Организация и управление на проекта
: Целта на дейността е да се осигури качествено и професионално изпълнение на заложените дейности и инициативи. Да се осигури прозрачност и спазване на Програмата, процедурата и указанията на Договарящия орган.В първия месец ще се сформира екип за организация и управление . Позициите в екипа са : ръководител- 1, счетоводител- 1, технически сътрудник- 2.Те ще работят екипно, за да администрират и следят целия процес на изпълнение на проектните дейности.Ще поддържат връзка с Договащия орган на Оперативната програма и партньорите по проекта- ОДЗ № 91, ОДЗ № 92, ЦДГ № 110 и Сдружение "Театър Цвете" като спазват всички изисквания за ефективно управление и преодоляване на евентуални затруднения и проблемни ситуации. Членовете на екипа ще бъдат от кандидатстващата организацията- Столична община район "Подуяне".Подборът им ще бъде извършен по прозрачна процедура, чрез която се избират подходящи по квалификация, опит и стремеж за кариерно развитие участници в екипа. Дейността е с продължителност 28 месеца. Основните ангажименти на членовете на екипа са: сключване и прекратяване на трудови договори и договори за услуга ; сключване на договори с изпълнители; вътрешен мониторинг на качеството на услугите; осигуряване на условия за реализиране на всички предвидени дейности- закупуване на канцеларски материали и консумативи, оборудване; подбор на изпълнители на услуги и провеждане на процедура по ЗОП /при необходимост/; отчетност пред финансиращия орган, координиране на съвместните дейности с партньорите по проекта, осчетоводяване на разходите; осъществяване на дейностите по информиране и публичност и др.
Предвижда се закупуване на материали и консумативи за дейността : класьори, принтерна хартия, папки, папки- джоб, тонери и други на обща стойност 1300 лв. |
44 803.00
|
43 603.39
|
Подобряване на образователната среда в ЦДГ № 110, ОДЗ № 91 и ОДЗ № 92 чрез създаване на ателиета "Родолюбие", " Екология " и "Вълшебни ръчички" .: Целта на дейността е превръщане на културното многообразие в източник и фактор за духовно развитие на децата и създаване на атмосфера на взаимно уважение, толерантност и разбирателство; формиране на съпричастност към проблемите на съвременното общество и изграждане на гражданско съзнание чрез непосредствен контакт на децата с природата; стимулиране общуването и съвместните изяви между деца и родители от различни етноси чрез участие в съвместна изобразителна и приложна дейност.
Дейностите в ателиетата "Родолюбие", " Екология " и "Вълшебни ръчички" включват системни и целенасочени допълнителни занимания на децата от целевата група в трите детски градини за:
Формиране на представи и понятия за заобикалящия свят и осъзнаването на човешкия индивид като част от една общност и елемент от гражданската социализация на личността.
Засилване мотивацията на децата за участие в образователния процес и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етническия произход.
Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда.
Дейностите са разпределени на два етапа, включващи учебната 2016/2017 и 2017/ 2018 година. През първата учебна година ще се изграждат и формират представите и понятията у децата / 3-4 годишни/, а през втората учебна година със същите деца/вече 5-6 годишни/ ще се затвърдят и надграждат познанията им.
С цел общуване в неформална обстановка на децата от различен етнос се предвиждат организиране на обучителни еднодневни екскурзии и два летни лагера.
За обезечаване на дейностите в трите ателиета са заложени средства за канцеларски материали 11 707 лв., за други помощни материали - 27356 лв.; транспортни разходи при посещения на музеи и организирани екскурзиии- 36 000 лв.; летни лагери -71000,00лв.
За възнаграждения и осигуровки на дванадесет педагогическите специалисти се предвиждат средства в размер на 130727,00лв. за 26 месеца.
|
281 428.00
|
299 631.17
|
Насърчаване общуването и съвместните изяви между децата от различни етноси и развиване на културната им идентичност в интеграционна мултикултурна среда чрез театрално изкуство.: Възприемането на куклите и театъра е важно звено в системата на възпитателна и творческа дейност в предучилищна възраст. Възприемайки околния свят, детето обогатява представите си за предметите и явленията и задоволява своите познавателни интереси. Художественото възприемане е свързано с изкуството и то предполага както активно участие на мисловните процеси, чувствата, преживяванията, въображението, така и на съответното оценъчно отношение. Театърът е вълшебство. А герой на вълшебна приказка желае да стане всяко дете. Приказка, в която всичко зависи от всеки. Успехът й зависи от сработването на всички, които я създават – тези, които на сцената и тези, които дърпат завесата. Тези, които рисуват и тези, които пеят. Тези, които правят костюмите и тези, които подават реквизитите. В това се крие успеха на театъра като средство за социализация на маргинални групи.
Чрез участието си в различни театрални форми децата осъзнават, че правото на другия е също толкова важно, колкото собственото. В съвместни игрови ситуации децата откриват приликите и приемат различията си. Забавлението неусетно се превръща във възпитание на толерантност. Групата става екип, децата – приятели.
Заедно с това, преимуществото на изкуството ТЕАТЪР в социален аспект е, че в себе си съдържа всички останали изкуства. Това позволява в индивидуална работа с отделните деца, незагубвайки мотивацията за постигане на общата цел, да им бъдат възлагани различни задачи, подходящи за попълване техни дефицити и личностно развитие.
