankments which, when irrigation water is supplied, is sometimes the cause of overtopping. In places the canal is overgrown with grass, scrub and marsh vegetation, with accumulated silt on the bottom, reducing its conductivity. Along the open parts in the reach, there is a growth of self-established scrub and woody vegetation along the berms on both sides, in many places it is dense and obstructs access to the canal.
The cross section of the channel is trapezoidal with a monolithic concrete lining. Its water quantities are 1,300 m3/s for the section xkm 0+00 ÷ xkm 7+30, 1,030 m3/s for the section xkm 7+30 ÷ xkm 17+42, 0,880 m3/s for the section xkm 17+42 ÷ xkm 57+93 and 0,775 m3/s for the section xkm 57+93 ÷ xkm 76+98. The facility is constructed to serve 23 576 ha of agricultural areas in the lands of Verinskoe village, Zhivkovo village, Boeritsa village and Polyantsi village, Ihtiman Municipality. The canal passes through the Malka River by means of a ducker.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на СМР за реконструкция Магистрален напоителен канал М-2 – ремонт на облицовка и съоръжения в участък от хкм 0+00 до хкм 76+98, землища с.Веринско, с.Живково, с.Боерица, с.Полянци, Община Ихтиман, Софийска област, “Напоителни системи" ЕАД – София-клон: Дейностите по МНК " М-2 '' и подобряване на експоатационните му характеристики са следните най общо : Подготвителни работи: - направа на подход към канала в началото и края на всеки участък - направа на временна площадка в началото и края на всеки участък - направа на временни рампи за влизане и излизане в канала - почистване на храстовидна и дървесна растителност – по лява и дясна берми и откоси - изсичане и изкореняване на храсти и единични дървета - извозване на цялата дървесна растителност и изкопаните корени до 20 км - разбиване, прехвърляне и извозване на старата бетонова облицовка – монолитна бетонова и ст. бетонови плочи Земни работи - изкопаване и подравняване с булдозер или комбиниран багер или с мини челен товарач на местта на бермите на канала - изкоп за почистване на наносите по дъно и откоси, оформяне на профила и за пясъчната възглавница – машинно и ръчно - насип за оформяне на профила – уплътняване с пнемватична трамбовка - полагане на пясъчна възглавница по дъно – 10 см и откоси – 8 см Бетонови работи - направа на бетонова облицовка на канала с показатели за бетона C30/37 с ПП фибри, по дъно с дебелина до 10-12 см и откоси до 8 см Арматурни работи Армировка за фусове и конструктивно армиране бетонови сечения, СТ А III , В 420 , Стомана АIII БДС EN 10080, БДС 4758:2008 Изчислително съпротивление на стоманата...............................................Rs=375MPa Начален модул на еластичност на стоманата при натиск и опън..............Es=200 000 И стомана А I, В 235 БДС 4758:2008 за стремена , столчета и по-леко натоварени конструкций , с Rs=225MPa. Фуги - направа на работни фуги през максимум 5,00 м с широчина 3см и запълването й до 1 – 2 см под мокър откос с бетон клас С12 / 15 с полипропиленови фибри , като в бетона е поставен уплътнителен гъвкав профил от ПВЦ . Съоръжения – водостоци ,входни и изходни шахти на дюкер , и мост-канали - почистване от наноси и възстановяване (обработка) на целостта им , отпушване , укрепване подходи към някой от тях, рехабилитация ня водовземни шахти . Облицовка и водплътност При трапецовидните участъци се изспълнява с бетон клас С30/37 , положени върху предварително уплътнена основа и пясъчна възглавница по детайл 1 675 605.94 0.00
Закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН за "Реконструкция на Магистрален напоителен канал М-2 – ремонт на облицовка и съоръжения в участък от хкм 0+00 до хкм 76+98, землища с.Веринско, с.Живково, с.Боерица, с.Полянци, Община Ихтиман, Софийска област, “Напоителни системи" ЕАД – София-клон: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на нови машини, съоръжения и оборудване за подобряване на проводимостта на ХМСН 167 302.00 0.00
Изграждане и/или инсталиране на системи за отчитане и мониторинг на ползваните количества вода, включително свързани с превенция от вредното въздействие върху околната среда за "Реконструкция на Магистрален напоителен канал М-2 – ремонт на облицовка и съоръжения в участък от хкм 0+00 до хкм 76+98, землища с.Веринско, с.Живково, с.Боерица, с.Полянци, Община Ихтиман: Обект на обществената поръчка, по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 2 от ЗОП, е доставка на стоки, осъществявани чрез покупка на разходомерни устройства за измервания на водни количества при безнапорно течение. Предметът на настоящата поръчката включва: доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на измервателните устройства посочени в Техническата спецификация 98 165.00 0.00
