Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project "Different Together" is a project of Sofia Municipality "Poduyane" together with Kindergarten № 110 Kindergarten №91, kindergarten № 92 Association "Flower Theatre". It will involve 90 children from three municipal kindergartens aged 3-4 years and their parents. 20% of children are disadvantaged enough fluent Bulgarian language and their families suffer negative social attitudes towards educational integration.The project focuses on the creation of specific policies / measures / integration of children of different ethnicity. Project activities are aimed at creating conditions for successful socialization of children from ethnic minorities and overcoming negative public attitudes towards them by including them in different studios.
For participants in the project will create five workshops with different focus:
1. Workshop "Patriotism" - familiarization with the cultural heritage of Bulgaria by noting the characteristic of different ethnic festivals and educating children in a spirit of tolerance, mutual respect and understanding.
2.Atelie "Ecology" - the formation of environmentally terms of children not only to nature and the environment, but also to the social environment and internal environment of the child with his spiritual and bodily strength.
3. Workshop "Suggestopedia" - for efficient utilization of the Bulgarian language in a positive and spontaneous way; without stress or fatigue; through mental relaxation and unstressed concentration with the help of art.
4. Workshop "Magic hands" - work in an informal environment by fine and applied art for mutual learning and socialization.
5. Workshop "Theatre" - stimulating the creative abilities of children and their parents with the help of art
to develop cultural identity and their creativity.
In addition to these workshops for children will be organized summer camps, excursions in Sofia and the country. In all the activities provided and active involvement of parents.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Целта на дейността е да се осигури качествено и професионално изпълнение на заложените дейности и инициативи. Да се осигури прозрачност и спазване на Програмата, процедурата и указанията на Договарящия орган.В първия месец ще се сформира екип за организация и управление . Позициите в екипа са : ръководител- 1, счетоводител- 1, технически сътрудник- 2.Те ще работят екипно, за да администрират и следят целия процес на изпълнение на проектните дейности.Ще поддържат връзка с Договащия орган на Оперативната програма и партньорите по проекта- ОДЗ № 91, ОДЗ № 92, ЦДГ № 110 и Сдружение "Театър Цвете" като спазват всички изисквания за ефективно управление и преодоляване на евентуални затруднения и проблемни ситуации. Членовете на екипа ще бъдат от кандидатстващата организацията- Столична община район "Подуяне".Подборът им ще бъде извършен по прозрачна процедура, чрез която се избират подходящи по квалификация, опит и стремеж за кариерно развитие участници в екипа. Дейността е с продължителност 28 месеца. Основните ангажименти на членовете на екипа са: сключване и прекратяване на трудови договори и договори за услуга ; сключване на договори с изпълнители; вътрешен мониторинг на качеството на услугите; осигуряване на условия за реализиране на всички предвидени дейности- закупуване на канцеларски материали и консумативи, оборудване; подбор на изпълнители на услуги и провеждане на процедура по ЗОП /при необходимост/; отчетност пред финансиращия орган, координиране на съвместните дейности с партньорите по проекта, осчетоводяване на разходите; осъществяване на дейностите по информиране и публичност и др. Предвижда се закупуване на материали и консумативи за дейността : класьори, принтерна хартия, папки, папки- джоб, тонери и други на обща стойност 1300 лв. 44 803.00 43 603.39