Чрез създаване на ателие"Театър" във всяко от трите детски заведения ще се работи по развитие на личностния потенциал и изграждане на стойностна ценностна система у подрастващите; създаване на условия за успешно въвеждане в социалния живот на децата от тези общности; разчупване на стериотипи в отношението на обществото към „другите“, формиране на модели на поведение и подражание.
Театърът ще се използва както по време на игри и занимания, така и ще бъде включен и в различни тържества. Така дори „малките” роли за по-плахите деца, и децата от друг етнос ще засилят вярата в собствените им възможности. От една страна неусетно те ще преодоляват своята стеснителност и различност, а защо не и своите говорни проблеми, а от друга страна ще добиват самочувствието на актьори.
Предвижда се и работа с родителите : ангажиране на родителите за участие в изработване на декорите на част от пиесите, изработване на характерни сценични костюми/ от найлон, хартия и др подобни материали/. Предвидени са разходи за канцеларски материали в размер на 1631,00лв. и помощни материали за осъществяване на дейноста в размер на 27418,00лв. Заетите в дейноста актьори, сценаристи и режисьори на детските спектакли са шест човека. Разходите за заплати и осигуровки на наетите лица по трудов договор възлизат на 71900,00лв. за 26 месеца. |
106 087.00
|
89 665.95
|
Допълнително обучение по български език чрез сугестопедични методи: За да се развие едно дете с много качества, е важен цялостен подход както за формирането на характера, така и за способностите за учене.
Усвояването на българския език е условие за равен старт и бъдещ успех в обучението на малките деца. Придобиване на навици за четене и изграждане на любов към книгите и познанието са качества, които биха формирали образовани и интелигентни хора.
Класическата сугестопедия е създадена от проф.д-р Георги Лозанов и проф. д-р Евелина Гатева в процеса на работата в Института по Сугестология и сугестопедия от 1965 до 1985 година. Много важно е приложението на сугестопедията в предучилищната педагогика и по-точно в ограмотяването на децата по български език
Методиката на сугестопедично ограмотяване е съчетание от педагогика и психология.Това e оригинална система за ефикасно усвояване на знания по позитивен и спонтанен начин, без стрес, напрежение или умора, чрез умствена релаксация и ненапрегната концентрация и с помощта на изкуството.Методът на сугестопедията е оценен от експерти на ЮНЕСКО като най-ефективен метод за обучение и е препоръчано неговото широко прилагане.
В основата на метода стои схващането, че човешкият мозък разполага с неизползвани резерви за усвояване на информация. Тяхното разкриване спомага за многократно по-бързото и ефективно учене /от 3 до 5 пъти по-бързо, отколкото при традиционната педагогика/, както и за високата трайност на придобитите знания.
Децата възприемат информацията подсъзнателно.Чрез игри и музика, песни и танци, те запомнят графичното изписване на целите думи, което води до умението за четене.
Преподавателят осигурява условия за свободна, нормална, освободена комуникация без напрежение и ограничения. Процесът на учене не е хаотичен.
Система от игри, песни, състезания, досег с класическите изкуства и т.н. са форми на обща с преподавателя игра. Това са форми на изява на взаимно щастие и любов. Децата, от които преподавателят очаква по-висок интелектуален успех, действително го показват – ефекта „Пигмалион“.
Сугестопедията има смисъл, само, когато е насочена към резервите на личността. Тя гарантира по-лесно учене с положителен вторичен продукт, изразен в благоприятно за здравето въздействие, смекчаване на социалните конфликти и лични проблеми. Преподавателят сугестопед знае, че всяка отделна личност притежава неразкрити потенциали резерви и разполага с методи, специално разработени за целта.
Умората не се причинява от обема на материала, а от начина на преподаване. Мотивацията за учене е естествена, спонтанна и неосъзната. Тя се покрива с естествената жажда за информация при условията на играта и приказността. Затова една от най-важните грижи на учителя сугестопед е да не допусне изграждането на ограничаваща и
потискаща обществена сугестивна норма, а да създаде естествен преход от играта и приказността към самостоятелното съзнателно и високо мотивирано креативно учене.
За реализиране на дейноста са необходими средства за материали в размер на 14696,00лв. от които 8396,00лв. за канцеларски материали. Преподавателите по сугестопедично обучение са три лица, с които ще бъде сключен трудов договор и средствата за заплати и осигуровки възлизат на 35950,00лв. за 26 месеца. |
55 284.00
|
41 317.26
|
Информираност и публичност
1. Доставка на материали за промотирането и популяризирането на проекта.
2. Информационни кампании, визуализация и рекламни поддейности.
3. Оповестяващи събития :
Чрез дейността се цели въздействие върху обществените нагласи. Общността следва да бъде информирана за проект "Различни заедно", за неговите цели, да получи пълна информация и за Оперативната програма.. Методите за информираност и публичност са традиционни.Визуализацията на рекламните и информационни материали е съобразена с правилата на ОП” Наука и образование за интелигентен растеж ” допринася за популяризиране на приноса на Европейски структурни и инвестиционни фондове и българското правителство. Рекламните и информационни материали са предназначени за конференциите - встъпителна и заключителна, за информационните кампании, за всички по-нататъшни събития и дейности в ателиетата, работата с родителите, екскурзии, летни лагери и др. Платените публикации в печата, оповестяващите табели в трите детски градини и районната администрация популяризират проекта, осигуряват му публичност и прозрачност. Предвидените средства за дейността са в размер на 4436,00лв. или 1% от общите разходи. |
4 436.00
|
4 356.25
|