Разработване, адаптиране и въвеждане на оптимизирани системи за развитие на човешките ресурси в „Бипа” ЕООД (Дейност 1 от Условията за кандидатстване).: Целта на дейността е оптимизиране на работните процеси и организацията на труда в предприятието, чрез разработване, адаптиране и въвеждане на усъвършенствани системи за управление и развитие на човешките ресурси, насочено към постигне на по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на заетите, както и удължаване на трудовия живот на повъзрастните работници и служители. Към настоящия момент във фирмата работят 40 човека, от които 9 са над 54 г. възраст.Това обуславя и необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси, които са обвързани с изработване и внедряване на стратегия за развитие на човешките ресурси на фирмата. Политиката на фирмата за човешките ресурси произтича от корпоративната мисия и дефинира ръководните начала, директиви, принципи, норми и ценности, на които се подчинява дейността на ръководителите на всички нива в областта на неговите човешки ресурси. Проектите, плановете и програмите за развитие, мотивация и продуктивно използване на човешките ресурси на фирмата материализират и гарантират
изпълнението на политиката, целите и стратегията на фирмата за човешките ресурси.Организационната структура определя функциите, задълженията и отговорностите на ръководителите и на специализираните звена по управление на човешки ресурси, взаимоотношенията и взаимодействията между тях. Вътрешната нормативна уредба на дейностите по оперативното управление на човешките ресурси в „Бипа” ЕООД е съвкупност от нормативни актове на фирмата, правила, изисквания, процедури, стандарти, критерии и показатели, посредством актове на фирмата, правила, изисквания, процедури, стандарти, критерии и показатели, посредством които се доразвиват и конкретизират законовите норми и изисквания, както и постигнатите договорености в трудовите договори. Чрез тях се определя редът, начинът и организацията на работата по управление на персонала във фирмата. Ключово значение и роля в системата на управление на човешките ресурси имат направленията свързани с подбора, обучението, кариерното развитие и трудовото възнаграждение. Всички компоненти на Стратегията за развитие на човешките
ресурси в една или друга степен трябва да бъдат подчинени и да допринасят за мотивацията на персонала. Фирмената система за управление на човешките ресурси трябва да отговаря на следните изисквания: адекватност съответствие на спецификата, конкретните условия и стратегическите цели на фирмата; комплектност обхващане и отчитане на всички компоненти на системата, на всички връзки и взаимодействия между тях; ефективност оптимално съотношение между икономическите и социалните аспекти; иновативност прилагане на съвременен инструментариум (методи, техники, модели и др.) на информационни и
комуникационни технологии, добри практики и върхови постижения; демократичност пряко участие на работниците и служителите при създаването, функционирането и усъвършенстването на системата; вариантност предлагане на различни решения за съответни ситуации в икономическата и социалната среда във фирмата.По
същество разходите за човешките ресурси са дългосрочни инвестиции и поради това на тяхното определяне и планиране трябва да се отделя не по-малко
внимание отколкото на производствените мощности и дълготрайните активи.Хората, които работят за фирмата са социален феномен, обособена част от обществото.Те стават все повзискателни към фирмения мениджмънт по отношение на работните условия и заплащането на труда, възможността за обучение, кариерно развитие и участие в управлението, осигуряването на благоприятна социална среда и удовлетвореност от труда.Политиката на социална отговорност към служителите има за резултат повишена мотивация, мобилност, конкурентоспособност, производителност и качество на труда на работниците и служителите. В резултат на направените изводи ръководството на „Бипа” ООД ще има възможност да приведе работния процес в съответствие с европейските изисквания на пазара на труда за осигуряване на здравословни и безопасни работни места. |
29 900.00
|
29 900.00
|
Осигуряване на средства за колективна защита, модернизация и реконструкция на производствено помещение и подобряване на микроклимата, чрез закупуване на вентилационна система за чист въздух и изсмукване на прахови частици в помещение за земеподготовка и доброметна (Дейност 3.1 от Условията за кандидатстване).: Производствената дейност в машиностроителните предприятия е свързана с координираната работа на различни по предназначение цехове. Технологичните процеси в повечето от тях протичат с отделянето на топлина, влага, прах, пари, аерозоли и други. Част от тези вещества оказват отрицателно влияние върху здравето на работниците, което налага максимално да се ограничи разпространението им. Именно за да се избегне възможността те да бъдат погълнати от хората, работещи в производственото помещение, изграждането на вентилационна инсталация е задължително. Задачата й е да осигури подходящи параметри на микроклимата, осигуряващи комфорт и висока работоспособност на служителите. За да изпълнява ефективно предназначението си и предвид производството, вентилационната система следва да бъде изградена в съответствие с няколко изисквания. За оптимални параметри на микроклимата се приема такова съчетание на температурата, относителната влажност и скоростта на въздуха в работната зона на производствените помещения, които при продължително и системно въздействие върху човека не оказват отрицателно