Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project aims to provide conditions for better matching of professional and personal life of employees in the Municipality of Glavinitsa, by creating a corner for children. This will help prevent absenteeism, helping to facilitate access to employment for working parents in the municipal administration. By creating a social benefit for combining family and professional life, on the one hand aims to maintain the level of labor and economic activity of parents in the municipality of Glavinitsa, and on the other - to preserve the quality of labor and increase motivation for work and labor productivity of the staff.
The results of the project lead to the achievement of the goals, as the employer will improve the working conditions and will help to matching the personal and professional life of 29 employees with 33 children up to 12 years of age by building a children's playground in Glavinitsa Municipality. As a result of the project, the premises and equipment will be renovated in accordance with the needs of different age groups of children. It will contribute to increasing the number of unemployed people involved in employment through training and employment of 6 persons registered in the Labor Office to provide hourly care for the children of employees. This will contribute to a better matching of professional and personal life, to increase the motivation for work and labor productivity in the municipal administration.
The project is in full compliance with the objectives and priorities of the HRD OP, contributing to Investment Priorities (IP) 1, 3 and 7 of Priority Axis (PA) 1 of the HRD OP through training and employment of 6 unemployed persons, as well as by building and the functioning of a children's playground for the workers in the administration, which is an innovative social benefit for the municipality of Glavinitsa for the development of human resources and improvement of working conditions.
The duration of the project is 18 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на социални придобивки в предприятията (кът за деца), посредством адаптиране и оборудване на подходящо помещение за полагане на почасови грижи за деца.: Целта на дейността е да се създаде иновативна за Община Главиница социална придобивка - нов детски кът за деца на работещи в администрацията служители. Мястото, което ще бъде адаптирано и оборудвано за детски кът е апартамент частна общинска собственост, с площ 106,24 кв.м., в непосредствена близост до сградата на Община Главиница. Апартаментът разполага с 3 стаи (площ: стая 1 -19 кв.м., стая 2 -17 кв.м., стая 3 -38 кв.м.), 2 тоалетни (7 и 2 кв.м.) и тераса (12 кв.м.), коридор (11.24 кв.м). Площта (без санитарните помещения и терасата), която ще се адаптира за детския кът е над 83 кв.м. Всяка стая има над 14 кв.м. отваряеми прозорци, които осигуряват достатъчна дневна светлина и възможност за проветряване, но са с остаряла дървена дограма, която не се затваря добре. Подовите настилки в помещенията са балатум, а на коридора и терасата - мозайка. Стените на помещенията и коридора са боядисани със замърсен и амортизиран латекс. Тоалетните разполагат с необходимата санитария (мивка и тоалетна чиния) и фаянс по стени, теракота по подове, които са стари, амортизирани и напукани. Помещенията имат излаз на тераса, чиито перила са с височина 95 см. Етап 1. СМР. Обосновка на необходимостта и видове СМР: Ремонтът се налага, с оглед осигуряване на хигиенични, безопасни и достъпни условия за децата, както и за превенция срещу възможни рискове, застрашаващи живота и здравето на ползвателите и на техните придружители. Предвидените СМР ще доведат до съответствие със заложените в Условията за кандидатстване минимални изисквания: - Осигуряване на естествена светлина и естествена вентилация, посредством достатъчни на брой и по размер прозорци, които имат отваряемо крило и са подходящо обезопасени. Трите стаи на детския кът ще се обособят като 3 зони за почасови грижи за децата в съответствие с възрастовите групи и с възможност за игри и забавления, и за тихи интелектуални занимания. Ще се извърши смяна на амортизираната дървена дограма на 3-те прозореца (с размери: 2 бр.-135/105 см. и 1 бр.-180/135) с ПВЦ-дограма с комплексно отваряне, и предпазни мрежи, така че проветряването да се извършва по безопасен начин. - Осигуряване на безопасни и хигиенични подови настилки. Помещенията по пода на стаите са с балатум, а коридора и терасата с мозайка, което прави пода опасен и нехигиеничен. Техните подове ще се покрият със саморазливна каучукова (за помещенията и коридора - 85.24 кв.м) и гумена (за терасата 12 кв.м) настилка, която ще осигури ударопоглъщаща, нехлъзгава повърхност, устойчива на дезинфекционни разтвори и удобна за лесно почистване. Така ще се осигури гаранция, че настилките не създават условия за развитие на организми, паразити и насекоми. - Обезопасяването на терасата, към която имат излаз и трите помещения ще се извърши с надграждане на парапета до височина 1,50 м. - Осигуряване на санитарни възли. Ще се обособи отделен санитарен възел за децата до 3 г. и друг с 2 WC клетки и преддверие с мивка за децата от 3 до 12 г. Санитарията, теракота и фаянса в наличните тоалетни са на повече от 20 год., амортизирани, замърсени и напукани. Това налага следните СМР: тоалетна за деца до 3 г., с площ 2 кв.м. - полагане фаянс по стени (14 кв.м.)и теракота (не хлъзгава) по под, умивалник фаянс с обла форма, тоалетен блок-фаянс, монтаж вентилатор; тоалетна деца от 3 до 12 г., площ 7 кв.м. - стени от гипс картон за обособяване на 2 кабинки и преддверие; полагане фаянс по стени (40 кв.м.) и теракота (не хлъзгава) по под, умивалник от фаянс с обла форма, тоалетен блок-фаянс-2 бр., вентилатор. - За обезопасяването на инсталациите в помещението (осветителна, отоплителна и др.) ще се монтират ел. ключове и контакти на недостъпни места за децата и подходящо обезопасени. - Стените и таваните (500 кв.м) на детския кът ще се боядисат с латекс. Етап 2. Оборудване на детския кът. Предвиденото обзавеждане и оборудване на детския кът ще е безопасно, съобразено с броя и възрастта на децата. Дейността се реализира през първите месеци на проекта. 0.00 0.00
Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца.: Основна цел на дейността е да осигури 6 безработни лица от целевата група, за включването им в обучение и заетост при бенефициента, което ще доведе до кадрово осигуряване на детския кът. За избора на безработни лица от целевата група ще се приложат следните подходи: 1.Взаимодействие с ДБТ - съвместен подбор между дирекция бюро по труда и кандидата за избор на регистрирани безработни лица за включване в проекта: - Писмо и заявка до ДБТ с информация за целите и дейностите по проекта и изискванията на работодателя. - Дълъг списък и профили на подходящи регистрирани безработни от ДБТ и кратък списък от бенефициента. - Провеждане на групово професионално ориентиране от експерти на ДБТ и представяне на изискванията на новите работни места в детския кът от бенефициента. - Интервю с работодателя с унифицирани въпроси, еднакви за всички кандидати; 2.Широка информираност за проекта и търсенето на нова работна сила за изградения детски кът: - Ще се направи публикация на сайта на Община Главиница относно проекта, целите и целевата група, което ще послужи за популяризиране на социалната придобивка и ще стигне до всички потенциални кандидати за новоразкритите работни места. При спазване принципите за равенство на половете и недискриминация не се предвиждат ограничителни изисквания към кандидатите. Мероприятията за подбор на целевата група осигуряват равен достъп до обучение и заетост на кандидатите без оглед на пол, раса, вероизповедание или здравословно състояние. В рамките на дейността ще се осигурят 6 безработни и неактивни лица. Непосредствено след избора им те ще бъдат насочени към обучение за полагане на почасови грижи в детския кът. Дейността и целевите групи са в обхвата на приоритетна ос 1 "Подобряване достъпа до заетост и качество на работните места" от ОПРЧР 2014-2020. Налице е принос към специфичните цели на Инвестиционен приоритет №1: Спец. цел 1: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивни лица на възраст между 30 и 54 г. и Спец. цел 3: Увеличаване броя на започналите работа безработни или неактивните лица над 54 годишна възраст. 0.00 0.00
Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца.: Дейността цели да осигури необходимите знания и умения на подбраните за заетост в детския кът безработни лица, за полагане на качествени почасови грижи за децата, които ще го посещават. Дейността отговаря на идентифицираните нужди от придобиване на необходимите знания и умения на целевите групи, тъй като предварителното проучване на кандидата по данни на ДБТ сочи, че към момента не са налице регистрирани безработни лица, които притежават образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или не са преминали обучение за полагане грижи за деца. Ако това състояние на пазара на работна сила се запази и към момента на реализация на дейността, всички подбрани лица ще имат необходимост от обучение за упражняване на професията. В рамките на тази дейност кандидатът ще извърши обучение на лицата за придобиване на умения за полагане на грижи за деца. Обучението ще обхваща минимум следните теми: - придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди); - дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст; - безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации; - придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие; - дисциплината като средство за защита и възпитание на детето; - придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца; - придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители; - хигиена на детето и безопасност на средата; - игри и занимания с деца. Дейността ще протече на следните етапи: 1. Избор на квалифицирани преподаватели в обучението - психолози и/или педагози и/или социални работници, които имат необходимия професионален опит и квалификации за провеждане на обучението. С преподавателите ще се сключи договор за услуга, тип граждански. Работата ще се приеме с приемо-предавателен протокол (ППП). 