Подобряване на образователната среда в ЦДГ № 110, ОДЗ № 91 и ОДЗ № 92 чрез създаване на ателиета "Родолюбие", " Екология " и "Вълшебни ръчички" .: Целта на дейността е превръщане на културното многообразие в източник и фактор за духовно развитие на децата и създаване на атмосфера на взаимно уважение, толерантност и разбирателство; формиране на съпричастност към проблемите на съвременното общество и изграждане на гражданско съзнание чрез непосредствен контакт на децата с природата; стимулиране общуването и съвместните изяви между деца и родители от различни етноси чрез участие в съвместна изобразителна и приложна дейност. Дейностите в ателиетата "Родолюбие", " Екология " и "Вълшебни ръчички" включват системни и целенасочени допълнителни занимания на децата от целевата група в трите детски градини за: Формиране на представи и понятия за заобикалящия свят и осъзнаването на човешкия индивид като част от една общност и елемент от гражданската социализация на личността. Засилване мотивацията на децата за участие в образователния процес и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етническия произход. Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда. Дейностите са разпределени на два етапа, включващи учебната 2016/2017 и 2017/ 2018 година. През първата учебна година ще се изграждат и формират представите и понятията у децата / 3-4 годишни/, а през втората учебна година със същите деца/вече 5-6 годишни/ ще се затвърдят и надграждат познанията им. С цел общуване в неформална обстановка на децата от различен етнос се предвиждат организиране на обучителни еднодневни екскурзии и два летни лагера. За обезечаване на дейностите в трите ателиета са заложени средства за канцеларски материали 11 707 лв., за други помощни материали - 27356 лв.; транспортни разходи при посещения на музеи и организирани екскурзиии- 36 000 лв.; летни лагери -71000,00лв. За възнаграждения и осигуровки на дванадесет педагогическите специалисти се предвиждат средства в размер на 130727,00лв. за 26 месеца. 281 428.00 299 631.17
Насърчаване общуването и съвместните изяви между децата от различни етноси и развиване на културната им идентичност в интеграционна мултикултурна среда чрез театрално изкуство.: Възприемането на куклите и театъра е важно звено в системата на възпитателна и творческа дейност в предучилищна възраст. Възприемайки околния свят, детето обогатява представите си за предметите и явленията и задоволява своите познавателни интереси. Художественото възприемане е свързано с изкуството и то предполага както активно участие на мисловните процеси, чувствата, преживяванията, въображението, така и на съответното оценъчно отношение. Театърът е вълшебство. А герой на вълшебна приказка желае да стане всяко дете. Приказка, в която всичко зависи от всеки. Успехът й зависи от сработването на всички, които я създават – тези, които на сцената и тези, които дърпат завесата. Тези, които рисуват и тези, които пеят. Тези, които правят костюмите и тези, които подават реквизитите. В това се крие успеха на театъра като средство за социализация на маргинални групи. Чрез участието си в различни театрални форми децата осъзнават, че правото на другия е също толкова важно, колкото собственото. В съвместни игрови ситуации децата откриват приликите и приемат различията си. Забавлението неусетно се превръща във възпитание на толерантност. Групата става екип, децата – приятели. Заедно с това, преимуществото на изкуството ТЕАТЪР в социален аспект е, че в себе си съдържа всички останали изкуства. Това позволява в индивидуална работа с отделните деца, незагубвайки мотивацията за постигане на общата цел, да им бъдат възлагани различни задачи, подходящи за попълване техни дефицити и личностно развитие. Чрез създаване на ателие"Театър" във всяко от трите детски заведения ще се работи по развитие на личностния потенциал и изграждане на стойностна ценностна система у подрастващите; създаване на условия за успешно въвеждане в социалния живот на децата от тези общности; разчупване на стериотипи в отношението на обществото към „другите“, формиране на модели на поведение и подражание. Театърът ще се използва както по време на игри и занимания, така и ще бъде включен и в различни тържества. Така дори „малките” роли за по-плахите деца, и децата от друг етнос ще засилят вярата в собствените им възможности. От една страна неусетно те ще преодоляват своята стеснителност и различност, а защо не и своите говорни проблеми, а от друга страна ще добиват самочувствието на актьори. Предвижда се и работа с родителите : ангажиране на родителите за участие в изработване на декорите на част от пиесите, изработване на характерни сценични костюми/ от найлон, хартия и др подобни материали/. Предвидени са разходи за канцеларски материали в размер на 1631,00лв. и помощни материали за осъществяване на дейноста в размер на 27418,00лв. Заетите в дейноста актьори, сценаристи и режисьори на детските спектакли са шест човека. Разходите за заплати и осигуровки на наетите лица по трудов договор възлизат на 71900,00лв. за 26 месеца. 106 087.00 89 665.95
