Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project envisages increasing the energy efficiency of the external artificial lighting system of the village of Ravda, Nessebar municipality, through the reconstruction and modernization of the existing infrastructure. The activities of the project are in accordance with the goals and measures for the implementation of the PROGRAM FOR THE PROTECTION OF THE ENVIRONMENT OF THE NESEBAR MUNICIPALITY FOR THE PERIOD 2016-2020 and in accordance with the PROGRAM FOR THE PROMOTION OF THE USE OF ENERGY FROM RENEWABLE SOURCES AND THE BIOFUEL MUNICIPALITY OF NESEBAR. The implementation of the project will contribute to the implementation of the national strategic documents in the field of ecology, as well as to the purpose of this procedure. The project proposal enables the Municipality of Nessebar to gain experience and expert assistance in managing the energy consumption of the municipal streetlighting systems, which have a significant share in its energy consumption. Based on the energy efficiency audit of the existingstreet lighting of Ravda village, the project proposal envisages the following energy-saving measures to be implemented: 
1. Replacement of existing luminaires with modern efficient LED luminaires;
2. Introduction of effective automatic control and control of the street lighting system (SLS);
3. Introduction of energy monitoring of energy consumption by the SLS;
4. Introduction of renewable energy sources for power supply of the SLS;
The project proposal also includes the activities for exercising construction and copyright supervision during construction.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на работен проект: На база на извършеното обследване за енергийна ефективност на съществуващото улично осветление на с. Равда, ще бъде изготвен работен проект за реконструкция и модернизация на СУО, съгласно ЗУТ и под-законовата нормативна уредба към него, чрез който ще бъдат реализирани всички предвидени мерки от енергийното обследване, а именно:1. Подмяна на съществуващите осветителни тела с модерни ефективни светлодиодни осветители. 2. Въвеждане на ефективно автоматично управление и контрол на системата за улично осветление (СУО);3. Въвеждане на енергиен мониторинг на енергоконсумацията от СУО;4. Въвеждане на възобновяеми енергийни източници за електрозахранване на СУО.В работния проект (РП) ще бъдат спазени техническите параметри, при които са изчислени показателите за спестяване на енергия и емисии на парникови газове от доклада отобследването за енергийна ефективност.Работният проект ще съдържа избор на класове за осветление, ще определя технически изисквания, ще включва изчисляване на светлотехнически показатели и показатели за енергийнаефективност в съответствие със стандартизационен документ за улично осветление СД CEN/TR 13201-1 и български стандарти за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201–3 иБДС EN 13201–5.Работният проект ще съдържа данни за избрания вид осветител с данни за светлоразпределение, номинална мощност и светлинен поток, като стойността на светлинния добив да е не по-малко от 120 lm/W, а за светлоразпределение да са с 0.0 % излъчване на светлинен поток нагоре съгласно Критериите на Европейския съюз за зелени обществени поръчки за уличноосветление и пътна сигнализация.РП ще включва инсталиране на малка фотоволтаична инсталация 3,5 kWp с акумулаторни способности за осигуряване на ел.енергия 4557 kWh/год. за нуждите на външнотоосветление.Същата ще се монтира на покривите на 2 сгради общинска собственост: на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ и на ЦДГ „Мечо Пух“, ще се свърже със СУО, както и със системаза автоматично управление и контрол. Фотоволтаична слънчева система ще генерира ел.енергия само за нуждите на СУО. Няма да се подава/продава енергия къменергоразпределителното дружество.Изготвеният работен проект ще съдържа съответните изискуеми части, съгласно ЗУТ, НАРЕДБА № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и др.приложима нормативна уредба. Същият ще се представи за разглеждане от Програмния оператор, за преценка дали заложените в работния проект технически параметри и инвестиционниразходи съответстват на техническите параметри, при които са изчислени показателите за спестяване на енергия и емисии на парникови газове в доклада от обследването за енергийнаефективност, или водят до по-добри резултати.Работният проект ще бъде одобрен, съгласно изискванията на ЗУТ и ще бъде издадено Разрешение за строеж.Изпълнението на дейността е задължителен, нормативно регламентиран етап от въвеждането на енергоспестяващите мерки в СУО. 24 000.