Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal is a continuation of the continuous support for the risk groups in Opaka municipality, who rely on hot food every day and are highly dependent on it. The provision of Hot lunch starts from 01.05.2023 under the current project as a Local Activity, with a view to ensuring the continuity of the hot meal service for the most needy persons/children, determined after selection. On working days, healthy, varied and nutritious hot food for lunch is provided to up to 400 persons and children at risk (defined according to Ordinance No. RD-06-53 of 17.09.2021) by the municipality of Opaka, free of charge and while preserving the dignity and respecting the privacy of their private life, free of charge and while preserving their dignity and respecting the privacy of their private life, including accompanying measures that support their social inclusion.
The preparation of a hot lunch is carried out by a registered service provider, packaged in suitable containers and transported in licensed means of transport to the food distribution points. The distribution of food takes place from 11:00 a.m. to 1:00 p.m. Unreceived hot lunches that meet the storage terms and conditions will be distributed to persons from the target groups specified in Art. 4, para. 1 and 2, Art. 6, para. 1 of the Ordinance. Accompanying measures are offered with the aim of reducing social exclusion and/or dealing with extraordinary social situations in an emancipating and sustainable way, which are expressed in individual/group counseling and/or assistance in using social and/or administrative services, to support access to health and educational services, to manage the family budget, to a healthy and balanced diet. The implementation of project activities takes into account climate and environmental aspects, in particular the reduction of food waste and the use of single-use plastic products, according to the principle of "do no significant harm.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Проведена е ОП с предмет: "Приготвяне и доставка на готова храна "топъл обяд" на лица от целеви групи, живеещи на територията на община Опака по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 - Топъл обяд" с уникален № в РОП 00890–2022–0023 открита с Решение № 308650/14.12.2022г. Определен е Изпълнител съгл. Решение № D295143/17.02.2023г.,което в момента се обжалва пред ВАС с жалба срещу акт на КЗК № В-1417-22.03.2023г. Определението на КЗК дава възможност за предварително изпълнение на Решение №Решение № D295143/17.02.2023г., поради което е сключен договор под № 24 от 28.03.2023г. с избрания изпълнител "ФЪЦ-2015“ЕООД, който е със срок да действие считано от 01.05.2023г. до 30.09.2025г. Поради тази причина сме определили броят на работните дни считано от 01.05.2023г. до 30.09.2025г.Избраният изпълнител разполага с Обект в гр.Опака, ул.„Съединение“ 2А,о „кухня с дейност кетъринг, Опака УПИ II, кв.54, ПУП, обл.Търговище с рег. № 252500217/01.06.2022г.ОДБХ-Търговище. Капацитета на кухнята е за приготвяне на храна за над 500 лица. Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще се предоставят на най- нуждаещите се лица гарантират осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна и питателна храна, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето,ЗХ и други в областта на храненето. "ФЪЦ-2015“ЕООД притежава и Удост.за регистрация на транспортно средство № 361/20.06.2018г. издадено от Директора на ОДБХ гр. Търговище за ФОЛКСВАГЕН КРАФТЕР с ДК № Т0660АК, с регистрационен № 417 и може да превозва:готови за консумация храни. Кухнята разполага с Удост.за регистрация на заведение за обществено хранене издадени от ОДБХ гр. Търговище за сектор: „Обекти за обществено хранене“. За приготвянето на храната изпълнителят разполага с наети по ТД лица със съответната квалификация. Кухнята разполага с кухненски блок, подготвителни кътове за първична подготовка на суровините миялни помещения, складови помещения–оборудвани със стелажи и хладилници за разделно съхранение на различните групи храни при температурни условия, указани от производителя.Обектът разполага баня, санитарни възли и канцелария и е захранен с топла и студена вода. На всички етапи от производството и преработката на храни се осигурява достатъчно количество питейна вода с цел недопускане замърсяване на храните. Фирмата разполага с 1 броя автомобил, който се поддържат в добър вид, позволяващ ефикасно ежедневно почистване и дезинфекция. Ежедневно ще се предоставя супа, основно ястие, хляб и и поне веднъж седмично десерт като стойността на обяда ще бъде 3,20 лв. с ДДС. Приготвянето на храната ще е съобразено с възрастта и нужните на лицата.храни от всички групи - месо, риба, млечни продукти, зеленчуци, хляб. Начална дата на изпълнение на доставка на Топъл обяд : 17.05.2023 г.-крайна дата: 30.09.2025г. Брой обяди за периода 17.05.2023 год. – 31.10.2023 год. - 36738х3,20 лв. = 117561,60 лв., за периода 01.11.2023 г.-31.12.2023 – 16000х3,20 лв. = 51200 лв., за периода 01.01.2024 год.-31.12.2024 - 12х21 работни дни – 252х400=100800х3,20лв.= 322560 лв., за периода 01.01.2025 год.-30.09.2025 год. – 9х21 работни дни – 189х400=75600х3,20лв. = 241920 лв., общо:733241,60 лв. Описани са конкретния брой работни дни за месеците от текущата година, за 2023 г. и за всяка следваща календарна година е определена стойността на разхода на база 21 р.д. средномесечно. Ще се осигурява прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд включваща супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Седмичните менюта се изготвят във съответствие с чл.13 от ЗХ и включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, предоставя се информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на ЕП и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните. 733 241.60 94 240.00