Допълнително обучение по български език чрез сугестопедични методи: За да се развие едно дете с много качества, е важен цялостен подход както за формирането на характера, така и за способностите за учене. Усвояването на българския език е условие за равен старт и бъдещ успех в обучението на малките деца. Придобиване на навици за четене и изграждане на любов към книгите и познанието са качества, които биха формирали образовани и интелигентни хора. Класическата сугестопедия е създадена от проф.д-р Георги Лозанов и проф. д-р Евелина Гатева в процеса на работата в Института по Сугестология и сугестопедия от 1965 до 1985 година. Много важно е приложението на сугестопедията в предучилищната педагогика и по-точно в ограмотяването на децата по български език Методиката на сугестопедично ограмотяване е съчетание от педагогика и психология.Това e оригинална система за ефикасно усвояване на знания по позитивен и спонтанен начин, без стрес, напрежение или умора, чрез умствена релаксация и ненапрегната концентрация и с помощта на изкуството.Методът на сугестопедията е оценен от експерти на ЮНЕСКО като най-ефективен метод за обучение и е препоръчано неговото широко прилагане. В основата на метода стои схващането, че човешкият мозък разполага с неизползвани резерви за усвояване на информация. Тяхното разкриване спомага за многократно по-бързото и ефективно учене /от 3 до 5 пъти по-бързо, отколкото при традиционната педагогика/, както и за високата трайност на придобитите знания. Децата възприемат информацията подсъзнателно.Чрез игри и музика, песни и танци, те запомнят графичното изписване на целите думи, което води до умението за четене. Преподавателят осигурява условия за свободна, нормална, освободена комуникация без напрежение и ограничения. Процесът на учене не е хаотичен. Система от игри, песни, състезания, досег с класическите изкуства и т.н. са форми на обща с преподавателя игра. Това са форми на изява на взаимно щастие и любов. Децата, от които преподавателят очаква по-висок интелектуален успех, действително го показват – ефекта „Пигмалион“. Сугестопедията има смисъл, само, когато е насочена към резервите на личността. Тя гарантира по-лесно учене с положителен вторичен продукт, изразен в благоприятно за здравето въздействие, смекчаване на социалните конфликти и лични проблеми. Преподавателят сугестопед знае, че всяка отделна личност притежава неразкрити потенциали резерви и разполага с методи, специално разработени за целта. Умората не се причинява от обема на материала, а от начина на преподаване. Мотивацията за учене е естествена, спонтанна и неосъзната. Тя се покрива с естествената жажда за информация при условията на играта и приказността. Затова една от най-важните грижи на учителя сугестопед е да не допусне изграждането на ограничаваща и потискаща обществена сугестивна норма, а да създаде естествен преход от играта и приказността към самостоятелното съзнателно и високо мотивирано креативно учене. За реализиране на дейноста са необходими средства за материали в размер на 14696,00лв. от които 8396,00лв. за канцеларски материали. Преподавателите по сугестопедично обучение са три лица, с които ще бъде сключен трудов договор и средствата за заплати и осигуровки възлизат на 35950,00лв. за 26 месеца. 55 284.00 41 317.26
Информираност и публичност 1. Доставка на материали за промотирането и популяризирането на проекта. 2. Информационни кампании, визуализация и рекламни поддейности. 3. Оповестяващи събития : Чрез дейността се цели въздействие върху обществените нагласи. Общността следва да бъде информирана за проект "Различни заедно", за неговите цели, да получи пълна информация и за Оперативната програма.. Методите за информираност и публичност са традиционни.Визуализацията на рекламните и информационни материали е съобразена с правилата на ОП” Наука и образование за интелигентен растеж ” допринася за популяризиране на приноса на Европейски структурни и инвестиционни фондове и българското правителство. Рекламните и информационни материали са предназначени за конференциите - встъпителна и заключителна, за информационните кампании, за всички по-нататъшни събития и дейности в ателиетата, работата с родителите, екскурзии, летни лагери и др. Платените публикации в печата, оповестяващите табели в трите детски градини и районната администрация популяризират проекта, осигуряват му публичност и прозрачност. Предвидените средства за дейността са в размер на 4436,00лв. или 1% от общите разходи. 4 436.00 4 356.25

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).