Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

"Rila - roads" Ltd. was established in April 2013 with the main business of mining and processing of inert materials used in the manufacturing of road surfaces. After successfully upgrading its asphalt base in the village of Kopilovtsi municipality. Since 2014 the company has also been engaged in the production of asphalt mixtures and other construction materials.
In connection with its plans to expand its manufacturing capacity and improve its energy efficiency, the company plans the implementation of this project, which includes:
1) Carrying out of an energy audit ( "energy efficiency survey") by a person registered in the public register of art. 60, para. 1 of the EEA (the activity is completed prior to submission of the project)
2) Purchase of new, energy efficient front loader according to the recommendations of the energy audit.
3) Activities for publicity and visualization of the project;
The implementation of the project will contribute to significant improvements in the energy efficiency in the enterprise, as according to the energy audit the resulting energy savings will amount to 20.20%, as well as to the reduction of the CO2 emissions by 215 t/yr. which will contribute to the environment protection. Besides the energy saving effect, the project will contribute to an overall increase of the resource efficiency and effectiveness of the company by creating a technological opportunity for reuse of recycled waste by the new high-performance front loader.
From the production and technology perspective the envisaged new equipment will increase the production capacity and improve the quality of production processes of the company.
With the implementation of the project the company will improve the overall operations in technological, financial, economic and environmental terms, which will lead to a lasting trend of increasing revenues from sales, profit and profitability of its operations, which will ensure a sustainable increase its competitiveness.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност) по проекта от лице, вписано в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ : Дейността включва извършване на енергиен одит ("обследване за енергийна ефективност") по образец - Приложение Б към Условията за кандидатстване на инвестиционното намерение по проекта от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. В съответствие с изискванията по настоящата процедура за безвъзмездна помощ, обследването за енергийна ефективност има за цел да извърши преглед на предвидената по проекта енергоспестяващи инвестиции в "Рила - пътища” ООД и да представи обоснована оценка по приложимите технически и икономически критерии на ефектите от планираните енергоспестяващи инвестиции. Изборът на изпълнител на енергийното обследване бе извършен по реда на ПМС № 118/2014 г. без провеждане на процедура (по указание на УО), чрез събиране на 3 оферти за услугата по изготвяне на енергиен одит по образец - Приложение Б към Условията за кандидатстване. Събрани бяха три оферти от лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. За изпълнител на енергийния одит бе избрано "Ренова консулт" ООД, с което на 06.07.2016 г. бе сключен договор на стойност 5000 лв., без ДДС. Одитът бе изпълнен в периода юли -август 2016 г., като докладът от одита беше представен и приет от "Рила - пътища" ООД на 01.08.2016 г. Обследването за енергийна ефективност бе изпълнено като "енергиен одит" в обем и обхват съгласно Приложение Б към Условията за кандидатстване по процедурата за безвъзмедна помощ, при спазване на нормативните изисквания за обследване за енергийна ефективност и специфичните изисквания по процедурата. Докладът от енергийният одит определи прогнозните енергийни спестявания за предприятието в резултат от изпълнението на проекта на 20,2%, при прогнозен фактор на енергийни спестявания (ESR) от 73,9% и прогнозно намаляване на вредните емисии CO2 с 215 t/год. В доклада от енергийния одит са определени и другите прогнозни параметри на проекта, вкл. очакваните му икономически ефекти, които се използват като показатели за оценка на допустимостта и качеството на проекта. Енергийният одит бе одобрен от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР) със Становище за съответствие на енергиен одит № BG16RFOP-278/11.08.2016 г. 5 000.00 5 000.00
