Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal includes reconstruction and rehabilitation of Hristo Botev str. in Dragoman, as well as reconstruction of sidewalks adjacent to the street. New asphalt-concrete street flooring will be placed on the rehabilitation areas, curbs will be replaced and the pavement will be restored. Street shafts will be adjusted and street runoffs will be built. Road markings will be made and road signs will be placed. An accessible environment for people with disabilities will be provided by decreasing curbs.
In addition to the envisaged construction and assembly works, the necessary preparatory activities will be implemented to insure project readiness and to apply under the procedure – e.g. consultancy services related to the project proposal elaboration, services for the elaboration of the investment project and services for the elaboration of the report on its compliance. The investments during the project implementation include the necessary activities to ensure the lawful execution of the construction works – i.e. exercising independent construction supervision and author's supervision of the investment project designer, as well as project management services.
The reconstruction / rehabilitation of the selected sections of Hristo Botev str. in the town of Dragoman will achieve restoration and improvement of the street performance, will ensure proper conditions for traffic safety, convenient, safe and economical transportation of passengers and cargoes, comfort of travel and extension of the service life of the infrastructure. This will improve the living environment for the population of Dragoman and its transport accessibility, which will improve the quality of life and stimulate economic development.
The reconstructed / rehabilitated Hristo Botev str. will benefit the population of Dragoman - 3161 people, but also the population of other settlements in the municipality - 1175 people, as well as tourists and other people visiting the town.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на строителни и монтажни работи за рехабилитация на ул. „Христо Ботев“ в гр. Драгоман: Ул. „Христо Ботев“ е част от първостепенната улична мрежа в гр. Драгоман и представлява входно-изходна артерия за града, чрез която се осъществява връзката с път І-8 Калотина – Софийски околовръстен път. Улицата се пресича от I главна железопътна линия „Калотина-запад - София - Пловдив - Свиленград - границите с Турция и Гърция“. Проектното предложение включва извършване на строителни и монтажни работи за реконструкция и/или рехабилитация на ул. „Христо Ботев“ в гр. Драгоман, включително съоръженията и принадлежностите към нея (от ОТ 59 0+040,00 до ОТ 161 1+309,08), втори етап на рехабилитация на улицата (от ОТ 59 0+000,00 до ОТ 59 0+040,00), както и реконструкция на тротоари в тези участъци. Вторият етап ще се изпълнява в съответствие с напредъка на инвестиционното намерение на АПИ за изграждане на пътен възел „Драгоман“ при км 14+389 на път І-8 Калотина – Софийски околовръстен път. Участъкът от улицата, който попада в сервитута на железопътната линия (от ОТ 0+620,00 до ОТ 0+810,00) е изключен от проектното предложение. Ул. „Христо Ботев“ е е в лошо състояние; конструкция на пътната настилка, не отговаря на действащите норми за носимоспособност и увеличената интензивност на движение; тротоари – липсващи и компрометирани; отводнителни съоръжения, на които не са извършвани ремонти и реконструкции от построяването им. Общата дължина на улицата – от кръстовището с път І-8 Калотина – Софийски околовръстен път до кръстовището с ул. „Балкан“ е приблизително 1980м. Ширината на уличното платно варира от 7,20м до 7,80м. От двете страни има улични бордюри, по-голяма част от които са „потънали” и нямат необходимата височина над асфалтобетоновата настилка. Тротоарите, където са изградени, са с променлива ширина - от 2,5 до 3,50м. Тротоарната настилка в по голямата си част е с напукани и хлътнали плочи. Наличните отводнителни съоръжения не са реконструирани/ремонтирани от построяването им. В инвестиционния проект са включени земни, асфалтови и пътни работи за реконструкция и рехабилитация на посочените участъци от улицата, работи, свързани с ремонт на дренажни и отводнителни системи, както и пътна маркировка и сигнализация. Предвидено е възстановяване на тротоарна настилка с осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания. Съгласно проекта се предвижда полагане на нови асфалтови пластове за цялата ширина на улицата, разваляне и направа на нови бетонови бордюри за всички участъци от улицата. Предвидено е повдигане на ревизионни и дъждоприемни шахти, спирателни кранове и пожарни хидранти, където са налични, до проектните нива на настилката. Съществуващият тротоар от бетонови плочи или бетон ще се подмени с нов, а там където е от земна настилка, се предвижда направа на нов от бетонови плочи. При реконструкцията на тротоара са предвидени снижаване на бордюрите и поставяне на тактилни плочи. 1 082 434.00 1 015 158.34
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: • законосъобразно започване на строежа; • пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията за изпълнение на строежа, съгласно нормативните актове и техническите спецификации за пожарна безопасност, опазване на околната среда по време на строителството; • спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; • недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; • оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; • годност на строежа за въвеждане в експлоатация; Услугите, свързани с упражняване на независим строителен надзор също така включат следните дейности: • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК, РСПБС, Главна инспекция по труда; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и с одобрените подробни количествени и стойностни сметки; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 20 000.00 8 100.00