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи: Дейността включва изпълнението на предвидени мерки от енергийното обследване, съобразно одобрения Работния проект, в т.ч.: 1)Подмяна на съществуващите осветителни тела със съвременни светлодиодни осветители. Предвижда се цялостна подмяна на всички улични осветители на територията на с. Равда и монтиране на нови LED осветители. 2) С цел намаляване консумацията на ел.енергия от СУО на с. Равда ще се въведе устройство за автоматично управление и контрол (УАУК) на уличното осветление. УАУК ще отчита потреблението на ел.енергия на входа в СУО в реално време. Данните ще се отчитат и показват през компютърен софтуер и ще се използват за непрекъснати анализ, планиране и управление на енергийните разходи в реално време. Цялата информация ще се съхранява и архивира в компютърен сървър и при нужда ще може да се използва.Техническа спецификация на УАУК: Доставка на прибори за електро-енергиен анализ Доставка на компютър и специализиран софтуер Изработка на ел.табла Монтаж на ел.табла, изграждане и проверка Инсталация и настройка на специализиран софтуер, настройка и пуск Изработка на технническа документация и обучение на персонал 3) Въвеждането на непрекъснат автоматичен мониторинг на процесите на енергоконсумация от СУО в реално време. Мониторинга ще се осъществява от модул, функционално интегриран в УАУК. Данните ще се отчитат и показват през компютърен софтуер и ще се използват за непрекъснат мониторинг, анализ, планиране и управление на енергийните разходи в реално време. Цялата информация ще се съхранява и архивира и при нужда ще може да се използва.Модулът за автоматичен мониторинг на процесите на енергоконсумация от СУО ще бъде функционално интегриран в УАУК, ще функционира в паралел и интерактивно с УАУК и аргументите за въвеждане на УАУК в пълна степен важат и за позитивното приложение на автоматичния мониторинг. 4) Доставка и монтаж на фотоволтаични слънчеви системи с акумулаторни способности за нуждите на външното осветление, разположени върху сградите на ОУ „Св. Св. Кирил иМетодий“ и на ЦДГ „Мечо Пух“, свързване на системата с намиращите се в близост касети за улично осветление, както и с УАУК. Ел.мощност на фотоволтаичната инсталация е 3,5 kWp за осигуряване на ел.енергия 4557 kWh/год. за нуждите на външното осветление. При необходимост и във връзка с реализация на мерките от Енергийното обследване и съгласно Работния проект, ще бъдат подменени проводници и кабели, необходими за функциониране на реконструираната СУО. Изпълнението на дейността ще доведе до реалното изпълнение на предвидените в енергийното обследване мерки, в резултат на изпълнението и ще се реализират предвидените спестявания на въглеродни емисии, понижаване на енергиите и парични разходи при експлоатация на уличното осветление на с. Равда. 521 963.00 0.00
Авторски надзор: Дейността се състои в контрол за точното спазване на изработения от проектанта инвестиционен проект.Авторският надзор по време на строителството е регламентиран в чл. 162 от ЗУТ и се осъществява от проектанта при условията и по реда, определени с наредбата по чл. 169, ал. 4, и въз основа на договор с възложителя. Авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително.Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството.Проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.В изпълнение на задълженията си проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Той заверява актовете и протоколите, за които е предвидено съгласно Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството,участва при съставянето на екзекутивни чертежи при необходимост, дава указания при възникнали проблеми по време на строителството.Продължителността на изпълнение на дейността е в съответствие с продължителността на изпълнение на дейност 2 " ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ " - до нейното завършване и предаване на цялата документация на Възложителя. Упражняването на авторски надзор е нормативно регламентирана дейност, необходима за въвеждането на СМР по внедряване на енергоспестяващите мерки в СУО. 4 800.00 0.00
