Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 728 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal complements, builds on and expands the scope of the current measures in the context of the COVID-19 pandemic. The implementation of the project proposal is aimed at the most affected and vulnerable citizens in the country in the context of the COVID-19 pandemic. In accordance with the objectives of the operation, the target groups are: persons without income or low income below the poverty line - people in difficulty due to the deteriorating economic situation in the country, people who are at higher risk of infection due to their age or disability and adverse course of infection; persons placed in quarantine - without income or with low income below the poverty line and have no relatives to support them; persons subject to social assistance, for whom the need for additional support has been established and in the conditions of an emergency epidemic situation, are unable to satisfy their basic living needs. The activities set for implementation under the project are: determination of the target groups; preparing a hot lunch; providing hot lunch at the homes of consumers; implementation of accompanying measures.
The project proposal covers needy people from all settlements in the municipality of Alfatar - six villages and one town, which is the municipal center.
The project will be implemented through activities and measures that will be implemented jointly with an external social service provider, in compliance with all sanitary requirements and prescriptions of national and European competent authorities in order to achieve the results set in the project proposal.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: При идентифициране на нуждаещите се лица се използват всички възможни начини за информация, като налична база данни използвани при проект „Топъл обяд за гражданите на Община Алфатар“ – приключен април 2020, проект „Независим живот за гражданите на Община Алфатар“ приключен декември 2018, проект „Целево подпомагане с топъл обяд у дома в община Алфатар“ по Целева програма „Топъл обяд у дома в условия на извънредна ситуация – 2020г.“ и проект „Патронажна грижа за гражданите на Община Алфатар“ по Процедура BG05M9OP001-2.101 “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 3”. Налична информация от БЧК, от отворени телефонни линии, сигнали на граждани, институции и др. Актуална информация от кметове и кметски наместници в населените места от общината. Община Алфатар създава необходимата организация за лицата, извън горе посочените налични бази данни, желаещи да се включат в проекта по Процедура BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“. В съответствие с целите на проекта, топъл обяд се предоставя на лицата попадащи в следните целеви групи: лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка и са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Броят на потребителите, на които ще се предоставя топъл обяд е 300 души. Всички останали лица, които са с потвърдена от ДСП Силистра принадлежност към съответната целева група, попадат в резервен списък на чакащите одобрени кандидат потребители. Обособяват се две групи от правоимащи лица - основна група на потребители и група от резервен списък на чакащите одобрени кандидат потребители. С лицата попадащи в основната група на потребителите се сключва договор за ползване на услугата. Нуждаещи се лица могат да заявят включване в проекта през целия период на изпълнението му. Изготвени и утвърдени процедури с механизми и правила за идентифициране на най-нуждаещите се лица, подбор на конкретните представители на целевите групи, за идентифициране на конкретни лица, на които да се предостави приготвен но неполучен в съответния ден топъл обяд и за недопускане на двойно финансиране. Подготовката за дейността предвижда подборът на целевите групи да започне преди стартирането на договора за предоставяне на топлия обяд. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Дейността "Приготвяне на топъл обяд" ще се реализира от 01.01.2021г. до 30.09.2022г. включително в работни дни, за 300 одобрени потребителя. Общият брой на работните дни в посоченият период е 435. Приготвеният топъл обяд за едно лице на ден включва супа, основно ястие и хляб приготвени и порционирани по утвърден рецептурник. Десерт ще се предлага минимум веднъж седмично. Топлият обяд ще се реализира, по действащ договор с избран преди 01.07.2020 г. доставчик на социалната услуга по реда на Закона за социално подпомагане и Правилника за неговото прилагане - ЕТ „Лъчезар Данков”. Избраният доставчик е регистриран по чл.12 от Закона за храните. На основание Заповед №РД-810/27.12.2019г. е сключен договор №437/31.12.2019г. , с ЕТ „Лъчезар Данков”, със срок на действие до 31.12.2023г. По настоящата процедура е сключен анекс към същия за предоставяне на топъл обяд. Материалната база - кухнята, в която ще се приготвя топлият обяд, представлява недвижим имот собственост на ЕТ „Лъчезар Данков“ /Акт за собственост - №5 том XV рег. № 10857 дело № 1390 от 2012 год/, с адрес гр. Алфатар, ул. Йордан Петров №16. Кухнята, в коята ще бъде приготвена храната е обект регистриран по Закона за храните с №2023/15.07.2014г. 361 110.00 361 110.00
Предоставяне на топъл обяд: Дейността включва доставяне на приготвената храна до дома на всеки един потребител от избраният доставчик ЕТ „Лъчезар Данков”. Наличните транспортни средства, с които ще се доставя храната до домовете на потребителите са четири, собственост на ЕТ „Лъчезар Данков“, отговарящи на изискванията за разнос на храна. Регистрационни номера и видовете транспортни средства, с които ще се доставя храната до дома на потребителите: Citroen Relay, дълга база, хладилен, регистрационен номер СС8713РВ; Citroen Berlingo, хладилен, регистрационен номер СС6670АН; Citroen, регистрационен номер СС4669АМ; Fiat Fiorino, регистрационен номер СС0943МС. Предоставянето на храната се извършва при изпълнение и спазване на всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. Предоставянето на храната ще се извършва от четирима разносвачи на храна. 18 055.50 18 055.50
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се реализират през целия период на изпълнение на договора. Дейността ще се извършва от служители на общинска администрация, ангажирани с проекта, които имат необходимият опит във връзка с реализацията на предходен проект „Топъл обяд за гражданите на Община Алфатар“, Процедура BG05FMOP001-3.002 "Осигуряване на топъл обяд - 2016-2020". Дейността включва помощни и консултантски услуги за подобряване на достъпа до основните обществени услуги за нуждите на жилищното настаняване, социалното благосъстояние, здравеопазването, заетостта и психичното здраве, според специфичните потребности на потребителя и въз основа на индивидуалната му нужда. С цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация и предотвратяване на кризисни ситуации на потребителите ще се оказва емоционална, мотивационна и психологическа съпътстваща подкрепа. Съпътстващите мерки ще се предоставят при зачитане на човешкото достойнство и правото на независимост на потребителя, личния и семейния живот, правото на защита на личните данни, равенство между мъжете и жените. Предоставянето на съпътстващи мерки ще е съобразено с установени специфични потребности за всеки отделен потребител. 18 055.50 18 055.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).