Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The project Strengthening the capacity of Glavinitsa Municipality for social inclusion and equal opportunities aims to achieve reform of the social services (SS) system and facilitate the transition to the new mechanisms at the local level by developing and strengthening the capacity of the Municipality in order to answers the high criteria placed at national and European level for social inclusion and equal opportunities for disadvantaged people. Through the integrated support under this procedure, a smooth and trouble-free introduction of SS and personal assistance (PA) reforms will be achieved and the provision of more effective, efficient and quality care to the most vulnerable population groups of the Municipality will be accelerated. Skills will be developed, administrative capacity will be strengthened and human resources will be improved to implement the powers of the municipal administration under the Social Services Act (SSA), the Persons with Disabilities Act (PDA) and the Personal Assistance Act (PAA). The project will be realized through an accessible space (front-office) development for complex service in fulfillment of the obligations and responsibilities of the municipalities under the PPA/PDA, as well as under the SSA in the part related to the referral by the municipalities for the use of SS, for the service at which 2 new workplaces will be opened and equipped. In order to strengthen the capacity of the Municipality, training will be held for the newly appointed staff and the current administration employees; regular supervision of staff will take place; a study and analysis of the population's needs for SS will be carried out.
As a result, the smooth and trouble-free introduction of reforms in the field of SS and PA will be achieved, strengthening the capacity of the administration and ensuring sustainability by creating a new specialized unit front office under the Department of "Humanitarian Activities".
Project duration is 19 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офиси). Обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги.: Цели: - Осигуряване условия за комплексно обслужване чрез разкриване на фронт-офис, достъпен за всички нуждаещи се граждани на общината от уязвимите групи. - Повишаване капацитета и професионалните компетентности на персонала, ангажиран със социални дейности чрез обучение на служителите и супервизия, с оглед плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. - Оценка на въздействието от социалните услуги в община Главиница, отправяне предложения за подобряване на качеството на услугите и средата чрез проучване мнението на заинтересованите страни за ефекта от действащите социални услуги, нивото на удовлетвореност от съществуващите и потребност от нови услуги и на общественото доверие в доставчиците на услуги, както и анализ на потребностите от социални услуги. Целева група: Новоназначени и настоящи служители, ангажирани в изпълнение правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Обосновка: Необходимостта от дейността се обосновава от обстоятелството, че към момента правомощията на Община Главиница по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП се изпълняват основно от 1 служител, който е ангажиран и с други хуманитарни дейности, а работното му място е в помещение в сградата на общинската администрация съвместно с други служители. Това затруднява хората, нуждаещи се от информиране и/или насочване към социални услуги. С оглед създаване на фронт-офис за комплексно обслужване на хората в неравностойно положение в рамките на проекта планираме да разкрием 2 нови работни места, с което да се укрепи с човешки ресурс капацитета на общината по изпълнение правомощията, произтичащи от ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. По този начин ще отговорим на новите предизвикателства, произтичащи от законодателството в тази сфера, както и ще осигурим на населението от общината качествено и бързо обслужване, свързано с предоставянето на социални услуги. Същевременно поради недостиг на финансов ресурс не сме в състояние да извършим обучение и супервизия на заетия персонал във връзка с новостите в ангажиментите им, в резултат на промените в социалното законодателство - ЗСУ. Този проблем значително затруднява качеството на работа по въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и се отразява негативно върху информирането и насочването към ефективна и ефикасна грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението. Това налага провеждане на обучение и супервизия от външен изпълнител. Нуждата от проучване и анализ се мотивира от факта, че с промените в ЗСУ нараснаха нормативно определените ангажименти на общините и ролята им в изготвянето на анализа на потребностите от социални и интегрирани здравно-социални услуги на общинско и областно ниво и в изготвяне предложения за планирането на социалните услуги. Новите законови правомощия на общинските администрации, произтичащи от ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, завишените изисквания към качеството и ефективността на социалните услуги, произтичащи от новостите в националното и европейско законодателство изискват нов подход в работата. Възлагането на изпълнител на проучване и анализ отговаря на нуждите на общинската администрация, произтичащи от недостиг на човешки ресурси и на административен капацитет за изпълнение на задълженията, произтичащи от законодателните промени и нарастване ангажиментите и правомощията на общините в сферата на анализиране, планиране и управление на социалните услуги. Налага се изводът, че е налице необходимост от укрепване капацитета за работа в социалната сфера и анализ на потребностите, провеждане на обучения и супервизия в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ, както и увеличаване усилията на администрацията към въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ с оглед да се ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Главиница. 23 532.76 14 056.62
Наемане на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Цел: Да се укрепи капацитета на общинската администрация за обезпечаване правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП чрез откриване на фронт-офис за комплексно обслужване на уязвимите групи с 2 новоразкрити работни места на длъжност "сътрудник социални дейности" по проекта, което ще доведе до плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще се ускори предоставянето на ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Главиница. Целева група: Новоназначени 2 лица на длъжност "сътрудник социални дейности" и 1 настоящ служител - ръководител фронт офис на непълно работно време, ангажирани в изпълнение правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП с основни ангажименти в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. Необходимостта от дейността се обосновава от следното: В структурата на Община Главиница има обособен отдел "Хуманитарни дейности" с 4 бр. щатна численост, от които само 1 служител е с ресор социални дейности. Съгласно Устройствения правилник този отдел координира дейностите по