Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at vulnerable target groups - "Disadvantaged participants and their families". The activities envisage the provision of measures and services through which to directly and effectively affect the quality of life of the representatives of vulnerable groups in society, increasing their psychological and social status in order to improve their access to the labor market.
The services and measures will be provided to users by a formed multidisciplinary team, which will include specialists with the necessary knowledge, skills and qualifications for direct and effective work with users. The team will have specific duties and responsibilities - provision of information, consultations, motivation, training and integrated social services.
Through the planned activities, users will be provided with adequate access to efficient, quality and sustainable services.
The project envisages the implementation of all permissible activities defined in the Application Conditions:
1. Identification of persons from the target group and determination of an individual set of measures (plan) for their active inclusion;
2. Designation of an individual case manager of each person and integrated measures defined for him:
2.1. Providing information and support to individuals, according to their individual needs;
2.2. Supporting measures for motivational training for active behavior in the labor market;
2.3. Professional guidance and career counseling for disadvantaged people;
2.4. Psychological support for individuals, according to their individual needs;
3. Support for job search, connections with employers and preparation for inclusion in employment;
4. Support the establishment of contacts with institutions/organizations;
5. Active work with potential employers to find jobs for individuals;
6. Providing training to acquire "soft" skills.
Part of the users will be included in forms of employment, and the rest will be motivated to look for work.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Формиране на мултидисциплинарен екип и прилагане на мерки за пряка работа с потребителите: Изпълнението на дейността е пряко свързано с анализираните потребности на целевите групи по проекта. Мерките, които ще се приложат спрямо нуждите на потребителите, ще кореспондират напълно с установените дефицити на знания, умения, компетентности и мотивация, представляващи бариера за лицата от уязвими групи за реализиране на пазара на труда. В дейността ще бъдат включени поне 50 участници в неравностойно положение и техните семейства. Към всеки потребител ще бъде приложен индивидуален подход, изразен в изготвен и утвърден индивидуален план за подкрепа, съответстващ на установените нужди. Планът ще съдържа комплекс от мерки, необходими за личностното и професионалното израстване на лицата и утвърждаването им като равноправни членове на обществото в социално-икономически аспект, преодолявайки предразсъдъците и ограниченията, наложени от социалната среда и самите тях. С цел коректно изпълнение на дейността ще бъде формиран мултидисциплинарен екип, като всеки специалист ще е отговорен за изпълнението на поне една от отделните поддейности. Всяка поддейност ще бъде изпълнявана от поне двама специалисти, с което ще се гарантира ефективността на прилаганите мерки и ще бъде спазено изискването на чл. 25, ал. 4 от Правилника за прилагане на Закона за социалните услуги, във връзка с чл. 80, ал. 2 от Закона, които указват реда за оценка на потребностите, изготвянето на план и пряката работа с потребителите. Тази практика ще бъде наложена не само за поддейностите, които изискват лиценз за социална услуга, но и за останалите поддейности, което ще отговори на дефиницията за мултидисциплинарен екип. Специалистите ще бъдат ръководени от Мениджър екип за социални и персонални услуги, който ще отговаря за контрола по качеството на предлаганите услуги, както и ще обезпечава техническото им изпълнение. Мениджърът ще бъде назначен в началото на проектните дейности, за да бъде обезпечен навременно процесът по подготовка за предоставяне на услугите - подбор на персонал, подбор на потребители и осигуряване на условия за прилагане на мерки. Той ще бъде подпомаган технически от Координатор дейности по услуги. Предвидените поддейности за постигане на проектните цели са: 1.1. Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване; 1.2. Определяне на индивидуален мениджър на случай на всяко лице и интегрирани мерки, определени за него: - Предоставяне на информация и подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди; - Подкрепящи мерки за мотивационно обучение за активно поведение на пазара на труда; - Професионално ориентиране и кариерно консултиране на хора в неравностойно положение; - Психологическа подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди; 1.3. Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост; 1.4. Подпомагане осъществяването на контакти с институции/организации, според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство; 1.5. Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата; 1.6. Предоставяне на обучение за придобиване на „меки“ умения. Мултидисциплинарен екип, отговорен за изпълнението на дейността и съответните поддейности: - Мениджър екип за социални и персонални услуги (контролира изпълнението на всички поддейности и подпомага изготвянето на плановете по поддейност 1.1 и контакти с институции по поддейност 1.4) - 1 лице; - Координатор дейности по услуги (обезпечава всички поддейности) - 1 лице; - Трудов посредник (поддейност 1.1) - 2 лица ; - Индивидуален мениджър на случай (поддейности 1.2 и 1.4) - 4 лица; - Кариерен консултант (поддейност 1.2) - 1 лице; - Психолог (поддейност 1.2) - 1 лице; - Професионален консултант (поддейност 1.3 и 1.5) - 1 лице; - Посредник, информиране и наемане на работа (поддейност 1.3 и 1.5) - 1 лице; - Експерт, обучение и квалификация (поддейност 1.6) - 1 лице; - Специалист, обучение и развитие (поддейност 1.6) - 1 лице. 113 734.44 0.00
Дейност 2 - Дейности в подкрепа на мерките за пряка работа с потребителите: В съответствие с целите на стратегията на ЕС и ПРЧР за борба с бедността и социалното изключване и в допълнение към мерките за подобряване на трудовата заетост, проектът ще приоритизира подпомагането на най-уязвимите и маргинализираните групи безработни и неактивни лица в неравностойно положение като роми, хора с увреждания, лица в риск и др. в съответствие с техните нужди и възможности за реализиране на пазара на труда, което да отговаря напълно на техните нужди и потребности. С цел ефективно и успешно изпълнение на Дейност 1 и предвидените в нея 6 поддейности, по проекта е планирано извършване на дейности в подкрепа на мерките за пряка работа с потребителите. Чрез планираните дейности ще бъдат подкрепени както потребителите, така и персоналът, който формира мултидисциплинарния екип за работа по Дейност 1. Работата по изработка на документи, изискуемият достъп до нормативна база на законови и подзаконови актове, ефективната работа с потребители и комуникацията с институции, работодатели и други трети страни, предполага техническо обезпечение за извършване на поддейностите чрез адекватно оборудване, обзавеждане и материали. Във връзка с това ще бъдат закупени компютърна техника (лаптопи) - 6 бр., мултифункционално устройство - 2 бр., подходящо обзавеждане (бюра, маси, шкафове) и канцеларски материали и консумативи. Потребителите, които ще преминат предвиденото обучение за придобиване на меки умения, ще имат право да получат стипендия за всеки присъствен ден с участие в поне 6 учебни часа за деня. Стипендията не представлява доход, който би възпрепятствал получаването на обезщетение от НОИ и други институции (за лицата, които към момента на проектното изпълнение получават такива) и ще помогне за по-плавното преминаване от безработна среда към заетост на пазара на труда. Обучаемите лица ще бъдат разделни в 5 групи (средно по 10 лица). Всеки курс ще бъде с 60 учебни часа. Часовете ще бъдат преподадени в рамките на 10 учебни дни (по 6 учебни часа на ден) за всяка група. Обучаемите лица ще получат стипендии за всеки посетен учебен ден при минимум 6 учебни часа присъствие, което означава, че ще бъдат отпуснати стипендии за общо до 500 човеко-дни. Като част от процеса по сближаване между безработните лица и работодателите, ще бъдат осъществени работни срещи и трудови борси. Логистиката и техническото обезпечаване по организацията им изисква извършване на разходи за наем на зали, кетъринг, транспорт и др. Според проявения интерес от работодатели и потребители ще бъде преценен броят на срещите/борсите, както и мястото на тяхното провеждане. Предвид спецификата на целевите групи, би могла да възникне необходимост от транспорт на участниците (особено за хората с увреждания или в по-отдалечени места в общината). Броят срещи/борси и евентуален транспорт не би могъл да бъде прогнозиран, преди двете страни (безработни и работодатели) да бъдат част от проектното изпълнение, но като минимум се предвиждат поне 2 трудови борси и 10 срещи с работодатели. В общата сума по дейността, която е част от Единната ставка по бюджета, са включени разходи за управление на проекта и за осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация. 45 493.78 0.00
