Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal aims to place services to children of early age and their families in order to improve their access to health care, to improve the formation of parent skills, to improve the family environment and to enhance the school preparedness of children for their involvement in the educational system; the project proposal aims also at the prevention of the accommodation of children in specialized institutions. Through the improvement of the preparedness of children for their involvement in the educational system and through the support for the formation of parent skills among the parents in risk, the project aims to limit the development of poverty among generations. 
The services will be available in the Center for Children and Families, established within the frames of the project for social inclusion and integrated services for early childhood development, which are directed towards children up until the age of 7, members of the risk groups, including children with disease and their families as well as towards future parents.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип за организация и управление на проекта: Общата задача на екипа е да направлява, координира и контролира изпълнението на общите цели на проекта. За целта се предвижда да се сформира екип от 5 души, всеки от които ще носи отговорност за извършването на определен тип дейности. Екипът по управление ще осъществява непрекъснат мониторинг и контрол върху напредъка на проекта. Ще бъдат отчетени законосъобразност, целесъобразност, изпълнение в срок и в съответствие постигане на целите на проекта (мониторинг и оценка на протоколи, финансови и технически отчети, работа на наетите специалисти, анализ на данни и др.). Подборът на екипа ще бъде напълно прозрачен и няма да се налагат ограничения по отношение на пол, образователен ценз, социална, етническа и религиозна принадлежност или какъвто и да е друг ограничаващ кандидатите признак. Административният екип по проекта ще се състои от: ръководител, координатор, счетоводител, юрист и технически сътрудник. Разпределението на отговорностите между тях гарантира доброто ръководство на проекта и постигане на заложените резултати. Ръководителят на проекта ще отговаря за организацията, ръководството и контрола върху цялостното изпълнение на проекта и ще: контролира изпълнение на дейностите, съобразно времевия график; ще следи за финансовото управление на проекта; следи за правилното разходване на средствата; отговаря за популяризиране на резултатите от проекта; координира изготвянето на междинни и заключителен технически доклади и финансови отчети; Координаторът ще отговаря за осъществяването на координацията на проектните дейности и постигането целите на проекта, като ще организира и координира започването на дейностите, съгласно утвърдения план-график; оказва методическа помощ и контрол по отчитането на индикаторите; съдейства за организиране на предвидените дейности; подпомага изготвянето на междинните и заключителни технически доклади; Счетоводителят ще бъде отговорен за финансовата отчетност на проекта според националното законодателство и изискванията на финансиращата организация, спазването на финансовия график, изготвяне на финансови доклади и друга отчетна документация; контролира правилното разходване на средствата в рамките на предвидения бюджет; създава организация на счетоводния процес, която да осигури навременно и точно осчетоводяване на документите, съставяне на месечните отчети и оборотни ведомости; изготвя необходимите финансови документи и отчети и ги предоставя за одобрените от УО, в т.ч. искания за средства; изготвя месечните и тримесечните финансови отчети, годишния счетоводен отчет и оборотните ведомости; изготвя необходимите анализи по финансовото изпълнение на проекта; съдейства на одиторни и други проверяващи органи и др. Юристът ще бъде отговорен за административното обслужване на проекта; подготовката на трудовите договори и изготвянето на документацията за избора на външни изпълнители по дейности, в които това е предвидено; изготвянето на технически задания по ЗОП и др. 5. Техническият сътрудник ще бъде отговорен за управлението и класифицирането на документите по проекта; сканиране на документи; организирането на входяща и изходяща кореспонденция; ще подпомага дейността на ръководителя, координаторите и счетоводителя; водене на кореспонденция, завеждането и класифицирането й; организиране периодичните заседания на екипа по проекта; придвижване документи за подпис от съответни отговорни длъжностни лица в администрацията и други технически дейности, касаещи изпълнението на проекта; 181 116.03 180 391.50