Упражняване на авторски надзор на проектанта по време на строителството: Дейността включва упражняване на авторски надзор по смисъла на чл. 162, от ЗУТ от изпълнителя на обществената поръчка за проектиране чрез проектантите по всички части, в обем и обхват, съгласно изискванията на приложимата нормативна уредба, конкретно: • Упражнява авторски надзор чрез посещения на място и осъществява технически контрол върху качеството на работите и изпълнените количества. Носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; • Контролира изпълнението на всички строителни и монтажни работи в съответствие с проектите, техническите правила, условия и изисквания; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Участва в съвещания, свързани с изпълнението на работите на обекта; • Консултира участниците в строителството относно необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; • Решава своевременно въпросите свързани с изпълнението на проектите по време на строителството и се явява на обекта във време указано от възложителя, консултанта, упражняващ строителен надзор или техническия ръководител на обекта; • Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от възложителя. Нарежда отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдените проекти, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; • При наличието на признаци, доказващи, че конструктивните елементи нямат изискващата се съгласно утвърдените проекти и стандарти якост, нарежда на строителя да ги изпитва лабораторно; • Спира изпълнението на строителството или на отделни строително-монтажни работи при неизпълнението на нареждания за установени нарушения и отклонения от утвърдените проекти; • Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството. Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; • Изпълнителят осигурява присъствие на своите специалисти (физически лица – проектанти) по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; • Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; • Дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по ЗУТ. Не разрешава допускането на съществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти по време на строителството на строежа, а при необходимост да се спазва разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ; • Съгласува с Възложителя всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествените сметки към инвестиционния проект; • Оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнението на строителните и монтажните работи. 8 162.46 48 978.78
Предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнение, управление и отчитане на проекта: Дейността включва предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнението, управлението и отчитането на одобрения проект. Обхватът на услугите, включва извършването на следните дейности: • Съставяне на заявки за плащания, протоколи, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация, необходима за доказване на изпълнението на дейностите по проекта, която да се представя пред ДФЗ; • Отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; • Изготвяне на доклади до възложителя за техническо и финансово изпълнение на проекта, включително установени несъответствия и проблеми и предложение за действия за преодоляването им; • Съставяне на кореспонденция с ДФЗ по всякакви въпроси, свързани с изпълнение на проекта, включително относно изменения на договора, съгласуване на обществените поръчки и възражения по финансови корекции; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове и указния на ДФЗ за изпълнение на проекти, съфинансирани от ПРСР 2014-2020, както и на общите нормативни документи за изпълнение на проекти, съфинансирани със средства от ЕСИФ и ЕЗФРСР; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове в областта на обществените поръчки, проверка за законосъобразност на съдържанието документите по проекта, както и сключването и изменението на договорите; • Следене за коректното изпълнение на обхвата и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности и докладване на възложителя с цел осъществяване на контрол при изпълнение им; • Проследяване навременно изпълнение на дейностите по проекта и докладване на възложителя с цел спазване на графиците за изпълнение на работите/доставките/услугите, и санкции при закъснение; • Съдействие при подготовката на необходимите протоколи и условия за започване на строителство и приемане на изпълнени работи, в които има задължително участие на възложителя или на негов упълномощен представител; • Подпомагане на възложителя при приемане на работите/услугите/доставките и контрол при изпълнение на възложените договори, според изискванията на договорите и действащото законодателство; • Проверка на допустимостта на разходите, спазването на лимити по бюджета на проекта, на плащанията и осчетоводяванията; • Идентифициране на необходимостта от документи/становища/разрешителни от местни и национални органи и институции във връзка с изпълнението и приключване на проекта и съставяне на документите, необходими за тяхното получаване; • Идентифициране и докладване своевременно на възложителя за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности/измами. 9 850.00 19 700.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).