Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The implementation of the project proposal will result in the recultivation and closure of an old existing landfill of the Municipality of Breznik, located on the territory of the town of Breznik, Chiflika locality, UCATTU № 68059 in the following lands:
№06286.61.33 - act for private municipal property (PMP) №1502/25.06.2012.; №06286.59.18 - act for PMP №1501/25.06.2012; №06286.59.17 - public municipal property with certificate in accordance with Art. 56. para. 2 of the MPA; №06286.59.11 with act for PMP №4626/28.01.2016; №06286.59.27 - act for PMP №4565/05.10.2015; №06286.59.20 - public municipal property with certificate in accordance with Art. 56. para. 2 of the MPA.
The operation of the municipal landfill was terminated by Order No. RD-15/03.02.2016 of the Director of RIEW - Pernik due to its non-compliance with the regulatory requirements. The project proposal includes cleaning of waste from adjacent to the landfill sites within the limits set by the protocol of 10.01.2018 of the commission under art. 18 of the Regulations for the implementation of the Law on agricultural lands, their re-depositing in the body of the landfill and carrying out the technical recultivation, as well as the construction of gas wells and monitoring points in accordance with the environmental regulations. A technical project for the recultivation has been prepared and has been coordinated by the competent authorities.
The recultivation includes following activities:
1. Pre-deposition
2. Technical recultivation
3. Construction of monitoring points
4. Biological recultivation, which is not the subject of the project proposal and will be financed by the municipality of Breznik.
The implementation of the recultivation will guarantee the protection of surface and groundwater and atmospheric air from pollution, and also creation of a landscape similar to the surrounding area and providing conditions for control and monitoring of the processes taking place in the landfill.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Дейности по подготовка и изпълнение на проект за рекултивация на депо за твърди битови отпадъци, община Брезник: Дейностите по подготовка на проекта включват: - Преработка на проект и оптимизиране на разходите по всички части на проект за рекултивация на ДНО Брезник в съответствие с изискванията на Възложителя и на МОСВ; - Изготвяне на проект на ПУП - план за регулация и застрояване на ПИ извън урбанизираната територия на гр. Брезник за разширение на терена на сметище Брезник; - Лабораторен анализ на 4 броя хумусни и почвени проби; - Анализ относно остойностяването на дейностите. - Извършване на оценка за съответствие на инвестиционния проект; - Дейността е поддейност към дейност 1. ПОДГОТОВКА И ИЗПЪЛНЕНИЕ Община Брезник е възложила дейността по подготовка на документация за възлагане и провеждане на обществени поръчки на външен изпълнител. Изпълнителят има за задача да изготви документацията за провеждане на обществени поръчки със следния предмет: Техническа рекултивация на ДНО; Управление и организация на проекта;; Информация и комуникация на проекта; Строителен надзор, Авторски надзор. Разходът за подготовката на документация за възлагане и провеждане на обществени поръчки е посочена в бюджетен ред II. Изготвяне на документация за провеждане н възлагане на обществени поръчки. Към момента на кандидатстване за обекта има издадено разрешение за строеж №3 от 12.02.2020 г., в сила от 05.03.2020 г. Планираните дейности по изпълнение на проекта предстои да бъдат осъществени и включват: - Упражняване на строителен надзор на обекта по смисъла на ЗУТ; - Упражняване на авторски надзор. Горепосочените дейности са включени в т. 5. Бюджет - II. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ - 4. Разходи за подготовка и изпълнение. Залага се индикативна дата за стартиране на дейнoстите по изпълнение на проекта " Строителен надзор" и "Авторски надзор" 01.11.2020 г. Дейността "Подготовка и изпълнение на проекта" е стартирала преди подаване на проектното предложение и ще продължи през целия период на изпълнение на проекта. В хода на изпълнението ще трябва да бъдат заплатени всички административни такси и лабораторни изследвания, които са необходими за успешното реализиране на Техническата рекултивация на депото за битови отпадъци. Това са такси за съгласуване на проект за рекултивация по тарифа на МОСВ, такса за агрохимичен и физичен анализи. Предвиждат се такси за въвеждане на обекта в експлоатация по тарифа 14 на МРРБ и други административни разходи, които биха настъпили по време на изпълнението. Съгласно Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители за издаване на разрешение за ползване