Ранна интервенция на уврежданията: Услугата ранна интервенция на уврежданията е с цел предотвратяване на изоставянето и/или институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на децата с увреждания и подкрепа на семействата им. Идеята е ранната интервенция да започне още на ниво родилен дом, тъй като е известно, че родителите на повечето деца с увреждания вземат решение да ги настанят в специализирана институция още там. Това гарантира заложеното в държавната политика за закрила на детето, а именно стесняване на входа на институцията и отваряне на изхода, чрез предоставяне на алтернативни социални услуги. Услугата по ранна интервенция на уврежданията ще спомогне за преодоляване на несигурността на майката/родителите в полагане на специфични грижи за детето с увреждания. Тази услуга ще подпомогне родителите да се приспособят към своето бебе/дете с увреждане, да полагат необходимите грижи за бебето/детето с увреждане и да не го настаняват в специализирана институция или изоставят. Описание на броя и видовете специалисти по услугата: логопед, 1 рехабилитатор, педиатър, медиатор, социален работник, психолог. Услугата ще се предоставя в Центъра, който е изграден по Проекта за социално включване. В Центъра има помещения, оборудвани за кинезитерапия, психомоторни дейности, логопедичен и психологичен кабинет и зала за игрови дейности с децата от 0 до 7 г., както и за работа с родители. Оборудването включва: кинезитерапевтични уреди, психомоторни модули, дидактични материали, огледала, подходящи подови настилки, играчки, дюшеци, стая за родителите, участващи в сесиите с кинезитерапевт, психолог, логопед и др. Мобилните услуги ще се предоставят в домовете на потребителите, както и в отделенията за новородени. Услугата ще обхване 60 деца + 100 родители годишно съгласно таблица за видовете индикативни разходи за тях. 869 620.86 877 955.13
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания: Целта на услугата „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания” е подкрепа на деца с увреждания и техните родители за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. Услугата ще се предоставя на деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Децата с увреждания живеят преди всичко в затворена общност и не получават достатъчна подкрепа за развитието на способностите си за социално общуване и за приобщаване към други групи. Родителите от тези уязвими групи участват рядко както в образователния живот на обществото. В резултат, възпитателите нe получават съдействие от родителите, а родителите изпитват недоверие към съответните институции. Това са сериозни предпоставки за недобро овладяване на материалите, заложени в образователния и училищен процес. За по-малките деца с увреждания, които не са посещавали детска градина, трудностите стават по-сериозни и трудно преодолими. Липсата на изградени навици и социални умения, новата среда, в която попадат и наложеният нов дневен режим, ги обърква и притеснява. При тях съществува и проблем с общуването с другите деца, понякога сe сблъскват и с предразсъдъците на някои възпитатели и стереотипите на обществото. Родителите, с които ще работят медиаторите са от една страна тези родители от уязвими групи, които имат деца с увреждания, подлежащи на прием в целодневни детски градини/предучилищни групи в училищата( 3-6 г.) и от друга страна – родителите на деца от уязвими групи, които вече посещават детските градини. Част от родителите слабо говорят друг език освен майчиния си /ромски или турски/. В повечето случаи те са и финансово затруднени – трудно им е да осигурят таксите за посещение на целодневни детски заведения, както и необходимите медицински изследвания. Необразоваността, социалната изключеност и бедността кара родителите да не приемат детските целодневни градини като място, в което децата им могат да се развият и придобият знания, които ще помогнат за по-нататъшна реализация. В тази конкретика, дейностите предвидени в тази услуга ще бъдат насочени към: • оценка на нуждите на децата от подкрепа; • индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас; • работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година; • ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях се предлага и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения. Дейностите ще се изпълняват от специален педагог, като при необходимост детето ще се насочва към Центъра, за консултиране с други специалисти - психолог, логопед и други. Услугата ще обхване 30 деца годишно съгласно таблица за видовете индикативни разходи за тях. 104 449.72 107 770.09
