Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at providing support to the reform for sustainable urban mobility in accordance with the measures for the development of urban transport (including inter-urban transport) in the municipalities with plans for sustainable urban mobility, developed as part of the plan for the integrated development of the municipalities of Samokov and Ikhtiman.
Measures for sustainable urban mobility are planned in partnership between Samokov and Ikhtiman municipalities, which will contribute to sustainable urban mobility through measures for the development of ecological, safe, functional and energy-efficient transport systems, construction of charging stations for public transport vehicles, delivery of vehicles (electric buses) for urban and interurban public transport, the development of ITS and integrated digital solutions to improve the efficiency of public transport.
The project proposal includes the following activities:
  - Provision and implementation of electric vehicles - 5 units;
  - Provision of charging stations for electric buses - 5 pcs.;
  - Development and construction of bike lanes - 3 pcs. (2 units in Samokov municipality and 1 unit in Ihtiman municipality);
  - Development and implementation of intelligent transport systems, including: EIT for 67 pcs. solar and battery charging stations; Centralized Billing and Monitoring Software (Electronic Billing System), Application Software for On-Board Equipment, Application Software for Validator, Application Software for On-Board Computer, Application Software for Specialized Passenger Control Equipment, Internet Portal for Information Service and Sales; Building/providing a ticket and control center; Delivery, installation, integration of hardware equipment in buses.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване и внедряване на електрически превозни средства: Към проектното предложение е предвидено закупуването от община Самоков на 5 бр. нови изцяло електрически нископодови превозни средства за нуждите на обществения транспорт в града и близките туристически и курортни дестинации за реализирането на стратегичските цели на общинската администрация, въвеждайки екологичен и иновативен подвижен състав и съпътстващите интегрирани мерки за чиста инфраструктура, намалявайки емисиите от CO2 и намаляване на последствията от човешката дейност върху изменението на климата. Каквито и мащабни промени да се случват в рамките на автомобилния транспорт, обществените транспортни услуги ще останат в основата на мобилността и подобряване условията на живот на гражданите - бързо и лесно придвижване, намаляване на вредните газове и запрашеност, намаляване на негативното последствие към климата, подобряване на обслужването и комфорта на потребителите. Община Самоков има сключени договори за осигуряване на превоз на пътници, които ще управляват в последствие и превозните средства. Организацията на движението, контрол по експлоатацията, планирането, обновяване на информацията за разписания и промени ще бъде осъществявана от служители на общината. Електробусите ще заместят съществуващите такива, които са предоставени от превозвачите (дизелови автобуси на повече от 10 год.), по съществуващи маршрути: - Самоков - к.к. Боровец; - Самоков - с.Говедарци; - Самоков - с.Клисура; - Градска автобусна линия №1; - Градска автобусна линия №2 - Градска автобусна линия №3. Избраните 6 линии се покриват от 5 автобуса тъй като 2 от тях се изпълняват в различни часови диапазони, което позволява целесъобразно комбиниране за използване на пълния капацитет на заетост на електробусите. Съответните маршрути са избрани поради няколко критерия - от една страна градските линии са по маршрути с най-натоварения трафик и свързват отдалечените места с останалата инфраструктура. Извънградските линии свързват от една страна курортите с много интензивен трафик в комбинация с по-малките населени места, подпомагайки едновременно туристическя поток и жителите на околните села за постигане на максимален икономически, социален и екологичен ефект. Също така, маршрутите водят до авгогара гр. Самоков, което ще създаде предпоставки да се избере обществения транспорт за придвижване между Ихтиман и Самоков, както и други населени места в страната. Превозните средства ще отговарят на изискванията на най-скорошния приложим етап на одобрението на типа Евро VI по отношение на емисиите от тежки превозни средства, определени в съответствие с Регламент РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 582/2011 НА КОМИСИЯТА от 25 май 2011 година за прилагане и изменение на Регламент (ЕО) № 595/2009 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на емисиите от тежки превозни средства (Евро VI), и за изменение на приложения I и III към Директива 2007/46/ЕО на Европейския парламент и на Съвета. Предвидените електробуси ще отговаря на всички стандарти за достъпност, като по този начин се гарантира зачитането на правата на хората с увреждания. Собствеността на активите, придобити по настоящата процедура, остават на общината и ще бъдат разглеждани като част от компенсацията за предоставянето на транспортната услуга и ще се натрупват с всяка друга помощ или компенсация (субсидия), получавани от съответното предприятие – транспортен оператор. Електробусите и зарядните станции - ще бъдат изградени на общинска територия, в близост до гр. Самоков на площадка, в която е разположено и общинското депо за битови отпадъци (поземлен имот 65231.915.100 - 327 023 кв.м.). Поради наличието на голяма свободна площ е планирано там да бъде разположена и общинската структура, която е ангажирана с управлението, поддръжката на механизацията и обществения транспорт на общината. Има изграден и функциониращ трансформатор с необходимата мощност за вкючването на 5 бр. зарядни станации, които да обслужват превозните средства по проекта. 3 237 150.00 0.00