осигуряване обучението и възпитанието на децата и учениците от общинските училища, детски заведения и извънучилищните звена; осигурява и контролира транспортните разходи, хранене, отдих и спорт на децата и учениците от общината; разработва и реализира общинската здравна и социална политика; осъществява контрол на дейностите в социалните услуги, заедно с териториалните звена на АСП; разработва, организира и отчита изпълнението на общински стратегии, програми и планове, свързани с предоставянето на социални, здравни, образователни и културни дейности, както и за развитие на младежта, физическото възпитание и спорта; осъществява общинската политика в областта на културата и културно-историческото наследство, и др. Обстоятелството, че правомощията на общинската администрация по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП се реализират в рамките на отдел, ангажиран с всички хуманитарни дейности, осъществявани от общината значително затруднява качеството на работа по въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и се отразява негативно върху информирането и насочването към ефективна и ефикасна грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението. Това налага укрепване на капацитета в тази сфера, както и насочване усилията на администрацията към въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ с оглед да се ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Главиница. За да се отговори на новите предизвикателства, произтичащи от промените в социалното законодателство и от нарастване ангажиментите и правомощията на общинските администрации по прилагането на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП дейността ще се реализира на следните етапи: Етап 1. Обезпечаване дейността на фронт-офиса с човешки ресурс чрез подбор и назначаване на сътрудници социални дейности на 2 новоразкрити работни места и избор на ръководител фронт-офис от настоящия персонал. Етапът ще се извърши с публична и прозрачна процедура, при спазване хоризонталните принципи на равен достъп и недискриминиране по какъвто и да е признак. Етап 2: Дейност на новоразкрития фронт офис. Работата на новоназначените лица пряко допринася за целите на проекта, защото те ще извършват информиране и консултиране в съответствие с правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП; ще проучват и подпомагат планирането на мерки и дейности, като прилагат законовите и подзаконови нормативни актове в сферата на социалното подпомагане; ще подпомагат взаимодействието между институции в социалната сфера. Дейността на фронт офиса ще се организира и контролира от ръководител, който ще е опитен служител на общинската администрация, заето по проекта по втори трудов договор на непълно работно време. Предвижда се заетостта на лицата да се финансира по проекта в период от 16 месеца, а в последствие ще изпълняват задълженията си с възнаграждения от бюджета на работодателя. 58 831.89 35 141.55
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офиси). Обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Дейността ще се изпълни на 3 етапа: Етап 1. Осигуряване условия за комплексно обслужване чрез разкриване на фронт-офис. След избор на изпълнител за доставка на 2 бр. компютри-лаптоп ще се оборудват 2 нови работни места, разкрити по проекта, с оглед осигуряване на необходимите условия на труд и възможности за обслужване на клиенти в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ на новоназначените лица по проекта. Община Главиница разполага с 2 бр. собствени помещения с вътрешна връзка и с обща площ 18 кв. м., в които функционираше Общностен център за уязвимите групи, изграден по проект на ОПРЧР. Помещенията не се нуждаят от ремонт и разполагат с необходимото обзавеждане от бюра, столове, шкафове, мултифункционално устройство. Те са на първия етаж в сграда на Общината с изграден достъп за хора с увреждания. За функционирането на фронт-офиса е нужно да се закупи компютърна техника за новоназначените служители. Предвиденото оборудване е абсолютно необходимо за разкриването на новите работни места и постигането на целта на проекта, тъй като кандидатът не разполага със свободни компютри, а функционирането на фронт-офиса и изпълнението на служебните задължения на новоназначените служители напълно зависи от наличието на подходяща офис техника. Етап 2 - Обучение на служителите и супервизия на работещи по ЗСУ, в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. Подетапи: 2.1. Провеждане от външен изпълнител на обучение "Роля на общините в социалните услуги". Обучението е насочено към придобиване знания и умения в частта насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. Предназначено е 17 лица, в т.ч. 2 лица новоназначен и 15 лица настоящ персонал, ангажиран в изпълнението на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП с цел повишаване компетентностите и придобиване на нови знания в съответствие със законовите промени. 2.2. Супервизия на персонала, ангажиран в изпълнението на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, която се извършва от външен изпълнител, с цел развитие и усъвършенстване на дейността с уязвимите групи с акцент насочване на потребителите по чл. 73 от ЗСУ. Супервизията ще се извърши на 17 лица, в т.ч. 2 лица новоназначен и 15 лица настоящ персонал, с цел повишаване компетентностите и придобиване на нови знания в съответствие със законовите промени. Етап 3 - Проучване и анализ на потребностите от социални услуги, оценка на въздействието от социалните услуги в община Главиница. Подетапи: 3.1. Проучване мнението на заинтересованите страни за ефекта от действащите социални услуги, нивото на удовлетвореност сред ползвателите, потребността от нови услуги и на общественото доверие в доставчиците на услуги. Проучването ще се извърши от външен изпълнител, избран в съответствие със ЗОП. Ще се проведе чрез анкетиране на мин. 50 лица от целевата група. Ще се вземе и мнението на заинтересованите страни в прилагане на социалните политики като поделенията на АСП, НПО, специалисти от областна администрация и др., ангажирани в тази сфера. 3.2. Анализ с оценка на ефекта от социалните услуги на територията на Община Главиница с извеждане на препоръки за развитие на съществуващите и въвеждане на нови социални услуги. Ще се извърши оценка на съответствие на практиките на общинските доставчици на услуги, относно публичност и прозрачност; достъпност и качество на услугите; взаимодействие на администрацията с гражданите и институциите, прилагащи на местно ниво социалните политики; спазване на етичните норми; превенция на конфликт на интереси и корупция; наличие на подходяща и достъпна среда както за информиране и консултиране на уязвимите групи, така и за получаване на услуги, нивото на удовлетвореност от вида и качеството на предлаганите в общината услуги. Анализът ще се публикува на интернет страниците на Община Главиница. Информацията, оценките и препоръките от анализа ще се използват при планирането на нови услуги и при разработването на програми за развитие на качеството на социалните услуги, с което ще се осигури устойчивост на резултатите от проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).