Семейно консултиране и подкрепа: Услугата семейно консултиране и подкрепа ще включва работа с родителите и децата, включително семейно планиране и индивидуална работа. Целта е подкрепа на семействата на деца до 7 години в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Услугите са разделени в три групи с оглед възрастта на целевите групи деца – 1. Семейно консултиране и подкрепа на родители на бебета и деца до 3 годишна възраст; 2. Семейно консултиране и подкрепа на родители на деца от 3до 7 г.; 3. Бъдещи родители 1. Семейно консултиране и подкрепа на родители на бебета и деца до 3 годишна възраст ще включва: • Групови и индивидуални сесии за семейно планиране; Груповите и индивидуални сесии за семейно планиране целят предоставянето на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите, предавани по полов път и семейното планиране. Дейността се осъществява чрез индивидуални и групови сесии. Индивидуалните сесии ще бъдат провеждани, когато възникне необходимост, в зависимост от всеки случай. Мобилната работа е особено важен елемент от дейността. Дейността обхваща родители от уязвими групи – уязвими етнически групи, в частност представители на ромския етнос; получатели на социални помощи; безработни; родители с три и повече деца; самотни родители и др. Груповите сесии ще се провеждат по предварително посочени теми веднъж седмично в детски ясли, детски градини, социални услуги в общността или в новосъздадени услуги по проекта, като ще бъдат с продължителност 90 минути, за групи от по 8-10 души, като общият брой на сесиите за всяка група следва да бъде между 5 и 8 сесии. • Консултиране и подкрепа на родители, които не полагат достатъчно грижа за своите деца. Консултирането и подкрепата на родители, които не полагат достатъчно грижа за своите деца, цели идентифициране на деца и семейства в риск чрез работа в общността; осигуряване на подкрепа – емоционална, практическа, в натура, финансова, ако е необходима такава, за запазване целостта на семейството и предотвратяване на изоставянето на деца; насочване към другите услуги по проекта и към алтернативни социални, образователни и здравни услуги, както и такива по заетостта; издирване и насочване на бременни жени в риск и майки за ползване на здравни услуги и спазване на изискванията на здравното законодателство; индивидуална работа и групова работа с родители, които не полагат достатъчно грижа за децата си – консултиране, придружаване, посредничество, подкрепа в натура, психотерапия за деца - жертви на насилие или на доказано неглижиране. 2. Семейно консултиране и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г. включва: • Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.; В групите за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г. ще се предоставят социални, юридически и други видове консултации за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето • Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) Консултирането и подкрепата (индивидуално или групово) са насочени към идентифициране на децата и семействата в риск чрез провеждане на дейности в рамките на общността; Услугата ще обхване 300 семейства за /12 месеца/ съгласно таблица за видовете индикативни разходи за тях. 3. Психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи родители за формиране и развитие на родителски умения. 494 825.00 413 336.73
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Основната цел на дейността е регулярно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на децата от 0 до 7 г. за превенция на детската заболеваемост, смъртност, неполагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Дейността ще се извършва в специално предназначено за целта помещение в Общностния център, а именно здравен кабинет, който е оборудван за измерване на височина и тегло, за преглед на бебета и деца, за извършване на леки медицински процедури, следене на графика за имунизации и прегледи. Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; Консултации по отношение на съня-информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебета и деца, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; Обучение на масажи, упражнения, стимулации и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето. Изключително важен момент е, че с тази услуга се цели предотвратяване на детските заболявания, а не лекуване на самите заболявания. При установяване на заболяване или проблем при бебета и децата, те ще бъдат пренасочвани от наблюдаващия педиатър в Общностния център към съответните лекари или специалисти за лечение. Много важен аспект от реализиране на дейността е предоставянето на мобилни услуги от мобилен екип, който ще извършва посещения в домовете на родителите и работа в общността за превенция на детските заболявания. Важните функции на дейността ще са свързани с консултиране на грижата за децата, както и с обяснение и разяснение на препоръки предоставени от здравни служби, личния лекар и други