Осигуряване на зарядни станции за електробуси: Град Самоков разчита единствено на автобусен транспорт, за да осигурява обществените си функции. Автогарата е ситуирана в историческият център на града и има важна обществена роля, фокусирайки мястото, към което водят близки и далечни автобусни дестинации. В това отношение Автогарата е важен елемент от развитието на историческия център на общината. Постигане на екологосъобразна мобилност - Най-сериозното предизвикателство, пред което е изправен транспортният сектор, е съществено да намали замърсяването на въздуха и шума, емисиите на парникови газове и потреблението на енергия в сектора и да се повиши неговата устойчивост. Политиките в периода 2021-2030 г., както на ЕС, така и на България, са насочени към целта: всички видове транспорт да станат по-устойчиви, с широкодостъпни зелени алтернативи и стимули, които да подкрепят зеления преход и значително ще ограничат замърсяването, причинено от транспорта. В тази връзка стратегията за градска мобилност в общината ще се насочи към увеличаване дяловете на различните видове колективен екологичен транспорт, придвижването с велосипед и пеша чрез изграждането на подходяща и безопасна инфраструктура, насърчаване на електромобилността. Постигането на тази цел включва: - поетапно осигуряване на екологичен подвижен състав за обществения транспорт (градски и междуселищен), придружаващи дребномащабни интегрирани мерки като зарядни станции и автоматизирана мобилност; - повишаване на електромобилността и електротранспорта; - подобряване на техническите параметри и състоянието на уличната и пътната мрежа; - стимулиране и популяризиране на пешеходното и велосипедното движение; - стимулиране на споделена мобилност. За функционирането на електробусната мрежа по проекта предвиждаме и изграждането на 5 бр. зарядни станции, които ще се стопанисват от община Самоков и ще бъдат използвани от операторите на автобусните линии, като към тях ще бъде монтиран електромер за измерване и остойностяване на потребеното електричество за изчисляване на стойността му и заплащането (приспадането) му от съответните оператори. Електробусите и зарядните станции - ще бъдат изградени на общинска територия, в близост до гр. Самоков на площадка, в която е разположено и общинското депо за битови отпадъци (поземлен имот 65231.915.100 - 327 023 кв.м.). Поради наличието на голяма свободна площ е планирано там да бъде разположена и общинската структура, която е ангажирана с управлението, поддръжката на механизацията и обществения транспорт на общината. Има изграден и функциониращ трансформатор с необходимата мощност за вкючването на 5 бр. зарядни станации, които да обслужват превозните средства по проекта. Изграждането, присъединяването на зарядните станции ще бъде осъществено от община Самоков и въвеждането им в експлоатация. Предвидената мощност на станциите е не по-малко от 22 kW, така че да може да зареди съответните електробуси през периода не почивка. Изградените по процедурата зарядни станции ще обслужват единствено новите превозни средства за обществения транспорт (градски и междуселищен) по Дейност 1. 48 750.00 0.00
Разработване и изграждане на велоалеи: Към момента велосипедната ни инфраструктура е доста е недоразвита, както на община Самоков, така и на община Ихтиман. За да се подобри безопасността на велосипедистите в градска среда, най-важна е инфраструктурата. Изграждането на велоалеи, свързващи отделни квартали на града, както и междуселищни маршрути са заложени в стратегическите планове за развитие и на двете общини. Ползите от въвеждането на нови велоалеи са многобройни. На първо място се създават удобства, свързани с по-добра мобилност в рамките на града и извън него, по-малко задръствания, облекчаване на трафика, намаляване на замърсяването на въздуха, осигряването на сигурен и удобен градски транспорт. За необходимостта от подобни велоалеи и актуална маркировка, която да осигурява безопасността на велосипедистите говори факта, че около 70 велосипедисти преминават само за ден по най-натоварените градски и междуградски маршрута. Статистиката се отнася за слънчев почивен ден, а велосипедистите ентусиасти се увеличават главоломно. Цели семейства вече имат възможност да правят своите велоразходки и да разчитат на повече спокойствие и сигурност на пътя, навсякъде в страната. За да се увеличава броят на хората, които предпочитат екологично чистия и полезен за здравето вело-преход от едно място до друго е да се изгради съответната инфраструктура, да бъдат изградени качествено и да притежават актуална и отличаваща се маркировка. В проектното предложение са предвидени изграждането на 3 бр. велоалеи: - за община Самоков: 1. Алея 1 - от входа на града до центъра (моста) - изборът на тази велоалея е продиктуван от засиления трафик по маршрута, както и ежедневното му използване от множество велосипедисти, което повишава значително риска от инциденти. Този маршрут е по протежението на града и се обуславя със задръствания и рискови зони. Изграждането на инфраструктурата ще позволи да се улесни придвижването и да се предпочете използването на екосъобрзни превозни средства, постигайки сигурност и удобства на ползвателите. 