НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа, която включва мерки от т. 1 до т. 4: Целта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи чрез услуги в домашна среда. Дейността включва предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, които да осигурят непрекъснатост на грижата, чрез участие на различни специалисти и заинтересовани лица, утвърждаване практиката на предоставяне на комплексна грижа чрез предлагане на междусекторни услуги. Община Етрополе осигури патронажна грижа за нуждаещи се лица чрез проекти по Компонент 2 и Компонент 3 на процедурата по ОП РЧР. Конкретните дейности, които ще обхване патронажната грижа са следните: Поддържане на личната хигиена на потребителите;поддържане на хигиената на дома; при необходимост приготвяне храната на потребителя; придружаване при разходка, посещение при лекар. Лицата ще имат достъп и до доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). За потребителите ще се предлага психологическа подкрепа и рехбилитация при необходимост. Ще се наемат поне пет лица на длъжност „Домашен помощник” на пълно работно време, които да предоставят услуги за най-малко 41 ползватели за период от 12 месеца, като всяко лице от целевата група може да получава патронажна грижа до 2 часа на ден. С цел постигане на интеграционен ефект между здравните и социални услуги и повишаване качеството на живот на ползвателите ще се наемат на непълно работно време лица на следните позици: психолог, рехабилитатор, медицинска сестра. Ангажираните лица с патронажната грижа ще бъдат обучени съобразно разработената от МЗ методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1". Планира се наетите по проекта лица да преминат обучения по следните теми:представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;общи познания за патронажните грижи и услугите в общността;основни задължения и права на предоставящите патронажна грижа;основни задължения и права на потребителя на патронажна грижа;етични стандарти в работата;разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности; умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.). Обучение ще се прилага само за лица, които не са преминали същото обучение по други процедури финансирани по ОП РЧР и/или други програми и проекти независимо от източника на финансиране. За тях ще се предоставя супервизия, която може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се консултиране за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Условие при осъществяване на дейността ще бъде, супервизията да гарантира индивидуалния подход и да се осигури дискретност на работата. След проведената индивидуална или групова супервизия ще се изготвят протоколи. В допълнение в проектното предложение са планирани средства във връзка с провеждане на мобилната работа от екипа по патронажна грижа. За наетите лица ще се осигури обслужване от Служба по трудова медицина, както и работно облекло, и ЛПС. Планирани са и средства за материали и консумативи, пряко свързани с организирането и предоставянето на патронажната грижа. |
0.00
|
65 452.97
|
НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, вкл. мерки от т. 5 до т.8: „Целта е да се предостави подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с разпространението на COVID-19. За изпълнение на дейността ще се обхванат три социални услуги: Център за обществена подкрепа с капацитет от 30 лица, Център за социална рехабилитация и интеграция за деца и лица с капацитет 34 лица, Дом за стари хора с капацитет 22 лица. Персоналът на трите услуги е 31лица. Допълнително ще се наемат поне 11 лица, които ще изпълняват следните дейности, които до момента не се осъществяват в ДДД:
-10 бр. „Хигиенист”/по три за всяка от трите социални услуги/ - осъществява постоянна дезинфекция на сградния фонд на социалната услуга.
-1 бр.„Координатор дейност” – следи за избягване дублирането на дейности, разпределя задачи и отговорности между участващите лица в превенцията на COVID-19, следи за разпределение на ЛПС, дезинфекциращи, миещи и почистващи средства, закупени по проекта между всяка услуга. Избраните позиции са помощен персонал, като ангажиментите на наетите лица са пряко свързани с изпълнение на дейностите по превенция на COVID- 19. Конкретните ангажименти на лицата, които са изцяло свързани с превенция на коронавируса, ще са разписани в длъжностните характеристики. Наетите лица ще работят по трудов договор като вида на работното време-пълно/непълно ще се определи в зависимост от епидемиологичната обстановка и потребностите на услугите от персонал, ангажиран с допълнителни дейности, произтичащи от COVID-19. Възнагражденията на лицата ще бъдат формирани съгласно МРЗ.
В рамките на бюджета за COVID-19 са предвидени средства и за Асистентската подкрепа, която от 2021г. е делегирана дейност. Планираните средства са разпределени по следния начин: 28 963.73 лв. за осигуряване на ЛПС, материали и консумативи, въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд, тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Сумата от 19 211.39 лв. е предвидена за непреки разходи.”
|
0.00
|
102 479.77
|