Строителен надзор: В изпълнение на дейността Изпълнителят следва да извърши услугите качественото и навременно, в пълно съответствие с действащата нормативна уредба и с изискванията на Възложителя в т.ч. Техническа спецификация - Раздел X от документацията и техническото задание. 1.Упражняване на строителен надзор по време на строителството до приемане и въвеждане в експлоатация на строежа – предмет на поръчката в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ, подзаконовите нормативни актове по прилагането му и другите относими нормативни документи. 2. Изпълняване функциите на Координатор по безопасност и здраве съгласно разпоредбите на Наредба № 2 от 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, вкл. изпълнение на всички задължения на Възложителя, предвидени в посочената Наредба 3.Упражняване на контрол върху кадастралното заснемане на строежа и изготвянето на документация от Изпълнителя по Договора за строителство за входиране на Заявление по чл. 54 а от ЗКИР в Агенция по геодезия, картография и кадастър, респ. служба по геодезия,картография и кадастър с геодезическото заснемане на изпълненото строителство за нанасянето му в кадастъра. 3. Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ и §3 на ДР от Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Технически паспорт за строежа съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите и Отчет за изпълнение на Плана за управление на строителните отпадъци съгласно приложение №6 от Наредба от 05.12.2017 г. за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали 4. Управление на процесите на въвеждане в експлоатация на строежа до издаване на Разрешение за ползване – предмет на поръчката 5. Изготвяне и представяне на Възложителя на Месечни отчети за изпълнението на поръчката за всеки месец от изпълнението наДоговора, Доклади при откриване на нередност или при подозрение за нередност или измама, Доклади и становища при поискване отВъзложителя 6. Изготвяне и представяне на Възложителя на Окончателен отчет за изпълнението на поръчката след получаване на Разрешение за ползване на строежа 7. Управление на процесите по отстраняване на дефекти на строежа в гаранционните срокове съгласно Наредба № 2 за от 31 юли 2003 г.за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни имонтажни работи, съоръжения и строителни обекти 8. Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на Програма за развитието на селските райони 2014 – 2020 г. 16 500.00 0.00
Консултантски услуги за организация и управление: Управлението на проекта се изразява в организиране и управление на ресурсите по такъв начин, че предвидените дейности да сеизвършат при спазване на заложените рамки за бюджет, срок, качество, обхват, рискове и ползи. Оперативното управление се отнася до управлението на бизнес процесите, дейностите в тези процеси и ресурсите с цел постигане нанай-високо ниво на ефективност и ефикасност на работата и максимизиране на ползите и резултатите. Административното управление представлява прилагане на знания, умения, средства и методи за изпълнение на заложените дейности,за да се удовлетворят изискванията на проекта. Основните фази/етапи от административното управление на проекта са: • Иницииране и стартиране на проекта; • Планиране на изпълнението на проекта; • Управление на реализацията на проекта; • Мониторинг и контрол на проектните дейности; • Представяне на работата пред Възложителя; • Административно приключване. Основни дейности по управление на проекта: 1. Подготовка на необходимата кореспонденция, свързана с изпълнението на договора към Държавен фонд „Земеделие“ -Разплащателна агенция (ДФЗ/РА); 2. Координация на документооборота при изпълнението на предвидените дейности в рамките на проекта; 3. Осъществяване на документални проверки, включително проверки на фактури и други документи, представени от Изпълнителите подоговорите за осъществяване на предвидените по проекта дейности; 4. Присъствие при провеждане на проверки на място от страна на финансиращата и одитиращи институции; 5. Подпомага Възложителя при подготовка за отчитане на проекта пред ДФЗ/РА на всеки етап от неговото реализиране; 6. Подготовка и окомплектоване на заявки за авансово и окончателно плащане; Осъществяване на контрол и преглед на документациятапри изпълнението на всеки етап от предвидените строителни работи по проекта, предвидените измервателни устройства които да семонтират на рехабилитираните обекти, както и предвиденото закупуване на специализирана механизация за поддръжка нахидротехническите обекти; 7. Спазване на мерки за информация, публичност и популяризиране на проекта. 9 500.00 0.00