Извършване на инвестиция за изпълнение на мярката за енергийна ефективност, включена в енергийния одит (ще бъде изпълнена чрез закупуването на челен товарач - 1 бр.): В рамките на дейността ще бъде закупен и въведен в експлоатация нов, енергоефективен колесен челен товарач - 1 бр. Планираната инвестиция съответства на препоръките по Мярка 1 "Намаляване на разходите за енергия и оптимизиране производствената дейност във фирмата, посредством закупуването на нов, високоефективен челен товарач" от енергийния одит по проекта. Предвиденият по проекта нов челен товарач служи на зареждане с инертни материали и рециклирани строителни отпадъци в питателите (бункерите) за инертни материали при производството на асфалтобетонови смеси и други продукти за строителството. Съгласно енергийния одит предвиденият челен товарач ще е с единична мощност на двигателя (дизелов ДВГ) от 168 kW, зареждаща кофа с обем 3,3 м3, средна производителност за 1 час (по експертна оценка) от 240 m³/h, и среден разход на дизелово гориво не повече от 12 l/h. Машината ще включва и вградена Hi-mate система за дистанционен мониторинг на енергопотреблението. Системата е свързана с компютъра на машината и дава постоянна информация за разхода на гориво (моментен, среден), работните параметри, нивата на охладителна и хидравлична течност, работна температура и др. Посоченото оборудване ще отговаря на най-добрите технологии, покриващи европейските стандарти по отношение двигателите с вътрешно горене. Съгласно енергийния одит закупуването на новия, високоефективен челен товарач ще спомогне за съществено подобряване на енергийната ефективност на производствената дейност на дружеството, повишаване на ресурсната ефективност, увеличаване на производствения капацитет на предприятието и цялостно повишаване на неговата конкурентоспособност. По-конкретно, внедряването на новия челен товарач оборудване ще доведе до следните ефекти: - Реализиране на енергийни спестявания от дружеството в размер на 20,2% вследствие от по-високата производителност и по-ниския специфичен разход за единица произведена продукция; - Реализиране на прогнозни годишни спестявания на стойност 805 392 kWh/год, като се постигане фактор на енергийни спестявания (ESR) от 73,9%; - Прогнозно намаление на отделяните вредни емисии СО2 с 215 t/год. - Допълнително намаляване на разхода на дизелово гориво, следствие от внедрената в оборудването Hi-mate система за дистанционен мониторинг на енергопотреблението; - Повишаване на производствения капацитет на предприятието следствие от съществено по-високата маневреност, бързина на работа и на по-големия обем на зареждащата кофа спрямо досега ползваното оборудване. От сравнителния анализ на техническите параметри на съществуващото и предвиденото по проекта ново оборудване, посочен в Мярка 1 в енергийния одит, е видно, че поради по-голямата маневреност, бързина на работа и по-големия обем на зареждащата кофа новият челен товарач е с над 5 пъти по-висока производителност (прогнозна годишна производителност 576 000 м3/год. на новия товарач спрямо 105 600 м3/год. производителност на съществуващия челен товарач). Повишената производителност на този производствен етап е пряко свързан с повишаване на производителността на цялостния производствен процес и съществено увеличаване на производствения капацитет на дружеството. - Принос за опазване на природната среда и повишаване на ресурсната ефективност чрез рециклиране на бракувана строителна продукция и използването на рециклирани строителни суровини, който процес е характерен за производствената дейност на "Рила - пътища" ООД и в който процес предвидения нов челен товарач има пряко участие. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Избор на доставчик (от 1-ви до 6-ти месец). 2. Сключване на договор с избрания доставчик (от 6-ти до 7-ми месец). 3. Доставка на оборудването в предприятието и подписване на приемо-предавателния протокол (от 7-ми до 17-ти месец). 4. Тестване и въвеждане в експлоатация на оборудването, и подписване на финалния приемо-предавателен протокол (18-ти месец) 362 806.46 362 800.00
Осигуряване на публичност и визуализация на проекта (ще бъде изпълнена чрез изработване и поставяне на временна информационна табела - 1 бр., стикер върху закупеното оборудване - 1 бр. и постоянна информационна табела - 1 бр.): Предвидените дейности и постигнатите резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани сред широката общественост, като за целта ще бъдат спазвани стриктно изискванията на "Националната комуникационна стратегия" 2014-2020 г. и на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. В съответствие със задълженията си за осигуряване на визуализация и публичност, произтичащи от изпълнението на Договора за БФП, "Рила - пътища" ООД ще изпълни следните дейности, необходими за популяризиране на приноса на ЕС и на получената безвъзмездна финансова помощ по проекта: 1. Поставяне на временен информационен плакат (табела) - 1 бр. на видно място в производствената си база в с. Копиловци, общ. Кюстендил през времетраенето на изпълнението на проекта, включващ съществената информация относно проекта и приноса на ЕС за изпълнението му. 2. Поставяне на стикер за визуализация (1 бр.) върху новозакупеното по проекта оборудване; 3. Поставяне на постоянна информационна табела (1 бр.) на видно място в предприятието, съдържаща данните на проекта и включваща всички задължителни реквизити с цел оповестяване на приноса на ЕС за финансирането му. 250.00 245.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).