Предоставяне на топъл обяд: Предвиждаме обяда да бъде доставян в пунктове за раздаване на храна. Допускаме възможността за малките населени места на територията на общината при определен малък брой потребители или при липса на подходящ обект обяд да бъде доставян до дома на потребителите. Във всеки пункт ще има определено лице, което ще отговаря за предоставяне на обяда на потребителите и ще следи същият да бъде получен лично. Пунктовете са регистрирани в БАБХ и разполагат със съответните разрешителни/удостоверения. Ще бъдат спазени всички санитарно-хигиенни изисквания на контролните органи. Ще се спазват изискванията за дистанция и дезинфекция при необходимост. За предоставяне на приготвената храна на трудноподвижни и хора с увреждания, които не могат да отидат до пунктовете за раздаване на храната същата ще бъде предоставяна от обслужващият го личен асистент или от патронажни санитари. При възникване на непредвидени и извънредни обстоятелства и/или при предписание на националните и регионалните здравни органи в хода на изпълнение на договора, ще се създаде необходимата организация за доставка на храната до дома на потребителите. Превозни средства са регистрирани по Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. При приготвянето и предоставянето на храната ще се прилагат механизми, които отчитат и климатичните и екологични аспекти, както и за намаляването на разхищението на храни и ограничаването на използването на пластмасови опаковки и изделия за еднократна употреба. Проведена е процедура по ЗОП с предмет "Приготвяне и доставка на готова храна - "топъл обяд" на лица от целеви групи, живеещи на територията на община Опака по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR003-1.001 - Топъл обяд" открита с решение № F308650 от 14.12.2022 год.и предстои сключване с избран изпълнител определен с решение№ D21297297/17.02.23. 51 326.91 6 596.80
Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Опака пряко и самостоятелно ще предлага съпътстващи мерки през целия период на изпълнение на проекта. Съпътстващите мерки ще се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и други. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. За изпълнение на дейността, Община Опака разполага с необходимия капацитет от експерти. 51 326.91 6 596.80
Определяне на целевите групи: След публикуване на изискванията за кандидатстване, Община Опака предприе бързи действия във връзка с организация за кандидатстване на потребителите (ползващи до сега услугата и нови). Разпространиха се новите приложения в гр. Опака и в селата, и с помощта на кметовете и администрацията в населените места се попълниха и се изпратиха за проверка в ДСП Попово списъците с потенциалните потребители, за установяване принадлежността към определена целева група /Приложение 5 от Ръководството/. Дейността стартира преди сключване на административния договор с цел да се осигури непрекъснатост на предоставяната услуга и ще продължи през целия период на неговото изпълнение. Заявления-декларации се приемат в Община Опака и в кметствата на общината през целия период на изпълнение на договора. При избора на целева група се водим от спазване на принципа за равенство между половете недопускане на дискриминация - равенството между мъжете и жените и интегрирането на аспекта на социалните измерения на пола. Ще се предприемат мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други, като ще се има предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейността ще се гарантира, че ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица. Дейността стартира преди сключване на административния договор с цел да се осигури непрекъснатост на предоставяната услуга и ще продължи през целия период на неговото изпълнение. Ползвателите на „топъл обяд“ ежедневно разчитат на тази помощ и са силно зависими от нея. Топъл обяд за най-нуждаещите се лица се предоставя целогодишно, в отговор на установени трайни и/или неотложни нужди. Услугата достига и до по-отдалечени места, където хората изпитват още по-сериозни затруднения за осигуряване на прехраната си. Допустимите целеви групи са според чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по ПХОМП 2021 – 2027 г., съфинансирана от ЕСФ + (Наредбата) и т. 13 от Условията за кандидатстване по Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“: -лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; -лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по т. 1, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; - лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; -лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; -скитащи и бездомни лица; -лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците (към момента на територията на община Опака не са регистрирани такива нуждаещи се лица.) -членовете на едно семейство или домакинство попада в някоя от изброените групи, топъл обяд може да бъде предоставян на всеки един от тях, вкл. непълнолетни деца, когато същите попадат в някоя от изброените хипотези и за тях не е осигурено безплатно хранене по друг ред. допустимо е и изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).