въздействие върху здравето му. На практика, това са условия, които създават усещане за топлинен комфорт и са предпоставка за постигане и поддържане на висока работоспособност. Оразмеряването на системата се базира на основното изискване, работата й да не пречи на номиналната производителност на производствените процеси. От своя страна, изборът на местата и начините за подаване на пресен въздух и отвеждане на замърсения се съобразяват с вида и местоположението на отделяните вредни вещества. Основната задача на изгражданата вентилационна система за чист въздух и изсмукване на прахови частици в помещение за земеподготовка и доброметна е да улови отделяните вредни вещества или чрез подаване на пресен въздух да разреди концентрацията на останалите в помещението вредности до стойности, ненадвишаващи пределно допустимите концентрации. В повечето случаи образуването на вредни вещества е съпроводено и с отделянето и на топлина, част от вредностите, неуловени от местните смукателни устройства, се издигат към тавана на помещението. Поради тази причина в повечето производствени цехове зоната с максимална концентрация на вредни вещества е непосредствено под тавана. А зоната с най-малка концентрация се намира в частта от помещението, близо до пода. Това налага закупуването и монтирането на вентилационна система вентилационна система за чист въздух и изсмукване на прахови частици в помещение за земеподготовка и доброметна, която да улавя вредностите, отделяни равномерно в целия обем на помещението. Вентилацията ще позволи засмуканият замърсен въздух да не преминава през зоната на дишане на хората, а опасните вещества по възможност да се улавят в посоката на тяхното естествено движение. Например, горещите газове и пари да се засмукват във възходяща посока, а тежките студени газове и праха - в низходяща посока. Също така, по възможност с минимален дебит засмукан въздух е добре да се постигнат параметри на микроклимата, които са подходящи за съответния производствен процес и за работниците. Не на последно място следва да се осигури възможно най-ефективно улавяне на замърсения въздух, малки загуби на налягане и ниско шумово ниво. Реализирането на тази дейност в голяма степен ще доведе до намаляване на трудовите злополуки и професионални заболявания сред работниците и служителите. Един от най-големите проценти на заболяваемост сред работниците, е в следствие на неосурена добра работна среда, натрупване на финни частици в белите дробове и дихателните пътища, което може да доведе до усложнения на организма. За да предпази своите служители и за да минимизира степента на отделяне на прах в рамките на допустимите отклонения, направени в Оценката на риска, кандидатът ще закупи и монтира вентилационна система за чист въздух и изсмукване на прахови частици в помещение за земеподготовка и доброметна. |
100 000.00
|
99 677.30
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло с по-висока степен на защитеност (Дейност 3.2 от Условията за кандидатстване).: Настоящата дейност е насочена към подобряване на условията на труд в предприятието, в съответствие с подписаната Европейска социална харта и отговаря на конкретните нужди и проблеми на фирма „Бипа” ЕООД, в обхвата на производствата с висок коефициент на трудов травматизъм, което води до необходимостта от прилагане на засилени мерки за осигуряване на ЗБУТ. В съответствие с разпоредбите на Наредба №3/2001 за минималните изисквания за безопасност и опазването на здравето на работещите при използването на ЛПС на работното място, работодателят е осигурил на своите работници и служители ЛПС, отговарящи на
минималните изисквания за защита. Независимо от това, предвид характера на изпълняваните дейности и съществуващите рискове за здравето и безопасността на работниците, бързата амортизация на съществуващите ЛПС и необходимостта от адаптиране към съвременните предизвикателства за защита на работниците се налага да се закупят нови по-съвременни, по-качествени и по-сигурни ЛПС и СРО, които да надградят използваните до момента. За работещите във фирмата е необходимо да се осигурят следните ЛПС и СРО, според заеманите длъжности и рисковете на съответните работни места: Формовчик 5 сл. - предпазни ръкавици цепена кожа 910 ч.; работни обувки с предпазно бомбе - 10 ч.; полумаска с филтър - 110 бр.; антифони външни - 60 бр.; предпазни поликарбонатни очила - 110; работно облекло – панталон, полугащеризон, ватиран комплект - 10 компл.; ботуши - 10ч.; Пещар - предпазни поликарбонатни очила - 22; ръкавици, издържащи на топлина над 350°С - 12; работен костюм и престилка - огнезащитни - 2; обувки – леярски с термоустойчиво ходило, лесносъбуващи се - 6; предпазен поликарбонатен щит с козирка - 12; полумаска с филтър - 22; панталон, полугащеризон, ватиран комплект - 2; ботуши - 1; антифони външни - 12; инженер производство - предпазни ръкавици цепена кожа - 22; работни обувки с предпазно бомбе - 2; антифони външни - 12; панталон, полугащеризон, ватиран комплект - 2; чистач метални отливки - предпазни ръкавици цепена кожа - 240; обувки – работни обувки с предпазно бомб - 2; полумаска с филтър - 22; антифони външни - 12; предпазни поликарбонатни очила - 22; полугащеризон, ватиран комплект - 2; ботуши - 1; леяр 5 сл. - предпазни поликарбонатни очила 110; Ръкавици, издържащи на топлина над 350°С - 910; работен костюм и престилка - огнезащитни - 10; обувки – леярски с термоустойчиво ходило, лесносъбуващи се - 10; предпазен поликарбонатен щит с козирка - 60; полумаска с филтър - 110; панталон, полугащеризон, ватиран комплект - 10; ботуши - 