Дейности по организация и управление на проекта, извършвани от служители на кандидата: „Напоителни системи” ЕАД кандидатства с проектни предложения по процедура № BG06RDNP001-4.016 „Проектнипредложения от „Напоителни системи“ ЕАД за възстановяване на съществуващи хидромелиоративни съоръжения за напояване“. За реализация на дейностите извършвани от служители на кандидата, както и адекватно и ефективно изпълнение на ангажиментите по администриране, ще да бъдат определени от управителите на клонове и Центално управление по преценка на изпълнителния директор, служители съобразно Приложение 4 към Условията за кандидатстване - Методика за определяне размера на възнагражденията на лицата, включени в екипи за извършване на дейности по организация и управление на проекта, извършвани от страна на кандидата от раздел 14.1 „допустими разходи“ на условията за кандидатстване по процедура № BG06RDNP001-4.016. Размерът на възнаграждението по проект се планира, изхождайки от съответната часова ставка за съответното лице или брой лица. 19 410.73 0.00
АВТОРСКИ НАДЗОР: т.1. „Авторски надзор” е дейността на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, която той извършва на строителната площадка, като “Проектант” по смисъла на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Авторският надзор включва надзор за точното изпълнение и спазване на проектната документация и по-специално: 1.1. контрол на строителната площадка във връзка с качеството на ремонтно, строително-монтажните работи и стриктното спазване на проекта; 1.2. консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 1.3. участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 1.4. съдействие при избор на материали; 1.5. консултации, извършвани на работното място на проектанта или чрез електронните средства за комуникация; 1.6. изработване на допълнителни чертежи на детайли; 1.7. извършване на допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в заповедната книга на строежа и в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 1.8. участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. т.2. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ е длъжен, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и наредбите към него: 2.1. Да упражнява авторския надзор по време на строителството на обекта и до въвеждането му в експлоатация с издаване на разрешение за ползване; 2.2. Да съставя и подписва съвместно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор, всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.3. Да спазва всички изисквания на чл. 162 от ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 год. за въвеждане в експлоатация на строежите и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 2.4. Да изготвя и заверява екзекутивна документация по проекта при необходимост; 2.5. За удостоверяване на извършения авторски надзор да попълва Протокол при всяко посещаване на строежа, в който задължително нанася времето на своя престой по часове. Протоколът за упражняване на авторския надзор се изготвя в два екземпляра и задължително се подписва при всяко посещение на строежа от лицето, упражняващо инвеститорски контрол на обекта; 2.6. Да предоставя на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ месечни отчети до 10-то число на месеца, следващ месеца на извършения авторски надзор, в който отразява напредъка на строителните дейности, наличие на възникнали проблеми и съответните мерки за решаването им. Към месечния отчет се прилагат копия от подписаните Протоколи, доказващи реалното упражняване на авторски наздор; 2.7. Да изпълнява предмета на договора с участието на проектантите на съответните части на проекта, като предостави на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ списък на тези лица при сключване на договор. 2.8. Разпорежданията на проектанта, упражняващ авторски надзор, касаещи незначителни промени в инвестиционния проект в процеса на строителството, задължително се съгласуват с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и се отразяват в заповедната книга на строежа. 2.9. Да съхранява всички документи по изпълнението на проекта, съгласно разпоредбите на действащото законодателство. 2.10. Да уведоми с писмено известие ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ за спиране на изпълнението на този проект поради непреодолима сила. 2.11. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ няма право да се позове на незнание и/или непознаване на дейностите, свързани с изпълнение на предмета на договора за упражняване на авторски надзор, поради която причина да иска изменение или допълнение на същия. 16 756.06 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).