специалисти. Така ще се преодолеят конфликти в семейството поради различни разбирания за грижа в поколенията и ще се цели овластяване на младите родители, които често са несигурни и поверяват грижата на по-възрастните. В работа ще се поддържа връзка с личните лекари на бебетата, така че здравните услуги да са координирани. В дейността участие могат да вземат представители на следните целеви групи: • Деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск; • Общности с различен етнически произход, и по-конкретно ромската етническа група; • Безработни с бебета и малки деца; • Родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца; • Семейства, живеещи в лоши битови условия; • Семейства с ниско ниво на образование; • Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър; • Деца от семейства без здравна осигуровка; • Деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата; • Всички деца с увреждания; • Деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.). Описание на броя и видовете специалисти: педиатър, медицинска сестра, 1 медиатор, лекар по дентална медицина. Услугата ще обхване 500 потребители /средно 1400 прегледа годишно/ съгласно таблица за видовете индикативни разходи за тях. 142 284.08 137 081.68
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Целта е да се увеличи готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Целевата група е деца от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас. Услугата цели създаване на летни групи/училища, което ще допринесе за увеличаване на готовността на децата от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Дейността ще спомогне за социализацията на децата от уязвимите групи в условията на плавен и приемствен преход за училище. Услугата ще се предлага през летните месеци (2 месеца в годината), като всяка година ще бъдат организирани по групи в детски градини, разположени на различни места в града с по 10-20 деца във всяка група. За работата в летните групи ще бъдат подбрани деца, които не са постигнали в максимална степен показателите за училищна готовност. Летните училища ще предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: • Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; • Игри в съответствие с предпочитанията на децата; • Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото; • Включване на родителите в екскурзиите като придружители; • Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; • Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас; • Включване на родителите в подготвителната работа; • Закупуване на книги и материали за първи клас • Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. В дейността могат да участват представители на следните целеви групи: • Деца на 5-6 годишна възраст (след завършване на предучилищната подготовка) от семейства от уязвими групи - уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители, семейства, живеещи в отдалечени райони; • Деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език; • Родители на деца, посещаващи летни групи/училища. Родителите също ще бъдат включени в работата на летните групи. В рамките на дейността ще се доразвият или съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия ги свят. Описание на броя и видовете специалисти: 1 предучилищен педагог и 1 медиатор. В услугата ще бъде предвидена храна за децата, която ще се предоставя от кетърингова фирма. Услугата ще обхване 30 потребители годишно съгласно таблица за видовете индикативни разходи за тях. 5 954.46 5 591.42
Управление и функциониране на услугите в Центъра: С цел доброто изпълнение на проекта, качественото предоставяне на услугите насочени към целевите групи и доброто функциониране на Общностния център, ще бъде проведен конкурс за набиране на квалифициран персонал. За провеждането му ще бъде разработена документация, съгласно изискванията на националното законодателство и еквивалентните приложими нормативни рамки. Целта е извършването на подбор на кадри с максимално задоволителни квалификации, качества и умения, които да поемат управлението на дейностите по функциониране на Центъра и организиране на планираните за предоставяне в него услуги. За организиране на управлението и функционирането на Центъра ще бъдат назначени: Ръководител на центъра; ТРЗ/домакин; Хигиенист. Отговорностите на ръководител, счетоводител и ТРЗ/домакин ще бъдат следните: Ръководител: • Ръководи и отговоря за организирането, разпределянето, координирането и контролиране на всички дейности в Центъра; • Спазва всички критерии, стандарти и процедури, защитавайки потребителите; • Представлява Центъра при установяване на връзки и поддържане на контакти; • Участва в изготвянето на индивидуален план на всеки потребител; • Обезпечава ежедневна подкрепа в среда