на строежите от втора категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 2, буква "г" от закона се събира такса за закриване на депа за отпадъци чрез повърхностно запечатване с горен изолиращ екран. След извършване на техническата рекултивация се предвиждат лабораторни анализи на точки съгласно нормативната уредба по околна среда и плана за мониторинг в техническия проект, както седва: • Подземни води: 3 проби – вкл. пробонабиране и консервиране на еднократни проби от подземни води (след прочерпване), измерване на температура, определяне на активна реакция /рН/, определяне на електропроводимост, определяне на амоняк (амониев азот), определяне на нитрати (нитратен азот), определяне на фосфати, определяне на хлориди, определяне на сулфати, определяне на 10 метала в 1 проба с масспектрометър; • Газови кладенци: 3 проби - измервания на газови емисии на вредни вещества, изпускани в атмосферата с подвижна лаборатория за емисионен контрол или с преносим газанализатор / серен диоксид, азотeн оксид, азотeн диоксид, въглероден диоксид, въглероден оксид, кислород/ Друга такса, необходими за изпълнение на проекта е за почвен анализ след техническата за категоризиране на почвата. Общата необходима сума за такси е 3000,00 лева. разходите за административни такси са посочени в бюджетен ред III. 5.1. Разходи за административни такси Разбивка на таксите е представена в Анализа на остойностяването. 67 320.00 73 560.00
Техническа рекултивация на депо за твърди битови отпадъци, община Брезник: За да бъде извършена техническата рекултивация на депото за неопасни отпадъци, е необходимо тя да бъде предшествана от дейности по предепониране на отпадъци с приблизителен обем 23460куб.м., изчислен след геодезическо заснемане на терена, на който е разположено ДНО, подлежащо на техническа рекултивация, и на съседните терени в границите, определени с протокола на комисията по чл. 18. от ППЗОЗЗ. Предстоящи дейности, свързани с депонираните отпадъци, са предепониране, преоткосиране, изкопаване, натоварване и транспорт на почви и използването им за междинно запръстяване, прибутване, оформяне и уплътняване на отпадъци и земни маси (депонирани в района) за оформяне на проектното тяло на депото. Етапът на предепонирането е допустим разход по процедурата при обоснована необходимост от почистване на замърсени терени, съседни на определените за рекултивация. Съседните на депото поземлени имоти, които трябва да бъдат почистени от отпадъци, са общинска собственост и са включени в терена, определен с протокола на комисията по чл. 18. от ППЗОЗЗ. Без да бъдат предепонирани натрупаните около предназначеното за техническа рекултивация депо площи, е невъзможно да се възстанови ландшафът в местността с предназначението, посочено в цитирания протокол, а именно - пасище мера. След предепонирането следва техническата рекултивация на площ от 1,6864 ха. Тя ще се извърши съгласно техническия проект. За да съответства рекултивацията на депото с нормативните изисквания на Наредба 6/2013 г. и Наредба 26/1996 г. , са планирани и СМР за изграждане на мониторингови пунктове. По този начин не само ще бъде завършена рекултивацията до етап биологична рекултивация, но ще се създадат условия за ефективен мониторинг съгласно действащата нормативна уредба и ще бъдат изпълнени законовите изисквания за рекултивацията на депа съгласно Наредба 6/2013 г. Дейностите, заложени в техническия проект и които са предмет на настоящата дейност в проектното предложение, са: 1.Предепониране – V≈ 23460куб.м. 2.Преоткосиране – V=14084куб.м. 3.Изкопаване, натоварване и транспорт на почви и използването им за междинно запръстяване V≈ 3192 м3 4.Прибутване, оформяне и уплътняване на отпадъци и земни маси (депонирани в района) за оформяне на проектното тяло на депото. 5.Подравняване тялото на отпадъците и преоткосиране на част от съществуващите отпадъци с минимален наклон за стабилност на тялото на депото. 6.Полагане на запечатващ почвен слой върху предепонираните и преоткосирани отпадъци с дебелина 20см. 7.Полагане на газов дрениращ слой от дренажен геокомпозит за отвеждане на газовете в газовите кладенци 8.Изграждане на 3 (три) броя газови кладенци. 9.Доставка и полагане на бентонитова хидроизолационна геомембрана 10.Полагане на дренажен геокомпозит за отвеждане на повърхностните води на площ 16350м2 11.Полагане на дренажна система 479м, за отвеждане на водите от дренажния геокомпозит 12.Полагане на два пласта по 35см. пръст и 30см хумус върху дренажния геокомпозит на площ от 16350 м2. 13. Изграждане на мониторингови пунктове. Община Брезник ще финансира със собствени средства последващата биологична рекултивация на технически рекултивираната площ, която ще бъде извършена по описания в техническия проект начин. Залага се индикативна дата за стартиране на техническата рекултивация в шести месец след подписване на АДБФП. 1 163 183.82 1 115 819.35
Организация и управление на проекта: Община Брезник планира да възложи дейностите за организация и управление на проекта на изпълнител по реда на ЗОП. Екипът по проекта ще носи отговорност за напредъка по изпълнение на дейностите и тяхното отчитане към Управляващия орган на ОПОС. Основните функции на екипа за управление на проекта са свързани с: подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта, както и функции по координация на дейностите. Подготовката на документите за извършване на плащания и за верификация на разходите ще се извършва съгласно клаузите на АДБФП и условията за изпълнение на проекта, като изпълнителят на дейността по организация и управление на проекта ще окомплектова необходимите за подаване документи и ще попълва отчетните форми, съгласувано с Възложителя. Изпълнителят ще извършва мониторинг на изпълнението на проекта, да уведомява общината при установен риск от забавяне на дейностите по проекта, да дава насоки и препоръки за преодоляване на препятствията за успешното изпълнение на проекта. Екипът за организация и управление ще изготвя необходимата информация и ще окомплектова необходимите документи за докладване напредъка по проекта, така че да бъдат изпълнени условията за изпълнение. Също така ще води архив на документацията, свързана с управлението и отчитането на проекта за осигуряване на пълна проследимост на изпълнението. Също така ще осъществява коориднация на дейностите по проекта, като ще следи за тяхното системно и навременно изпълнение и съответствието им с посоченото в проектното предложение и условията на АДБФП. При упълномощаване от възложителя екипът за организация и управление на проекта ще може да осъществява комуникация с останалите изпъллнители с цел координация и изпълнение на дейностите по проекта. Община Брезник ще заложи като изискване към екипа за организация и управление на проекта минимум от четирима експерти, чиито компетенции и отговорности са описани в т. 9. ЕКИП от проектното предложение. Детайлните изисквания към членовете на екипа ще бъдат определени за съответната позиция по отделно в процедурата по ЗОП. Дейността по организация и управление на проекта ще започне с подписване на АДБПФП и ще е с продължителност през целия период на проекта. Като прогнозен разход за целия период на изпълнение на дейността община Брезник е планирала сумата от 57 600 лв. с ДДС, която е отразена в Бюджета на настоящето проектно предложение в раздел IV. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ. 6.1. Възнаграждения за екипа за управление на проекта. 57 600.00 57 000.00
Информация и комуникация: Община Брезник планира да възложи дейностите по информация и комуникация на проекта на изпълнител съгласно ЗОП. В техническата спецификация ще бъде заложен минимумът от дейности за информация и комуникация, който трябва да бъде извършен от изпълнителя. Дейността Информация и комуникация ще започне с подписване на АДБФП и ще завърши с неговото приключване. Като прогнозен разход за целия период на изпълнение на дейността община Брезник е планирала сумата от 7 200 лв. с ДДС. От тях сумата от 7163.36 лв. e отразена в Бюджета на настоящето проектно предложение в раздел 5. Бюджет - IV. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ - 7.1 . Информация и комуникация. Дейностите по информация и комуникация са свързани с информирането на обществеността за изпълнението на проекта, източниците за финансиране и дейностите по проекта. Информацията и комуникацията ще се извършват съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, община Брезник ще качи на сайта си информация за сключения АДБФП. Ще бъде поставен билборд по време на периода на строителството и постоянна обяснителна табела след приключване на СМР с информация за извършената инвестиция. На всички изготвени документи ще бъдат поставени логото на ОПОС и логото на програмния период 2014-2020. Предвижда се да бъде проведена пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Ще бъдат проведени и 2 две официални церемонии - по една официална церемония за Първа копка и за откриване на обекта, в съответствие с изискванията на т.3.6 от Наръчника. Също така се предвижда да бъдат изготвени информационни и рекламни материали с логото на програмата и логото на ЕС, съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще се публикува информация за сключения АДБФП на сайта на общината до два дни от подписване на АДБФП. Планира се договорът за изпълнение на дейността да бъде сключен през месец юни - индикативния месец за сключване на АДБФП. 7 163.36 7 163.36

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).