2. Алея 2 - между гр. Самоков и с.Доспей. Близостта на двете населени места е и основанието често жителите да избират ползването на велосипеди за придвижване от едното място до другото. Тъй като към момента използват пътното платно, по което леко и тежкотоварните автомобилите се движат създава рискове за сериозни инциденти. От друга страна, с. Доспей е в полите на парк "Рила" и предпочитан маршрут от любители на вело спорта. Този маршрут ще подпомогне, както жителите от населените места да предпочетат да се придвижват с алтернативно транспортно средство, така и за развиването на велосипедната и туристическата мрежа в региона, и да засили интереса и да подобри условията за спорт и отдих. За двете алеи има направено предпроектно проучване, както и проведени съответните отчуждителни процедури за съответната необходима площ. Към дейността са предвидени и разходи за проектиране, авторски и строителен надзор за осигуряването на качествено планиране и последващо изпълнение на заложените мерки. - за община Ихтиман: 1. Велоалея 1 - изборът на маршрут на велоалеята съчетава комбинирането на най-натоварените градски маршрути, по които ежедневно има натоварване от автомобилния трафик и създаването на рискови ситуации за ползвателите на алтернативни транспортни средства, така и един от маршрутите за близки обекти - индустриални помещения и компании, до които единствено може да се достигне с кола. Отдавна има заявени запитвания за изграджането на подобна инфраструктура за да може работещите да използват алтернативни транспортни средства за достигането до там. Към момента няма изградена подходяща инфраструктура за стимулиране на алтернативния, а мярката е стратегическа за общината и е заложена в стратегиите за развитие. За изграждането на алеята има изготвен и съгласуван технически проект. Към дейността са предвидени и разходи за авторски и строителен надзор за осигуряването на качествено планиране и последващо изпълнение на заложените мерки. 2 783 851.67 0.00
Разработване и внедряване на интеличентни транспортни системи: Транспортът се превръща в един от динамичните и бързо развиващи се сектори на местната икономика с водеща роля за социалното и икономическото развитие.ИТС са създадени да подпомогнат и да се използват от всички участници в движението както преди, така и по време на пътуване. Инвестиционните инфраструктурни мероприятия в ИТС са много важни за повишаване на достъпността и ефективността на транспортния процес. Разработване и внедряване на ИТС и интегрирани цифрови решения - Използването на интелигентни транспортни системи ще осигури по-добро управление на операциите и предоставяне на нови услуги (умен паркинг, умни кръстовища, информационни системи за пътниците, системи за таксуване и т.н). С интелигентни транспортни системи може да се управлява трафикът, да се разрешат проблеми на градския транспорт като задръствания, паркиране, произшествия и аварийни ситуации, мониторинг на въздействията върху околната среда. Тяхното въвеждане създава условия за оптимална транспортна мобилност, поемаща и управляваща различните потоци. Предвидените мерки и инициативи доразвиват СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ 2: Повишаване качеството на живот, подобряване на жизнената среда и изграждане на модерна инфраструктура, както и СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ 3: Създаване на възможности за оползотворяване на туристическия потенциал на община Самоков и интегрирането му със съседните общини в съответствие със съвременните екологични стандарти на ПИРО Самоков за периода 2021-2027 г. Дейността е насочена към внедряване на ИТС и интегрирани цифрови решения и/или други мерки за дигитализация на транспорта, които са свързани единствено за изпълнението на конкретна възложена услуга за обществен превоз на пътници и същите не се използват за друга дейност и ще бъдат поставени само на новопридобитите електробуси. Дейностите са свързани с разработване и въвеждане на интелигентни транспортни системи и мерки за цифровизация на транспорта - интелигентно цифрово решение за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт чрез системи за откриване и локализиране на превозни средства, системи за информация на пътниците в реално време, автоматизирани системи за продажба на билети. Внедряването на системите ще бъде част от ангажиментите на избрания доставчик на съответното