Поддейности 1.1, 1.2 и 1.3 (продължение на Дейност 1): Детайлното изпълнение на Дейност 1 включва следните поддейности: 1.1. Идентифициране на лица от целевата група и определяне на индивидуален набор от мерки (план) за тяхното активно приобщаване Идентифицирането и подборът на лицата от целевата група ще се осъществи от двама специалисти на длъжност "Трудов посредник". Те ще извършват работа на терен (институции, обществени места, организации и др.) с цел информиране и насочване на потенциални потребители към мерки за интеграция на пазара на труда. Трудовите посредници с помощта на Мениджър екип ще извършат обследване на индивидуалните нужди, въз основа на което да бъдат изготвени профили на лицата. Обследването ще бъде обобщено в ИОП (индивидуална оценка на потребностите). Тя ще бъде отправна точка за изготвяне на ИПП (индивидуален план за подкрепа), който ще включва най-подходящия набор от мерки за личностно развитие и активно приобщаване на потребителите. ИПП ще бъде съобразен с желанието и възможностите на потребителя. Именно затова ИПП ще бъде утвърден след изричното съгласие на лицето, изразено в полагане на подпис в документа. Всички тези стъпки и документи ще формират персонално досие на потребителя, в което да се събира цялата налична информация от комплексната работа с лицето. 1.2. Определяне на индивидуален мениджър на случай на всяко лице и интегрирани мерки, определени за него Въз основа на разработените и утвърдени индивидуални планове за подкрепа (ИПП), прякото предоставяне на мерки за активно подпомагане ще започне с изпълнението на поддейност 1.2. Всеки потребител ще бъде насочен към негов личен Индивидуален мениджър на случай. Подборът на мениджъри ще бъде извършен така, че да осигури компетентни специалисти в повече области, свързани с пазара на труда. По този начин мениджърите ще могат да работят пряко с лицата, съчетавайки широк набор от необходими компетентности, а освен това ще отговарят и за цялостния контрол по изпълнение на предвидените в ИПП мерки и дейности. С потребителите по мерките ще работи и Кариерен консултант. Основните мерки са дефинирани като: - Предоставяне на информация и подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди; - Подкрепящи мерки за мотивационно обучение за активно поведение на пазара на труда; - Професионално ориентиране и кариерно консултиране на хора в неравностойно положение; - Психологическа подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди - тази мярка е от съществено значение, тъй като психологическата подкрепа е изключително важна за лица, които се намират в неравностойна позиция на пазара на труда и в обществото като цяло. Именно поради това по проекта ще бъде ангажиран психолог, който да работи пряко с целевите групи. Той ще извършва индивидуална и групова работа с потребителите и техните семейства, ще консултира специалистите от екипа, ще разработва и предлага съвременни методи на работа. Друг важен аспект от работата му е да оказва методическа подкрепа в кризисни ситуации, да прилага техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността потребители. 1.3. Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост С тази поддейност се цели работа по оказване на персонална подкрепа на лицата от целевите групи чрез съдействие при подготовка на документи за кандидатстване (автобиография, мотивационно писмо и др.), подготовка за явяване на интервю, съдействие при подготовката на документи за започване на работа, посредничество между лицата от целевите групи и потенциални работодатели за по-добра интеграция в работната среда. Професионален консултант и Посредник за информиране и наемане на работа ще работят пряко както с потребителите, така и с потенциални работодатели. Изпълнението на тази поддейност ще следва стартиралите мерки за подкрепа по поддейност 1.2, като потребителите с повишени информираност, мотивация и увереност ще направят следваща стъпка към активно приобщаване и реализиране на трудовия пазар чрез първи контакти с работодатели. 0.00 0.00
Поддейности 1.4, 1.5 и 1.6 (продължение на Дейност 1): Детайлното изпълнение на Дейност 1 включва следните поддейности: 1.4. Подпомагане осъществяването на контакти с институции/организации, според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство Тази поддейност предвижда мерки за преодоляване на пречки пред потребителите за социално включване и включване в заетост. Всеки гражданин на Република България по една или друга причина следва да поддържа контакти с институции или заведения - с Агенцията по заетостта, Агенцията за социално подпомагане, детски градини, училища, доставчици на социални/образователни/обучителни/здравни услуги и др. В изпълнението на дейността водеща ще е ролята на мениджъра на случай, който подпомага лицата от целевите групи по проекта при осъществяването на контакти с институции, организации и др. Подпомагането ще се извършва според индивидуалните потребности на участника или членове на неговото семейство, с цел преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост. Потребителите ще бъдат подкрепяни и от Мениджър екип за социални и персонални услуги. По този начин специалистите ще извършват социална услуга за застъпничество и посредничество на потребителите с държавни, общински или др. органи, институции и заведения. 1.5. Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата Чрез изпълнението на тази поддейност се цели предприемане на действия за промяна на нагласите на работодателите към лицата в неравностойно положение, които са обект на подкрепата. Предвижда се активна работа с потенциални работодателите за преодоляване на дискриминационните нагласи и насърчаването им за предоставяне на възможност за получаване на подкрепа при включване в заетост и наемане на лица в неравностойно положение. Ще се акцентира върху достъпността и устойчивостта на работното място, формиране на съзнание за проблемите на хората в неравностойно положение и ефективното им включване в трудовия процес за преодоляване и превенция на зависимостта от социалната система, която представлява риск от социално изключване. Посредникът информиране и наемане на работа и Професионалния консултант ще организират провеждане на работни срещи, изнесени трудови борси и други инициативи, на които да се осигури възможност за среща между работодатели и лица от целевите групи. 1.6. Предоставяне на обучение за придобиване на „меки“ умения За потребителите по проекта е предвидено преминаване на обучение за „меки“ умения. За разлика от професионалната квалификация и ключовите компетентности, "меките" умения не са свързани с конкретната специалност и дават по-голяма широкообхватност на усвоените умения. Тъй като не може да се предвид какъв тип работодатели биха се заинтересовали от наемане на участниците в проекта, по-голяма ефективност би имало усвояването на универсални за всяко работно място знания и умения. Те са свързани с общуването, емоционалната интелигентност, отношението към света и др. Във връзка с тези теми са формирани модулите на предвиденото обучение (описани детайлно в раздел "Начин на изпълнение"). Успешното завършване на обучението ще подпомогне личностното развитие и независимия живот чрез придобиването на нови знания, като предпоставка за преодоляване на идентифицираните проблеми и затруднения. Обучението ще се провежда от двама специалисти "Експерт, обучение и квалификация" и "Специалист, обучение и развитие". Обучаемите лица ще бъдат разделни в 5 групи (средно по 10 лица). Всеки курс ще бъде с 60 учебни часа, което формира обща заетост от 300 лекторски часа и 60 часа за разработване на учебни материали за двамата специалисти - общо 180 часа на специалист. Часовете ще бъдат преподадени в рамките на 10 учебни дни (по 6 учебни часа на ден) за всяка група. Обучаемите лица ще получат стипендии за всеки посетен учебен ден при минимум 6 учебни часа присъствие (описани в Дейност 2). Обучението ще се провежда в помещения на бенефициента и няма да се налага наемане на помещения от външен изпълнител. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).