2. Осигуряване на подходяща база и условия за провеждане на обучението с 6 седящи места на необходимото отстояние (в случай, че при реализацията на проекта все още не е преодоляна пандемията от Ковид 19), мултимедия, бял екран, дъска, тетрадка и химикалка за всеки участник. Кандидатът разполага със собствени конферентни зали, които ще бъдат осигурени за срока на обучението. 3. Разработване на учебен план-график и учебни материали и презентации. На преподавателите ще се възложи освен провеждане на обучението разработване на учебните материали. Съвместно с преподавателите ще се разработи учебен план график по дни и часове, който ще се утвърди от бенефициента. Обучението ще бъде с продължителност 30 уч. часа по 6 часа на ден. 4. Провеждане на обучението. Ще се води ежедневна присъствена с подпис на обучаемите лица и съответния преподавател. На обучаемите ще се раздадат срещу подпис тетрадка, химикалка и учебни материали, разработени от преподавателите. Обучението ще завърши със сертификат, издаден от бенефициента. 0.00 0.00
Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател за почасово или целодневно полагане на грижи за деца за период до 12 месеца. : Дейността цели осигуряване условия за по-доброто съвместяване на професионалния с личния живот на работниците и служителите в Община Главиница, чрез кадрово осигуряване с възпитатели и детегледачи на изградения по проекта кът за деца. Това ще спомогне за превенция на отсъствието от работа, допринасяйки за улесняване достъпа до заетост за работещите родители в общинската администрация. Чрез създаването на социална придобивка за съчетаване на семейния с професионалния живот, от една страна се цели подобряване достъпа до заетост на безработните лица, а от друга - запазване равнището на трудовата и икономическа активност на родителите от община Главиница, запазване качеството на работната сила и повишаване мотивацията за труд за труд на персонала. Дейността отговаря на идентифицираните нужди от социалната придобивка, тъй като понастоящем една трета от персонала на Общината са служители, които имат деца до 12 годишна възраст. Работодателят е инвестирал в тяхното развитие чрез обучения, така че те представляват ценен човешки ресурс. Същевременно необходимостта от грижа за децата водят до чести отсъствия от работното място в рамките на работния ден за родителите. Тези служители имат 2 пъти по-висок дял на ползваните платен и неплатен отпуск, като и отпуски поради грижа за болен член от семейството. Това от една страна нарушава организацията на работа, а от друга намалява производителността на труда и качеството и ефективността на обслужване на гражданите и клиентите на администрацията. Дейността ще стартира след материалното осигуряване на детския кът, подбора и обучението на безработните лица. С избраните лица ще бъдат сключени трудови договори на пълен работен ден, за осигуряване на 12 месечна заетост по проекта при бенефициента на длъжности: - Код - 23596008, позиция - Възпитател, брой лица - 4; - Код - 53111001, позиция - Детегледачка, брой лица - 2. Лицата назначени на позиция Възпитател ще полагат почасови грижи за децата от 3 до 12 години, а Детегледачите - за децата до 3 годишна възраст. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще бъдат наети на пълен работен ден, в съответствие с нуждите на служителите на кандидата, тъй като броят на работещите родители е над една трета от персонала и ежедневно на голяма част от тях се налага да отсъстват от работа, поради нужди от грижи за децата. На всички наети лица ще се връчат длъжностни характеристики срещу подпис. Работодателят ще изпрати в срок уведомления към НАП. Ще се водят трудовите досиета, форма за явяване и неявяване на работа. Ще се изплащат редовно и в срок трудовите възнаграждения, данъците и осигурителните вноски към съответните фондове. Едно наето безработно лице ще полага грижи за минимум 5 деца, тъй като броят на децата е 33, а предвиденият брой на персонала, зает в детския кът е 6 лица. Работодателят ще осигури двусменен режим на работа на детския кът, което ще осигури по-голям комфорт за родителите, когато се налага да останат след работно време или да отделят време за себе си и за дома преди и след работното си време. Дейността дава принос към ПО 1 на ОПРЧР, СЦ 1 и 3 на Инвестиционен приоритет № 1: "Достъп до заетост за търсещите работа и неактивните лица, включително трайно безработни и лица, отдалечени от пазара на труда, а също и чрез местните инициативи за заетост, и подкрепа за мобилността на работната сила", както и към Инвестиционен приоритет № 7: "Приспособяване на работниците, предприятията и предприемачите към промените", Специфична цел 1: "Увеличаване броя на обхванатите заети в предприятията с въведени нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и подобряване на организацията и условията на труд". 0.00 97 529.55

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).