Строителен надзор: В рамките на дейността се предвижда упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта , съгласно изискванията на ЗУТ, ППЗОЗЗ и подзаконовите нормативни актове. Консултантът осигурява законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството. Упражняването на строителен надзор ще се осъществява съобразно изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазването на стандартите и изискванията за качеството на изпълняваните СМР, влаганите материали и спазване нормите за безопасност.Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за:1. Законосъобразно започване на строежа;2. Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;3.Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 от ЗУТ и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ;4. Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. Продължителността на изпълнение на дейността е в съответствие с продължителността на изпълнение на дейност 2 " ИЗПЪЛНЕНИЕ НА СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ " - до нейното завършване и предаване на цялата документация на Възложителя. Упражняването на строителен надзор е нормативно регламентирана дейност, необходима за въвеждането на СМР по внедряване на енергоспестяващите мерки в СУО. 8 400.00 0.00
Управление на проекта: Описание Дейността осигурява качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение на проекта и реализацията на мерките за информация и комуникация.Членовете на екипа ще са служители на бенефициента и ще са ангажирани почасово с работата си по проекта. Екипът, ангажиран с управлението на проекта ще включва: 1. Ръководител на екипа 2. Технически експерт 3. Финансов експерт За осигуряване на вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки ще се провеждат работни срещи на ЕУП (месечни или на по-кратък период, в зависимост от предстоящите задачи), на които ще се докладва за напредъка на дейностите, ще се планират бъдещи действия и ще се разпределят задачите между членовете на екипа. Ръководителят на проекта ще докладва месечно на Кмета на Община Несебър или на по-кратък срок, при необходимост. Ръководителят има следните функции: • Носи пълната отговорност, определя и координира изпълнението на дейностите по проекта; • Организира дейността на екипа за управление на проекта, координира и оценява работата на членовете му ; • Осъществява координация и контрол за качественото и в срок изпълнение на дейностите по проекта, съгласно формуляра за кандидатстване и бюджета на проекта; • Отговаря за техническото, административното и финансовото управление на проекта, включително и за изпълнението на заложените индикатори; • Води съвещанията на проектния екип; • Отговаря за наблюдението и контрола на изпълнението на сключените с външни изпълнители договори, както и за организация на провеждането на обществените поръчки, катоосъществява контакт със съответните служители от администрацията; • Участва в и контролира изготвянето на отчети и доклади; • Представлява Общината по отношение на проектните дейности в срещи с изпълнители, институции, организации, медии, граждани и др. • Докладва на Кмета на Общината за изпълнението на проекта. 2. Технически експерт Техническият експерт ще отговаря за техническото обезпечаване на проекта. • Организира съвещанията на проектния екип; • Ще бъде постоянната връзка на всички участници в проекта. • Ще носи отговорност за подреждането и съхранението на пълната техническа документация по проекта. • Води кореспонденция, подготвя новини и прессъобщения, изготвя информационни листовки за информация и публичност; • Подпомага Ръководителя за навременното изготвяне и предаване на техническите доклади, комплектова документацията, предоставяна на Програмния оператор. • Подпомага системата за контрол като събира и анализира постъпилата документация от изпълнителите и докладва на Ръководителя на проекта за напредъка на изпълнението. 3. Финансов експерт • Води финансово-счетоводната документация по проекта, изготвя междинни и окончателен финансов отчет и искания за плащане; • Осъществява оперативен финансов мениджмънт на средствата, обезпечава всички плащания по проекта, включително данъчни плащания, социални и здравни осигуровки,възнаграждения и командировъчни; • Следи за целесъобразното и законосъобразното разходване на средствата по проекта, както и за стриктното изпълнение на разходните пера на бюджета; • Извършва 100% документална проверка на първични счетоводни документи, обработва всички първични счетоводни документи, подготвя и извършва всички плащания; • Изготвя описи, фотокопия и др., свързани с финансовите отчети; 11 400.00 0.00
Информация и публичност: За да бъде изпълнен член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. В тази връзка, Община Несебър при всички мерки за информация, комуникация и публичност изрично ще указва произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. По време на осъществяването на проекта Община Несебър ще информира обществеността за получената подкрепа, като: - Включи на уебсайта си кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Постави минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще посочва финансовата подкрепа от ЕС. - Постави постоянна обяснителна табела на мястото на реализация на проекта. - Организира две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).