оборудване и специализиран софтуер, както и обучението на служители от общината за тяхното управление и поддържане. Към общината има назначени експерти, които отговарят за управление на обществения превоз, за които ще бъде осигурено съответното оборудване за управление на цялата система. Към момента няма изградени никакви системи за управление на транспорта, продажба на билети, информиране за разписание , както и ЕИТ по спирките, но всички системи ще бъдат изградени върху вече съществуващите маршрути на транспортната мрежа и сключените ДОУ с оператори. В проектното предложение са предвидени и мерки за ИТС - цялостно наблюдение на предвидените в ПИИ транспортни средства, в това число: -наблюдение в реално време на местоположението и графика на транспортните средства; -онлайн система за информация и проверка на разписание, местоположение и график на маршрутите; -възможност за онлайн закупуване на билети и карти; -ЕИТ на спирките, през които преминават транспортните средства-67 бр. както следва: -Аг Самоков-1бр.; -Ж. мост-2бр.; -Жив. пазар-2бр.; -Стадиона-2бр; -АПК-д.двор-2бр.; -Орехите-2бр.; -АПК г.двор-2бр.; -Бетонов възел-2бр.; -к.к. Боровец-3бр.; - Болница-2бр.; -Техникум-2бр.; -ЗРЕТ-2бр.; -с.М.църква; -с.Маджаре-4бр.; -с.Говедарци-4бр.; -к.к.Мальовица-1бр. -с.Рельово-2бр.; -к-сБ.Бани-2бр.; -с.Белчин-2бр.; -с.Клисура-1бр.; -кв.Самоково-2бр; -Автогара-2бр.; -Читалище-2бр; -ул."Отец Паисий"-2бр.; -ул."Хр.Смирненски"-2бр.; -"Ридо"-2бр.; -ул.България-1бр.; -ул.Проф.Васил Захариев"-2бр.; -ул.Търговска-1бр.; -ул."Преспа"-1бр.; -ул."Константин Фотинов" -2бр.; -Полицейски у-к VIIкв.-2бр.; -з-д Мусала-1бр.; -СУ"Хр.Максимов"-2бр. -Самел-90-1бр. 1 563 278.40 0.00
Организация и управление, публичност и визуализация: Дейността цели да се организира ефективното, качествено и акуратно изпълнение на дейностите, заложени в настоящето проектното предложение. Дейността ще се осъществява в пълно съответствие с изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за БФП, Насоките за кандидатстване по схемата, Ръководство за бенефициента за управление и прилежащите пояснителни документи. Обхваща следните отговорности и етапи на изпълнение: - Разпределяне на всички отговорности, задължения и функции, както и сключване на допълнителни договори с избрания екип за упрвление на проектното предложение. - Планиране, разработване и провеждане на тръжни процедури за избор на външен изпълнител за осъществяване на заложените в проекта дейности, по реда на ЗОП и изискванията на програмата; - Осъществяване на кореспонденцията, оперативните комуникации с физически и юридически лица, имащи отношение с реализирането на проекта, своевременното и точно свеждане на информацията до бенефициента и заинтересованите страни по проекта; - Отчитане за текущото изпълнение на планираните задачи; - Изготвяне на технически и финансови отчети и документацията за авансово, междинно и окончателно искане за плащане; - Осъществяване взаимодействието и координацията между кандидата и доставчиците на външни услуги или други външните организации, имащи отношение за реализирането на проекта; - Проследяване качественото и своевременно изпълнение на услугите и доставките, извършвани от външни доставчици; - Проследяване спазването на изискванията за публичност и мерките за информиране по проекта; - Управление и координация на всички платежни процедури, планиране и контрол на разходите; - Завеждане и съхраняване на цялостната документация. Стриктното изпълнение на тази дейност е основата, от която ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение; Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта. За изпълнението на предвидените дейности ще бъдат осигурени експерти на следните позиции: - Ръководител проект: * ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по управление на проекта; * следи за навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители; * организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта; * незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта; - обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта. - Счетоводител проект: Следи цялата финансово - счетоводна информация, свързана с проекта, разплащания, осчетоводявания, съставя документи и следи за изрядността и архивирането и съхраняването на счетоводна информация и документи по проекта; - Координатор проект: Организира и координира изпълнението на проекта, организира навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график; Оказва методическа помощ и контрол по изпълнението на заложените дейности; Организира и провежда регулярни срещи за следене на напредъка по проекта, както и произлезлите от тях решения. - Експерт историк и специалист в музейното изкуство подпомага, координира и съблюдава предвидените дейности, тъй като всички те е необходимо да бъдат изпълнени в съответствие с историческите факти, както и да не нарушават цялостта на експонатите и историческите артефакти спрямо действията на проетка. Ще подпомага и консултира екипите, които ще изпълняват предвидените действия, предоставяйки цялостна и подробна информация. 119 914.06 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).