A priority in the activity of the municipality of Ardino is the social service of the population. At the moment, 10 types of social services operate in the municipality: Family-type accommodation center for adults with mental retardation, Day center for adults with disabilities, Center for public support, Project "Hot lunch", "Personal assistant" service under the The Personal Assistance Act, "Assistant support" service, "Patronage care + in the municipality of Ardino" project, Foster care, "Early child development" project, Club for pensioners and people with disabilities.
Social services are activities that support and expand the possibilities of individuals to lead an independent lifestyle. The changing socio-economic environment in the Republic of Bulgaria affects the standard of living and the social status of various population groups. Structural changes in the economy and unemployment are a prerequisite for social isolation and difficult adaptation of certain risk groups of the population. In this regard, the main objective of the Municipality is to provide better and dignified living conditions and opportunities for social inclusion of groups at social risk, by mobilizing all resources - human and material.
Therefore, within the framework of the project, it is envisaged to secure the powers of the Municipality of Ardino under the The Personal Assistance Act/The Disabled Persons Act and the Social Services Act by creating jobs, hiring, training and supervising the personnel necessary to fulfill the duties and the responsibilities of municipalities in relation to social services.
The implementation of the project will contribute to better management at the local level and to increasing the quality of the social services provided by the municipalities.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
„Създаване на работни места, наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги“
: Дейността по реализиране на настоящият проект е многопластова и включва поддейности, които ще бъдат изпълнени след сключване на административен договор, както следва:
1. Създаване на фронт-офис за социалните услуги и информация на гражданите.
В рамките на настоящата поддейност се предвижда създаването на фронт-офис специално за социалните услуги, който да бъде първото място, което ще бъде посетено от желаещите да получат информация по отношение на социалните услуги, предоставяни на територията на община Ардино. Целта е подобряване на обслужването на гражданите и бенефициентите, които ползват и желаят да ползват социални услуги, както и преодоляване на струпването на хора при определени длъжностни лица, което затруднява работния процес на останалите служители.
Основна функция на фронт-офиса ще бъде подаване на информация за реда и начина на извършване на определена социална услуга, насочването за ползване на социални услуги, предоставяне на заявления, подпомагане на хората при попълване, подаване и получаване на документите, тяхната проверка и завеждането им, придвижване на документите до отговорните за съответната социална услуга длъжностни лица и др.
За целта община Ардино със собствени средства ще извърши ремонтни работи на помещение от сградата на Общинска администрация, находяща се на адрес: гр. Ардино, ул. “Бели брези“ №31. Със средства по проекта ще бъде закупено необходимото оборудване и обзавеждане.
2. Наемане на допълнителен персонал, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги.
С реализацията на проекта община Ардино планира да назначи двама нови служители за срок от 22 месеца за предоставяне на информация по отношение на предоставяните социални услуги на нейната територия. Най-честата работа на новоназначените служители ще бъде комбинация от контакт с желаещите да ползват определена социална услуга и вътрешно подпомагане в общинската администрация по отношение на социалните услуги вкл. насочване за ползване на социална услуга.
Новоназначените служители ще подават информация за реда и начина на извършване на определена социална услуга, насочването за ползване на социални услуги, предоставяне на заявления и получаване на документите, тяхната проверка и завеждането им, придвижване на документите до отговорните за съответната социална услуга длъжностни лица и др.
3. Обучение и супервизия на персонала ангажиран с изпълнението на задълженията и отговорностите на общините по отношение на Закона за личната помощ/Закона за хората с увреждания и по Закона за социалните услуги.
Целта на настоящата поддейност е да се осигури професионална подкрепа на персонала ангажиран с изпълнението на задълженията и отговорностите на общините по отношение на социалните услуги за развиване на специфични умения и повишаване качеството на работата им чрез осигуряване на обучения. Обученията са задължителен компонент при подпомагащите професии и имат основна роля за поддържане на компетентността на персонала, който е ангажиран с предоставянето на социални услуги.
Предвиждат се обучения на 21 бр. служители (2 бр. новоназначени и 19 бр. настоящи служители) във връзка с новото законодателство в областта на социалните услуги, в т.ч. насочването за ползване на социални услуги, вменено като ангажимент на общините. Супервизията е друг важен компонент от професионалното надграждане на работещите.
70 501.82
44 145.63
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN