Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The main demand of IMPALA Ltd. is to increase resource efficiency. With this project proposal, the company is applying for the implementation 
of a new technology pilot for Bulgaria, which is a production innovation. The project is based on a resource efficiency audit.


The project is demonstrative and aims to attract other enterprises in the industry to introduce similar measures in their production. Through the project, the plant will manage its waste efficiently and reduce the amount of raw materials used per unit of output. The project refers to one of the specific waste streams and leads to a reduction of the used chemical substances and the amount of emissions into the atmosphere. The project will be implemented around the Natura 2000 sites. This will have a positive impact on the environment.


The main objective of the project is to increase the resource efficiency of IMPALA Ltd. by introducing new technological solutions pilot for Bulgaria, which represent production innovation.
It will be achieved through the following activities:

- Acquisition of tangible fixed assets related to the reduction of raw materials and waste management

- Conducting two events to multiply the results of the project

- Publications in traditional and digital media to multiply the results of the project

- Vizualization of the project


By implementing the above-described activities including resource efficiency measures included in the resource efficiency audit, the following main results will be achieved:

1. Delivered, assembled and put into operation Integrated  production line of body furniture - 1 pc.

2. Events organized and conducted to multiply the results of the project - 2

3. Publications in traditional and digital media to multiply the results of the project

4. Measures implemented to improve resource efficiency under the Resource Efficiency Audit
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ДМА, свързано с намаляване на суровини и управление на отпадък: Съгласно извършения Одит за ресурсна ефективност (Приложение Е), като част от дейността ще бъде закупена Линия за интегрирано производство на корпусна мебел – 1бр., която се състой от: 1. Робот за разкрояване с ЦПУ -1бр. 2. 5-осен обработващ център с ЦПУ -1бр. Производственото оборудване е интегрирано с Единен софтуер за управление и Бар код система, а включената към Линията аспирационна система ще спомогне за намаляване на количеството емисии отделяни в атмосферата.. Всички разходи за дълготрайни активи ще се реализират в гр. Търговище. Така проекта ще бъде изпълняван в землище, което попада частично или изцяло в границите на защитена зона Преславска планина (код BG0000421) от мрежата „Натура 2000“. Дейността е по елемент А „Внедряване” от насоките за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „регионална инвестиционна помощ”. Тя има за свой основен предмет осъществяване на първоначални инвестиции в материален актив, свързан с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Дейността съответства на дейност 1 от Одита за ресурсна ефективност, съгласно която закупуването на актива ще доведе до: - Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция за продукт 1: мебели от дървесина за спални: ПДЧ – намаление с 9.28% ХДФ – намаление с 9.28% За продукт 2: мебели от дървесина за столови и всекидневни: ПДЧ – намаление с 9.28% МДФ – намаление с 9.28% ХДФ – намаление с 9.29% Средно претеглена стойност на намаление за двата продукта: 1.8534% - По-ефективно управление на отпадък за продукт 1: мебели от дървесина за спални: 03 01 05 Талаш, изрезки, дървен материал, различни от тези с код 03 01 04 – намаление с 76.85% 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества – намаление с 0.24% За продукт 2: мебели от дървесина за столови и всекидневни: 03 01 05 Талаш, изрезки, дървен материал, различни от тези с код 03 01 04 – намаление с 74.09% 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества – намаление с 1.04% Средно претеглена стойност на намалението за двата продукта: 38.0470% - Преминаване от степен "оползотворяване" към първа степен “предотвратяване” съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при управление на отпадък и за двата продукта за: 03 01 05 Талаш, изрезки, дървен материал, различни от тези с код 03 01 04 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества - Намаляване на специфичен отпадъчен поток и за двата продукта: код 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества. - Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция с 7.3683 % - Намаляване на количеството емисии от производството, чрез Аспирационната линия включена в Линията. По този начин закупуването и въвеждането в експлоатация на описаната производствена линия ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-устойчиво използване на суровините, намаляване на количеството некачествена продукция/отпадъци, предотвратяване на производствен отпадък и намаляване на емисиите от производствената дейност. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта)
 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец)
 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 18-ти месец) 848 000.00 1 059 850.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на одит за ресурсна ефективност е извършена преди подаване на проектното предложение. Услугата по изготвянето му е възложена на външен изпълнител. Изготвен е одит за ресурсна ефективност съгласно Приложение Е. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти. Избрана е фирма „ИНХОМ” ООД 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит за ресурсна ефективност по образец 6 250.00 6 250.00
Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнявана за сметка на кандидата. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - интегрирано производство на корпусна мебел. За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 1 бр. Пресконференцията ще се проведе след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на Линия за интегрирано производство на корпусна мебел и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференцията ще е насочена към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигне до повече лица тя ще бъде анонсирана чрез съобщение в медия и на нея е могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Кръгла маса или работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на Линия за интегрирано производство на корпусна мебел и ще има за цел повишаване информираността на по-тясно заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Събитията ще се проведат в помещения, собственост на „ИМПАЛА” ООД и със собствено техническо оборудване. Затова разходи за дейността не са включени в бюджета на проекта. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (19 месец) 2. Провеждане на събитията (19 – 20 месец) 0.00 0.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнявана за сметка на кандидата. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - интегрирано производство на корпусна мебел. За постигане на тази цел медийно ще бъдат публикувани следните публикации: 1. Статия в традиционни и дигитални медии за внедрената иновативна технология в „ИМПАЛА” – 2 бр. публикации Статиите ще бъдат публикувани паралелно с провеждането на двете събития за мултиплициране на резултатите от проекта. Целевата група на публикациите са предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. В тази връзка, ще бъдат избрани медии, чиято аудитория включва целевата група на публикациите. Публикациите ще съдържат информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще имат за цел да насърчат други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Подготовка на публикационните материали (статии) (19 месец) 2. Публикуване (19 – 20 месец) 0.00 0.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на билборд - 1 бр. и стикери – 2 бр.): Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Дейността ще бъде изпълнявана за сметка на кандидата. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 1 бр. билборд и 2 бр. стикери за обозначаване на 2-тa компонента от новозакупената по проекта производствена Линия за интегрирано производство на корпусна мебел. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (2 месец) 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация (от 1 до 20 месец) 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).