близка до семейната, създава условия за социална интеграция на потребителите, за развитие и задоволяване на ежедневните им потребности, образователни, информационни и други потребности, за организиране на свободното време, като следи за прилагане на индивидуален подход; • Обезпечава предоставянето на сигурна и безопасна среда и условия за развитие на потребителите; • Планира работата си и работата на персонала; • Изготвя необходимите процедури и правилници за организиране работата в Центъра; • Осъществява контрол върху работата на персонала и функциониране на услугата; • Приема и съгласува отчетите за извършена работа на персонала, предоставящ услугите в Центъра; • Извършва периодична проверка на документацията, отразяваща работата на Центъра; • Следи и контролира спазването на критериите и стандартите по предоставянето на социалната услуга; • Подържа добро ниво на професионална компетентност на служителите и подходящ психологически климат за потребителите и персонала; • Създава и поддържа социална онлайн мрежа, във връзка с дейността на Центъра, като ежеседмично актуализира информацията; • Популяризира дейността на Центъра; • Изпълнява допълнителни задачи възложени от ръководителя на проекта. ТРЗ/домакин: • Изготвя необходимите регистри /договори, болнични, отпуски/ за правилното функциониране на Центъра; • Подава отчетна информация, справки и анализи към Ръководителя на проекта; • Организира входяща и изходяща поща; • Съдейства за административно обезпечаване дейността на екипите в Центъра. • Организира вътрешната документация на Центъра; • Отговаря за съхранение и поддържане на сградата и имуществото на Центъра; • Отговаря за спазването на безопасни и здравословни условия на труд. Хигиенист: • Осигурява спокойна и приветлива обстановка в Центъра чрез поддържане на добра и здравословна хигиена в помещенията и санитарните възли; Екипът по управление на проекта ще разработи и проведе процедура за подбор на персонал, съгласно законовите нормативи и при спазването принципите за прозрачност и равнопоставеност. 248 240.79 260 874.70
Информиране и публичност: Дейността е с цел да бъдат запознати и информирани всички заинтересовани лица и организации, с проекта, целите, дейностите и услугите, които ще се предоставят. Общността ще бъде запозната с изпълнението на проекта, финансиращата институция, целевите групи, предвидените дейности и крайните резултати. Ще бъдат проведени 2 пресконференции - начална /въвеждаща/ и заключителна пресконференция. По време на началната пресконференция, заинтересованите страни, представителите на различни социални групи, медии и др., ще бъдат запознати с целите на проекта, дейностите, целевите групи и сроковете за изпълнение. На заключителната пресконференция ще бъдат представени отново целите на проекта, дейностите, целевите групи и сроковете за изпълнение, както и резултатите от изпълнението на проекта. Публичността ще се извърши съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Екипът за изпълнение на проекта ще разработи информационни материали и табели, съобразно изискванията на Регламент на Комисията (ЕО) №1828/2006, по отношение на публичност на изпълнявания проект. Ще бъдe изработенa 1 информационна табела (50 на 70 см), мобилен постер за различните изяви по време на проекта и 5 плаката, които ще бъдат поставени на различни места в града на видно за обществеността място. С цел публичност и мотивация на потребителите, ще бъдат изработени рекламни материали под формата на /чадъри, химикали и др. материали/. В хода на изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на утвърдените правила за информиране и публичност по Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация по проекти в новия програмен период. При всички мерки за информация и комуникация, предприети по време на проекта изрично ще се указва съфинансирането от от фондовете на ЕС чрез поставянето на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на публичността Община Пловдив ще информира обществеността за получената по настоящата схема подкрепа, като: - включва официалния уеб - сайт на общината, като публикуваната информация ще се състои от: кратко описание на проекта, включително неговите цели, дейности и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - включва новосъздадена страница в социалните медии, като публикуваната информация ще се състои от: кратко описание на проекта, включително неговите цели, дейности и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз, както и нови събития, снимки и съобщения; - поставя за целите на дейността изработване на информационна табела, мобилен постер, плакати, рекламни материали, публикации в медиите и др.; 1 432.00 1 425.42

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).