5; антифони външни - 60; Общ работник - предпазни ръкавици цепена кожа - 88; работни обувки с предпазно бомбе - 8; полумаска с филтър - 88; панталон, полугащеризон, ватиран комплект - 8; ботуши - 4; Началник ОТКК - предпазни ръкавици цепена кожа - 182; работни обувки с предпазно бомбе - 2; антифони външни - 12; работно облекло – панталон, полугащеризон, ватиран комплект - 2 компл.; полумаска с филтър - 57; предпазни поликарбонатни очила - 57; Товарач - предпазни ръкавици цепена кожа - 546; работни обувки с предпазно бомбе - 18; полумаска с филтър - 171; панталон, полугащеризон, ватиран комплект - 18; ботуши - 3. Тези лични предпазни средства и специално работно облекло е от изключетелна важност за кандидата и за развитието на предприятието като цяло. Те ще спомогнат за предпазване на горни и долни краници, за увреждания на кожата предвид високата температура, която се отделя при топенето на метали и възмоност за злополуки със сериозен край. Предпазването на служителите и работниците е важно не само за работодателя, но и за самите служители, така те придобиват увереност и удовлетвореност от своята работа. |
29 900.00
|
29 899.92
|
Дейности, свързани с информиране и публичност: Дейност „Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020г. цели популяризирането на осигурения чрез ОП РЧР финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП РЧР и на проектното предложение има и следните специфични цели:
• популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване;
• популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”;
• развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще;
• популяризиране на мерките за гарантиране на всеки човек на пълноценно участие в обществото и право на достоен труд.
В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността и резултатите да се осъществи, преминавайки през следните етапи:
• Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г.” при спазване на процедурите за определяне на изпълнител съгласно условията и реда, предвидени по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г.
• Изработка и доставка на информационни материали.
• Разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост.
• Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет страницата на кандидата.
Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на Европейския съюз, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – информационни табели, публикации на интернет страницата на кандидата, плакати, брошури при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП РЧР, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, ще се посочва, че документа е изготвен съгласно ОП Развитие на човешките ресурси 2014-2020 г. се осъществява с подкрепа на ЕСФ. |
2 000.00
|
2 000.00
|
Организация и управление на проектното предложение: Целта на дейността е да се осигурят необходимите условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите предвидени за реализация в настоящото проектно предложение. Дейността ще се осъществява през целия работен цикъл на проекта, стриктно придържайки се към изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за предоставяне на БФП, Насоките за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти.
Създаването на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област е условие за осигуряване на успешно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва три позиции – Ръководител, Координатор и Счетоводител. На членовете на ЕОУП ще бъдат вменени следните задължения:
Ръководител:
• Управлява цялостното изпълнение на дейностите;
• Ръководи и координира работата на екипа;
• Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган;
• Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета;
• Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него;
• Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети;
• Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към Договарящия орган;
• Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта.
Координатор:
• Координира прякото изпълнение на проектните дейности под ръководството на Ръководителя;
• Осигурява цялостна административна подкрепа на Ръководителя на ЕОУП – организиране на информационни събития, обучения, екипни срещи, работа по отчитането на проектните дейности и др.;
• Координира работата на екипа при подготовката и провеждането на процедури за доставки и услуги;
• Следи за спазването на графика на изпълнение на дейностите;
• Подпомага Ръководителя и Счетоводителя при изготвянето на финансовите и техническите отчети за Договарящия орган;
• Координира изцяло дейностите за популяризиране на проекта – мерките за публичност и визуализация;
• Участва в екипни срещи.
Счетоводител:
• Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП;
• Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети;
• Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОП РЧР;
• Следи съхранението на финансовите документи по проекта;
• Носи отговорност за счетоводните операции по проекта.
Екипът на проекта отговаря и следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг на всички дейности в хода на изпълнение на проекта. Екипът участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по реда на ПМС №118 /20.05.2014 г., необходими за изпълнение на дейностите по проекта. ЕОУП поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган, и е отговорен за отчитането му в различните етапи от изпълнението. Стриктното изпълнение на тази дейност е основния фактор, от който ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. |
17 000.00
|
16 471.50
|